marcinTDM Napisano 29 Listopad 2018 Share Napisano 29 Listopad 2018 Chciałbym przedstawić pewien temat. Otóż od jakiegoś czasu trafiają do nas nowe Tesle na identyfikację. Trafiają dlatego, że na pojazdy są wystawione faktury zagraniczne i mimo, że jest to nowy pojazd to wydział komunikacji woła identyfikację. Podczas badania otrzymujemy od przedstawiciela firmy , która zajmuje się sprowadzeniem, dokument, tzw. "complete vehicles ec certificate of conformity. Ogólnie opierając się na tym certyfikacie jakoś problemów nigdy nie było. Mamy tam podane wszystkie dane. Problem pojawia się z określeniem mocy. W tym certyfikacie producent podaje oddzielnie moc na przednią oś i na tylną oś. Oba silniki działają razem i nie można ich rozłączyć dlatego podczas określania mocy sumowaliśmy moc (zazwyczaj jest ona taka sama). Zdarza się jednak, że moc tylnej osi jest większa. Wtedy też ją sumujemy. Były już takie przypadki, że przednia oś miała 193 kW, a tylna 375 kW. Do tego też się nikt nie przyczepił jednak ostatnie badanie zostało odrzucone ponieważ wydział stwierdził, że jest to za duża moc i ITS nie chce im tego przepuścić. Teraz chciałbym się poradzić jak według Was powinno się określić moc takiego pojazdu? Z góry dzięki za zainteresowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Listopad 2018 Share Napisano 29 Listopad 2018 Tam pierwszy temat związany z rejestracją sprowadzanych pojazdów nowych i ich danymi technicznymi: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10294-pojazd-nowy-zza-granicy/&do=findComment&comment=192107 A co do ustalania mocy silników elektrycznych, to może być klops. Tu krajowe przepisy leżą i kwiczą. Brak konkretnych wytycznych o jaką chodzi moc (chwilowa, znamionowa) już nie mówiąc o tym, czy rzeczywiście te silniki kręcące się razem do kupy osiągają prawie 780 koni. Już pomijam problem oświadczenia poruszony w linku, ale czy rzeczywiście jest potrzeba kierowania na badania skoro i WK i stacja dysponuje jednym i tym samym Certyfikatem. Tak, wiem. WK nie widzi samochodu i nie potrafi [kg] na [kN] przeliczyć, lecz tego proszę mi nie tłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 12 godzin temu, marcinTDM napisał: przednia oś miała 193 kW, a tylna 375 kW To coś takiego https://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X#/media/File:Model_X_vs._DeLorean.jpg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Przede wszystkim rocznik się ustala na tym badaniu Paproczku A jak moc tego auta jest podawana jako setki kW to nie dziwota że ktoś się nad tym pochylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 No tak. Rok produkcji się pozostał, bo przecież bez tego parametru gospodarka w kraju kuleje. A i tak cholernicy z WK węszą po producentach sprawdzając diagnostę, czy ten przypadkiem rocznika nie ustalił po danych z sufitu. Pozostaje mieć nadzieję, że wkrótce padną takie skierowania na danych ustalania. No chyba że WK literalnie podchodzi do sprawy i pozytywnego zaświadczenia z badania do rejestracji wymaga. Ale takie literalne podejście jest równoznaczne z wymaganiem producenckiego oświadczenia przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Miałem parę CoC dla motocykli i na każdym była data produkcji :P. Tak że skierowanie na dodatkowe badanie moim zdaniem jest bezpodstawne :P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Tylko czy aby na pewno była to data produkcji, a nie wystawienia dokumentu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Na Certyfikatach występuje kilka dat. Niestety, żadna nie odnosi się do terminu wyprodukowania pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Ręki sobie nie dam uciąć ale z tego co pamiętam to pisało production date... jak dostane jeszcze jakaś Hondę bo do nich zazwyczaj mam coc to zrobię jakie zdjęcie ;). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Też sobie nie dam łapy ciachnąć! Ale OK, bo trochę tych TESLI porejestrowanych jest, to może tak ktoś, kto ma dostęp do katalogu ITS się wychyli i coś powie - ładnie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinTDM Napisano 30 Listopad 2018 Autor Share Napisano 30 Listopad 2018 8 godzin temu, mirek_handlarz napisał: To coś takiego https://pl.wikipedia.org/wiki/Tesla_Model_X#/media/File:Model_X_vs._DeLorean.jpg ? Ten model też mieliśmy. Poniżej jeden z certyfikatów do wglądu. 7 godzin temu, Paprock napisał: trochę tych TESLI porejestrowanych jest, to może tak ktoś, kto ma dostęp do katalogu ITS się wychyli i coś powie - ładnie proszę. Ja też ładnie proszę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Jak podasz model/typ/wariant/wersję i numer homo to Ci sprawdzę te Tesle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 A co ITS mówi o tym modelu z załączników? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 W temacie mocy ,nic . A dokładnie --- Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 29 minut temu, Paprock napisał: A co ITS mówi o tym modelu z załączników? 375 kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 OT - daty produkcji nie widziałem tam - to raz. Dwa - zawsze podobały mi się "cocki" UE, ale wystawiane poza UE - szczególnie te w Chinach. Nie ma to jak zapis o spełnianiu wszelkich norm unijnych podpisany pieczęcią z wielką, czerwoną gwiazdą 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 No skoro ITS dla jednego i tego samego modelu podaje 375 kW lub trzy kreski, to ja nie mam więcej pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 @aboz ma wyższy poziom dostępu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Darek pewnie patrzył do wersji pełnej katalogu. Ja wszedłem w program Homologacje ITS a tam takie dane: tesla model x.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Czyli można wysnuć wniosek, nie wiem czy słuszny, ale wychodzi, że o silnik chodzi. Znaczy jeden silnik, silnik w liczbie pojedynczej, a nie jako kilka, jako zespół silników. Czyli moc podajemy z najmocniejszej jednostki bez żadnych dodawanek, sumowanek, choćby na pokładzie było kilka różnych silników. Tak? No weźmy na przykład kombajn z dwoma zespolonymi benzyniakami z których jeden napędza przód, drugi tył, a czasem kręcą wspólnie do kupy, to wtedy moc zsumować, czy podać z silnika solo najmocniejszego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinTDM Napisano 30 Listopad 2018 Autor Share Napisano 30 Listopad 2018 Wcześniej ja sumowałem moc i jak do tej chwili nie było problemu. W tym ostatnim przypadku wydział też chciał, żeby wpisać 375 kW czyli teoretycznie tylko moc większą. Ogólnie, po konsultacji z naszym wydziałem, stanęło na tym, że w uwagach wpisaliśmy moc na osi przedniej, tylnej oraz łączną moc. Pytanie jak postępować dalej? Czy w następnych przypadkach też pisać tylko moc większą. Jeżeli trafi się np. Tesla gdzie na obu osiach jest po 193 kW to po prostu pisać tylko 193 i ewentualnie opisać to w uwagach. Mieliśmy też trzy przypadki gdzie pojazdu były już wcześniej zarejestrowane zagranicą. Konkretnie to Austria, Niemcy i Francja. Do tej pory zastanawiamy się na jakiej podstawie oni określili moc ponieważ ani trochę nie pokrywało się to z certyfikatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 1 godzinę temu, aboz napisał: Darek pewnie patrzył do wersji pełnej katalogu W pełnej nie było ,był w okrojonej .Homologacja,wariant,wersja pasowały co do joty . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 11 minut temu, marcinTDM napisał: Pytanie jak postępować dalej? - coś mi podpowiada, że w katalogu prowadzonym przez ITS większość Tesli będzie miała moc największą z silnika solo. Oczywiście pomijam trzy kreski, chociaż sam bym ten tego ten... Co, ne! Tak myślę sobie, że robiąc porazpierwsze badania japońskim hybrydom do DiP-u zapodawałem moc silnika spalinowego wraz z rodzajem paliwa i obrotami, a do uwag wpisywałem wszystko, co wiedziałem na temat silnika elektrycznego. Nasz dowód też się ogranicza li tylko do paliwa alternatywnego poprzez ukośnik [/], natomiast w rubryce [P.2] zapodana jest moc solo. No tak sobie przypominam przynajmniej tego ostatniego DiP-a. Tu, przy Tesli też chyba najrozsądniej będzie zapodać moc maksymalną silnika największego, a do uwag cała reszta, że jest jeszcze silnik drugi o parametrach... i trzeci... i... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Z tą mocą to ciekawa sprawa bo faktyczna moc użyteczna z elektrycznego punktu widzenia, uzależniona jest od wydatku mocy źródła energii zamontowanego w pojeździe, stąd podane moce szczytowe silników (pewnie nie dostępne podczas jazdy), moc godzinowa, moc dla 30 minut- uzależniona od baterii akumulatorów. Ciekawe jakie moce maksymalne by ta konkretna Tesla uzyskała na hamowni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 30 Listopad 2018 Share Napisano 30 Listopad 2018 Coś w temacie: http://samochodyelektryczne.org/nagranie_i_wyniki_testow_modelu_s_p85d_na_hamowni.htm I jeszcze trochę "światła "na zagadnienie mocy silników. Tylko dlaczego w naszym kraju jest ze wszystkim problem. Często pojazdy z zagranicy mają prawie "" czyste " dowody, nawet z błędami , i jakoś tam jest?! https://autokult.pl/28569,moc-maksymalna-hybrydy-sumaryczna-czy-systemowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.