Skocz do zawartości

Pomoc drogowa do 3500kg, 3 osiowa


lato8

Rekomendowane odpowiedzi

Jak podchodzicie do pojazdu:

 

Renault Master DMC 3500kg

3 osie

Zarejestrowany jako pomoc drogowa, najazd opuszczany, dokładany za kabiną na śruby, przerobiony gdzieś, kiedyś w DE.

Tabliczka znamionowa zwykła jak od zwyklego mastera, naciski na 2 osie.

W dowodzie rejestracyjnym liczba osi 2.

Zarejestrowany od 3 lat w Polsce.

 

Jaki rodzaj/numer usterki wybrać ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może być nawet najpierwsza z brzegu [0.2 g]. Tabliczka mówi o naciskach dla dwóch osi w w pojeździe trzy. No to raczej nie będzie to oczywista omyłka, ani tym bardziej tworzenie wydumek na temat osi składowych dla grupy osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, lato8 napisał:

Renault Master DMC 3500kg

3 osie

Zarejestrowany jako pomoc drogowa, najazd opuszczany, dokładany za kabiną na śruby, przerobiony gdzieś, kiedyś w DE.

Powinna być jeszcze druga TZ z 2 etapu homologacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu się mylisz. Są firmy, które produkują "tył" pojazdu i wystarczy to skręcić z kabina i powstaje pojazd i jak najbardziej jest to homologowane rozwiązanie.

image.jpeg.5104e9625f0d1b945ebe9120d7a21407.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielu, powtórzę: Chyba, że Helmut w garażu homologował ? ?

 

A tak na poważnie to już po naszej stronie granicy taka dokładka mogła zostać wykonana.

Uzupełniono brak, bo tak jakoś głupio było i z Henkiem "dospawalim"  ?

Edytowane przez mirek_handlarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogło być homologowane - nie musiało. To raz.

Dwa - nawet jeśli było homologowane, to TZ II etapu już taką oczywistością nie jest, a jeśli to przeróbka samodzielna to w ogóle jej nie będzie.

 

A co do danych na TZ - czy zawsze naciski były podawane w rozbiciu na każdą oś, nawet jeśli to była oś wg przepisów (z uwagi na rozstaw) traktowana jako pojedyncza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze w rozbiciu. Są TZ w formie 1-xxx kN, 2-3 - yyy kN. To jest ten przypadek kiedy stosowałem w DIPie opcje podawania nacisku dla grupy osi, ponieważ tak stało na TZ. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- a w dowodzie jak masz?

Poza tym wnoszący problem nazwał tabliczkę jako "zwykła", to wątpię aby tam była inna rozpiska co do osi, nacisków osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na zięciu - rozstaw osi poniżej 1 m - traktowana jak oś pojedyncza - 4 opony takie same - na TZ jedna wartość

Dla 2-giej osi

Jak najbardziej prawidłowo

W obecnej chwili to norma dla pomocy - taki układ obniża wysokość rampy -  małe oponki mają małą nośność więc konieczność osi tandem dla zachowania nośności pierwotnej 

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale co prawidłowo, gdzie w dowodzie rubryka dla grupy osi?

Nacisk, to jeszcze przełknąć mogę, ale osie mają być trzy w dowodzie.

Bo takim traktowaniem ilości osi - osi a nie ich nacisków - to koła bliźniacze jako jedno koło będą traktowane.

A motocykl z wózkiem bocznym ile ma kół a ile ma osi? A motocykl trójkołowy ile ma kół, ile ma osi?

A widziałeś kiedykolwiek w dowodzie trzyosiowej naczepy aby była potraktowana w rubryce [L] jako oś jedna?

- Bo ja nigdy nie spotkałem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo to u Nas tylko się tak przyjęło chociaż już od dawna jest w 776 mowa o zespołach osi - nie miałeś nigdy przyczepki z osią tandem opisanej jako jedna oś - z zagranicy to norma tylko my to rozklepujemy na drobne. Teraz na TZ przy ciężarowych nowszych po pozycjach dla każdej osi jest jeszcze podawany nacisk osi tylnej zespolonej - to niestety My jesteśmy w czarnej d.. a wszyscy w Unii idą do przodu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, miałem jakieś takie wynalazki i oczywiście problemy osiowo-naciskowe z tym związane. Dzwoniłem, rozmawiałem, próbowałem na dobre przerobić parametry w dowodzie, ale wszędzie na mur trafiałem. Homo nie do ruszenia, nie do poprawienia, a poza tym wiele podmiotów zawinęłą się z działalnością, więc co i jak prostować. A stanowisko WK jest dość oczywiste i mówi, że jak dostaną skorygowane papiery od producenta, to i oni właściwe dane do dowodu naniosą.

Owszem, po części prawda, że nasze przepisy nie nadążają za unijną biurokracją, ale zachód europy to jeszcze nie najświętsza świętość, żeby ją wynosić pod niebiosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są przepisy Unijne nie fanaberie - i Oni je traktują poważnie - a nasi zawsze po swojemu

To co pisałem wcześniej Na TZ jest nowa pozycja T np 26000 - właśnie przed chwilą pierwsza 3-oski 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Nacisk, to jeszcze przełknąć mogę, ale osie mają być trzy w dowodzie.

§ 5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

 

2)    grupy osi składającej się z dwóch osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości (d) między osiami składowymi:

a)  mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) - 11 ton,

  

6. Przez oś pojedynczą rozumie się oś, która nie może być uznana za oś wchodzącą w skład grupy osi.

7. Przez grupę osi rozumie się co najmniej dwie osie składowe o odległości (d) między sobą, określonej w niniejszym rozporządzeniu, które oddziałują na siebie ze względu na szczególną konstrukcję zawieszenia.

 

Zapisów tych jasno wynika to co napisał Paprock, że osie maja być 3, ten pojazd pomocy drogowej posiada 3 osie, a zapis w dowodzie rejestracyjnym jest zły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że w dowodzie, w rubryce z kodem [L] ma być podana rzeczywista, prawdziwa, widoczna fizycznie liczba osi!!! A nie wydumki powiązana z naciskami!!!

 

A co do tego:

 

1 godzinę temu, IVVO napisał:

To co pisałem wcześniej Na TZ jest nowa pozycja T np 26000 - właśnie przed chwilą pierwsza 3-oski 

 

- to bardzo proszę ładnie objaśnić, co oznacza konkretnie symbol [T] i skąd się bierze.

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Acha! I jeszcze do tej "pierwszej 3-ośki", to co ma zapodane w rubryce [L] dowodu i jak nacisk osi rozpisano w dowodzie.

Jeszcze raz dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Paprock napisał:

"tandem"???

Nie chciałbym być tym drugim jak ten pierwszy by był po ...... bigosie. ( taki tam żarcik - głupawka):icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.