Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Galaxy_13

Masa własna pojazdów sprowadzonych z Unii

Polecane posty

Galaxy_13

Witam.

Jaką masę własną [G] wpisujecie przy pierwszej rejestracji aut sprowadzonych z Unii oprócz aut z Francji.

Pani z mojego Wydziału Komunikacji poinformowała mnie że powinienem odejmować od masy własnej podanej w dowodzie rejestracyjnym 75kg czyli masę kierowcy i taką wpisywać przy pierwszym badaniu. Powołała się na dyrektywę Unijną. Poszukałem i odkryłem tę: DYREKTYWA KOMISJI 95/48/WE

2.6. Masa pojazdu z nadwoziem gotowego do jazdy lub masa podwozia z kabiną, jeśli producent nie wyposaża pojazdu w nadwozie (włączając płyny chłodnicze, oleje, paliwo, narzędzia, koło zapasowe i kierowcę)o (maksymalna i minimalna):

Czy wpisujecie masę własną z dowodu czy odejmujecie te 75kg. Proszę o radę?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nie ma żadnego "oprócz", "oprócz".

W Unii nie istnieje taki parametr jak "masa własna" więc...

Więc od zawsze tak było,że masę własną pojazdu w Polsce pisze się po Polsku!

Pani ma świętą rację!

O ile dotyczy, to odejmuję!

Po stokroć o tym [G] wałkowane już było!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Galaxy_13
17 minut temu, Paprock napisał:

O ile dotyczy, to odejmuję! 

A skąd masz tę wiedzę kiedy dotyczy a kiedy nie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Z doświadczenia i praktyki. Powpisywaliście po niemiecku w DiP-y, to teraz bajzel po katalogach macie. :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Galaxy_13

:keep: Spokojnie to tylko 75 kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aboz
21 minut temu, Galaxy_13 napisał:

Spokojnie to tylko 75 kg

Czasem "tylko" to "aż". Jak braknie ładowności dla ilości miejsc, to dopiero będzie zdziwko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
9 minut temu, aboz napisał:

Jak braknie ładowności dla ilości miejsc, to dopiero będzie zdziwko.

Tyczy się zwłaszcza motocykli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Galaxy_13

Czyli wnioskuję po waszych wpisach, że odejmujecie 75kg od tego co jest w zagr. dowodzie rej.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
Napisano (edytowany)
29 minut temu, danielg539 napisał:

Tyczy się zwłaszcza motocykli.

 

- no dlatego użyłem zwrotu "o ile dotyczy". Nie ma lekko, trzeba sprawę wybadać, o od wybadań są przecież badania. ;-)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------\

17 minut temu, Galaxy_13 napisał:

Czyli wnioskuję po waszych wpisach, że odejmujecie 75kg od tego co jest w zagr. dowodzie rej.

 

 

- odejmuję "o ile dotyczy" i zawsze taką przygłupawą regułkę w DiP-ie/Zaświadczeniu stosuję:

Masę własną pojazdu określono zgodnie z definicją tego parametru podaną w ustawie Prawo o Ruchu Drogowym - bez ciężaru kierowcy.

Natomiast parametr ten w zagranicznym dokumencie rejestracyjnym jest to tak zwana 'unijna' masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy zawierająca w sobie ciężar kierowcy przyjmowany ogólnie w wysokości 75 kilogramów.

 

Proste! ;-)

Edytowano przez Paprock

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Logen
3 godziny temu, Galaxy_13 napisał:

A skąd masz tę wiedzę kiedy dotyczy a kiedy nie?

Nie dotyczy pojazdów kategorii L

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LimonQ
Napisano (edytowany)
Cytat

w rubryce przy kodzie G – wpisuje się masę własną pojazdu, określoną jako masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego, wyrażoną w kg;

 

Jak dobrze wiemy w świadectwach zgodności WE jest masa własna pojazdu razem z kierowcą. Polska i niektóre kraje w dowodach rejestracyjnych wpisuję masę własną bez kierowcy (odejmując -75 kg). 

 

Dla was podpowiem że w poniższych krajach, jest w dowodzie rejestracyjnym wpisywana masa z odjętymi 75 kg i nie ma potrzeby odejmowania tych wartości:

- Francja (pozycja G.1 - dotyczy pojazdów osobowych)

- Austria

- Włochy (wpisywana jest w uwagach)

 

Natomiast w dowodach rejestracyjnych z pozostałych krajów jest wpisywana masa własna z kierowcą, i należało by odejmować wartość z pozycji "G" o 75 kg:

- Niemcy

- Belgia

- Szwecja

- Dania

 

 

Mając odjęte te wartość, organ rejestrujący może wtedy spokojnie zarejestrować pojazd "po" homologacji, wpisując dodatkowo w dowód rejestracyjny takie dane jak:

"J" - kategoria pojazdu,

"K" -numer świadectwa homologacji,

"D2: - typ, wersja i wariant pojazdu

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez LimonQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
4 minuty temu, LimonQ napisał:

Mając odjęte te wartość, organ rejestrujący może wtedy spokojnie zarejestrować pojazd "po" homologacji, wpisując dodatkowo w dowód rejestracyjny takie dane jak:

 

- po homo jak po homo, ale gdyby było tak łatwo po samej homologacji, to oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji byłoby niewymagane, a tak... Samo życie. ;-)

 

Jest jeszcze rok produkcji wymagany, który w homo jest pomijany oraz naciski podawane w unijnych jednostkach miary.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LimonQ
2 minuty temu, Paprock napisał:

- po homo jak po homo, ale gdyby było tak łatwo po samej homologacji, to oświadczenie o danych niezbędnych do rejestracji byłoby niewymagane, a tak... Samo życie. ;-)

 

Dla organu rejestrującego jest raczej chyba wygodniej i może sobie porównać z jakimi danymi technicznym pojazd był homologowany, mowa wyjątkowo o parametrach takich jak O1, O2, Nie wspomnę już o odczytywaniu podrodzaju pojazdu z dowodów rejestracyjnych zgodnie z kodami zawartymi w nich.

 

Cytat

ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011 z dnia 14 lipca 2011 r.

http://www.misiu.ugu.pl/pdf/typy_nadwozia.pdf

 

8 minut temu, Paprock napisał:

Jest jeszcze rok produkcji wymagany, który w homo jest pomijany oraz naciski podawane w unijnych jednostkach miary.

Akurat jeśli chodzi o rok produkcji, to idziemy w parze z Szwecją i w rzadkich przypadkach Belgią, bo tam też wpisują. Ale słyszałem że w niektórych urzędach mając teoretycznie nowy pojazd, spisują dane z dowodu (numer homologacji, typ, wersja i wariant pojazdu) i nacisk w kN mają podany w katalogu ITS (tak jak i wszystkie dane techniczne tego pojazdu), a rok produkcji ustalają u producenta, i nie wydaja skierowania na badanie dodatkowe.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

To prawda. Ja też znam takie urzędy i słusznie, że użyto liczby mnogiej, bo są dwa 😁

 

Natomiast z tym wpisywaniem auta po homo to nie zawsze jest tak prosto. Po pierwsze niektóre auta czasami nie posiadają swoich odpowiedników na krajowym rynku, dlatego w katalogu ITS nie znajdzie się dokładnie tego wariantu i wersji co w zagranicznym DR.

Po drugie - często zaświadczenie z badania posiada skopane dane - inaczej zaokrąglony nacisk osi, przyczepka wyliczona w ulubiony sposób z TZ itp. I wtedy jest problem...

 

A rok produkcji ma jeszcze parę innych krajów - zarówno na południu jak i wschodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LimonQ
10 minut temu, blakop napisał:

Po pierwsze niektóre auta czasami nie posiadają swoich odpowiedników na krajowym rynku, dlatego w katalogu ITS nie znajdzie się dokładnie tego wariantu i wersji co w zagranicznym DR.

Ale ponoć urzędy mogą zamówić pozycje do katalogu ITS, a w ITS małe myszki szukają w swoich zbiorach które otrzymują od producentów i dodają :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie wiem jak teraz, ale kiedyś ITS nie przyjmowało zamówień do katalogu na używane samochody sprowadzane indywidualnie.

Poza tym jeśli dany wariant/wersja nigdy nie były przeznaczone na krajowy rynek, to w ITS nie ma tych aut i tak.

 

Bo to wygląda tak - ITS dostaje informacje, że producent uzyskał homo takie a takie, ale nie umieszcza takiego pojazdu od razu w widocznej części dla WK, tylko czeka, aż taki pojazd "wypłynie" dopiero gdzieś w WK w Polsce. Dopiero wtedy - jeśli dane na tym co dostarczono do WK od klienta i w ITS się zgadzają wskakuje jako widoczna pozycja do katalogu. Czy teraz jest inaczej - nie wiem.

Z pewnością jednak w wielu markach nie ma już takiego rozróżnienia na wersje na rynek taki i inny w ramach UE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
4 godziny temu, LimonQ napisał:

Dla organu rejestrującego jest raczej chyba wygodniej i może sobie porównać z jakimi danymi technicznym pojazd był homologowany, mowa wyjątkowo o parametrach takich jak O1, O2, Nie wspomnę już o odczytywaniu podrodzaju pojazdu z dowodów rejestracyjnych zgodnie z kodami zawartymi w nich.

 

http://www.misiu.ugu.pl/pdf/typy_nadwozia.pdf

 

- ja nie bardzo rozumiem o co chodzi. Bardzo proszę wytłumaczyć, co to są rodzaje nadwozi samochodowych, gdzie miejsce na rodzaj nadwozia w polskim dowodzie wraz z jego jakimś dziwnym kodem. Nie wiem, zapewne się nie znam, ale jak długo siedzę na stacji, tak takiego kodu i rodzaju nadwozia nie spotkałem w polskim dowodzie. To więc o co chodzi, bardzo proszę dokładnie i powoli jak czterolatkowi. Bo zgodnie z kodami, to już narobiło się bigosu w przypadku G-kodu.

Dziękuję.

 

Poza tym, na podstawie czego ITS katalogi zaczynał tworzyć to już było za ścianą rozebrane. I dawnymi czasy miały spływać albo spływały DiP-y z WK do ITS i na ich podstawie coś tam kiełkowało. A jak DiP-y bywały wypełniane, no to w dzisiejszych katalogach jest tego owoc. :?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
9 godzin temu, Paprock napisał:

A jak DiP-y bywały wypełniane, no to w dzisiejszych katalogach jest tego owoc. :?

można też tego doświadczyć w jednym z programów komercyjnych... KATASTROFA... 👎 ale ludzie to kupują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
3 godziny temu, biker100 napisał:

można też tego doświadczyć w jednym z programów komercyjnych.

Masz na myśli ten program, w którym Ursus C 330 był wpisany w 52 pozycjach i praktycznie wszystkie czymś się od siebie różniły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

O.o:o:faint::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
40 minut temu, danielg539 napisał:

Masz na myśli ten program

dokładnie ten sam....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

- że niby ten... no... SKP-PRO to taki badziew?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Ja miałem tylko katalog, na samym SKP-PRO nigdy nie pracowałem, to nie będę się wypowiadał nad jego jakością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
biker100
12 minut temu, Paprock napisał:

że niby ten... no

nie, to radosna twórczość "diagnostów" jest zebrana. Szkoda, że nikt tego nie weryfikuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rewers
14 minut temu, Paprock napisał:

- że niby ten... no... SKP-PRO to taki badziew?

Ja kilka lat pracowałem na SKP-PRO i nie mama o tym programie takiego złego zdania8/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.