Arizona Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 Witam, mam przed sobą pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego VOLVO. Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." przeszukałem warunki techniczne i poza autobusem 100 km/h nie znalazłem nic odnośnie opon bieżnikowanych. Możecie mnie naprowadzić o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 (edytowane) 16 minut temu, Arizona napisał: Możecie mnie naprowadzić o co chodzi? może nie miały oznaczenie REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω znaczenie RETREAD - opona bieżnikowana.? REGROOVABLE” oznacza, że bieżnik opony można pogłębiać. Edytowane 3 Grudzień 2018 przez biker100 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 Odesłać klienta na posterunek do umyślnego i tyle. Albo zrobić badanie i też "tyle". Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 35 minut temu, Arizona napisał: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." sprawdziłeś i spełniają wszystkie wymogi? jeżeli tak to pobrać, kasę, wykonać dbt, dać P i tyle, przecież policaj też człowiek, mógł się pomylić, a może coś mu świtało i pomylił z autobusem, życie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 (edytowane) Przypuszczam iż chodzi bardziej o brak napisu RETREAD - opona bieżnikowana - lub został zatarty w czasie eksploatacji albo bieżnikowaniu poddano opony bez homologacji - te cechy muszą być widoczne Edytowane 3 Grudzień 2018 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 56 minut temu, Arizona napisał: Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." - jak widać Kolega @Arizona wyraźnie powód zatrzymania przytoczył. Tylko czy w tym cytacie powodem jest nałożony bieżnik, czy może powodem zatrzymania jest brak homo-oznaczeń na tych oponach? Jak zwykle KINO & Masło-Maślane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 DECYZJA RADY z dnia 13 marca 2006 r. zmieniająca decyzję 2001/507/WE i 2001/509/WE w celu wprowadzenia obowiązku stosowania Regulaminów nr 109 i 108 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) w sprawie opon bieżnikowanych (2006/443/WE) 3.2.8. datę bieżnikowania zgodnie z poniższymi zasadami: 3.2.8.1. do dnia 31 grudnia 1999 r.; zgodnie ze wskazówkami zawartymi w ppkt 3.2.8.2 lub w postaci grupy trzech cyfr, przy czym pierwsze dwie wskazują numer tygodnia, zaś ostatnia rok (w dekadzie) produkcji; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „253” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 1993; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku; 3.2.8.2. od dnia 1 stycznia 2000r.;w postaci grupy czterech cyfr, przyczym pierwsze dwie pokazują numer tygodnia, zaś pozostałe dwie rok, w którym opona była bieżnikowana; kod daty może obejmować okres produkcji od tygodnia wskazanego przez numer tygodnia aż do tygodnia wskazanego przez numer tygodnia plus trzy, włącznie z tym tygodniem; na przykład oznakowanie „2503” może wskazywać, że opona była bieżnikowana w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003; dopuszczalne jest umieszczenie kodu daty tylko na jednym boku; 3.2.9. w przypadku opon, które można poddać pogłębianiu bieżnika, symbol „ ” w okręgu o średnicy co najmniej 20 mm lub słowa „REGROOVABLE”, wytłoczonych wgłębnie lub wypukle na każdym boku; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trucker Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 Może na Oponie jest symbol "FRT" tzn., że opona jest przeznaczona do montażu na osiach naczep oraz na nienapędowych i nieprowadzących osiach pojazdów silnikowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 1 godzinę temu, biker100 napisał: DECYZJA RADY [...] - nie pasuje mi ta cała treść. Po mojemu o datę produkcji/bieżnikowania w tym wszystkim się rozchodzi, a magiczny zwrot REGROOVABLE bardziej przywołuje pogłębianie, rzeźbienie, rowkowanie, nacinanie niż nalewanie. No to o co kaman w tym całym pokwitowaniu - bieżnikowaniu? Idę zapoznać się z technologią regroovablenia = nalewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 Niby proste a jednak Więc - sprawdź czy jest data bieżnikowania, czy jest napis RETREAD, czy jest widoczna homologacja oraz czy opona napędowa nie jest na osi kierowanej, REGROOVABLE lub odwrócony symbol Ω Takie małe podsumowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 Z tej samej dyrektywy: ZAŁĄCZNIK 3 UKŁAD OZNAKOWAŃ OPONY BIEŻNIKOWANEJ Przykład oznakowań wprowadzanej do obrotu opony bieżnikowanej po wejściu w życie niniejszego regulaminu. Te oznakowania opisują oponę bieżnikowaną: — posiadającą nominalną szerokość przekroju 185; — posiadającą wskaźnik nominalnego przekroju 70; — o budowie radialnej (R); — posiadającą nominalną średnicę obręczy wyrażoną kodem 14; — posiadającą opis użytkowy „89T”, wskazujący nośność 580 kg, odpowiadającą wskaźnikowi nośności „89” oraz o maksymalnej dopuszczalnej prędkości 190 km/h, odpowiadającej symbolowi kategorii prędkości „T”; — przeznaczoną do zastosowania bez dętki („TUBELESS”); — śniegową (M + S); — bieżnikowaną w tygodniach 25, 26, 27 lub 28 roku 2003. Położenie i kolejność oznakowań tworzących oznaczenie opony są następujące: a) oznaczenie rozmiaru, składające się z nominalnej szerokości przekroju, wskaźnika nominalnego przekroju, symbolu typu budowy (jeżeli stosowne) i nominalnej średnicy obręczy, jest zgrupowane jak pokazano w powyższym przykładzie: 185/70 R 14; b) opis użytkowy, obejmujący wskaźnik nośności i symbol kategorii prędkości, znajduje się obok oznaczenia rozmiaru; może on bądź poprzedzać, bądź następować po oznaczeniu rozmiaru lub być położony powyżej lub poniżej; c) symbole „TUBELESS”, „REINFORCED” i „M + S” mogą znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru; d) symbol „RETREAD” może znajdować się w pewnej odległości od oznaczenia rozmiaru. 6 godzin temu, Paprock napisał: Czy opony muszą być odpowiednio znakowane, to tego nie wiem, zaiste. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 3 Grudzień 2018 Share Napisano 3 Grudzień 2018 7 godzin temu, Arizona napisał: pokwitowanie za zatrzymany dowód rejestracyjny samochodu ciężarowego oni tak mogą Cytat Art. 132. 1. Policjant albo funkcjonariusz Straży Granicznej zatrzyma dowód rejestracyjny (pozwolenie czasowe) w razie: 1) stwierdzenia lub uzasadnionego przypuszczenia, że pojazd: a) zagraża bezpieczeństwu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 12 godzin temu, biker100 napisał: Z tej samej dyrektywy: [...] - no to są ciekawe informacje, niestety bardzo niszowe dla mnie. Poza tym, cały czas się zastanawiam nad konkretem tego pokwitowania. Może wnoszący po oględzinach coś ciekawego dopowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 20 godzin temu, Arizona napisał: Powód zatrzymania: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." Może trzeba zostawić "bieżnikowane" i skupić się na pozostałych warunkach.... Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku: "5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 1 minutę temu, Grzegorz Łódź napisał: skupić się na pozostałych warunkach.... może zostawić temat skoro sam zainteresowany nie jest już nim zaciekawiony, a my tu wydumki i takie różne tworzymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 Nie pierwszy i nie ostatni zresztą....? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 51 minut temu, Grzegorz Łódź napisał: Może panu policjantowi wcale nie chodziło,że jest to "bieżnikowana" tylko po prostu opona nie spełniała tego warunku To po co pisał 21 godzin temu, Arizona napisał: "Opony bieżnikowane niezgodne z wymaganiami w sprawie warunków technicznych pojazdów." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 2 godziny temu, aboz napisał: To po co pisał Napisał to co widział na pojeździe (taki był bystry),co nie oznacza,że nie mogły takie być. Opony nie spełniały warunków technicznych i tyle... W warunkach tech.nie widzę jakie musi spełniać opona bieżnikowana.Jest ogólnie jakie warunki ma spełniać opona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 4 Grudzień 2018 Share Napisano 4 Grudzień 2018 Równie dobrze może chodzić o różną rzeźbę bieżnika na oponach bieżnikowanych na tej samej osi :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arizona Napisano 4 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 4 Grudzień 2018 Do mnie przyjechał z kierowca z oponami z przodu - typowo na przednią oś. rzeźba bieżnika ok, takie same, na bokach oznaczenia nie wzbudziły podejrzeń. Na osi napędowej miał komplet 4 opon nowych. Mówił, że to nie jemu zatrzymali dowód. Miał przyjechać na przegląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Grudzień 2018 Share Napisano 5 Grudzień 2018 Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami. Może ten pojazd właśnie takie jeszcze miał i np. miał za mało gwiazdek na przednią oś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 5 Grudzień 2018 Share Napisano 5 Grudzień 2018 22 minuty temu, abcs napisał: Kiedyś oznaczało się opony bieżnikowane gwiazdkami Zaciekawił mnie temat tych gwiazdek, osobiście powiem , że nie spotkałem się z takim oznaczeniem. Mógłbyś naświetlić temat szerzej , ciekawi mnie np. jaka wartość nośności kryje się pod pojedynczą gwiazdką. Dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 Bieżnikowane opony z gwiazdkami widuję jeszcze w pojazdach rolniczych, w oponach samochodowych obecnie gwiazdek nie widuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbitur Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych. Opony z dwiema - do pojazdów wolnobieżnych. A z jedną - do trakcji konnej ?. Pamiętam że często sam. ciężarowe przeładowywane niszczyły te opony, po prostu cały nalany pas bieżnika zostawał na jezdni. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 8 godzin temu, zbitur napisał: O ile pamiętam, to oponę bieżnikowaną mającą cztery gwiazdki, lub pięć można było zastosować do pojazdów samochodowych To już od lat jest nie stosowane - te gwiazdki Tak kiedyś było 5- na oś przednią do 90km/h -4-napędowa w bliźniaku itd. 2 i 1 dla rolniczych i taczek? 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.