Skocz do zawartości

Elementy przeciw wjazdowe w przyczepie rolniczej


IVVO

Rekomendowane odpowiedzi

Takie pytanie - czy przyczepa rolnicza sprowadzona z zagranicy - może ogólniej- czy przyczepa rolnicza ma mieć elementy zabezpieczające przeciw wjazdowe - rocznik 2005. Do wolnej interpretacji - jutro opiszę przypadek - 776 -7 ppk  9 lub 10 nie pamiętam bo tak z głowy oraz chyba 44 pput 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

2. Do pojazdów, o których mowa w ust. 1, stosuje się przepisy § 7 ust. 1 i 7, § 8 ust. 4 pkt 2 i 3 oraz ust. 5, § 9 ust. 1
pkt 2, 3, 5, 6, pkt 7 lit. a–d, pkt 9 i 12, § 11 ust. 1 pkt 18 oraz § 41.

Nie ma wymienionego ust.9 ,czyli się nie wymaga .

Edytowane przez DARIO64
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,Przyczepa rolnicza Ovriga ze Szwecji kategorii R - Długość 13,6 szer 3,0 Wysokość  4 m  cztery osie na kołach bliźniaczych po  88,2kN na os w rozstawie 1,86 m, DMC 36000kg, do przewozu drewna. Ze w/g na długość wystąpiłem do Ministerstwa o odstępstwa na długość bo reszta OK.  Sprawa ciągnie się od połowy lipca bo Ministerstwo wystąpiło do ITS o opinię. We wczorajszej rozmowie z Ministerstwem osoba z którą rozmawiałem stwierdziła iż pracownicy ITS zauważyli na zięciach im przesłanych a załączonych do odstępstw iż przyczepa ma nie homologowane zabezpieczenia przeciw wjazdowe / w Szwedzkim wykonaniu wygląda to jak podłużnie rozciągnięte pasy transportowe przymocowane do wsporników/ i to w/g ITS ją dyskwalifikuje ?. Dobrze znam ten przepis co zapodał Dario bo już raz przerabiał to z naszym Ministerstwem  i w tedy przeszło bez problemu. Temat zapodałem bo może coś mi uciekło ale chyba nie. Więc jutro będę walczył z Ministerstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, IVVO napisał:

przyczepa ma nie homologowane zabezpieczenia przeciw wjazdowe

Może o to chodzi że jak już ma ,to ma mieć homologowane .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie nowe przyczepy rolnicze stojące u dealerów nie mają zabezpieczeń przeciwwjazdowych  a z pewnością posiadają homo, czyli najwyraźniej jednostki homologujące nie wymagają takiego zabezpieczenia. W sumie to nawet jest logiczne, że mieć zabezpieczeń nie musi z racji na charakter transportu (głównie drogi lokalne i polne) oraz ze względu na dopuszczalną prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 osłon już wyjaśnione - pozytywnie, Następny problem do rozwiązania - przyczepa służy do przewozu drewna - a drewno jest ładunkiem podzielnym - trzeba ją jakoś przeklasyfikować aby służyła do przewozu " ładunku niepodzielnego" Sugestie mile widziane

Kontener 20-stopowy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, IVVO napisał:

Następny problem do rozwiązania - przyczepa służy do przewozu drewna - a drewno jest ładunkiem podzielnym - trzeba ją jakoś przeklasyfikować aby służyła do przewozu " ładunku niepodzielnego"

A co ma wspólnego zezwolenie na pojazd nienormatywny z odstępstwem związanym z warunkami technicznymi ?

Ktoś coś tu pomieszał . Ze względu na przekroczone parametry łapie się na tzw. III .

TABELA kategorii zezwolen i oplat.pdf

Edytowane przez DARIO64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.