pirat Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) Witam. Czy miał może ktoś taką sytuację. Auto z Niemiec wszystko cacy i stan techniczny i dokumenty. Po 3 tygodniach telefon z WK, że auto w Niemczech zostało zezłomowane i nie powinno przejść przeglądu. Czy w niemieckim briefie są jakieś wpisy o zezłomowaniu auta czy po prostu ktoś sfałszował niemiecki dokument. Macie jakieś informacje na podobny temat? Edytowane 19 Listopad 2018 przez pirat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 @pirat a czasem w niemieckim DR nie było wpisu : Verwertungsnachweis ? I jeszcze taki zapis w adnotacjach § 14 Abs. FZV ( oczywiście w niemieckim DR ) - takowa informację tel. dostałem od " swojego " WK. @michal_k - ciekawe co Ty na to ( jak to widzisz ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 19 Listopad 2018 Autor Share Napisano 19 Listopad 2018 (edytowane) Nie znalazłem takiej informacji w niemieckim DR. Nie mieliśmy informacji od naszego WK o takich zapisach. Wygląda na to, że albo trzeba nauczyć się dodatkowo j. niemieckiego i zapoznać się z paragrafami danego państwa lub żądać tłumaczenia dokumentów. Tragedia. Ciekawe co z takim pojazdem jak został zapisany w CEP po wykonaniu badania. Edytowane 19 Listopad 2018 przez pirat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 5 minut temu, pirat napisał: lub żądać tłumaczenia dokumentów Pani z " okienka " też mi to sugerowała ( oczywiście podstawy brak, ale jak zapisy budzą wątpliwości to i owszem ). Żeby nie Twój temat to też g....... bym wiedział. Jednak forum....... " co nie " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 19 Listopad 2018 Autor Share Napisano 19 Listopad 2018 Forum jest ? ale inne rzeczy ?. Powinno wszystko się zaczynać od Pań w WK a one po weryfikacj dokumentów powinny kierować na badanie dod. lub okresowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Tak to już jest jak idzie się na skróty i na siłę klienta uszczęśliwia. Generalnie to nie wykonuję OBT bez tłumaczenia - zwłaszcza o niemieckie auta chodzi bo tam wiele informacji jest w uwagach zapisanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 19 Listopad 2018 Autor Share Napisano 19 Listopad 2018 A na jakiej podstawie możemy żądać tłumaczenia dokumentów przy wykonywaniu badań technicznych? WK mają na to paragraf a my? Możemy tylko zażądać opinii rzeczoznawcy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 1 minutę temu, pirat napisał: WK mają na to paragraf a my? Mają paragraf ale to tłumaczenie w przypadku WK w zasadzie do niczego nie jest potrzebne, no chyba, że po to aby skontrolować diagnostę, czy DIP wypełnił prawidłowo. Dla diagnosty jest to kluczowy dokument przy OBT pojazdu sprowadzonego - przynajmniej ja tak uważam. @pirat rozumiem, że jak podjadę autem z chińskim DR to tez bez zająknięcia wykonasz OBT, bo brak podstawy prawnej do żądania tłumaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 19 Listopad 2018 Autor Share Napisano 19 Listopad 2018 To mi pojechałeś pojazdem z Chin. Ekstremalna sytuacja. Chodzi mi raczej o pojazd z Niemiec gdzie zgadzają się kody parametrów F1, G itp. itd. A czy żądasz opinii rzeczoznawcy do badania przed pierwszą rejestracją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Ale tłumaczenie dowodów jest całkowicie zbędne w przypadku zunifikowanych rubryk/kodów tylko i wyłącznie. Cała reszta powinna być do badania ogarnięta - czyli przetłumaczona. Szczególnie adnotacje, uwagi i inne takie, żeby nie rodziły się problemy, wtopy i wpadki czy podobne tematy na lub po badaniu. Czyli nie tłumaczy się: [K], [G], [S.1], [F.3]... i tak dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 3 godziny temu, pirat napisał: auto w Niemczech zostało zezłomowane i nie powinno przejść przeglądu. a z czego to wynika ? jakieś namiary na paragrafy bo niekumaty jestem, poza tym niby dlaczego miałbym nie zrobić badania technicznego, mając jego zagraniczne dokumenty i pojazd na stacji, przecież diagnosta nie rejestruje pojazdu, wykonuje okresowe badanie techniczne przed pierwszą rejestracją w kraju, jest ok dostaje P, nie ok to N. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirat Napisano 19 Listopad 2018 Autor Share Napisano 19 Listopad 2018 No właśnie diagnosta powinien sprawdzić czy parametry są w normie i stan techniczny jest zgodny z przepisami. A u nas diagnosta musi jeszcze ustalić wady prawne pojazdu i czy kradziony.? 11 minut temu, cezary napisał: przecież diagnosta nie rejestruje pojazdu, wykonuje okresowe badanie techniczne przed pierwszą rejestracją w kraju, jest ok dostaje P, nie ok to N. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 2 godziny temu, pirat napisał: Nie znalazłem takiej informacji w niemieckim DR. Jak nie znalazłeś żadnej adnotacji, auto nie miało ewidentnego "szczepana", to już rola urzędników by zrobić porządek. Swoją drogą ciekawe jakim "cudem" pojazd odjechał ze stacji demontażu ? ? Niemcy podobno wprowadzają jakieś dotacje za złomowanie samochodów ? (sprawnych oczywiście). Może @blakop coś wie więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 11 minut temu, pirat napisał: diagnosta powinien sprawdzić czy parametry są w normie i stan techniczny jest zgodny z przepisami Też mam takie samo zdanie, ale jak widać z " powyższego " mimo wyniku P pojazdu nie można zarejestrować. Wg. mnie ten cały " system CEP " powinien informować/wskazywać, że takowy pojazd jest ( zezłomowany ), ale to moje pobożne życzenie zapewne. 2 minuty temu, mirek_handlarz napisał: Niemcy podobno wprowadzają jakieś dotacje za złomowanie Jeden co trudni się sprzedażą/kupnem mówił mi, że " sumki " są przyzwoite. I oczywiście mowa o sprawnych technicznie pojazdach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 4 godziny temu, pirat napisał: nie powinno przejść przeglądu. Nie ma podstawy do takiego twierdzenia. Był DR, wykonałeś zakres badania i tyle. Jeśli był sprawny - wynik P. Podobno pojawiły się jakieś pojazdy (ja jeszcze nie spotkałem), które zostały "zezłomowane" w Niemczech, mają zapis o jakimś paragrafie w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 6 minut temu, michal_k napisał: mają zapis o jakimś paragrafie w DR. Czy to odręczna zapiska jest? 1 godzinę temu, pirat napisał: To mi pojechałeś pojazdem z Chin. Ekstremalna sytuacja Tak ekstremalna ale pod względem prawnym to czy jest to DR z Chin czy z Niemiec to należy je traktować jednakowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 4 minuty temu, michal_k napisał: zostały "zezłomowane" w Niemczech W moim WK po rozmowie telefonicznej uzyskałem taką informację o zapisach w adnotacjach : § 14 Abs. FZV , Verwertungsnachweis. A Tobie coś o tych zapisach wiadomo ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Przed chwilą, danielg539 napisał: Czy to odręczna zapiska jest? Nie wiem, bo jeszcze takiego nie widziałem. Czytałem tylko na forum WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 46 minut temu, leski66 napisał: Jeden co trudni się sprzedażą/kupnem mówił mi, że " sumki " są przyzwoite. I oczywiście mowa o sprawnych technicznie pojazdach. Chodzi o diesle. Zależy im na wymianie pojazdów na wg nich lepsze. Może Pan Mateusz by co podpatrzył 5 godzin temu, pirat napisał: Po 3 tygodniach telefon z WK, że auto w Niemczech zostało zezłomowane A wracając do tematu to dobrze, że dali znać, nie wiedzielibyśmy o tym Reszta pełna zgodność z Michałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Pomijam aspekt badania, ale proceder jak moda powraca. Niestety "ale to już było i nie wróci więcej" się nie sprawdziło jak mówią wersy piosenki. http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,35063,15339304,Ludzie_stracili_samochody__Przekret_na_niemiecki_zlom.html?disableRedirects=true Wystarczy w Google zapodać "Rejestracja zezłomowanego auta". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 to jakim prawem pobierana jest akcyza od takiego pojazdu skoro to złom, powtórzę 3 godziny temu, cezary napisał: diagnosta nie rejestruje pojazdu, wykonuje okresowe badanie techniczne przed pierwszą rejestracją w kraju, jest ok dostaje P, nie ok to N. a wychodzi na to, że jest jak w przysłowiu "kowal zawinił, a Cygana powiesili" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Złom nie złom. Ja tam nie wiem. Jak zezłomowane, to powinno przestać istnieć w formie używalnej. Ale jak widać i poza granicami cwaniactwa też potrafią gdzie indziej cwaniaczyć. Granice cwaniactwa to obszar między Bugiem a Odrą i tak dalej, wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Niech się właściciele cieszą, że ich jeszcze nie ściągnęli za nielegalne ściąganie artykułów stwarzających zagrożenie dla środowiska czy pod co tam taki niby złomowany pojazd można podciągnąć Mechanizm się powtarza tak jak Paprock podlinkował... Bumerang taki. Generalnie jednak na miejscu SKP bym się nie przejmował na tym etapie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
simtek Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 Świadectwo złomowania nie w Niemczech wystawiane w chwili stwierdzenia, że dany pojazd nadaje sie do złomowania, lecz dopiero po jego fizycznym złomowaniu. Świadectwo kasacji nie wystawia się posiadaczowi pojazdu wycofanego z eksploatacji, lecz może być wystawiane wydziałowi komunikacji, w którym pojazd był zarejestrowany po jego przekazaniu do kasacji. Tak jest o ile się nie mylę. Co kraj to obyczaj. Poniżej zamieszczam taki cytat: „Skarżąca twierdzi jednakowoż, że ustanowiona w art. 5 ust. 3 procedura wystawiania świadectwa złomowania pojazdu wycofanego z eksploatacji nie została prawidłowo odtworzona w prawie francuskim, co może wywoływać niejasności, w szczególności dla właścicieli pojazdów pochodzących z innych państw członkowskich.” . Przejrzycie sobie dowody z Francji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurant2000 Napisano 19 Listopad 2018 Share Napisano 19 Listopad 2018 2 godziny temu, michal_k napisał: Czytałem tylko na forum WK a gdzie te forum? daj namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.