Skocz do zawartości

Moc silnika hybrydowego Yaris.


r_kubis

Rekomendowane odpowiedzi

7 godzin temu, ketiw38 napisał:

Wierz mi i przedyskutuj to z kolegami, że jak mam pojazd plug in to musisz mi dać tablice zielone.

Nie dostaniesz zielonych tablic, bo wydaje się je wyłącznie dla pełnych "elektryków". Wodorowe pomijam w tym momencie, bo takich pojazdów nie ma ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem. Podyskutuję z Tobą na innym forum. Nie zmienia to FAKTU, że diagnosta Dar-iusz źle wykonał BT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Paprock napisał:

 O DiP (...)

Nie.

37 minut temu, Paprock napisał:

O dowód, o które rubryki?

Tak, pozycja P3.

Jak dla mnie, przynajmniej w CEPiK powinno być :

248349949_nonplug-in.JPG.a4e69428474d80d03b047eb458604564.JPG

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, leski66 napisał:

Tak, pozycja P3.

Jak dla mnie, przynajmniej w CEPiK powinno być :

:smile:

NIE. W CEPiK nie może być źródło zasilania (dopowiedz sobie zewnętrzne) EE w hybrydzie non-plug.

Czy naprawdę tak trudno to pojąć, że jak wyczerpiesz akumulator to już nie ruszysz z miejsca?

A tym się charakteryzuje pojazd elektryczny, że jak mu dostarczysz prąd z zewnętrznego źródła zasilania to on pojedzie. Hybryda plug-in spełnia ten warunek i jest "elektrykiem".

Hybryda non plug in - nie i nie jest pojazdem elektrycznym - tylko pojazdem wyposażonym w silnik elektryczny!

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, ketiw38 napisał:

Hybryda non plug in - nie i nie jest pojazdem elektrycznym - tylko pojazdem wyposażonym w silnik elektryczny!

Zgadzam się i dlatego w DR nie powinno być w pozycji P3 adnotacji o tym ( P3- P i koniec " co najwyżej w adnotacjach moc silnika elektrycznego... ), ale już w CEPiK-u tak jak u góry wrzuciłem. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, ketiw38 napisał:

Hybryda plug-in spełnia ten warunek i jest "elektrykiem".

Nie jest, ponieważ do napędu wykorzystuje również silnik spalinowy (ma taką możliwość, więc elektryczność nie jest wyłącznym źródłem zasilania). Dlatego nie ma zielonych tablic.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zwykle - problem z interpretacją niby prostego zapisu - miało być pięknie -ekologicznie a tu się okazuje iż jeśli do hybrydy zamontuje się gniazdo ładowanie / fabrycznie / to już spełnia warunek eleltryka mimo posiadania silnika spalinowego 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19) w rubryce przy kodzie P.3 – wpisuje się rodzaj paliwa lub źródło mocy, stosując skróty określone w załączniku nr 3 do rozporządzenia, przedzielone ukośnikiem, jeżeli występuje więcej niż jeden rodzaj paliwa lub źródło mocy;

Załącznik nr 3

* Wpisując rodzaj paliwa, stosuje się następujące skróty: P – benzyna, D – olej napędowy, M – mieszanka (paliwo-olej), LPG – gaz płynny (propan-butan), CNG – gaz ziemny sprężony (metan), LNG – gaz ziemny skroplony (metan), H – wodór, BD – biodiesel, E85 – etanol, EE – energia elektryczna, 999 – inne.

 

No i teraz zasadnicze pytanie ile w tej Toyotce jest rodzajów paliwa, a ile źródeł mocy? Czy w ogóle idzie to jakoś zastosować, rozkminić, podzielić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc jeszcze nie miałem z zagranicy hybrydy z podaną mocą silnika elektrycznego w ZDR - chyba przez to iż jest to traktowane jako napęd pomocniczy a nie zasadniczy  - choć trafiają się z mocą "przeliczeniową" 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, IVVO napisał:

chyba przez to iż jest to traktowane jako napęd pomocniczy a nie zasadniczy

Już nie. Jest masa młodych pojazdów z homologacją na H i pełnymi danymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawmy dane homologacyjne, zostawmy sposoby rejestracyjne, zostawmy rozkminki  interpretacyjne, zostawmy zielone tablice, a podejdźmy do sprawy tylko organoleptycznie.

Stoi na stacji tematyczna Toyota, co po legalu ma mieć w rubryce [P.3] dowodu i tyle.

Rozpracujmy auto i dowód. Nic więcej. Żaden DiP, żaden CEPiK. Tylko [P.3].

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Paprock napisał:

Stoi na stacji tematyczna Toyota, co po legalu ma mieć w rubryce [P.3] dowodu i tyle.

Za mało informacji, żeby prawidłowo odpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, michal_k napisał:

Nie dla każdej hybrydy wpisuje się paliwo EE.

H- : [ P3 P ]

H+ : [ P3 P/EE ]

Tak jest dobrze ? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, leski66 napisał:

Tak jest dobrze ?

Nie, bo nie znasz zakresów na podstawie których uznaje się EE jako paliwo alternatywne. To są niuanse homologacyjne i lepiej opierać na dokumentach źródłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, ale np. te homo, które wrzuciłem od tematowej Toyoty H- , to co powinno być w DR pod pozycją [ P3 ] ? :smile:

Edytowane przez leski66
literówka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK. To mógłby mi ktoś jak dla " czterolatka " wytłumaczyć kiedy nie wpisuje się w pojeździe hybrydowym EE w DR ? :smile:

Bo :

13 minut temu, leski66 napisał:
  12 godzin temu, michal_k napisał:

Nie dla każdej hybrydy wpisuje się paliwo EE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz taką "miękką" Audice z 1,5kW silnikiem elektrycznym/alternatorem.

A druga sprawa to jest DIP prawidłowo wypisany przez diagnostę

A trzecia - kto to dostanie w WK😎 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pojazd elektryczny  który może posiadać zielone tablice oraz nalepkę EE to taki, który jest wyposażony jedynie w silnik elektryczny napędzający koła oraz akumulatory ładowane z zewnątrz.

To tak odnośnie tablic. Żadna hybryda nie dostanie zielonych tablic

18 minut temu, leski66 napisał:

To mógłby mi ktoś jak dla " czterolatka " wytłumaczyć kiedy nie wpisuje się w pojeździe hybrydowym EE w DR ? :smile:

 

 

Jeśli silnik elektryczny sam nie jest w stanie napędzać kół. Są to wszystkie tzw Mild Hybrid  gdzie urządzenie (alternator i rozrusznik w jednym) dodaje tylko lekkiego kopa silnikowi spalinowemu poprzez pasek . Jeśli w samochodzie jest jakikolwiek silnik elektryczny który napędza koła to wpisujemy P/EE lub D/EE :516:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, leski66 napisał:

To mógłby mi ktoś jak dla " czterolatka " wytłumaczyć kiedy nie wpisuje się w pojeździe hybrydowym EE w DR ?

Wtedy, gdy wynika tak z homologacji/ZDR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli organoleptyka zawodzi. OK - nie ma sprawy. Nie pierwszy i nie ostatni problem, w którym należy posługiwać się dokumentami.

A tu dorzucę dziennikarskie opracowanie "Zielonych Tablic", tak na dokładkę. ;-)

https://wysokienapiecie.pl/32346-zielone-tablice-rejestracyjne-dla-hybryd-zdarza-sie/

Edytowane przez Paprock
  • Super 1
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.