Skocz do zawartości

AIXAM bez wypełnionego pola G.


Grzywa

Rekomendowane odpowiedzi

No to jeszcze raz, bo trzeba też wiedzieć co artyści wpisali w zagraniczne [G].

Tak to stoi w dyrektywie:

1.5.         masa nieobciążonego pojazdu

oznacza masę pojazdu gotowego do normalnego użytkowania oraz wyposażonego w następujący sposób:

-     w dodatkowy sprzęt wymagany jedynie do zamierzonego normalnego użytkowania,

-     w kompletny osprzęt elektryczny, włączając w to oświetlenie i światła sygnałowe dostarczone przez producenta,

-     w przyrządy i urządzenia wymagane przez przepisy, według których została zmierzona masa nieobciążonego pojazdu,
-    w odpowiednie ilości płynów w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania wszystkich części pojazdu.

Notabene: paliwo oraz mieszanka paliwowo-olejowa nie są włączone do pomiarów, jednakże takie składniki jak kwas akumulatorowy, ciecz hydrauliczna, ciecz chłodząca oraz olej silnikowy muszą być włączone;
1.6         masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy

oznacza masę nieobciążonego pojazdu, do której dodana jest masa następujących składników:

-     paliwa: bak napełniony, co najmniej w 90% pojemności podanej przez producenta,

-     dodatkowego wyposażenia zwykle dostarczanego przez producenta razem z wyposażeniem potrzebnym do normalnego funkcjonowania (zestaw narzędzi, bagażnik, przednia szyba, sprzęt ochronny, itd.).

Notabene: w przypadku pojazdu napędzanego mieszanką paliwowo-olejową:

a)     jeżeli paliwo i olej są wstępnie mieszane, wyraz “paliwo” musi być rozumiany jako wstępna mieszanina paliwa i oleju tego typu;

b)     jeżeli paliwo i olej są wprowadzane oddzielnie, wyraz “paliwo” musi być rozumiane tylko jako benzyna. W tym przypadku olej jest już włączony w pomiar masy nieobciążonego pojazdu;

1.7.     masa kierowcy

    zwyczajowo przyjmuje się okrągłą liczbę 75 kg;

1.8         technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita

oznacza masę obliczoną przez producenta dla szczególnych warunków funkcjonowania, przy uwzględnieniu takich czynników jak wytrzymałość materiałów, dopuszczalne obciążenie opon, itd.;

1.9         maksymalna dopuszczalna ładowność użyteczna podana przez producenta

oznacza ładowność otrzymaną przez odjęcie masy zdefiniowanej w ust. 1.6. wraz z masą kierowcy (zdefiniowaną w ust. 1.7.) od masy zdefiniowanej w ust. 1.8.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko gra!

 

1. Masa pojazdu nieobciążonego pozostaje niewiadomą, ale można założyć, że 350 kilogramów z warunków technicznych nie przekroczy.

2. Masa pojazdu w stanie gotowym do drogi, czyli zagraniczne [G] według holenderskiego dowodu wynosi 380 kilogramów.

3. [F.1]/[F.2] wiadomo = 640 kg.

4. Masa kierowcy wiadomo = 75 kg

5. Dopuszczalna ładowność (po unijnemu użyteczna) wychodzi 185 kg, czyli zgodnie z rozporządzeniem nie przekracza 200 kg dla lekkiego. 

 

No tak czy nie, co nie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No szkoda tylko, że po sześciu godzinach od wniesienia, ale cóż poradzić...

 

Tak mnie jeszcze naszło analizując Twoje załączniki, że tak ciskają się o tą ładowność wszyscy, a w załącznikach cisza! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Paprock napisał:

że tak ciskają się o tą ładowność wszyscy, a w załącznikach cisza

 Jak by nie patrzył to trza  (  " odpowiednią " ładowność ) umić policzyć :silent:  A wracając do tych załączników no to jak widać cisza, cisza ( puste pola );-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Paprock napisał:

szkoda tylko, że po sześciu godzinach od wniesienia,

Jest dobrze, mamy czas na podjęcie decyzji do 14-tu dni,,,

Jednak byłbym skłonny dla L6e obniżać F2 do 550 kg,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze primo, to liczę te masy tak, żeby wyszło dobrze - cokolwiek i dla kogo znaczy to "dobrze".

Po drugie primo, to dyrektywa nakazuje wyliczyć ładowność posługując się parametrem konstrukcyjnym, a ściślej to: "technicznie dopuszczalną maksymalną masą całkowitą".

Po trzecie primo, to dobrze że na skłonności poprzestałeś.  ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.