Skocz do zawartości
marcinTDM

Moc Tesli

Rekomendowane odpowiedzi

marcinTDM

Chciałbym przedstawić pewien temat. Otóż od jakiegoś czasu trafiają do nas nowe Tesle na identyfikację. Trafiają dlatego, że na pojazdy są wystawione faktury zagraniczne i mimo, że jest to nowy pojazd to wydział komunikacji woła identyfikację. Podczas badania otrzymujemy od przedstawiciela firmy , która zajmuje się sprowadzeniem, dokument, tzw. "complete vehicles ec certificate of conformity. Ogólnie opierając się na tym certyfikacie jakoś problemów nigdy nie było. Mamy tam podane wszystkie dane. Problem pojawia się z określeniem mocy. W tym certyfikacie producent podaje oddzielnie moc na przednią oś i na tylną oś. Oba silniki działają razem i nie można ich rozłączyć dlatego podczas określania mocy sumowaliśmy moc (zazwyczaj jest ona taka sama). Zdarza się jednak, że moc tylnej osi jest większa. Wtedy też ją sumujemy. Były już takie przypadki, że przednia oś miała 193 kW, a tylna 375 kW. Do tego też się nikt nie przyczepił jednak ostatnie badanie zostało odrzucone ponieważ wydział stwierdził, że jest to za duża moc i ITS nie chce im tego przepuścić. 

Teraz chciałbym się poradzić jak według Was powinno się określić moc takiego pojazdu?

Z góry dzięki za zainteresowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tam pierwszy temat związany z rejestracją sprowadzanych pojazdów nowych i ich danymi technicznymi:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10294-pojazd-nowy-zza-granicy/&do=findComment&comment=192107

 

A co do ustalania mocy silników elektrycznych, to może być klops. Tu krajowe przepisy leżą i kwiczą. Brak konkretnych wytycznych o jaką chodzi moc (chwilowa, znamionowa) już nie mówiąc o tym, czy rzeczywiście te silniki kręcące się razem do kupy osiągają prawie 780 koni. :?

 

Już pomijam problem oświadczenia poruszony w linku, ale czy rzeczywiście jest potrzeba kierowania na badania skoro i WK i stacja dysponuje jednym i tym samym Certyfikatem.

Tak, wiem. WK nie widzi samochodu i nie potrafi [kg] na [kN] przeliczyć, lecz tego proszę mi nie tłumaczyć. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Przede wszystkim rocznik się ustala na tym badaniu Paproczku :)

A jak moc tego auta jest podawana jako setki kW to nie dziwota że ktoś się nad tym pochylił. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No tak. Rok produkcji się pozostał, bo przecież bez tego parametru gospodarka w kraju kuleje. A i tak cholernicy z WK węszą po producentach sprawdzając diagnostę, czy ten przypadkiem rocznika nie ustalił po danych z sufitu. :silent:

Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce padną takie skierowania na danych ustalania.

No chyba że WK literalnie podchodzi do sprawy i pozytywnego zaświadczenia z badania do rejestracji wymaga. Ale takie literalne podejście jest równoznaczne z wymaganiem producenckiego oświadczenia przecież. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

Miałem parę CoC dla motocykli i na każdym była data produkcji :P. Tak że skierowanie na dodatkowe badanie moim zdaniem jest bezpodstawne :P.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Tylko czy aby na pewno była to data produkcji, a nie wystawienia dokumentu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Na Certyfikatach występuje kilka dat. Niestety, żadna nie odnosi się do terminu wyprodukowania pojazdu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Logen

Ręki sobie nie dam uciąć ale z tego co pamiętam to pisało production date... jak dostane jeszcze jakaś Hondę bo do nich zazwyczaj mam coc to zrobię jakie zdjęcie ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Też sobie nie dam łapy ciachnąć! :evil:

 

 

Ale OK, bo trochę tych TESLI porejestrowanych jest, to może tak ktoś, kto ma dostęp do katalogu ITS się wychyli i coś powie - ładnie proszę.  :piwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcinTDM
8 godzin temu, mirek_handlarz napisał:

Ten model też mieliśmy.

Poniżej jeden z certyfikatów do wglądu.

1.jpg

2.jpg

7 godzin temu, Paprock napisał:

 trochę tych TESLI porejestrowanych jest, to może tak ktoś, kto ma dostęp do katalogu ITS się wychyli i coś powie - ładnie proszę.  :piwo

 

 

Ja też ładnie proszę :piwo:piwo

  • Piwo 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Jak podasz model/typ/wariant/wersję i numer homo to Ci sprawdzę te Tesle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

A co ITS mówi o tym modelu z załączników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64

W temacie mocy ,nic . A dokładnie ---

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
29 minut temu, Paprock napisał:

A co ITS mówi o tym modelu z załączników?

375 kW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

OT - daty produkcji nie widziałem tam - to raz.

Dwa - zawsze podobały mi się "cocki" UE, ale wystawiane poza UE - szczególnie te w Chinach. Nie ma to jak zapis o spełnianiu wszelkich norm unijnych podpisany pieczęcią z wielką, czerwoną gwiazdą :)

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No skoro ITS dla jednego i tego samego modelu podaje 375 kW lub trzy kreski, to ja nie mam więcej pytań. :evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

@aboz ma wyższy poziom dostępu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Darek pewnie patrzył do wersji pełnej katalogu. Ja wszedłem w program Homologacje ITS a tam takie dane:

tesla model x.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Czyli można wysnuć wniosek, nie wiem czy słuszny, ale wychodzi, że o silnik chodzi. ;-)

Znaczy jeden silnik, silnik w liczbie pojedynczej, a nie jako kilka, jako zespół silników. Czyli moc podajemy z najmocniejszej jednostki bez żadnych dodawanek, sumowanek, choćby na pokładzie było kilka różnych silników. Tak?

No weźmy na przykład kombajn z dwoma zespolonymi benzyniakami z których jeden napędza przód, drugi tył, a czasem kręcą wspólnie do kupy, to wtedy moc zsumować, czy podać z silnika solo najmocniejszego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marcinTDM

Wcześniej ja sumowałem moc i jak do tej chwili nie było problemu. W tym ostatnim przypadku wydział też chciał, żeby wpisać 375 kW czyli teoretycznie tylko moc większą. Ogólnie, po konsultacji z naszym wydziałem, stanęło na tym, że w uwagach wpisaliśmy moc na osi przedniej, tylnej oraz łączną moc.

Pytanie jak postępować dalej?

Czy w następnych przypadkach też pisać tylko moc większą. Jeżeli trafi się np. Tesla gdzie na obu osiach jest po 193 kW  to po prostu pisać tylko 193 i ewentualnie opisać to w uwagach. 

Mieliśmy też trzy przypadki gdzie pojazdu były już wcześniej zarejestrowane zagranicą. Konkretnie to Austria, Niemcy i Francja. Do tej pory zastanawiamy się na jakiej podstawie oni określili moc ponieważ ani trochę nie pokrywało się to z certyfikatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DARIO64
1 godzinę temu, aboz napisał:

Darek pewnie patrzył do wersji pełnej katalogu

W pełnej nie było ,był w okrojonej .Homologacja,wariant,wersja pasowały co do joty .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock
11 minut temu, marcinTDM napisał:

Pytanie jak postępować dalej?

 - coś mi podpowiada, że w katalogu prowadzonym przez ITS większość Tesli będzie miała moc największą z silnika solo. Oczywiście pomijam trzy kreski, chociaż sam bym ten tego ten... Co, ne! :wink:

Tak myślę sobie, że robiąc porazpierwsze badania japońskim hybrydom do DiP-u zapodawałem moc silnika spalinowego wraz z rodzajem paliwa i obrotami, a do uwag wpisywałem wszystko, co wiedziałem na temat silnika elektrycznego. Nasz dowód też się ogranicza li tylko do paliwa alternatywnego poprzez ukośnik [/], natomiast w rubryce [P.2] zapodana jest moc solo. No tak sobie przypominam przynajmniej tego ostatniego DiP-a.

Tu, przy Tesli też chyba najrozsądniej będzie zapodać moc maksymalną silnika największego, a do uwag cała reszta, że jest jeszcze silnik drugi o parametrach... i trzeci... i...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

Z tą mocą to ciekawa sprawa bo faktyczna moc użyteczna z elektrycznego punktu widzenia, uzależniona jest od wydatku mocy źródła energii zamontowanego w pojeździe, stąd podane moce szczytowe silników (pewnie nie dostępne podczas jazdy), moc godzinowa, moc dla 30 minut- uzależniona od baterii akumulatorów. Ciekawe jakie moce maksymalne by ta konkretna Tesla uzyskała na hamowni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wadi

Coś w temacie: 

http://samochodyelektryczne.org/nagranie_i_wyniki_testow_modelu_s_p85d_na_hamowni.htm

I jeszcze trochę "światła "na zagadnienie mocy silników. Tylko dlaczego w naszym kraju jest ze wszystkim problem. Często pojazdy z zagranicy mają prawie "" czyste " dowody, nawet z błędami , i jakoś tam jest?!

https://autokult.pl/28569,moc-maksymalna-hybrydy-sumaryczna-czy-systemowa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.