Skocz do zawartości

Wymagania dla pojazdu VAT-1 i VAT-2


metor9

Rekomendowane odpowiedzi

Ale spoko, bo idzie o to, że nikogo nigdzie nie trzeba gonić. Takie akcje może przeprowadzić diagnosta, który na obecną chwilę ma do czynienia z pojazdem.

Należy opisać, że podrodzaj niekoniecznie równa się unijny typ nadwozia, a choćby nawet, to unijny furgon bywa też vanem, a wszystko zależy od tego w jakim języku wytyczne zredagowane.;-)

Jak załączniki można pozbierać z forum i przesłać urzędnikowi wszystkie wklejone tu aneksy, korekty, sprostowania do świadectw homologacji w podrodzaju temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, adam1501 napisał:

Ostatnio miałem przypadek, gdzie klient przyjechał na ustalenie danych dla pojazdu zarejestrowanego.

Ostatnio to na badaniu VAT-owskim zrobiłem to samo. Urzędnik stwierdził, że jeśli napiszę w uwagach, że ma być VAN i odpowiednio to uzasadnię , to on zmieni klientowi w CEP-ie i od razu wpisze VAT w DR. Miałem dane z katalogu ITS, więc poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z nudów troszeczkę i dla pojaśnienia swojego paplania wkleję z jednej i tej samej dyrektywy tłumaczonej na różne języki:

 

Włoski

BB Furgone - Autocarro con cabina integrata nella carrozzeria

 

Hiszpański

BB Furgoneta - Camión con la cabina integrada en la carrocería

 

Portugalski

BB Furgoneta - Camião com a cabina integrada na carroçaria

 

Francuski

BB Camionnette - Camion dont la cabine est intégrée à la carrosserie

 

Angielski

BB Van - Lorry with the cab integrated into the body

 

Polski

BB Van - Samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Paprock napisał:

Tak z nudów troszeczkę

To mogę stwierdzić, że we wszystkich zapisach powtarza się kod BB " co nie ":wink:, a ogólnie dziękuję ( git ):ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A weź ten kod znajdź w polskiej klasyfikacji, to tak samo jakby kupić w IKEI meble poskręcane! ;-)

Nie dość, że nasza klasyfikacja operuje całkiem różnymi kodami, bo mowa przecież o podrodzajach a nie typie nadwozia, to osobowy i ciężarowy może i vanem i wielozadaniowym bywać. Nazwa podrodzaju taka sama, lecz dla osobowego wielozadaniowego przypasowali kod 06, a dla vana 07. Co i tak ma się nijak do auta ciężarowego, gdzie wielozadaniowy ma kod 10, a van 11.

To wszystko pikuś. W dyrektywie w życiu nie znajdzie aby van i wielozadaniowy był osobowy i ciężarowy. On mądre naszych głowy. :? :evil:

 

I ja w tym wszystkim ma się połapać spędzając pół dnia w kanale za czy pińcyt brutto na dodatek! :cry:

 

(Miało być "Ot mądre naszych głowy". Sorry.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wrc69 napisał:

Czytający ten wątek urzędnik kontroli skarbowej

Pokaż mi choć jeden taki przypadek. Przez te wszystkie lata komedii VATowskiej nie słyszałem aby komukolwiek coś zrobiono, a widziałem takie cuda porobione, że zmiana podrodzaju to małe Miki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2018 o 11:45, Paprock napisał:

Francuski

BB Camionnette - Camion dont la cabine est intégrée à la carrosserie

We Francuskich dowodach obok BB nie widziałem jeszcze camionnette... zazwyczaj pisze coś w stylu furgone. Sęk w tym że stoi to pod pozycjami bynajmniej J2 i J3. Jedno jest opisane jako zgodne z europejskimi przepisami a drugie napisane według francuskim przepisów. Podobnie mamy G i G1 (jedno zgodne z europejskimi drugie z francuskimi przepisami). Głównie chodzi o to aby diagnosta nie bawił się w speca od języków obcych tylko przetłumaczył sobie to BB z europejskich przepisów i jasno mu wyjdzie że ma na badaniu VANA a nie jakąś camionnette czy furgona.

Co do badań VAT też często spotykam się z wpisanymi w cepiku furgonami. Oczywiście wszystkie takie pojazdy w adnotacjach maja Pierwsze rejestracja w Polsce xx-xx-xxxx a na pytanie kierowcy gdzie kupił pojazd pada odpowiedź FRANCJA !!! Zawsze w uwagach do takiego badania wpisuje że jest to VAN i ze pojazd ten spełnia wymogi na VAT-1. 

Spotkałem się z badaniami odrzuconymi przez wydział komunikacji, gdzie WK wymagał aby zmienić furgon albo zmienić wynik badania na negatywny. Z ciekawostek to spotkałem się również z sytuacją gdzie wydział komunikacji odrzucił badanie i wysłał kierowcę na stację po oryginalne zaświadczenie a nie kopie. Nie chodzi tutaj o to że klient zaniósł jakieś czarno białe ksero tylko w programie SKP PRO przy drukowaniu 3 egzemplarzy na jednym z nich jest informacja ORYGINAŁ, a na dwóch pozostałych KOPIA. W takich sytuacjach warto dodać klientowi żeby ten z napisem oryginał zaniósł do WK a kopie zostawił u księgowej ;).

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Logen napisał:

programie SKP PRO przy drukowaniu 3 egzemplarzy na jednym z nich jest informacja ORYGINAŁ, a na dwóch pozostałych KOPIA

 

Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, michal_k napisał:

Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami.

 

- święta racja, tym bardziej że nie ma czegoś takiego jak oryginał i kopia. Jest zaświadczenie i jest jego wtórnik/duplikat. No tak przynajmniej jest to opracowane w rozporządzeniu zwanym zakresem.  A cała reszta, to zaiste pozostałości kiedy faktury w takiej formie były drukowane, czy tam stemple ORYGINAŁ/KOPIA na białych, różowych i jeszcze żółtych stawiane. Dawne czasy, a jakby wczoraj. Podobnie ta dzisiejsza rocznica. Już tyle lat, a całkiem nie tak dawno. Oby never więcej Teleranka nie zabrało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

52 minuty temu, Logen napisał:

We Francuskich dowodach obok BB nie widziałem jeszcze camionnette... zazwyczaj pisze coś w stylu furgone

 

- też nigdy tego we francuskim dowodzie nie widziałem. A przykłady z DYREKTYWY zapożyczyłem!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał:

Wtórniki?

 

- ekhm! 

10. Na wniosek posiadacza pojazdu uprawniony diagnosta zatrudniony w stacji kontroli pojazdów wydaje na podstawie rejestru duplikat zaświadczenia o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu.

 

I z objaśnień zapis doskonale znany: ?

 Objaśnienia do wzoru:
1) Numer zaświadczenia jest identyczny z numerem z rejestru badań technicznych (załącznik nr 8 do rozporządzenia). W przypadku wydania duplikatu zaświadczenia, do wcześniej nadanego numeru zaświadczenia dodaje się „W”, co oznacza „wtórnik”.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, michal_k napisał:

Bez sensu. Lepiej wydać "oryginał" i 2 duplikaty, które też będą oryginałami.

Program podczas zamykania badania pyta ile chcę wydrukować zaświadczeń... wklepuj 3 i do widzenia. Jakoś sam sobie dopisuje tą kopie i oryginał, jakaś taka dziwna funkcja programu (jeżeli drukuje 1 zaświadczenie to nie ma żadnej dopiski oryginał, dopiero jak więcej to nagle się pojawia oryginał i kopia). Wcześniej nawet nie zwróciłem na to uwagi, dopiero ostatnio jak przyjechał klient z prośbą żeby mu wydrukować oryginał bo pani mu kopi nie chce przyjąć. Wykonałem sporo takich badań i w sumie za takie coś tylko raz dostałem zwrot. To raczej taka ciekawostka niż jakaś reguła. ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zamiast ciekawostek wypracować to o czym mówi kolega Michał. Wydawać duplikat oznaczony literą [W], co oznacza "wtórnik" i po zabawie. ;-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

56 minut temu, Mecher napisał:

Bo takowa definicja obowiązuje chyba od 15-01-2004 roku.

 

- bo wcześniej był FURGON! :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę że, jest to dobre rozwiązanie. Tylko w tym wypadku muszę zamknąć badanie z wydrukowaniem 1 zaświadczenia. Następnie muszę wejść w historię badań i dodrukować 2 duplikaty zaświadczenia. Cała czynność drukowania będzie trwała dłużej niż całe vatowskie badanie... do tego jeszcze tyle pieczątek... Dla zaoszczędzenia czasu wolę powiedzieć klientowi że to zaświadczenie z napisem oryginał jest dla pani w WK ;). Czas to pieniądz ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam wydaję zaświadczenie jako pojedynczą kartkę bez żadnych dopisków. Odpuściłem wszelkie segregatory z zbieranie kopii. Ale mam dwóch zmienników za plecami, którzy namiętnie to czynią budując nie wiadomo po co pseudo-archiwum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Paprock napisał:

Dlatego zamiast ciekawostek wypracować to o czym mówi kolega Michał. Wydawać duplikat oznaczony literą [W], co oznacza "wtórnik" i po zabawie. ;-)

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

- bo wcześniej był FURGON! :evil:

Czepiłeś się furgona jak rzep psiego ogona. A wielozadaniowy od 1999 to pamięć nie sięga  ? :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No był wielozadaniowy i furgon. Wielozadaniowy się pozostał, a furgona wywalili i nie wiadomo po co zapodali vana. Mi tam ten furgon w niczym nie przeszkadzał, ale mądre naszych głowy musieli włosko brzmiącego vana przemianować na obco brzmiącego vana i namieszać w podrodzajach, rozporządzeniach, ustawach. A przecież od zawsze łączyła przyjaźń motoryzacyjna te kraje. To masz, się chcieli, się wzięli i popisali po zjednoczeniu europy znajomością języka wyspiarskiego. :evil:

 

Ups! Miało być "włosko brzmiącego furgona", ale wyszło jak wyszło. Sorry. ;-)

 

No i teraz mamy to co mamy w klasyfikacji, że jest furgon, wielozadaniowy oraz van. A to wszystko nic innego jak tylko po naszemu, po polskiemu, podrodzaje dla rodzaju ciężarowego. Bo po unijnemu, jako typ nadwozia, to już wyżej zapodałem jak się ma furgon do vana, a mianowicie, że to jedna i ta sama ciężarowa zabawka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.