Skocz do zawartości

Man - dwie zabudowy betoniarka,wywrotka


luk

Rekomendowane odpowiedzi

Hej. Na badaniu pojawił sie MAN czteroośka jak betoniarka . Po analizie dokumentów(tłumaczeń) i rozmowie z klientem okazało sie ze pojazd takowy w Wloszech posiada dwie zabudowy typu betoniarka i wywrotka. Teraz klient "chce"   zarejestrować to tak samo jak było to rejestrowane z zagranica. 

Wykonałem badanie pojazdu jako betoniarka ustalając wszystkie parametry dla tego typu, ale właściciel chce mieć również ten sam pojazd jako wywrotkę .  Wcześniej rozmowa była z WK jak oni to widzą a widza ze zarejestruja ten pojazd jako betoniarka a później właściciel będzie sie odwoływał od decyzji 

Jak wy to widzicie a moze robiliście podobne badania albo sytuacje , jak badanie takowe wypisać  dwa badania jedno na betoniarę a drugie na wywrotkę ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubo! Ale sorry, bo u nas takich transformersów jeszcze nie ma. Samego podwozia też nie idzie zarejestrować, więc albo, albo...

Wiadomo, numer VIN, numer rejestracyjny, rodzaj, podrodzaj, przeznaczenie i tak bez końca. Wszystko ładnie i wszystko musi grać, ale uwaga, tylko do jednego egzemplarza.

U nas to problemy są z pługo-piaskarką po zdjęciu lemiesza, a co dopiero z taką zabudową modyfikowaną w zależności od potrzeb. Zmiany konstrukcyjne pozostają. Śmieszne może, ale takie tu życie. Nie takie jak gdzieś tam w południowej Europie. ;-)

Mamy niejasność z modułowymi przyczepami. Zapomnij o trójczłonowych pociągach drogowych i o masach dopuszczalnych ponad czterdziestotonowych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to pojazd z wymienną zabudową, to jedyne co można zrobić to sklasyfikować go jako ciężarowy/inny/przewóz innych ładunków. Wtedy zabudowa będzie ładunkiem o specjalnym sposobie mocowania do pojazdu.

 

Edyta: Skibicki produkuje takie zabudowy. Może ich spytać. http://www.skibicki.com.pl/pl/wywrotka-tylnozsyp-trojstrona-naczepy-przyczepy-systemy-wymienne-zurawie/systemy-wymienne.html

Edytowane przez aboz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W polskiej klasyfikacji nie występują nadwozia/zabudowy wymienne. Pojazd musi być sklasyfikowany jednoznacznie, a po każdej zmianie zabudowy literalnie powinien przejść badanie po zmianach i wymienić DR.

 

Innym rozwiązaniem jest to, co napisał Aboz - zabudowę można potraktować jako ładunek (wtedy będzie znacznie mniejsza masa własna) ciężarowy - inny - przewóz innych ładunków. Kiedyś tak właśnie rejestrowałem, a diagnosta sprostował badanie (wcześniej napisał coś w stylu betoniarka - masa własna X, cośtam - masa własna Y). Takie różnicowanie nie występuje w polskich przepisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, aboz napisał:

można zrobić to sklasyfikować go jako ciężarowy/inny/przewóz innych ładunków

 

40 minut temu, luk napisał:

posiada dwie zabudowy typu betoniarka i wywrotka

W naszych realiach póki co temat niewykonalny. Ponieważ zastosowanie proponowanej klasyfikacji nie może być zrealizowane, * INNY - "...* Pojazd, który na podstawie dokumentu, o którym mowa w art. 72 ust. 1 pkt 3 ustawy, albo wyciągu ze świadectwa homologacji albo zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu, zakwalifikowano do danego podrodzaju pojazdu lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale..." (klasyfikacja). Betoniarka i wywrotka są ujęte w zasadniczym podziale.Nie mniej jednak przy sposobie wypełniania DR, dostępnych danych... itd, temat w zasadzie nie do ogarnięcia na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam - ale to nie jest zabudowa, tylko ładunek. Przecież to tak samo jakby nadwozie BDF na siebie zakładał.

Przecież nie musi się ograniczać do betoniarki czy wywrotki. Zwykły kontener BDF też na siebie zabierze. A jak trzeba to i piaskarkę :)

 

Klasyfikacja taka jak @aboz i @michal_k podali.

Innej opcji nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, adam1501 napisał:

zakwalifikowano do danego podrodzaju pojazdu lub przeznaczenia nieokreślonego w zasadniczym podziale..."

Właśnie ze względu na brak w zasadniczym podziale tego rodzaju pojazdów, powinno się go sklasyfikować w podany przeze mnie sposób. Podobne zabudowy specjalistyczne są dostępne na podkonternerówki.

Edytowane przez aboz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starych dobrych czasach mieliśmy w zakładzie zamiatarkę na lato, a po zmianie nadwozia piaskarko- solarkę na zimę. Ale wtedy nie było szybkiego internetu i NORCOM FORUM czy OSDS FORUM. Dowolna rzeźba. Nawet MULTICARY raz były  skrzynie wywrotki na lato, a pługo-piaskarki na zimę. Miasto miało być przejezdne.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, blakop napisał:

to nie jest zabudowa, tylko ładunek

Taa... , a beton to się w tej gruszce pewnie z testów szczelności u producenta został.

Zdaję sobie sprawę z ułomności prawa, ale na dzień dzisiejszy betoniarka, to betoniarka. Dopóki nie zmieni się prawo i nie dopuści do zmian zabudowy bez zmian konstrukcyjnych, dopóty jest to nagięcie prawa. Czym innym jest transport gruszki jako ładunku, a czym innym jest transport betonu na budowę. Nie jestem przeciwnikiem tych pojazdów, bo jest to duch postępu ale potrzebny jest głos, który spowoduje normalność - czyli zmianę zapisów prawa, a nie kombinowanie jakby to prawo obejść, żeby móc normalnie posługiwać się zdobyczami techniki.

Takie pojazdy powinny być klasyfikowane jako wielozadaniowe, ponieważ mogą służyć do różnych celów w granicach swojej ładowności. Niestety zaraz zaczną się komedie, że na czas zimy to specjalny - bo podatek... , a to TDT, KGB, CIA, ADR będzie chciało swoje pięć groszy zarobić, a nad tym wszystkim ma zapanować diagnosta :faint:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kontenerze/BDF też jest jakiś ładunek - i co w związku z tym? Otwierać i sprawdzać czy to konfekcja damska, czy może pieczywo i nadawać osobne przeznaczenie każdorazowo?

 

Generalnie może być i wielozadaniowy. Wsio równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontener z założenia służy do przewozu ładunku-towaru. Jedak nie spodkałem się z kontenerem do przewozu betonu na budowę lub żwiru. A dla tych grup towarów nasze słońce (wiecznie zaćmione) - prawo, określiło inne pojazdy, które muszą być przekonstruowywane po każdej zmianie zabudowy. Ludzie z transportu powinni dążyć do zmiany prawa, tak jak zrobiono z dyszlami... itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdziłem i jeszcze okazyjnie jeżdzę taką hybrydą tez  Man dodam tylko że jeszcze oprócz gruszki jest w komplecie pompo-gruszka. Zabudowa wywrotki Meillera a gruszka i pompo-gruszka Cify(używana sporadycznie z racji na brak dozoru).Pojazd był w polsce w 2012 roku rejestrowany i w dowodzie wydział komunikacji pewnie w porozumieniu pewnie z diagnosta(ale tego nie wiem bo to  ie ja:) ) wpisał coś takiego BETONIARKA/WYWROTKA.Auto cały czas po Warszawie i okolicy się kręci inpekcja średnio raz na tydzień je zatrzymuje i przez tyle lat nikt tego nie zakwestionował.

Dodam tylko że nie ja mu przeglądy coroczne robię:):).

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku chodzi o rodzai i podrodzaj - Kilka lat temu miałem Man z Austrii - -3-osiowa wywrotka ale po zabudową było fabryczne siodło - czyli z samochodu ciężarowego przeinaczał się w ciągnik samochodowy / w komplecie była naczepa 2-osiowa oraz 2-osiowa przyczepa - posiadał zaczep z wszystkimi przyłączami/. Wszystkie te zmiany były ujęte w Austriackim DR - masy dla solówki dla zestawu z przyczepą oraz dla zestawu jako ciągnik samochodowy - szczerze mówiąc nawet ITS nie wiedział za bardzo jak to sklasyfikować - i tak jak pisał Michał - trzeba było  się określić - czy ciężarowy czy ciągnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"inpekcja średnio raz na tydzień je zatrzymuje i przez tyle lat nikt tego nie zakwestionował." jak będzie wymiana dowodu to na pewno zakwestionują , w słownikach cepik nie ma pojęcia BETONIARKA/WYWROTKA wk wyśle do ITS i ciekawe co oni na to ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yogi1984 napisał:

pompo-gruszka Cify(używana sporadycznie z racji na brak dozoru

 

3 godziny temu, yogi1984 napisał:

wpisał coś takiego BETONIARKA/WYWROTKA

 

Może być ciekawie jak ktoś zacznie drążyć temat dozorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, smaug napisał:

w słownikach cepik nie ma pojęcia BETONIARKA/WYWROTKA wk wyśle do ITS i ciekawe co oni na to ? 

 

Nic Oni na to ? - w niektórych programach po wybraniu "Inny" / np kiedyś Batech-u/ wyskakiwało okienko w którym można było wpisać coś takiego - pompo gruszki i wiele innych ciekawych wpisów co nie raz widać po zassaniu danych z cepa - przecież to Nasza twórczość nie ich

Wszystko zależało od tego jaką bujną wyobraźnie miał diagnosta przy pierwszej

Więc jakaś Wywrotka/Betoniarka nie robi żadnego wrażenia

Przecież najwięcej FURGONÓW - wyprodukowali diagności przy pierwszej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniejsza o programy. Nowe Mercedesy (ciężarowe pick-upy) oficjalnie i w cepiku i w dowodzie w podrodzaju PICK-UP mają zapodany i jest dobrze. A weź znajdź taki podrodzaj w obowiązującej klasyfikacji... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem. Próbujesz powiązać rodzaje nadwozi i ich kody rozpisane w dyrektywie z podrodzajami polskiej klasyfikacji?

- to nie idzie razem w parze, to się nie trzyma kupy!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele przepisów nie idzie w parze - to nie oznacza iż tego nie ma - to iż Nasi nie nadążają za zmianami to nie mój problem - jeśli widzę z homo że to AG lub BE - to co mam napisać," pick-up nie istnieje w naszych przepisach" - w Uwagach piszę AG lub BE i wierz mi nie miałem ani jednego telefonu z WK które by to zakwestionowało

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie nadążają. Wymyślają co tylko mogą i jeszcze bardziej się gmatwają. Chociażby "niezbędne oświadczenie o danych i informacjach o pojeździe do jego rejestracji". Zapodali wzór i zobowiązali producentów, że go każdego homo jeszcze to oświadczenie  jest potrzebne. No to producenci wypełniają ten dokument po swojemu i tyle. Dlatego pick-up jest pick-upem. Ale trzeba też to wiedzieć, że tyle razy rozbierane na forum unijne [G] jest różne od polskiego [G]. Co, nie! ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.