szymonp Napisano 1 Listopad 2018 Share Napisano 1 Listopad 2018 Witam serdecznie, co w wypadku, gdy w dowodzie rejestracyjnym za granicy, dokładnie z Francji, brakuje wpisu odnośnie mocy? Czy jako diagnosta mogę sam określić to, przykładowo opierając się na tym, iż pewien program rozkodywujący VINy, ustali mi moc właśnie po nadwoziu, czy konieczna opinia rzeczoznawcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Gdyby przynajmniej kilka źródeł potwierdziło Ci tą moc, to jeszcze rozumiem. Ale z samego programu do rozkodowania VIN? No błagam... Zresztą - z tą mocą, to wróżenie z fusów. Skąd wiesz jak np. jest zczipowany silnik? Inna sprawa, że pewnikiem nikt tego nie sprawdzi, no ale mimo wszystko... Tak czy inaczej - jeśli Twoja umiejętność w tej kwestii opiera się wyłącznie na wspomnianym programie, to wg mnie jak najbardziej powinieneś skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 W przypadku ustalenia mocy bardziej wskazane jest ustalenie mocy na podstawie kodu silnika a nie nr. nadwozia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Zrobiłbym jak wyżej. Odczytał kod z silnika i porównał z AUTODATĄ, a następnie dane oraz ich źródło do papierów wpisał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 ostatecznie hamownia pozostaje Sam się zastanawiam czy teraz w autku nie wrzucić virusa jeżeli idzie o moc/moment. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 autodata, hamownia, dekodery i inne bajery, a czy pismo z autoryzowanego serwisu by nie wystarczyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 A rzeczone pismo na podstawie czego napiszą, VINU, kompletacji, czy kodu silnika? A jak silnik jakby inny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 7 minut temu, Paprock napisał: A jak silnik jakby inny 1 godzinę temu, cezary napisał: pismo z autoryzowanego serwisu by nie wystarczyło to wtedy 3 godziny temu, Paprock napisał: kod z silnika i porównał z AUTODATĄ hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Zaprawdę nie rozumiem Cię Cezarze! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 2 Listopad 2018 Autor Share Napisano 2 Listopad 2018 16 godzin temu, blakop napisał: Gdyby przynajmniej kilka źródeł potwierdziło Ci tą moc, to jeszcze rozumiem. Ale z samego programu do rozkodowania VIN? No błagam... Zresztą - z tą mocą, to wróżenie z fusów. Skąd wiesz jak np. jest zczipowany silnik? Inna sprawa, że pewnikiem nikt tego nie sprawdzi, no ale mimo wszystko... Tak czy inaczej - jeśli Twoja umiejętność w tej kwestii opiera się wyłącznie na wspomnianym programie, to wg mnie jak najbardziej powinieneś skorzystać z opinii rzeczoznawcy. Kolego, odnośnie mojej wiedzy na temat silników nie będę z Tobą dyskutował, bo przypuszczam, że nie masz większej wiedzy na temat ode mnie Ja doskonale wiem jaki jest to silnik, tylko chyba niezbyt dokładnie się wyraziłem. Jestem w 100 procentach pewien że silnik to 2,5 dc 120 km i tutaj właściwe pytanie, w jaki sposób muszę udowodnić tak, aby podczas rejestracji w Wydziale Komunikacji nie było problemu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Nic nie musisz udowadniać skoro wiesz i jesteś tego pewien. Jak WK będzie miał wątpliwości to może wysłać zapytanie do ASO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Jak WK będzie miał wątpliwości to może wysłać zapytanie do ASO. 7 godzin temu, Paprock napisał: A jak silnik jakby inny? 10 godzin temu, Paprock napisał: Odczytał kod z silnika i porównał z AUTODATĄ i tu @Paprock w/g mnie ma rację (ja wcześniej tego też nie wziąłem pod uwagę), ale bystrzak jak zwykle dostrzegł problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 @cezary co ci po odczytanym kodzie z silnika jak moc została zmieniona w wyniku czipowania itp. 4 minuty temu, cezary napisał: A jak silnik jakby inny? Jest dużo większa szansa, że silnik jest właściwy ale ma już inną moc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 2 minuty temu, danielg539 napisał: silnik jest właściwy ale ma już inną moc @danielg539, to w takim przypadku co da zapytanie w ASO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Aby mieć 100% pewność to trzeba wysłać klienta na hamownię Prawda jest taka, że z ASO dowiemy się jakie parametry miał silnik w nowym pojeździe i w 90% będą to nadal obowiązujące dane. Pozostałe 10% to pojazdy po tuningu (jakieś 9%) oraz po wymianie silnika (jakiś 1 %). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 w 5 poście 9 godzin temu, Nikita_Bennet napisał: ostatecznie hamownia pozostaje a później, łącznie ze mną to tylko wymądrzanie się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 Idąc tym tropem myślenia , to najlepiej by było corocznie robić ustalanie mocy silnika na hamowni , bo przecież się zmienia! . A właściciel auta zamawiając części do silnika najpierw odwiedzałby wróżkę , aby poprawnie go zidentyfikować , gdyż w dowodzie była by czysta abstrakcja. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 2 Listopad 2018 Share Napisano 2 Listopad 2018 20 godzin temu, szymonp napisał: co w wypadku, gdy w dowodzie rejestracyjnym za granicy, dokładnie z Francji, brakuje wpisu odnośnie mocy? @wadi proszę się odnieść do tego co jest powyżej (sedno), a to o czym Ty piszesz to 4 minuty temu, wadi napisał: czysta abstrakcja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wiesław Napisano 3 Listopad 2018 Share Napisano 3 Listopad 2018 Audi A3 kod silnika BBM 103 Kw [autodata] ,w dowodzie z Niemiec 128 Kw,był podkręcony tam u nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 3 Listopad 2018 Share Napisano 3 Listopad 2018 16 godzin temu, wadi napisał: A właściciel auta zamawiając części do silnika najpierw odwiedzałby wróżkę , aby poprawnie go zidentyfikować , gdyż w dowodzie była by czysta abstrakcja Bzdura. Jak napisano powyżej silnik identyfikuje się po kodzie przede wszystkim i wtedy niezależnie od mocy uzyskanej przez modyfikację oprogramowania części będą pasować. I od tego trzeba zaczynać, a nie pytać się o rozkodowywanie nr VIN. Sam miałem długi czas auto ze zmodyfikowaną w ten sposób mocą. Nawet Koledzy z tego forum robiąc badanie tego pojazdu nie wiedzieli o tym, bo niby skąd? Codziennie wielu z Was w swojej pracy podpisuje się pod mocą, która w istocie jest inna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieter77 Napisano 3 Listopad 2018 Share Napisano 3 Listopad 2018 9 godzin temu, blakop napisał: Codziennie wielu z Was w swojej pracy podpisuje się pod mocą, która w istocie jest inna A bo niby skąd mamy wiedzieć,że klient wpuścił wirusa do swojego sterownika. A tak na marginesie to śmieszne dla mnie jest podnoszenie mocy/momentu w silnikach (grupy TDI, HDI itp.) Jak chcesz mieć mocne auto to kup sobie z fabrycznie mocnym silnikiem ( V6, V8 itd.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Listopad 2018 Share Napisano 4 Listopad 2018 Znikąd masz wiedzieć. Po prostu stwierdzam fakt. Co jest śmiesznego w podnoszeniu mocy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pieter77 Napisano 4 Listopad 2018 Share Napisano 4 Listopad 2018 Śmieszne jest to że właściciel sam skraca sobie żywotność silnika, skoro producent skonstruował go do swojej mocy i nadwozia. Niedawno miałem Audi 2.0 tdi na sprawdzeniu zawieszenia i gość sobie podniósł moc ze 140 do 280KM, ale już nie pomyślał o bezpieczeństwie - hamulce fabryczne, napęd też, nadwozie by pasowało usztywnić itd. Duża moc silnika nie jest zła ale w nadwoziu do tego przystosowanym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 4 Listopad 2018 Share Napisano 4 Listopad 2018 Dwukrotne zwiększenie mocy tylko poprzez czipowanie?? Niesamowite... Zazwyczaj dochodzi jednak do dużo mniejszych zwiększeń (i to najczęściej w granicach i tak oferowanych przez producenta) i o podzespoły obawy nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 4 Listopad 2018 Share Napisano 4 Listopad 2018 temat rozpoczęto z powodu braku mocy silnika w zdr i jak tę moc ustalić, padło kilka propozycji i na tym powinno się skończyć, ale nie, my musimy się rozwodzić nad rzeczami nieistotnymi i rozwlekać temat nie w tym kierunku co powinien, w nieskończoność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.