Skocz do zawartości

Vivaro z ciezarowego na osobowe import


PawelLeszno

Rekomendowane odpowiedzi

 

Dla zainteresowanych zmianą konstrukcyjną przedmiotowego pojazdu, otrzymałem odpowiedź z PIMOTU (konkretnie odpowiedział Pan Jacek Miklaszewski
Kierownik Laboratorium Badań Pojazdów)   na zapytanie, czy w przypadku ZK pojazdu ciężarowego 2,3 miejscowego na osobowy 9 miejscowy, "co najmniej  powinno się wymagać oświadczenie od producenta pojazdu, że ten numer VIN pojazdu jest również objęty homologacją na samochód osobowy dla 8 pasażerów. Dodatkowo w podłodze tego pojazdu powinny znajdować się fabryczne punkty mocowania siedzeń, niemniej oświadczenie jednostki uprawnionej jest możliwe". 

 

Edytowano 19 minut temu przez cezary

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, cezary napisał:

w podłodze tego pojazdu powinny znajdować się fabryczne punkty mocowania siedzeń

 

Myślę, że nikt nigdy tego akurat aspektu nie negował.

11 godzin temu, cezary napisał:

ten numer VIN pojazdu jest również objęty homologacją na samochód osobowy dla 8 pasażerów

 

No tu już masło maślane niestety. Do kogo niby miałoby być to zapytanie skierowane?

Producent pojazdu podstawowego - nawet jeśli był to od razu pojazd kompletny mógł takich miejsc nie przewidzieć.

Natomiast rozwiązania RÓŻNYCH - NIEZALEŻNYCH firm zabudowujących jak najbardziej mogą przewidywać taką adaptację, na co firmy te posiadają stosowną homologacje kolejnego etapu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, blakop napisał:

Do kogo niby miałoby być to zapytanie skierowane?

 

1 godzinę temu, smaug napisał:

Do producenta pojazdu jak fabrycznie 9 miejscowy to wydadzą potwierdzenie

i w takim przypadku moim zdaniem ( po wszystkich powyższych ustaleniach) zk można już bezproblemowo zrobić, natomiast w przypadku braku takiego oświadczenia od producenta ( pojazd fabrycznie nie był homologowany na 8 miejsc siedzących), powinno się zażądać od 

4 godziny temu, blakop napisał:

RÓŻNYCH - NIEZALEŻNYCH firm zabudowujących jak najbardziej mogą przewidywać taką adaptację, na co firmy te posiadają stosowną homologacje kolejnego etapu.

potwierdzonych oświadczeniem ( co jest możliwe )  z jednostki uprawnionej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, blakop napisał:

Natomiast rozwiązania RÓŻNYCH - NIEZALEŻNYCH firm zabudowujących jak najbardziej mogą przewidywać taką adaptację, na co firmy te posiadają stosowną homologacje kolejnego etapu.

Jeżeli producent pojazdu bazowego nie przewiduje dodatkowych siedzeń (nie ma fabrycznych punktów mocowania w podłodze) to tzw. NIEZALEŻNA firma zabudowująca może uzyskać homologację pod warunkiem, że jednostka badawcza to sprawdzi. Generalnie są to badania niszczące, czyli praktycznie sprawdzi wytrzymałość siedzeń i mocowania siedzeń. To praktykują firmy, które zabudowują pojazdy w większych ilościach, ale misi być to ten sam typ nadwozia i siedzeń. Jeżeli już ktoś domontował te siedzenia a nie ma potwierdzenia w dokumentach od producenta, to mamy pozamiatane. Chyba, że znajdzie diagnostę, który mu się pod tym podpisze. Z tym, że jest to ryzykowne bo WK może zacząć wnikać i będą problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.