lato8 Napisano 5 Grudzień 2018 Share Napisano 5 Grudzień 2018 Jak podchodzicie do pojazdu: Renault Master DMC 3500kg 3 osie Zarejestrowany jako pomoc drogowa, najazd opuszczany, dokładany za kabiną na śruby, przerobiony gdzieś, kiedyś w DE. Tabliczka znamionowa zwykła jak od zwyklego mastera, naciski na 2 osie. W dowodzie rejestracyjnym liczba osi 2. Zarejestrowany od 3 lat w Polsce. Jaki rodzaj/numer usterki wybrać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 5 Grudzień 2018 Share Napisano 5 Grudzień 2018 A może być nawet najpierwsza z brzegu [0.2 g]. Tabliczka mówi o naciskach dla dwóch osi w w pojeździe trzy. No to raczej nie będzie to oczywista omyłka, ani tym bardziej tworzenie wydumek na temat osi składowych dla grupy osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 19 godzin temu, lato8 napisał: Renault Master DMC 3500kg 3 osie Zarejestrowany jako pomoc drogowa, najazd opuszczany, dokładany za kabiną na śruby, przerobiony gdzieś, kiedyś w DE. Powinna być jeszcze druga TZ z 2 etapu homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 Chyba, że Helmut w garażu homologował ? ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 Tu się mylisz. Są firmy, które produkują "tył" pojazdu i wystarczy to skręcić z kabina i powstaje pojazd i jak najbardziej jest to homologowane rozwiązanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 (edytowane) Danielu, powtórzę: Chyba, że Helmut w garażu homologował ? ? A tak na poważnie to już po naszej stronie granicy taka dokładka mogła zostać wykonana. Uzupełniono brak, bo tak jakoś głupio było i z Henkiem "dospawalim" ? Edytowane 6 Grudzień 2018 przez mirek_handlarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Grudzień 2018 Share Napisano 6 Grudzień 2018 Mogło być homologowane - nie musiało. To raz. Dwa - nawet jeśli było homologowane, to TZ II etapu już taką oczywistością nie jest, a jeśli to przeróbka samodzielna to w ogóle jej nie będzie. A co do danych na TZ - czy zawsze naciski były podawane w rozbiciu na każdą oś, nawet jeśli to była oś wg przepisów (z uwagi na rozstaw) traktowana jako pojedyncza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Nie zawsze w rozbiciu. Są TZ w formie 1-xxx kN, 2-3 - yyy kN. To jest ten przypadek kiedy stosowałem w DIPie opcje podawania nacisku dla grupy osi, ponieważ tak stało na TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ddaro Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 mam taka pomoc na t4, i na tabliczce jest dokładnie tak jak pisze adam, 1:xxx, 2-3:xxx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 - a w dowodzie jak masz? Poza tym wnoszący problem nazwał tabliczkę jako "zwykła", to wątpię aby tam była inna rozpiska co do osi, nacisków osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 (edytowane) Jak widać na zięciu - rozstaw osi poniżej 1 m - traktowana jak oś pojedyncza - 4 opony takie same - na TZ jedna wartość Dla 2-giej osi Jak najbardziej prawidłowo W obecnej chwili to norma dla pomocy - taki układ obniża wysokość rampy - małe oponki mają małą nośność więc konieczność osi tandem dla zachowania nośności pierwotnej Edytowane 7 Grudzień 2018 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Ciekaw jestem jaka tam jest ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Ale co prawidłowo, gdzie w dowodzie rubryka dla grupy osi? Nacisk, to jeszcze przełknąć mogę, ale osie mają być trzy w dowodzie. Bo takim traktowaniem ilości osi - osi a nie ich nacisków - to koła bliźniacze jako jedno koło będą traktowane. A motocykl z wózkiem bocznym ile ma kół a ile ma osi? A motocykl trójkołowy ile ma kół, ile ma osi? A widziałeś kiedykolwiek w dowodzie trzyosiowej naczepy aby była potraktowana w rubryce [L] jako oś jedna? - Bo ja nigdy nie spotkałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Bo to u Nas tylko się tak przyjęło chociaż już od dawna jest w 776 mowa o zespołach osi - nie miałeś nigdy przyczepki z osią tandem opisanej jako jedna oś - z zagranicy to norma tylko my to rozklepujemy na drobne. Teraz na TZ przy ciężarowych nowszych po pozycjach dla każdej osi jest jeszcze podawany nacisk osi tylnej zespolonej - to niestety My jesteśmy w czarnej d.. a wszyscy w Unii idą do przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Owszem, miałem jakieś takie wynalazki i oczywiście problemy osiowo-naciskowe z tym związane. Dzwoniłem, rozmawiałem, próbowałem na dobre przerobić parametry w dowodzie, ale wszędzie na mur trafiałem. Homo nie do ruszenia, nie do poprawienia, a poza tym wiele podmiotów zawinęłą się z działalnością, więc co i jak prostować. A stanowisko WK jest dość oczywiste i mówi, że jak dostaną skorygowane papiery od producenta, to i oni właściwe dane do dowodu naniosą. Owszem, po części prawda, że nasze przepisy nie nadążają za unijną biurokracją, ale zachód europy to jeszcze nie najświętsza świętość, żeby ją wynosić pod niebiosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 To są przepisy Unijne nie fanaberie - i Oni je traktują poważnie - a nasi zawsze po swojemu To co pisałem wcześniej Na TZ jest nowa pozycja T np 26000 - właśnie przed chwilą pierwsza 3-oski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rewers Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 1 godzinę temu, Paprock napisał: Nacisk, to jeszcze przełknąć mogę, ale osie mają być trzy w dowodzie. § 5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku: 2) grupy osi składającej się z dwóch osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi: a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) - 11 ton, 6. Przez oś pojedynczą rozumie się oś, która nie może być uznana za oś wchodzącą w skład grupy osi. 7. Przez grupę osi rozumie się co najmniej dwie osie składowe o odległości (d) między sobą, określonej w niniejszym rozporządzeniu, które oddziałują na siebie ze względu na szczególną konstrukcję zawieszenia. Zapisów tych jasno wynika to co napisał Paprock, że osie maja być 3, ten pojazd pomocy drogowej posiada 3 osie, a zapis w dowodzie rejestracyjnym jest zły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Oczywiście, że w dowodzie, w rubryce z kodem [L] ma być podana rzeczywista, prawdziwa, widoczna fizycznie liczba osi!!! A nie wydumki powiązana z naciskami!!! A co do tego: 1 godzinę temu, IVVO napisał: To co pisałem wcześniej Na TZ jest nowa pozycja T np 26000 - właśnie przed chwilą pierwsza 3-oski - to bardzo proszę ładnie objaśnić, co oznacza konkretnie symbol [T] i skąd się bierze. Dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 1 minutę temu, Paprock napisał: [T] Tandem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Acha! I jeszcze do tej "pierwszej 3-ośki", to co ma zapodane w rubryce [L] dowodu i jak nacisk osi rozpisano w dowodzie. Jeszcze raz dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Niestety nie mam miejsca dla załączników bo bym zapodał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Jaki znowu "tandem"??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Jak zapodałeś na zięciu - coś podwójnego - chyba to oczywiste - facet za facetem - koło za kołem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 Symbot [T] nie oznacza tandemu, cokolwiek ten tandem miałby znaczyć! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 7 Grudzień 2018 Share Napisano 7 Grudzień 2018 8 minut temu, Paprock napisał: "tandem"??? Nie chciałbym być tym drugim jak ten pierwszy by był po ...... bigosie. ( taki tam żarcik - głupawka) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.