leski66 Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 40 minut temu, cezary napisał: specjalna podlega badaniom Ok jak jest pow. 750 kg rodzaj : ( 14 ) przyczepa specjalna, bo do 750 kg rodzaj : ( 10 ) przyczepa lekka i wg. klasyfikacji to po mojemu nic się nie zmienia. Może Kolega @cezary " łopatologicznie " mi to wyjaśnić bo nie rozumiem . Dziękuję Art. 2. 51) przyczepa lekka - przyczepę, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kg; Dz. U. 192 poz.1878 zał. nr 4 Klasyfikacje pojazdów : 1 godzinę temu, leski66 napisał: przyczepa lekka ( 10 ) , podrodzaj : specjalna ( 02 ), przeznaczenie : kempingowa ( 514 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 No własnie to był stary dowód i tam to za dużo nie pisze, nawet nie pisało specjalna tylko specjalistyczna. Mogłem do cepiku popatrzeć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 to co napiszę to żadna podstawa prawna, ale informacja z pierwszej ręki, kuzyn posiada już kilka lat przyczepkę N126 450 kg i od początku po zakupie używanej, zarejestrowanej w kraju podczas przerejestrowywania na siebie dostał z wk skierowanie na OBT właśnie dlatego, że miała i ma wpis w DR specjalna, OBT wykonuje corocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 3 godziny temu, cezary napisał: specjalna podlega badaniom ponieważ nie jest już przyczepą lekką mimo tego, że nie przekracza 750 kg. Jesteś w błędzie.Jest nadal przyczepą lekką. DMC do 750kg : rodzaj - 10 przyczepa lekka podrodzaj - 02 specjalna przeznaczenie - 514 kempingowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 46 minut temu, cezary napisał: dostał z wk skierowanie na OBT Na OBT nie ma skierowań. 47 minut temu, cezary napisał: iała i ma wpis w DR specjalna, OBT wykonuje corocznie. Czyli diagnosta matoł, a w WK błędnie ją sklasyfikowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 Przed chwilą, michal_k napisał: Czyli diagnosta matoł, uf, dobrze, że to nie ja. 3 minuty temu, michal_k napisał: a w WK błędnie ją sklasyfikowali. jest szansa się z tego wymiksować żeby co roku nie bulić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 Tak na marginesie dla przypomnienia: - samochód specjalny podlega corocznym OBT - przyczepa specjalna do 3,5t podlega 3-2-1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 26 minut temu, cezary napisał: jest szansa się z tego wymiksować Proste - prawidłowo sklasyfikować pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 Ot i smutny obraz tej branży... Na stacji nie kumają, w urzędach nie kumają, a klient płaci za coś, za co nie powinien płacić... Ale winny nie czuje się zapewne nikt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 1 Luty 2019 Share Napisano 1 Luty 2019 (edytowane) Zaraz bo coś tu nie kumam o której przyczepce teraz rozmawiamy?Cazary mówi coś o przyczepce kuzyna co to już zarejestrowaną kupił a WK wysłał na OBT. Michal_k znów że diagnosta matoł źle zakwalifikował . Zakwalifikować mógł by źle jakby pierwszą rejestrację lub ustalenie danych robił ale zarejestrowaną? Naprawdę nie kumam kto tu ma... ? Edytowane 1 Luty 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Logen Napisano 2 Luty 2019 Share Napisano 2 Luty 2019 (edytowane) Wydaje mi się, że po prostu po zakupie gdy klient chciał przerejestrować wydział komunikacji wysłał na badanie, ponieważ w starych dowodach brakowało danych i kazali to uzupełnić. Sęk w tym, że tutaj chodzi o ustalenie danych a nie o badanie okresowe. W moim przypadku brakowało masy własnej. Było tylko DMC. W starym dowodzie nie było żadnej pieczątki, czyli wcześniej badań przyczepa nie przechodziła. Ale ta specjalistyczna wzbudziła pewne podejrzenia :P, dodatkowo klient który nie wie czego w ogóle chce... "on chce badanie, ale takie żeby potem więcej nie robić, wydział mówić że na okręgowej stacji takie robić". No ale teraz już wszystko jasne. Klient pojechał ważyć i po decyzje na nabicie tabliczki. No a klasyfikacja: przyczepa lekka, specjalna, kempingowa, badanie bezterminowo. Edytowane 2 Luty 2019 przez Logen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Luty 2019 Share Napisano 2 Luty 2019 12 godzin temu, yogi1984 napisał: Zaraz bo coś tu nie kumam o której przyczepce teraz rozmawiamy? O wszystkich naraz, nawet tych nie opisanych jeszcze w temacie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 Koledzy potrzebuję pomocy Przyczepa ciężarowa do 3,5 z Niemiec,dwie osie,rozstaw osi - 0,86m naciski na osie 950 kg, druga oś 950 kg na tabliczce takie dane DMC - 2000 kg, natomiast w DR. naciski są wpisane 1900 kg druga oś 1900 kg DMC - 2000 kg i moje pytanie czy wpisujecie w DIP 2 osie i naciski po 950 kg czy wpisać 1 oś i naciski osi suma czyli 1900 kg ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 Jestem za tamtą opcją: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5022-jaki-nacisk-osi/&do=findComment&comment=261072 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 Czyli wpisać 950 kg i druga 950 kg i dwie osie, a co z wpisem w dowodzie? wartości są wpisane 1900 kg i druga 1900 kg zaraz t telefony z WK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 3 Luty 2019 Share Napisano 3 Luty 2019 No zaczną, zaczną i skończą wnet jak się wszystko z WK wpierwej pouzgadnia i ładne wyjaśnienie problemu zamieści w zaświadczeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 12 godzin temu, jarek1 napisał: a co z wpisem w dowodzie? 0.2.e UD i po temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 15 godzin temu, jarek1 napisał: Czyli wpisać 950 kg i druga 950 kg i dwie osie, a co z wpisem w dowodzie? wartości są wpisane 1900 kg i druga 1900 kg wg mnie powinno być tak : liczba osi 2 nacisk sumujemy do siebie i wychodzi 1900 kg x 0,98 = 17,64 kN bo za os pojedynczą uznaje się ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 8 minut temu, piter1973 napisał: wg mnie powinno być tak : liczba osi 2 nacisk sumujemy do siebie i wychodzi 1900 kg x 0,98 = 17,64 kN bo za os pojedynczą uznaje się Sam ITS w wydając homologacje różnie do tego zagadnienia podchodził.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 No kiedyś było różnie, ale na dziś warto byłoby opisać to w zaświadczeniu, żeby w dowód trafiło już w sposób czytelny i prosty. Sam mam niemiłe z tym doświadczenie, bo co się nagimnastykowałem, to i tak WK po swojemu zostawił. Znaczy ja, że dwie osie, i że nacisk dla każdej tyle i tyle, to oni po staremu w dowodzie, i że sprawy nie ruszą póki producent homo nie poprawi, a jak on ma homo poprawić, kiedy z runku już dawno się zwinął. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 21 minut temu, danielg539 napisał: Sam ITS w wydając homologacje w tym konkretnym przypadku miałbym gdzieś ITS , pojazd sprowadzony przed 1 rej w Pl . pisze to co widzę czyli stan faktyczny , zgodny z przepisami PL . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 2 minuty temu, piter1973 napisał: w tym konkretnym przypadku miałbym gdzieś ITS , pojazd sprowadzony przed 1 rej w Pl . pisze to co widzę Jestem za. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 Nie ma już zapisu mówiącego o traktowaniu osi oddalonych o mniej niż jeden metr, jako osi pojedynczej. Dlatego ustalamy naciski dla każdej osi osobno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarek1 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 To sumowanie też uważam nie do końca bo wyjdzie w DR najwięszy dopuszczalny nacisk osi 1900 kg i w dowodzie 2 osie wyjdzie 3800 kg ,a DMC 2000 kg ma . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Luty 2019 Share Napisano 4 Luty 2019 1 godzinę temu, aboz napisał: Nie ma już zapisu mówiącego o traktowaniu osi oddalonych o mniej niż jeden metr, jako osi pojedynczej. Teraz są za to grupy osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.