radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Cześć, proszę o informację jaka jest minimalna nośność opon dla Audi A4 VIN WAUZZZ8K5BA076587 rok produkcji 2010. Dotyczy opony zimowej 205/60 R16. - wg autodaty dla tej opony jest to 92, - na naklejce na aucie z danymi opon najmniejszą oponą jest 225/55 R16 o nośności 95, Może macie dostęp do danych producenta lub homologacji? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 W danych producenckich będzie to, co ten producent na producenckiej tabliczce z danymi opon wymalował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) W załączeniu przesyłam zdjęcie tabliczki z oponami. ASO twierdzi, że do tego auta o tym numerze VIN są dopuszczone opony zimowe 205/60 R16 o nośności 91. Dlatego moje pytanie. Edytowane 13 Grudzień 2018 przez radekd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 A jakie naciski osi producent umieścił na TZ w tym audi 14 minut temu, radekd2 napisał: - wg autodaty dla tej opony jest to 92, nie patrz na katalog, tylko na to co jest na konkretnej oponie opona innego producenta przy takich samych wymiarach może mieć różną nośność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 2 minuty temu, Jacdiag napisał: A jakie naciski osi producent umieścił na TZ w tym audi nie patrz na katalog, tylko na to co jest na konkretnej oponie Nie pamiętam nacisków z TZ. To co jest na oponie to ja wiem: zimówki 205/60 R16 o nośności 91. Tylko czy ta nośność jest prawidłowa dla tego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 22 minuty temu, radekd2 napisał: Tylko czy ta nośność jest prawidłowa dla tego auta? 22 minuty temu, radekd2 napisał: Nie pamiętam nacisków z TZ. Kolego radekd2- jaki rozmiar butów jest prawidłowy dla mężczyzny 50 lat przy wzroście 180 cm?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Nie chodzi mi o porównywanie nośność opon na osi do dopuszczalnego nacisku na tej osi. Ja tylko proszę: 56 minut temu, radekd2 napisał: Może macie dostęp do danych producenta lub homologacji? Pozdr. Bo tylko na tym mogę się oprzeć dając N lub P. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 indeks 91 = 615 kg jeżeli nacisk osi podany na TZ będzie mniejszy niż 1230 kg to wtedy Cytat https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon Kalkulator zamienników opon Szerokość(mm) Profil(mm) Średnica(") Średnica(mm) Różnica prędkości(km/h) Różnica między średnicami Rozmiar fabryczny 225 55 16 50 100 150 Zamiennik 205 60 16 652,4 49,89 99,77 149,66 -0,23% -1,5 mm Kalkulator zamienników opon Szerokość(mm) Profil(mm) Średnica(") Średnica(mm) Różnica prędkości(km/h) Różnica między średnicami Rozmiar fabryczny 225 55 16 50 100 150 Zamiennik 245 40 18 653,2 49,95 99,89 149,84 -0,11% -0,7 mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Ale nie wiadomo jaki jest nacisk na koło. Znamy tylko dopuszczalny nacisk na oś. Jeżeli dopuszczalny nacisk na oś wynosi np. 1230 kg no rzeczywisty chwilowy nacisk na koło może mieścić się pomiędzy 0, a 1230 (albo i więcej) kg. Dlatego producenci aut stosują opony o sumarycznym dopuszczalnym nacisku na osi znacznie przekraczającym dopuszczalny nacisk na oś. Dlatego szukam danych producenta auta. Dobrze kombinuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 Źle! Koledzy Ci dobrze podpowiadają. Masz nacisk na oś na TZ? opony muszę być co najmniej na tyle wytrzymałe (suma 2 opon), tyle! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 18. Przez oś rozumie się element konstrukcji pojazdu stanowiący wspólną geometryczną oś obrotu dwóch lub więcej kół zarówno napędzanych, jak i swobodnie obracających się, niezależnie od tego, czy znajdują się w jednym czy wielu segmentach usytuowanych w tej samej płaszczyźnie prostopadłej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; wyjątek stanowią pojazdy kategorii L, w których geometryczna oś obrotu dotyczy jednego lub więcej kół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 13 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 13 Grudzień 2018 Ale nadal nie znam odpowiedzi na pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 11 minut temu, radekd2 napisał: rzeczywisty chwilowy nacisk na koło może mieścić się pomiędzy 0, Nawet w garażu działa na samo koło siła ciężkości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 @radekd2 Jeżeli to ma być jedyną podstawą do N to życzę sukcesów Wymiana kół to teraz czasem mniej niż 15 minut. Przyjedzie na poprawką na pożyczonych, dostanie P i za moment będzie miał z powrotem to co było. Wq...enie bezcenne a i poczta pantoflowa zacznie działać Poinformuj klienta że ma opony z poza zakresu zalecanego przez producenta i tyle. W DzU jak na razie nie ma zapisu o takich wymaganiach ps. przed chwilą rozmawiałem z wulkanizatorem o ciśnieniu rozrywającym oponę np. 14'' powiedział, że robili próbę do 10 bar i wytrzymała, większego ciśnienia nie uzyskiwał kompresor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 13 Grudzień 2018 Share Napisano 13 Grudzień 2018 (edytowane) Opony muszą mieć pewny zapas bezpieczeństwa. Jeżeli maksymalna nośność opony to 615kg to nie rozerwie jej przy 620kg. Znajomy kiedyś wracał z zagranicy lawetą z samochodami. Gdzieś w Niemczech odpadło jedno koło z lawety, mignęło mu tylko w lusterku ze świecącą na czerwono piastą. Do tego jednego, które się zostało doładował ciśnienia do 7 atm i jechał dalej. Po przyjeździe to pojedyńcze koło straciło ciśnienie. Jak się okazało opona wytrzymała a stalowa felga zaczęła pękać. Edytowane 13 Grudzień 2018 przez Arton Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 14 Grudzień 2018 Share Napisano 14 Grudzień 2018 10 godzin temu, Arton napisał: Do tego jednego, które się zostało doładował ciśnienia do 7 atm i jechał dalej. Po przyjeździe to pojedyńcze koło straciło ciśnienie. Jak się okazało opona wytrzymała a stalowa felga zaczęła pękać. no to "pogratuluj" znajomemu braku odpowiedzialności i igrania z życiem innych użytkowników ruchu drogowego. , przykład wytrzymałości opon podałeś do bani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2018 Zacząłem temat to zakończę. Wg chyba aktualnych przepisów ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 458/2011 z dnia 12 maja 2011 r. Cytat 3. NOŚNOŚĆ [...] 3.1.1. w przypadku pojazdu wyposażonego w opony tego samego typu w układzie pojedynczym: równa co najmniej połowie technicznie dopuszczalnego maksymalnego obciążenia osi podanego dla osi najbardziej obciążonej, zgodnie z wartością zadeklarowaną przez producenta pojazdu; Ale znalazłem pewną ciekawostkę. W już nieaktualnych przepisach: DYREKTYWA RADY 92/23/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnosząca się do opon pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz ich instalowania jest napisane: Cytat 3.3. Nośność 3.3.1. Z zastrzeżeniem przepisów ppkt. 3.7, maksymalna dopuszczalna nośność (patrz ppkt 2.31 załącznika II)każdej opony, włączając oponę zapasową (jeżeli przewidziana), w którą pojazd jest wyposażony, jest: 3.3.1.1. w przypadku pojazdu wyposażonego w opony tego samego typu w układzie pojedynczym: co najmniej równa maksymalnemu obciążeniu osi (patrz ppkt 2.9) najbardziej obciążonej osi, zgłoszonemu przez producenta pojazdu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Grudzień 2018 Share Napisano 14 Grudzień 2018 Tragedia, normalnie tragedia. Ilu takich diagnostów nie udziela się nigdzie i pracują w ten sposób. @radekd2 nośność opony to wartość konstrukcyjna, podobnie jak nacisk osi. Zależność jest taka, że opona nie może mieć nośności niższej niż wartość nacisku, bo nie spełni warunku. Ale ja widzę, że ty masz nawet problem z prostą matematyką. Jeżeli na osi są dwa koła i każde ma jedną oponę, to nacisk dzielisz przez 2 (ilość opon na osi) i masz wartość minimalnej nośności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 14 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 14 Grudzień 2018 Nie będę wnikał co masz na myśli ale chyba po 31 marca 1992 roku spora część Europy miała "problemy z matematyką". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 Panowie Wszelkiego typu "kalkulatory do opon" to można sobie wsadzić ..... Jeśli taki kalkulator miał by jeszcze możliwość przeliczenia nośności przy zamienniku to OK Wyślij z tymi "zamiennikami" za zachodnią granice to Dekra szybko wyleczy z nieświadomości 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 IVVO, ale po co przeliczać nośność skoro na oponie jest wymalowana. Też na tej zamiennikowatej. Nośność na zamienniku za mała, no to sorry, odmawiam i zakładam rozmiar zbliżony do oryginała tak aby szerokość, wysokość oraz nośność do wytycznych fabrycznych pasowała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 Nie kumasz chachy - jeśli chciał byś mieć zamiennik o dokładnie tych samych parametrach - nie tylko szerokość /wysokość/ Ale taki przelicznik / kalkulator powinien przy założeniu nośności wyjściowej dostosować do zamiennika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 Kumam cza-czę! I co, niby po współczynniku nośności kalkulator miałby wyświetlić wszystkie opony, tak? Tylko, że przykładową nośność o wyróżniku 82 może mieć ogumienie do roweru, samolotu i Łunochodu na księżycu. Więc pytam, co miałby pokazać kalkulator po wpisaniu weń współczynnika 82? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Grudzień 2018 Share Napisano 15 Grudzień 2018 Iż tak jak w temacie - kalkulator wyświetla indeksy np 91 lub 92 max 94 - a z założenia indeksem wyjściowym jest 95 dla tego typu pojazdu - więc taki klient kupi sobie w/g kalkulatora indeks np 91 i myśli iż wszystko jest OK - bo kalkulator tak pokazuje - niestety w wielu zamiennikach nie ma opony która by zastąpiła oryginał - problemem jest nośność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.