Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Witam szanowne grono. Sprawa ma się tak. Klient ma Fiata Doblo maxi, rok prod 2009 , w dowodzie widnieje : Liczba miejsc 5, Rodzaj pojazdu: ciężarowy. Pan chciałby odliczać pełen Vat. Przegroda zamontowana, tylnych siedzeń brak, więc faktyczna liczba miejsc 2. Jak można by ugryźć temat? Jestem ciekaw waszego zdania ? Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Jak przegroda zamontowana? Jak za drugim rzędem to lipa i jak 5 miejscowy to też,Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Przegroda zamontowana zaraz za przednimi fotelami czyli ok, ale dowód liczba miejsc co inne, faktycznie co inne. Pominę że pieczątki ładnie bite co roku, więc chyba nikogo nie zainteresowało że tylne fotele i pasy wyprute i ich nie ma. 5 miejsc istnieje tylko w DR. Po konsultacji z ITS wyszło na to że nie da się Vat1 ale ciekaw jestem co wy na to ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Zmiany konstrukcyjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Zmiany konstrukcyjne , w opisie demontaż tylnych siedzeń, demontaż pasów , montaż przegrody i zmiana liczby miejsc z 5 na 2 . Wtedy samochód posiada 1 rząd siedzeń, jest ciężarowy, posiada przegrode wiec tym samym spełnia warunki do pełnego odliczenia Vat. Poźniej drugie badanie potwierdzające że auto spełnia warunki do Vat1 . Dobrze kumam? Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Kilka lat temu coś podobnego było: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/8087-fiat-doblo-vat/&do=findComment&comment=134270 Tak tylko zalinkowałem, coby poszerzyć horyzonty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Zapoznam się z tematem. Dzięki bardzo. Jeśli ktoś chciałby jeszcze coś dodać to chętnie łykne nową dawke wiedzy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 - no trzeba rozwikłać zagadkę dlatego takie dziwne dane i jedynym rozsądnym rozwiązaniem wydają się "zmiany konstrukcyjne" tak zwane, przy których należy pamiętać aby określić podrodzaj tego pojazdu odpowiadający VAT-ustawie, czyli rodzaj pojazdu = ciężarowy, podrodzaj pojazdu = van lub wielozadaniowy. Plus inne faktyczne dane. Prawdziwe dane. Aktualne dane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 A co z przedziałem na ładunek?. Poza tym że otwór min 600mm , przedział bagażowy minimum 40% rozstawu osi, podłoga zasadniczo płaska . I? jeszcze coś pominąłem? Strasznie mnie nurtuje ten temat przyznam... ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Wszystko jest tu zapodane. Trzeba ciut poszperać, poszukać i wynaleźć: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13774-wymagania-dla-pojazdu-vat-1-i-vat-2/&do=findComment&comment=262387 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Uchwyty do mocowania ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Powiedz lepiej czy on na bank w cepiku i w dowodzie jest ciężarowy. Przed chwilą, jast napisał: Uchwyty do mocowania ładunku. - o tych wynalazkach milczy VAT-ustawa. Nie przeszkadzają jak zamontowane, ale ustawa dopomina się o przegrodę/kratę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Badania się nie podejmowałem, nie sprawdzałem w cepik , klient bardziej informacyjnie póki co podchodzi do tematu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jast Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Ale na dzień dzisiejszy samochód ciężarowy musi mieć uchwyty do mocowania ładunku. A zmiany będą z tego roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Zamiast kraty/przegrody może mieć uchwyty. A każdy uchwyt ma mieć swoją tabliczkę. Uchwyty mogą być, ale wtedy wielkie [N] na VAT-badaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 4 minuty temu, Paprock napisał: Powiedz lepiej czy on na bank w cepiku i w dowodzie jest ciężarowy. - o tych wynalazkach milczy VAT-ustawa. Nie przeszkadzają jak zamontowane, ale ustawa dopomina się o przegrodę/kratę. w warunkach technicznych również widnieje "przestrzeń ładunkowa może byc wyposażona tylko w elementy do mocowania ładunku..." A gdyby zrobić zmiany , demontaż drugiego rządu siedzeń ,montaż przegrody, ładnie to opisać odesłać do wk po nowy dowód , później powrót na stacje do nas i badanie na VAT. Spełnia? Mi się wydaje że tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 No wiem! Ale to ma się nijak do badania na VAT. Na VAT ma być krata/przegroda i po temacie jeżeli cały czas mowa o tym Doblo Fiacie. Natomiast może być samochód ciężarowy bez kraty/przegrody, ale zamiast niej przestrzeń ładunkową wyposaża się w odpowiednie uchyty zabezpieczające łądunek przed przemieszczeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Czyli jeśli przegroda jest, siedzeń w tyle nie ma, jest poprawiony dowód na 2 miejsca to badanie Vat z wynikiem P ? ? PS: Tak cały czas gadka jest o "moim" doblo maxi Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Jeden rząd siedzeń, za nimi krata/przegroda i zaraz przestrzeń ładunkowa, to tak - wynik [P] należy się. Oprócz tego ciężarowy van lub ciężarowy wielozadaniowy w papierach ma stać. Tam poczytać i zamknąć temat: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13774-wymagania-dla-pojazdu-vat-1-i-vat-2/&do=findComment&comment=262319 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Wielkie dzięki za odpowiedzi , wiedzy nigdy za wiele ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Skoro był 5 miejsc a jest 2. To czy przegroda była przesuwana ? A może jej nie było w ogóle, jeśli po 29.04.2009 roku ? Więc nad tą przegrodą bym się zastanowił. Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomasz56 Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Zmiany konstrukcyjne jak najbardziej.Jednak bym poprosił o oświadczenie producenta o tym. czy punkty mocowania kraty oddzielającej przestrzeń ładunkową od pasażerskiej ,to fabryczne punkty mocowania kraty.Oczywiście krata zgodna z par.8 rozporządzeniach o warunkach ,ustalenie masy własnej przez zważenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gerda Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (ciach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Właściciel twierdził że dostali krate z nowym samochodem w "zestawie" ale jej nie zakładali bo im przeszkadzała, natomiast fotele od razu wywalili i została im taka duża paka niczym nie odgrodzona od pasażerów. Teraz zachciało sie odliczeń to trzeba auto już "formalnie" i zgodnie z przepisami dostosować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) 4 godziny temu, jast napisał: Ale na dzień dzisiejszy samochód ciężarowy musi mieć uchwyty do mocowania ładunku. A zmiany będą z tego roku. W tym zapisie jest również informacja, że stosuje się do pojazdów zarejestrowanych od 2017r. Moim zdaniem pomimo, że pojazd ma odpowiadać obecnym przepisom ten podpunkt się do niego nie dotyczy. Jeżeli jest to doblo czyli typowa ciężarówka to raczej na pewno może mieć zarówno 5 jak i 2 miejsca. Oczywiście można zażądać potwierdzenia od producenta, że zostało to przewidziane i kratka jest w odpowiednim miejscu. Natomiast na pewno poprosiłbym o zważenie pojazdu do zmian konstrukcyjnych ponieważ kratka raczej nie waży tyle co 3 osobowa kanapa. Zmiany konstrukcyjne: zmiana liczby miejsc, zmiana masy własnej oraz zmiana ładowności. Potem badanie dodatkowe na Vat. Przynajmniej ja tak to widzę ;). Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.