Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny WAWA 13.12.18r.


Fabisz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam byłem dziś na praktycznym. Tradycyjnie były auta :autobus 100, ale nowy .Punto z LPG i cysterna fl z przyczepą fl też jakaś nowsza. Ja wylosowalem sprawdzić w Punto : pasy ,zagłówki ,mocowanie siedzeń ,i sprawdzenie stanu przyrządów sterujących czy jakoś tak to było napisane w praktyce trzeba było sprawdzić kierownice drążek zmiany biegów włączniki dźwignie ręcznego i td... . Oraz oczywiście wystawić  zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym . Następnie Panu egzaminatorowi pokazać w jaki sposób to się to sprawdza i na co zwrócić uwagę. Padło pytanie czy mogą być z tyłu 2 zagłówki skoro są 3 siedzenia? Ogólnie egzaminatorzy pozytywnie nastawieni ,nie było żadnych podpuch. Duży stres ale jak widzisz że rozmawiasz z normalnym człowiekiem to jest trochę  lepiej . i to tyle ode mnie powodzenia wszystkim 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9) w zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; przepis stosuje się do samochodu 
osobowego (kategorii M1), samochodu ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 
3,5 tony (kategorii N1), autobusu o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii 
M2) oraz samochodu specjalnego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony 
wymienionych kategorii, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1995 r.; pojazdy 
samochodowe mogą być wyposażone w zagłówki, spełniające wymagania Regulaminów nr 17 lub 25 
EKG ONZ, na innych siedzeniach niż zewnętrzne przednie; odnośnie zagłówków jest tylko taki przepis a wszystko co nie jest zabronione jest dozwolone 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To pytanie z zagłówkami też było gdzieś w pytaniach teoretycznych, przez to, że myślałem inaczej to już teraz pamiętam, że nie musi być tego zagłówka na środku, co akurat dla mnie jest dużym zaskoczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nie wiem z jakich powodów ale większość zagłówków jest szybko demontowalna. Po mojemu swobodnie można zagłówki wyrzucić z tych miejsc, które mi widoczność ograniczają, a zostawić tylko na tych siedzeniach, o których przepisy wspominają.

Nie bardzo do mnie zasada przemawia: co zrobiła fabryka tego się nie dotyka. :?

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź, wiem że większość zagłówków jest szybko demontowalna ( prawie 30 lat naprawiam samochody ) ale "przestawiam myślenie " na zdanie egzaminu i mam rozumieć że jak jest mocowanie a nie ma zagłówka to UI ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry, ale na podstawie poniższego nie znajduję uzasadnienia dla jakiejkolwiek usterki.

1. Pojazd samochodowy wyposaża się: 
9) w zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; 
przepis stosuje się do samochodu osobowego (kategorii M1), samochodu ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1), autobusu o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii M2) oraz samochodu specjalnego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony wymienionych kategorii, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1995 r.; 
pojazdy samochodowe mogą być wyposażone w zagłówki spełniające wymagania Regulaminów nr 17 lub 25 EKG ONZ, na innych siedzeniach niż zewnętrzne przednie; 

 

Czy powyższe traktować  "jeżeli są wymagane" w tabeli usterek, to zaiste nie wiem. Ja bym odpuścił zagłówki nawet jak w oparciach są pod nie przyszykowane rurki.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Paprock napisał:

Ja bym odpuścił zagłówki nawet jak w oparciach są pod nie przyszykowane

Które posiadały nawet fabryczne zaślepki w autach sprowadzanych ze Szwajcarii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odpowiedziałem że nie musi być bo nie są wymagane.Na szczęście nie miałem dylematu bo panda nie ma miejsca na środku miejsca na zagłówek.

4 godziny temu, Paprock napisał:

Nie wiem z jakich powodów ale większość zagłówków jest szybko demontowalna. Po mojemu swobodnie można zagłówki wyrzucić z tych miejsc, które mi widoczność ograniczają, a zostawić tylko na tych siedzeniach, o których przepisy wspominają.

Nie bardzo do mnie zasada przemawia: co zrobiła fabryka tego się nie dotyka. :?

Gdzieś słyszałem że zagłówki są szybko demontowane żeby można było wybić szybę tym drutem w razie potrzeby,chociaż osobiście nie sprawdzałem czy to dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.