Skocz do zawartości

Zbieżność, Geometria na skp ?


loskamilos

Rekomendowane odpowiedzi

12 godzin temu, wadi napisał:

Jakieś 3 lata temu TDT  przymknęło jedną pobliską SKP   za wykonywanie usług ( geometrii ) na stanowisku kontrolnym.

Nie znam przypadku zamknięcia SKP po kontroli okresowej, co najwyżej odebranie uprawnień dla diagnosty, który nie ma pojęcia co robi, a w szczególności w trakcie kontroli. Natomiast gdyby odbywała się sama regulacja na SKP nie związana z BT, to jakoś nie widzę podstawy prawnej do zamknięcia stacji w wyniku przeprowadzanej kontroli. Kontrola ogranicza się do przeprowadzania BT a nie weryfikowania działalności podmiotu prowadzącego SKP. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, adam1501 napisał:

Nie znam przypadku zamknięcia SKP po kontroli okresowej,

Nie znasz, ponieważ niewielu jest tak odważnych jak Ty, blakop czy Psuj co to wykonali by na skp inne czynności podczas kontroli tdt ,,,

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś zna przypadek zamknięcia SKP po kontroli okresowej niech się pochwali i powie co było podstawą do zamknięcia SKP. Osobiście nie słyszałem aby właścicielowi, który ma wszystko zgodnie z "kwitem TDT" kiedykolwiek włos spadł z głowy w wyniku corocznej kontroli.

Osobiście wykonywałem regulację świateł, badanie przyczepności, szarpak w trakcie kontroli łączonych (magistrat +TDT) i nigdy niezakwestionowano mi tego. Kontrolujący pytali czy to kolejne BT i po otrzymaniu odpowiedzi przeczącej nawet nie interesowali się tym co robię. Może po prostu miałem to szczęście, że kontrolowali mnie zdrowo myślący ludzie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz, a ja miałem podobną sytuację, że coś tam robiłem na stanowisku kontrolnym przy aucie i nieźle musiałem się napocić aby podczas tej sytuacji zespół kontrolujących "był"u szefa na herbatce". Bardzo im było nie wspak, że tego pojazdu nie namierzyli w rejestrze. Nie mieli pretensji o wykonywane czynności, tylko o fakt, że pojazdu/pojazdów do rejestru badań się nie wprowadza, a chyba na takich właśnie zasadach pracuje stacja powołana do przeprowadzania technicznych badań. No tak, czy nie tak!?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paprock napisał:

"był"u szefa na herbatce"

 Ehh...... lepiej tej sytuacji nie wspominać:icon_wink:

35 minut temu, Paprock napisał:

Bardzo im było nie wspak, że tego pojazdu nie namierzyli w rejestrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A załóżmy taki scenariusz. Przyjeżdża na SKP klient i mówi, że coś mu stuka w zawieszeniu. Diagnosta odpowiada, niestety nie mogę panu sprawdzić zawieszenia bo gdybym chciał to zrobić, to wiązało by się to z wykonaniem okresowego badania technicznego, a na dzień dzisiejszy badania ma pan ważne. No chyba, że zrobi Pan badanie okresowe wcześniej to sprawdzę panu to zawieszenie.

Koledzy zastanówcie się co Wy piszecie. Co w tym takiego złego, że sprawdzę człowiekowi to zawieszenie. Powiem więcej sprawdzę mu te zawieszenie za darmo, bo może nie zbagatelizuje problemu i uchroni go to przed nieszczęściem. A jak będzie zadowolony to pojawi się znowu na badanie okresowe. Ponadto uważam, że każdy zdrowo myślący inspektor TDT, czy pracownik starostwa nie zakwestionuje takiego badania, bo miało ono na celu tylko i wyłącznie zwiększenie naszego wspólnego bezpieczeństwa na drodze.

  • Polub 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ możesz robić co chcesz. Możesz sprawdzić, wymienić, naprawić. Możesz przesmarować zwrotnice, wyklepać progi, wyhabrować resory. No przecież napisano wyżej, że nikt niczego nie zakazał. Ja też napisałem, że coś tam poza badaniami robię, staram się robić.

Ale sprawa jest prosta: buduje się obiekt, wyposaża się obiekt pod kątem stacji kontroli, następnie dostaje wpis = zezwolenie i co... wolna amerykanka, czy urzędowe badania?!

Nad czym tu się zastanawiać?

 

19 minut temu, leski66 napisał:

 Ehh...... lepiej tej sytuacji nie wspominać:icon_wink:

 

- nosz kurcze ciskali się o brak tego samochodu w rejestrze, to wdziękiem i czarem osobistym ich przekonałem, że w tym czasie byli na przerwie, na herbatce! ;?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Paprock napisał:

ciskali się o brak tego samochodu w rejestrze

Jak miał się znaleźć w rejestrze jak nie robiłeś czynności urzędowych a li tylko podklepałeś resorki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adam1501, ja tam do świętych nie należę i coś tam sobie czy komuś przy auteczku zrobię niecnie wykorzystując do tego stanowisko kontrolne wraz z oprzyrządowaniem, co nie. :wink:

Jestem za tym aby stacje kontroli całkiem po legalu mogły świadczyć usługi od badań odbiegające, a więc sprawdzenia, a więc kontrole na życzenie klienta/petenta. Drobne naprawy, drobne regulacje też i owszem.Nie mam temu nic przeciw, a nawet za jestem w tych sprawach. Niestety, te zespoły, które mnie nawiedziły są innego zdania. Wjazd, cena/kwota/zapłata i w rejestrze pozycja zapełniona. No co poradzić, jak przecież ich podejścia nie zmienię. Sam wiesz jak jest. Jak na kontrolę, to powiadomienie oficjalne o zamiarze. Oficjalna wizyta, oficjalny wpis do księgi kontroli i oficjalnie wykonane obowiązki. Ale już dostarczenie protokołu z kontroli to mniej oficjalnie, to parkuje się autko pod furtą wylotową bez żadnej wcześniejszej informacji. Już nie do sekretariatu, tylko do biura diagnosty bezpośrednio przez kanał się ciśnie.

- Chyba nie trzeba zadawać pytania, a po co tak, a czemu tak? :silent:

- No żeby obczaić co jeszcze się robi. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Paprock napisał:

Jestem za tym aby stacje kontroli całkiem po legalu mogły świadczyć usługi od badań odbiegające

Przecież tak i teraz, ba nawet w projektach zmian stoi już jasno powiedziane, że można. Przywoływany przepis o wydzieleniu stanowiska kontrolnego ma na celu przeprowadzanie czynności urzędowych w wyznaczonym miejscu o określonych warunkach, co nie znaczy, że nie można tam koła napompować lub gaźniczka podkręcić. Po prostu badania techniczne muszą być wykonywane na odpowiednim stanowisku kontrolnym, co nie oznacza, że właściciel podmiotu nie może go używać do innych celów, np. ocieplanego garażu na noc, lub akcji w stylu "światła".

4 godziny temu, Paprock napisał:

Wjazd, cena/kwota/zapłata i w rejestrze pozycja zapełniona

I tak się przecież dzieje. Klient przyjechał gaźnik po korygować. Wjechał, właściciel określił cenę/ Paprock kwotę przyjął i na kasę nabił - paragonik obowiązkowo wydał (wystawił, wydrukował... w rękę wcisnął klientowi) i w rejestrze księgowym pozycja zapełniona. Podatek odprowadzony - rzetelny pracodawca, Paprock premię na koniec miesiąca przytulił - bo fachowość szef potrafi docenić, klient śmiga zadowolony, że nie truje środowiska naturalnego, księgowa miała co robić - bo pozycja się zapełniła.... Czyż coś zostało wykonane z pominięciem prawa? Nawet "babki" ze sławetnego US nie mogłyby wykazać się wzrostem statystyk gdyby to im trzeba było tą "śrubką pogmerać" w gaźniku.

4 godziny temu, Paprock napisał:

Niestety, te zespoły, które mnie nawiedziły są innego zdania.

Najgorzej jak się ma zapędy szeryfowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, rewers napisał:

Koledzy zastanówcie się co Wy piszecie. Co w tym takiego złego, że sprawdzę człowiekowi to zawieszenie. Powiem więcej sprawdzę mu te zawieszenie za darmo

a czy tak wolno? czy rzeczone służby to przełkną ?

 

13 godzin temu, adam1501 napisał:

Nawet "babki" ze sławetnego US nie mogłyby wykazać się wzrostem statystyk gdyby to im trzeba było tą "śrubką pogmerać" w gaźniku.

 

życie jest jakie jest, jeden może drugi nie za bardzo, ale będzie lepiej albo i .....nie.:faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przyszłość SKP widzę trochę inaczej, zresztą "dobra zmiana" też prawdopodobnie w tym kierunku zmierza. SKP powinna wykonywać tylko czynności urzędowe a nie jakieś sprawdzenia dla potrzeb klienta, czy warsztatu. Już wiemy, że pojawiły się zakusy na upaństwowienie SKP. Należy się spodziewać, że stacje wówczas staną się mocno restrykcyjne i to w interesie klienta będzie sprawdzić pojazd przed OBT aby zmniejszyć szanse na wynik N. Spodziewam się też, że z racji nadmiaru SKP znaczna część stacji nie będzie wykonywała czynności urzędowych a będzie świadczyła usługi kontrolne i regulacyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak! I niedziela nie służy do handlowania! :silent: 

Stacja only czynności urzędowe a w niedzielę kościołowe! :biggrin:

I idąc za wdrożonymi wdrożeniami Dobrej Zmiany proponuje wyłączyć w ten dzień dostęp do mediów od internetu poprzez osiedlową telewizję!

KONIEC! W ten dzień tylko cisza, medytacja i błogi odpoczynek.

 

Jakby ktoś śmiał rzucić mi w twarz, że gupotki bazgrolę, to proszę samemu spróbować ten dzień szczególny bez TV przesiedzieć. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Paprock napisał:

bez TV przesiedzieć

Oczywiście że się da. Prawie nie oglądam TV. A poza tym co wogóle jest do oglądania w tej TV poza reklamami???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, wrc69 napisał:

poza tym co w ogóle jest do oglądania w tej TV

a na przykład skoki narciarskie, piłka ręczna, od marca KUBICA w F1, nie wspomnę o rajdach WRC :wink: i wiele innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 years later...

Proszę o pilną pomoc.Urwała się antenka przy module w laptopie i nie można zrobić pomiaru zbieżności . Czy można badania okresowe oprzeć wyłącznie na pomiarze z płyty do oceny prawidłowości ustawienia kół i co z kompensacją bicia kół. Czy kontrola roczna może do takiego odczytu mieć zastrzeżenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okresowym tylko korzysta się na pomiarze z płyty. Jak się nie pochwalisz, że urwałeś antenę z laptopa to śmiem twierdzić, że nadzór się nie zorientuje, chyba że w trakcie kontroli będziesz miał badanie pokolizyjne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Krzysztof plus napisał:

Czy można badania okresowe oprzeć wyłącznie na pomiarze z płyty do oceny prawidłowości ustawienia kół

Oczywiście. Pomiaru geometrii dokonujemy w trakcie badania po "dzwonie". 

8 minut temu, Krzysztof plus napisał:

Czy kontrola roczna może do takiego odczytu mieć zastrzeżenia?

Jeżeli w grę wchodzi OBT, to nie. Natomiast czy będą weryfikowali sprawność urządzeń w trakcie kontroli? Cóż, to wszystko kwestia kontrolującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.