Skocz do zawartości

Przyczepa sprowadzona z Niemiec


maciej308

Rekomendowane odpowiedzi

niżej masz dokumenty na podstawie których dokonujesz identyfikacji i jakoś nie widzę tu "homologacji "

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi w: – dowodzie rejestracyjnym, – pozwoleniu czasowym, w tym dla pojazdu, o którym mowa w art. 70d ust. 3 ustawy wraz z kartą pojazdu, o ile została wydana, – karcie pojazdu dla pojazdu zarejestrowanego, o ile została wydana, łącznie z danymi i informacjami o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy,  – pokwitowaniu, o którym mowa w art. 132 ust. 2 ustawy, łącznie z danymi i informacjami, o których mowa w art. 80b ust. 1 pkt 1 i 13 ustawy, 

Edytowane przez smaug
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

Naciągam, żeby jakoś sobie takie badanie uzasadnić.

 

 

No właśnie to widać. Tylko, że z prawem i logiką nie ma to absolutnie nic wspólnego, a to nie jest dział w którym opisujemy swoje dziwne hobby i upodobania.

 

24 minuty temu, Logen napisał:

Wydział Komunikacji stwierdził że takie badanie można wykonać bez tablic na podstawie homologacji. Co o tym sądzicie ??

 

 

Odpowiedz wydziałowi, że taka rejestrację można w takim razie zrobić bez badania :)

Zapytaj wprost, jak masz przebrnąć przez przepisy określające identyfikację pojazdu w trakcie badania.

Albo wyślij do Wrocławia. Tam kolega Paprok zrobi mu jakieś naciągnięte badanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać po przykładach gdzieś w diagnostycznym światku naciąga się te badania. Niekoniecznie u mnie, co nie. 

Ale OK. Ładnie literki do kupy składasz. Twoja retoryka jest ogólnie pojmowana, to może byłbyś uprzejmy przeprowadzić króciutki wywodzik, że okresowe badanie techniczne przeprowadzane corocznie z zastrzeżeniem o przyczepie lekkiej jest tożsamym badaniem, o którym mowa w ustępie trzecim. Bo jak widać, zastrzeżenie jednak pomija ustęp trzeci i coś na rzeczy leży. No przynajmniej po wydziałach komunikacji. A dla mnie ta rozpiska jest tak samo jasna, prosta i czytelna jak pozostałe 75% paragrafów. Nie wspominając o klasyce zawartej w wymaganiach o VINIE "dla przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami". Dziękuję. To na razie tyle. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj. @Paprock. Tobie to wszystko łopatologicznie trzeba.

Cytat

3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Cytat

10. Przyczepa lekka i pojazd zabytkowy nie podlegają okresowym badaniom technicznym.

I to tyle w temacie badań okresowych przyczep lekkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze, że badania dzielą się na okresowe, dodatkowe i "zabytkowe". Dla przyczepy lekkiej okresowe nie istnieje na mocy art. 81 ust. 10 PORD. Skoro nie podlega to nie podlega - nigdy (a nie, że jednak raz podlega).

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat można zamknąć , przyczepa zarejestrowana na podstawie okresowego po raz 1 w PL i dipu . otrzymałem pisemną informację z WK ,że zrobione to na ich wyraźne polecenie , znaczy pani takie info umieściła na zaświadczeniu z badania i dostałem to do swojego archiwum. badania 1 w PL archiwizuje z kserwo zagranicznych DR w razie W ( ze 2 razy się przydało ). dziś w pracy , puszczając badanie z trybu awaryjnego do cepa , wpiszę w uwagach takie info żeby nie umknęło z pamięci . najbardziej mi szkoda tylko petentów odsyłanych od okienka ( z poprawnymi dokumentami ) w te i wewte . klient złożeczy na WK , na diagnostę , pokazałem mu Wasze wpisy z forum, usmiał sie niemiłosiernie i " pogratulował"  takiego nadzoru .

wszystkim Wam dzięki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, piter1973 napisał:

otrzymałem pisemną informację z WK ,że zrobione to na ich wyraźne polecenie

Należy zadać sobie pytanie ile w świetle prawa jest warte takie zalecenie???

Gdy poproszą o badanie w pojeździe w którym nr VIN nie zgadza się z dokumentami to też wykonasz takie badanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, danielg539 napisał:

Gdy poproszą o badanie w pojeździe w którym nr VIN nie zgadza się z dokumentami to też wykonasz takie badanie?

takie drążenie wydaje mi się jest bezprzedmiotowe, kolega @piter1973 opisał konkretny przypadek i przy tym pozostańmy. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter1973 napisał:

wszystkim Wam dzięki .

A wystarczyło, jak pisałem, pokazać do poczytania wpisy pracownikom WK 

Może klient im podpowie skoro czytał :mrgreen:

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Gdy poproszą o badanie w pojeździe w którym nr VIN nie zgadza się z dokumentami to też wykonasz takie badanie?

nie , nie wykonam .

 

18 minut temu, Mecher napisał:

Może klient im podpowie skoro czytał :mrgreen:

klient czytał , pokazałem Wasze wpisy . wolał przemilczeć  niż "walczyć" z urzędnikiem :657: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, piter1973 napisał:
1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Gdy poproszą o badanie w pojeździe w którym nr VIN nie zgadza się z dokumentami to też wykonasz takie badanie?

nie , nie wykonam

Tu rodzi się pytanie gdzie jest granica "naginania" prawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, danielg539 napisał:

Gdy poproszą o badanie w pojeździe w którym nr VIN nie zgadza się z dokumentami to też wykonasz takie badanie?

Ja wykonam, ale po co im badanie z wynikiem negatywnym? Z mojej strony... Pecunia non olet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Dnia 17.01.2019 o 18:36, piter1973 napisał:

tylko cep nie wpuszcza okresowego badania przed 1 rej bez podania terminu . XXXX-ów  nie przyjmuje , bezterminowo nie przyjmuje . zrobiłem bez cepa . na wszelki  mam karteczkę z WK z odręcznym pismem pani z WK gdzie jest jasno napisane że diagnosta ma poprawić badanie na okresowe przed 1 rej w PL .wiem , podpisu i stempla nie ma ale jest logo WK , charakter pisma .

 

Szkoda, że WK nie dał skierowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.01.2019 o 09:18, michal_k napisał:

odam jeszcze, że badania dzielą się na okresowe, dodatkowe i "zabytkowe"

Michał mam prośbę, przypomnij proszę na Waszym forum branżowym, że parametru F.3 w żaden sposób nie oblicza się na zasadzie... Miałem dzisiaj telefon, że F.3 "nie gra z pozostałymi dwoma parametrami" i mam w uwagach zapodać adnotację, że badanie i dane na podstawie TZ.  Po rozmowie z Panem kierownikem pojazd zarejestrowano bez adnotacji.

 

 

Zgóry dziękuję

Dodam tylko, że rozmowa z Panem kierownikiem przebiegała w bardzo pozytywnej atmosferze, życzyć sobie tylko takich rozmówców po drugiej stronie słuchawki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do przyczepy to miałem kiedyś taki przypadek - przyczepa ciężarowa do 3,5 t , zarejestrowana jako nowa w PL z Pl homologacją . pierwszy właściciel od nowości . wykonywałem badanie okresowe ( skończyły się miejsca w DR ) . przyczepa ma 2 osie oddalone od siebie o 0,8 m . w DR w poz L wpisane 1 . napisałem w uwagach niezgodność danych.... ,że liczba osi wynosi 2 , podałem rozstaw osi . nacisk w DR był prawidłowy ale zapisany " po staremu " czyli przeliczyłem go  " po  nowemu " x 0,98 .  Telefon z WK ( daleko ode mnie ) ,że chyba się pomyliłem bo przyczepa rejestrowana wg homologacji , w homo liczba osi 1  itd. ,itd. , mam poprawić . twardo stanąłem na swoim , że widziałem 2 osie , wszystko w uwagach opisane . razem z p kierownikiem z WK " postudiowaliśmy " telefonicznie  przepisy , definicje i przyznał mi rację ale prosił aby dopisać ,że 2 osie stanowią jedna grupę osi . aha w homo była liczba osi1 a liczba kół 4 .

Dnia ‎2019‎-‎01‎-‎18 o 19:48, michal_k napisał:

Napisz, które to starostwo - to ich uświadomię na forum Pojazd.

było minęło ...:657:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, piter1973 napisał:

nacisk w DR był prawidłowy ale zapisany " po staremu " czyli przeliczyłem go  " po  nowemu " x 0,98 .  Telefon z WK ( daleko ode mnie ) ,że chyba się pomyliłem bo przyczepa rejestrowana wg homologacji , w homo liczba osi 1  itd

Prawo nie działa wstecz a zatem nacisk osi bym pozostawił bez przeliczenia.

Bywało, że ITS w homologacjach faktycznie traktował zespół osi oddalonych o mniej niż 1m jako jedną oś i podobno nie był to błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czy przyczepa specjalna kempingowa 750 kg podlega corocznym badaniom technicznym czy badanie jest bezterminowe ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Logen czy nie jest tak , że rodzaj pojazdu : przyczepa lekka ( 10 ) , podrodzaj : specjalna ( 02 ), przeznaczenie : kempingowa ( 514 ). W rodzaju jest lekka to nie podlega ( bezterminowo ). :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

specjalna podlega badaniom ponieważ nie jest już przyczepą lekką mimo tego, że nie przekracza 750 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.