Skocz do zawartości

Przyczepa sprowadzona z Niemiec


maciej308

Rekomendowane odpowiedzi

40 minut temu, cezary napisał:

specjalna podlega badaniom

Ok jak jest pow. 750 kg rodzaj : ( 14  ) przyczepa specjalna, bo do 750 kg rodzaj : ( 10 ) przyczepa lekka i wg. klasyfikacji to po mojemu nic się nie zmienia.  Może Kolega @cezary " łopatologicznie " mi to wyjaśnić bo nie rozumiem . Dziękuję :icon_wink:

 

Art. 2.

51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg;

Dz. U. 192 poz.1878 zał. nr 4 Klasyfikacje pojazdów :

 

przycz. lekka.JPG

1 godzinę temu, leski66 napisał:

przyczepa lekka ( 10 ) , podrodzaj : specjalna ( 02 ), przeznaczenie : kempingowa ( 514 )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie to był stary dowód i tam to za dużo nie pisze, nawet nie pisało specjalna tylko specjalistyczna. Mogłem do cepiku popatrzeć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 to co napiszę to żadna podstawa prawna, ale informacja z pierwszej ręki, kuzyn posiada już kilka lat przyczepkę N126 450 kg i od początku po zakupie używanej, zarejestrowanej w kraju podczas przerejestrowywania na siebie dostał z wk skierowanie na OBT właśnie dlatego, że miała i ma wpis w DR specjalna, OBT wykonuje corocznie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, cezary napisał:

specjalna podlega badaniom ponieważ nie jest już przyczepą lekką mimo tego, że nie przekracza 750 kg.

Jesteś w błędzie.Jest nadal przyczepą lekką.

DMC do 750kg :

rodzaj - 10 przyczepa lekka

podrodzaj - 02 specjalna

przeznaczenie - 514 kempingowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, cezary napisał:

dostał z wk skierowanie na OBT

 

Na OBT nie ma skierowań.

 

47 minut temu, cezary napisał:

iała i ma wpis w DR specjalna, OBT wykonuje corocznie. 

 

Czyli diagnosta matoł, a w WK błędnie ją sklasyfikowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą, michal_k napisał:

 

Czyli diagnosta matoł,

 

uf, dobrze, że to nie ja.

 

3 minuty temu, michal_k napisał:

a w WK błędnie ją sklasyfikowali.

 

jest szansa się z tego wymiksować żeby co roku nie bulić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na marginesie dla przypomnienia:

- samochód specjalny podlega corocznym OBT

- przyczepa specjalna do 3,5t podlega 3-2-1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, cezary napisał:

jest szansa się z tego wymiksować

 

Proste - prawidłowo sklasyfikować pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ot i smutny obraz tej branży... Na stacji nie kumają, w urzędach nie kumają, a klient płaci za coś, za co nie powinien płacić... Ale winny nie czuje się zapewne nikt :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz bo coś tu nie kumam o której przyczepce teraz rozmawiamy?Cazary mówi coś o przyczepce kuzyna co to już zarejestrowaną kupił a WK wysłał na OBT. Michal_k znów że diagnosta matoł źle zakwalifikował . Zakwalifikować mógł by źle jakby pierwszą rejestrację lub ustalenie danych robił ale zarejestrowaną? Naprawdę nie kumam kto tu ma... ?

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że po prostu po zakupie gdy klient chciał przerejestrować wydział komunikacji wysłał na badanie, ponieważ w starych dowodach brakowało danych i kazali to uzupełnić. Sęk w tym, że tutaj chodzi o ustalenie danych a nie o badanie okresowe. 

W moim przypadku brakowało masy własnej. Było tylko DMC. W starym dowodzie nie było żadnej pieczątki, czyli wcześniej badań przyczepa nie przechodziła. Ale ta specjalistyczna wzbudziła pewne podejrzenia :P, dodatkowo klient który nie wie czego w ogóle chce... "on chce badanie, ale takie żeby potem więcej nie robić, wydział mówić że na okręgowej stacji takie robić". No ale teraz już wszystko jasne. Klient pojechał ważyć i po decyzje na nabicie tabliczki. No a klasyfikacja: przyczepa lekka, specjalna, kempingowa, badanie bezterminowo.

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, yogi1984 napisał:

Zaraz bo coś tu nie kumam o której przyczepce teraz rozmawiamy?

O wszystkich naraz, nawet tych nie opisanych jeszcze w temacie...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuję pomocy Przyczepa ciężarowa do 3,5 z Niemiec,dwie osie,rozstaw osi - 0,86m naciski na osie 950 kg, druga oś 950 kg na tabliczce takie dane DMC - 2000 kg, natomiast w DR. naciski są wpisane 1900 kg druga oś 1900 kg DMC - 2000 kg  i moje pytanie czy wpisujecie w DIP 2 osie i naciski po 950 kg czy wpisać 1 oś i naciski osi suma czyli 1900 kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wpisać  950 kg i druga 950 kg i dwie osie, a co z wpisem w dowodzie? wartości są wpisane 1900 kg i druga 1900 kg  zaraz t telefony z WK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaczną, zaczną i skończą  wnet jak się wszystko z WK wpierwej pouzgadnia i ładne wyjaśnienie problemu zamieści w zaświadczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, jarek1 napisał:

Czyli wpisać  950 kg i druga 950 kg i dwie osie, a co z wpisem w dowodzie? wartości są wpisane 1900 kg i druga 1900 kg 

wg mnie powinno być tak :

liczba osi 2

nacisk sumujemy  do siebie i wychodzi 1900 kg x 0,98 = 17,64 kN    bo  za os pojedynczą uznaje się ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, piter1973 napisał:

wg mnie powinno być tak :

liczba osi 2

nacisk sumujemy  do siebie i wychodzi 1900 kg x 0,98 = 17,64 kN    bo  za os pojedynczą uznaje się

Sam ITS w wydając homologacje różnie do tego zagadnienia podchodził....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kiedyś było różnie, ale na dziś warto byłoby opisać to w zaświadczeniu, żeby w dowód trafiło już w sposób czytelny i prosty.

Sam mam niemiłe z tym doświadczenie, bo co się nagimnastykowałem, to i tak WK po swojemu zostawił. Znaczy ja, że dwie osie, i że nacisk dla każdej tyle i tyle, to oni po staremu w dowodzie, i że sprawy nie ruszą póki producent homo nie poprawi, a jak on ma homo poprawić, kiedy z runku już dawno się zwinął. :nausea:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, danielg539 napisał:

Sam ITS w wydając homologacje

w tym konkretnym przypadku miałbym gdzieś ITS , pojazd sprowadzony przed 1 rej w Pl . pisze to co widzę czyli stan faktyczny , zgodny z przepisami PL .

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piter1973 napisał:

w tym konkretnym przypadku miałbym gdzieś ITS , pojazd sprowadzony przed 1 rej w Pl . pisze to co widzę

Jestem za.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma już zapisu mówiącego o traktowaniu osi oddalonych o mniej niż jeden metr, jako osi pojedynczej. Dlatego ustalamy naciski dla każdej osi osobno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sumowanie też uważam nie do końca bo wyjdzie w DR najwięszy dopuszczalny nacisk osi 1900 kg i w dowodzie 2 osie wyjdzie 3800 kg ,a DMC 2000 kg ma .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Nie ma już zapisu mówiącego o traktowaniu osi oddalonych o mniej niż jeden metr, jako osi pojedynczej.

Teraz są za to grupy osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.