Skocz do zawartości

Honda ATC


Demart

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję rady. Klient sprowadził ze stanów Hondę ATC. Tam nie było to rejestrowane gdyż jak twierdzi figurowało tam jako maszyna rolnicza, a tam tego się nie rejestruje. Pojazd posiada VIN, TZ jest urwana, trzeba by nabić nową. Pojazd ma tylko światło mijania i drogowe. Klient chce doposażyć to cudo w kierunkowskazy, stop, drogomierz i prędkościomierz. Mam pytanie jak myślicie można zrobić jak będzie doposażone w te elementy dać mu P i zakwalifikować jako motocykl trójkołowy czy może lepiej jako ciągnik rolniczy bo ma do tego różne sprzęty min. kosiarkę i inne. Wsteczny bieg też to posiada. Prędkość rozwija rzekomo 70km/h. Dodam że nie widziałem jeszcze tego tylko to co na zdjęciu. Nie wiem czy nie będzie problemu z błotnikami bo chyba koła wystają za obrys, ale tego nie wiem na 100%. Wiadomo że musiał by mieć PC i tablice. Proszę o rady.

4bc3d7a778e20e59med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak nie był rejestrowany, to trochę lipa. A nawet więcej niż trochę.

Na władzę nie poradzę. Albo dowód na rejestrowańca, albo homo na nierejestrowańca trza okazać

Nie widzę sensu brać się za badania jak nie ma czego w okienku okazać.

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem. Czyli że jak przyniesie PC z wpisem że to motocykl to można badać, a pewnie nie przyniesie bo nikt mu PC nie wyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

 Po mojemu nie ma sensu wydawać PC, żeby robić badania celem NIEZAREJESTROWANIA pojazdu.

 

 

Tzn.? Jak doposaży w homologowane światła, lusterka drogomierz prędkościomierz to dlaczego nie? Tylko jak sprawdzić czy drogomierz i prędkościomierz dobrze wskazują? Może opinia rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Demart napisał:

Jak doposaży w homologowane światła, lusterka drogomierz prędkościomierz to dlaczego nie?

Kiedyś na takie przypadki była jedna sztuka rocznie , właściciel był traktowany jako podmiot dokonujący końcowej kompletacji .

A teraz żeby nie oparło się o dopuszczenie jednostkowe . Ciekawe co na to Michał i blakop .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, Demart napisał:

Tzn.? 

 - to znaczy, że nie wiadomo jak potraktować taki pojazd w sensie nowy czy używany. Jak nowy nierejestrowany to mus mieć homo plus oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji. A jak używany, no to dowód rejestracyjny wymagany. Wiem, że niektóre pojazdy w krajach członkowskich nie podlegają ewidencji w sensie rejestracji. W głównej mierze dotyczy to ciągników rolniczych, motorowerów i przyczep w tym także kempingowych przyczep. Tu mamy rasowy trójkołowy motocykl zza wielkiej wody, który tworzy zamoty, bo to niby ciągnik. :confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Paprock napisał:

Tu mamy rasowy trójkołowy motocykl zza wielkiej wody,

Ty tak nie szarżuj z tym motocyklem, bo te pojazdy są dość specyficzne i mają rozwiązania typowe dla rolnictwa/ogrodnictwa. Wykorzystywane były między innymi przez służby tj. ratownicy na plażach, strażnicy leśni itp. One generalnie nie nadają się na drogi twarde, ze względu na opony tzn. pojedzie to to po asfalcie, ale prędkość bezpieczna dla niego to jakieś 30 mph.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, aboz napisał:

Ty tak nie szarżuj z tym motocyklem,

 

Jak dla mnie to też bardziej motocykl niż ciągnik rolniczy no ale ?.

 

2 godziny temu, DARIO64 napisał:

Kiedyś na takie przypadki była jedna sztuka rocznie , właściciel był traktowany jako podmiot dokonujący końcowej kompletacji .

A teraz żeby nie oparło się o dopuszczenie jednostkowe . Ciekawe co na to Michał i blakop .

 

Prosił bym Kolegów o zabranie stanowiska.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam, że jest to motocykl, chociaż zdarzały się chyba też rejestracje jako "ciągnik rolniczy" czy coś podobnego w zagranicznym DR.

 

Jeśli nie był faktycznie nigdy zarejestrowany to sprawa sprowadza się do rozważań, czy jest to pojazd nowy, który zgodnie z definicją musi być fabrycznie nowy. Tutaj już każdy urząd ma swoje interpretacje - niektóre urzędy zarejestrują jako nie-nowy na podstawie badania, a inne będą wymagały dopuszczenia jednostkowego traktując każdy nierejestrowany pojazd jak nowy.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, IVVO napisał:

Problem widzę w 2-suwowym silniku

bo cytat:

§ 11.
1. Pojazd samochodowy wyposaża się:

  3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.

  4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, leski66 napisał:

zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem1 stycznia 1989

Koniec produkcji ATC 1987?

Do tego pojazdu jest brak jakichkolwiek  dokumentów - tylko umowa - będzie problem, nawet z danymi

Brak TZ 

Nie wspomnę o wyposażeniu typu drogomierz itd....

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc. Już będę wiedział co klientowi powiedzieć. Czyli że jak klient przyniesie PC z rodzajem Motocykl datą pierwszej rej. z roku produkcji bo w innym przypadku N za silnik dwusuwowy, opinię rzeczoznawcy na drogomierz i prędkościomierz oraz MW, DMC, pojemność, moc i naciski osi . I jak spełni warunki techniczne motocykla to może dostać P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesteście pewni, że data I rejestracji w cytowanym przepisie dotyczy również motocykla?

 

To co powiecie np. na Yamahę TDR 125 produkowaną do 2002 roku? Czyżby wszystkie były zarejestrowane w Polsce niezgodnie z warunkami???

 

A MZ ETZ 150? Była produkowana do 1991 r. Jawa 350 TS tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, michal_k napisał:

Jesteście pewni, że data I rejestracji w cytowanym przepisie dotyczy również motocykla?

Jestem pewny że nie .Głupia konstrukcja przepisu .Tym razem nie czytamy całościowo .

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem polega na tym, że o ile o pewnych grupach pojazdów wiadomo, że NIE PODLEGAJĄ rejestracji w krajach pochodzenia (bo stanowią o tym oficjalne informacje z tych krajów, potwierdzane często przez jednostki konsularne, informacje z samego ministerstwa etc.), to w przypadku pojazdów które rejestracji jednak podlegają, trudno uznać, że akurat dany egzemplarz z tego ogólnego obowiązku był zwolniony. Bo tym sposobem to każdy pojazd można by zalegalizować.

Czy ciągniki są rejestrowane w USA to nie pamiętam. Ale motocykle tak. Zatem...

Żeby chociaż "origin" toto miało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.