Skocz do zawartości

Microcar


Janusz S

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Prosze o podpowiedzi jak mozna zgodnie z przepisami zarejestrowac taki pojazd:

D.1 MICROCAR

D.2 JS48TA3FMX1   D.2.1 L6EMCC4M000R160

F.1 F.2 755

G 480 G.1 350

J L6e J.1QM

Ke13*2002/24*0560*02

P.1 505 P.2 4

S.1  2     z tyłu cześc bagażowa

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd ten wygląda mniej wiecej tak (znalazłem na necie podobny) jutro ma podjechac to klikne foto

 Z tego co doczytałem to należy ograniczyc DMC,ale co z masa własna.

Pierwsza rej. za granica 10/2016

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ma i trzeba to kumać mniej więcej tak, że moneta to moneta, ale jeden dolar złotówce przecież się nie równa.

Namieszane z tymi masami, tak że głowa mała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa jest prawidłowa. Według dyrektywy 2002/24 pod którą podlega ten pojazd to Czterokolowce klasyfikujemy według masy bez obciążenia a nie według masy własnej. To są dwie różne masy. W tym przypadku 350 kg - prawidłowo. Jutro mogę podejrzeć to świadectwo i podać dane, aby sprawdzić czy dowód rejestracyjny wykazuje to samo co homologacja.

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Janusz S napisał:

Pojazd ten wygląda mniej wiecej tak (znalazłem na necie podobny) jutro ma podjechac to klikne foto

 Z tego co doczytałem to należy ograniczyc DMC,ale co z masa własna.

Pierwsza rej. za granica 10/2016

dorzucam to zdjecie

Microcar  Microcar Flex L6e 505 diesel - 3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tego co podane w parametrach to nic nie trzeba ograniczać a jedynie dociec swojej racji że ładowność w czterokołowcach lekkich wynosi 275 kg a nie 200kg ( u nas zrąbane w przepisach).  Tutaj wszystko pasuje.

Rubryka G zawiera w pojazdach z zagranicy masę gotowego do jazdy która dla osobówek czy ciężarówek jest z kierowcą ale wyjątek to pojazdy kategorii L gdzie właśnie jest bez kierowcy. Czyli 480 kg, do tego doliczamy kierowcę 75 kg i mamy 555kg.  I dopiero teraz nie może być ładowność większa niż 200 kg.

No i nie jest 555kg +200kg  i mamy 755kg. 

275 kg powinno być u nas wpisane w przepisach ale ktoś nie potrafił przepisać słowo w słowo z 2002/24

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak dla jasności bo przeczytałem parę tematów o czterokołowcach i mam mętlik w głowie.... 

W naszych dowodach rejestracyjnych w pojazdach kategorii L... pod G mamy masę bez kierowcy i dodajemy ją by sprawdzić ładowność, a w przypadku sprowadzonego na 1 badaniu w DIP piszemy tą masę z dowodu pomniejszoną o 75kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pojazdach kategorii L do DIPu wpisujemy wartość G z zagranicznego dowodu rejestracyjnego (tam jest bez kierowcy i u nas wpisuje się bez kierowcy). Natomiast w przypadku pojazdów osobowych i ciężarowych odejmujemy 75 kg (tam jest z kierowcą, u nas należy wpisać bez kierowcy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście byłbym ostrożny co do wypełniania zagranicznych dowodów. Nigdy żadnej instrukcji nie spotkałem. A problem dotyczy nie tylko mas Gada, bo i z miejscami siedzącymi w blaszakach kłopot się powtarza.

 

To jest pojazd homologowany po dyrektywie 2002/24, a więc co do mas i ładowności musi spełniać wytyczne z dyrektywy 93/93, w której stoi, że:

 

1.5. masa nieobciążonego pojazdu oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

— w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

— w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

— w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zamierzona masa nieobciążonego pojazdu,

— w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

 

1.5.1. W przypadku pojazdów kategorii L6e i L7e przeznaczonych do transportu towarów i zaprojektowanych do wyposażenia w nadbudowy wymienne, ogólna masa tych nadbudów nie będzie uwzględniana w obliczaniu masy nieobciążonego pojazdu i będzie uważana za część ładunku użytecznego. W tym przypadku spełnione muszą zostać następujące dodatkowe warunki: a) podstawowy typ pojazdu (kabina podwozia), na której przewidziane jest zamontowanie wspomnianej wyżej nadbudowy, musi spełniać wszystkie zalecenia określone dla kategorii L6e i L7 „pojazdów czterokołowych do transportu towarów” (włączając z limitem masy 350 kg nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L6e i z limitem masy 550 kg masy nieobciążonego pojazdu dla kategorii pojazdów L7e);

b) nadbudowa uważana jest za wymienną, jeśli możliwe jest jej łatwe zdjęcie z kabiny podwozia bez wykorzystania narzędzi; c) jeśli chodzi o nadbudowę, producent pojazdu zobowiązany jest ująć w dokumencie informacyjnym, którego wzór zawiera załącznik II do dyrektywy 2002/24/WE, maksymalne dozwolone wymiary, masę, limity dla pozycji środka ciężkości oraz rysunek z pozycją urządzeń mocujących.

Uwaga: Paliwo oraz mieszanka paliwowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;

 

1.6. masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

— paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90 % pojemności podanej przez producenta,

— dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny itd.).

Notabene: przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową:

a) jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz „paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu;

b) jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz „paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu;

 

1.7. masa kierowcy zwyczajowo przyjmuje się okrągłą wartość 75 kg;

 

1.8. technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników, jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon itd.;

 

1.9. maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w pkt 1.6 wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w pkt 1.7) od masy zdefiniowanej w pkt 1.8.

Czyż nie do powyższego odwołują się paragrafy co do mas gadów w polskich warunkach technicznych!?

 

I sorry, ale po mojemu w masach nie widać kierowcy! Owszem gdzieś jego ciężar/masa się pojawia, ale do wyliczenia ła-do-wno-ści! I tyle, co nie.

 

Tak więc mamy tu opisane parametry, które nie występują w naszych dokumentach w sensie zaświadczeń, dipów, dowodów rejestracyjnych i temu podobnych rejestrów/cepików. Parametry, które mam na myśli to: masa pojazdu nieobciążonego, masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy, ładowność użyteczna, masa kierowcy. Tym bardziej brak ich definicji w ustawie powoduje ZONKI po sprowadzeniu gada do kraju i poddanie go badaniu. Nikt nie mówił, że będzie z górki jak wstąpimy do Unii.

;-)

 

I jak najbardziej skłaniam się ku wnioskom @Logena i @Solarisa z małą poprawką, żeby nie głosić, ale racja – udowodnić, że ładowność liczona po polskiemu (bez szofera) wynosi tyle a tyle, lecz uwzględniając sugestię @Logena co do zagranicznego [G], które może być podane bez szofera przecież, to mamy to co mamy, czyli mamy to co wyliczył @Solaris.

Od masy 755 kg należy odjąć 480 kg wraz z 75 kg i wychodzi 200 kg ładowności. I wszystko OK i wszyscy zadowoleni, co nie. I @Janusz S też. :piwo

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry masz prawidłowe, w homologacji też takie są:

Masa bez obciążenia: 350 kg

Masa gotowego do jazdy: 480 kg

Masa gotowego do jazdy plus kierowca: 555 kg

Maksymalna masa całkowita: 755 kg

 

Rozkład mas na osie od Maksymalnej masy całkowitej :  przód  317kg

                                                                                                     tył  438 kg

Maksymalne masy na osie:    przód  650kg

                                                     tył   774 kg

Ładowność użyteczna: 200 kg

Maksymalna masa przyczepy:  175 kg

Pojemność silnika: 505 cm3

Maksymalna moc:  4 kW

Paliwo:  Olej napędowy

Liczba miejsc siedzących:  2

Kategoria homologacyjna: L6e

 

 

Do dowodu rejestracyjnego w rubrykę G powinni u nas wpisać 480 kg aby było prawidłowo a nie 350kg.

350 kg oznacza masę nie występującą w naszym dowodzie rejestracyjnym 

 

 

 

Edytowane przez Solaris
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Solaris napisał:

Do dowodu rejestracyjnego w rubrykę G powinni u nas wpisać 480 kg aby bo prawidłowo

 

A definicja ustawowa mówi, że masa własna czterokołowca lekkiego nie może przekraczać 350 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dodajmy że jest schrzaniona, niezgodna z dyrektywą która jak tu pisano nieraz na forum - JEST WAŻNIEJSZA od naszej ustawy

Więc nie mam zamiaru się stosować do masy własnej 350 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Solaris napisał:

Więc nie mam zamiaru się stosować do masy własnej 350 kg

Ale Ty nie jesteś diagnostą o ile dobrze pamiętam, więc problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa własna w ustawie masą własną w ustawie. Ale przecież ta sama ustawa nakazała opracować rozporządzenie w sprawie warunków technicznych, które jasno mówi do jakich mas należy się odnieść w przypadku czterokołowych wynalazków. Oczywiście problemem jest poskładanie tego w całość tak żeby w dowodzie zagrało. A nie zagra w życiu, jak znam życie! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aboz, mylisz się;) Od 2010 roku to w sumie tylko 8 lat, może nie długo ale jednak

I nigdy nie stosowałem się do masy własnej 350 kg jakby co. Po prostu nie chciałem robić źle. 

Stosowałem się do masy pojazdu bez obciążenia 350 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze @Solaris, tylko że "masa pojazdu nieobciążonego" występuje tylko w rozporządzeniu, a dale cisza i tworzy się badanio-rejestracyjno lipa.

Dowód mówi o "masie własnej". DiP mówi o masie własnej. A żywą masę czterokołowca nieobciążonego to tylko w Świadectwie Zgodności można spotkać.

Robi się majonez i nic nie poradzisz. Nie przewidziano takiego parametru w dowodzie, nie przewidziano słusznej adnotacji. Formalnie klops. :?

 

To, że te masy grają po unijnemu, to że te masy trybią po polskim rozporządzeniu to jedno, a drugie: weź to wpisz w dowód tak żeby miało ręce i nogi.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się i najciężej jest właśnie przetłumaczyć w Wydziale, że wpisanie 480 kg do rubryki G jest prawidłowe. Masa telefonów, wypytywania się a czemu tak ma być.

Ciężkie tematy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.