Skocz do zawartości

Nośność opon


radekd2

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

proszę o informację jaka jest minimalna nośność opon dla Audi A4 VIN WAUZZZ8K5BA076587 rok produkcji 2010.

Dotyczy opony zimowej 205/60 R16.

 

- wg autodaty dla tej opony jest to 92,

- na naklejce na aucie z danymi opon najmniejszą oponą jest 225/55 R16 o nośności 95,

 

Może macie dostęp do danych producenta lub homologacji?

Pozdr.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączeniu przesyłam zdjęcie tabliczki z oponami.

ASO twierdzi, że do tego auta o tym numerze VIN są dopuszczone opony zimowe 205/60 R16 o nośności 91.

 

Dlatego moje pytanie.

Opony AUDI.jpg

Edytowane przez radekd2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie naciski osi producent umieścił na TZ w tym audi :?: 

 

14 minut temu, radekd2 napisał:

- wg autodaty dla tej opony jest to 92,

 

nie patrz na katalog, tylko  na to co jest na konkretnej oponie 

 

indeks-nosnosci-opony-lead.jpg 

 

opona innego producenta przy takich samych wymiarach może mieć różną nośność :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

2 minuty temu, Jacdiag napisał:

A jakie naciski osi producent umieścił na TZ w tym audi :?: 

 

 

nie patrz na katalog, tylko  na to co jest na konkretnej oponie 

 

 

Nie pamiętam nacisków z TZ.

 

To co jest na oponie to ja wiem: zimówki 205/60 R16 o nośności 91. Tylko czy ta nośność jest prawidłowa dla tego auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, radekd2 napisał:

Tylko czy ta nośność jest prawidłowa dla tego auta?

 

22 minuty temu, radekd2 napisał:

Nie pamiętam nacisków z TZ. 

Kolego radekd2- jaki rozmiar butów jest prawidłowy dla mężczyzny 50 lat przy wzroście 180 cm??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o porównywanie nośność opon na osi do dopuszczalnego nacisku na tej osi.

 

Ja tylko proszę:

56 minut temu, radekd2 napisał:

 

Może macie dostęp do danych producenta lub homologacji?

Pozdr.

 

 

 

Bo tylko na tym mogę się oprzeć dając N lub P.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

indeks 91 = 615 kg

jeżeli nacisk osi podany na TZ będzie mniejszy niż 1230 kg to wtedy :OK:  

 

 

Cytat

https://www.oponeo.pl/narzedzia/zamienniki-opon 

 

 

Kalkulator zamienników opon

  Szerokość(mm) Profil(mm) Średnica(")   Średnica(mm) Różnica prędkości(km/h) Różnica między
średnicami
Rozmiar
fabryczny
225
 
55
 
16
 
    50 100 150    
Zamiennik
205
 
60
 
16
 
  652,4 49,89 99,77 149,66
-0,23%

-1,5 mm 

 

 

Kalkulator zamienników opon

  Szerokość(mm) Profil(mm) Średnica(")   Średnica(mm) Różnica prędkości(km/h) Różnica między
średnicami
Rozmiar
fabryczny
225
 
55
 
16
 
    50 100 150    
Zamiennik
245
 
40
 
18
 
  653,2 49,95 99,89 149,84
-0,11%
-0,7 mm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5. Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni dla danej opony i obciążenia pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie wiadomo jaki jest nacisk na koło. Znamy tylko dopuszczalny nacisk na oś. 

Jeżeli dopuszczalny nacisk na oś wynosi np. 1230 kg no rzeczywisty chwilowy nacisk na koło może mieścić się pomiędzy 0, a 1230 (albo i więcej) kg. Dlatego producenci aut stosują opony o sumarycznym dopuszczalnym nacisku na osi znacznie przekraczającym dopuszczalny nacisk na oś.

Dlatego szukam danych producenta auta.

 

Dobrze kombinuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18. Przez oś rozumie się element konstrukcji pojazdu stanowiący wspólną geometryczną oś obrotu dwóch lub
więcej kół zarówno napędzanych, jak i swobodnie obracających się, niezależnie od tego, czy znajdują się w jednym czy wielu segmentach usytuowanych w tej samej płaszczyźnie prostopadłej do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; wyjątek stanowią pojazdy kategorii L, w których geometryczna oś obrotu dotyczy jednego lub więcej kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, radekd2 napisał:

rzeczywisty chwilowy nacisk na koło może mieścić się pomiędzy 0,

Nawet w garażu działa na samo koło siła ciężkości?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@radekd2 Jeżeli to ma być jedyną podstawą do N to życzę sukcesów Wymiana kół to teraz czasem mniej niż 15 minut. Przyjedzie na poprawką na pożyczonych, dostanie P i za moment będzie miał z powrotem to co było. Wq...enie bezcenne a i poczta pantoflowa zacznie działać

 

Poinformuj klienta że ma opony z poza zakresu zalecanego przez producenta i tyle. 

W  DzU jak na razie nie ma zapisu o takich wymaganiach 

 

ps. 

przed chwilą rozmawiałem z wulkanizatorem o ciśnieniu rozrywającym oponę np. 14'' 

powiedział, że robili próbę do 10 bar i wytrzymała, większego ciśnienia nie uzyskiwał kompresor  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony muszą mieć pewny zapas bezpieczeństwa. Jeżeli maksymalna nośność opony to 615kg to nie rozerwie jej przy 620kg. Znajomy kiedyś wracał z zagranicy lawetą z samochodami. Gdzieś w Niemczech odpadło jedno koło z lawety, mignęło mu tylko w lusterku ze świecącą na czerwono piastą. Do tego jednego, które się zostało doładował ciśnienia do 7 atm i jechał dalej. Po przyjeździe to pojedyńcze koło straciło ciśnienie. Jak się okazało opona wytrzymała a stalowa felga zaczęła pękać.

Edytowane przez Arton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Arton napisał:

Do tego jednego, które się zostało doładował ciśnienia do 7 atm i jechał dalej. Po przyjeździe to pojedyńcze koło straciło ciśnienie. Jak się okazało opona wytrzymała a stalowa felga zaczęła pękać.

no to "pogratuluj" znajomemu braku odpowiedzialności i igrania z życiem innych użytkowników ruchu drogowego. :noOK:, przykład wytrzymałości opon podałeś do bani.:evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem temat to zakończę.

Wg chyba aktualnych przepisów ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 458/2011 z dnia 12 maja 2011 r.

 

Cytat

3. NOŚNOŚĆ

[...]

3.1.1. w przypadku pojazdu wyposażonego w opony tego samego typu w układzie pojedynczym: równa co najmniej połowie technicznie dopuszczalnego maksymalnego obciążenia osi podanego dla osi najbardziej obciążonej, zgodnie z wartością zadeklarowaną przez producenta pojazdu;

 

 

Ale znalazłem pewną ciekawostkę. W już nieaktualnych przepisach: DYREKTYWA RADY 92/23/EWG z dnia 31 marca 1992 r. odnosząca się do opon pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz ich instalowania jest napisane:

Cytat

3.3. Nośność
3.3.1. Z zastrzeżeniem przepisów ppkt. 3.7, maksymalna dopuszczalna nośność (patrz ppkt 2.31 załącznika II)
każdej opony, włączając oponę zapasową (jeżeli przewidziana), w którą pojazd jest wyposażony, jest:
3.3.1.1. w przypadku pojazdu wyposażonego w opony tego samego typu w układzie pojedynczym: co najmniej równa
maksymalnemu obciążeniu osi
(patrz ppkt 2.9) najbardziej obciążonej osi, zgłoszonemu przez producenta
pojazdu;

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tragedia, normalnie tragedia. Ilu takich diagnostów nie udziela się nigdzie i pracują w ten sposób.

@radekd2 nośność opony to wartość konstrukcyjna, podobnie jak nacisk osi. Zależność jest taka, że opona nie może mieć nośności niższej niż wartość nacisku, bo nie spełni warunku. Ale ja widzę, że ty masz nawet problem z prostą matematyką. Jeżeli na osi są dwa koła i każde ma jedną oponę, to nacisk dzielisz przez 2 (ilość opon na osi) i masz wartość minimalnej nośności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie Wszelkiego typu "kalkulatory do opon" to można sobie wsadzić ..... Jeśli taki kalkulator miał by jeszcze możliwość przeliczenia nośności przy zamienniku to OK 

Wyślij z tymi "zamiennikami" za zachodnią granice to Dekra szybko wyleczy z nieświadomości 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IVVO, ale po co przeliczać nośność skoro na oponie jest wymalowana. Też na tej zamiennikowatej.

Nośność na zamienniku za mała, no to sorry, odmawiam i zakładam rozmiar zbliżony do oryginała tak aby szerokość, wysokość oraz nośność do wytycznych fabrycznych pasowała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kumasz chachy - jeśli chciał byś mieć zamiennik o dokładnie tych samych parametrach - nie tylko szerokość /wysokość/ 

Ale taki przelicznik / kalkulator powinien przy założeniu nośności wyjściowej dostosować do zamiennika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumam cza-czę! I co, niby po współczynniku nośności kalkulator miałby wyświetlić wszystkie opony, tak? :evil:

Tylko, że przykładową nośność o wyróżniku 82 może mieć ogumienie do roweru, samolotu i Łunochodu na księżycu. :evil:

Więc pytam, co miałby pokazać kalkulator po wpisaniu weń współczynnika 82?  8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Iż tak jak w temacie - kalkulator wyświetla indeksy np 91 lub 92 max 94 - a z założenia indeksem wyjściowym jest  95 dla tego typu pojazdu - więc taki klient kupi sobie w/g kalkulatora indeks np 91 i myśli iż wszystko jest OK - bo kalkulator tak pokazuje - niestety w wielu zamiennikach nie ma opony która by zastąpiła oryginał - problemem jest nośność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.