Skocz do zawartości

Przyczepa sprowadzona z Niemiec


maciej308

Rekomendowane odpowiedzi

Ale nacisk powinien być ustalony dla każdej osi z osobna i suma nacisków nie powinna przekraczać dopuszczalnego nacisku grupy osi.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 5. 1. Dopuszczalny nacisk osi nie może przekraczać w przypadku:

1) pojedynczej osi nienapędowej – 10 ton;

2) grupy osi składającej się z dwóch osi nienapędowych pojazdów silnikowych, przyczep i naczep, przy odległości

(d) między osiami składowymi:

a) mniejszej niż 1,00 m (d < 1,00) – 11 ton,

i

2. Dopuszczalny nacisk każdej osi składowej wchodzącej w skład tej samej grupy osi, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 4 i pkt 9 oraz ust. 5, nie może przekraczać wartości:

NS = NG / n,

gdzie:

NS – dopuszczalny nacisk osi składowej wchodzącej w skład grupy osi [t],

NG – dopuszczalny nacisk grupy osi [t],

n – ilość osi składowych wchodzących w skład tej samej grupy osi.

 

 

 z zapisu par 5 jednak wynika ,że podajemy dop nacisk osi . dobra, są 2 osie składowe , odległosć między nimi miejsza niż 1 m , czyli nacisk każdej z osi to 950 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 years later...

Panowie taka sytuacja. Zacząłem rozglądać się za przyczepą z Niemiec. Warunek konieczny- zarejestrowana. Nadziałem się na przyczepę zarejestrowaną w PL o DMC 5.7t, z hamulcem najazdowym tylko na przednią oś. Czy takie coś jest w ogóle możliwe w świetle przepisów? 

Do jakiego roku produkcji i jakiego DMC można hamulec najazdowy na jedną oś w przyczepie rolniczej? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, katerpi napisał:

Do jakiego roku produkcji i jakiego DMC można hamulec najazdowy na jedną oś w przyczepie rolniczej? 

Nie ma znaczenia na ile osi działa hamulec jeśli zachowane są siły hamowania.

 

10 godzin temu, katerpi napisał:

Nadziałem się na przyczepę zarejestrowaną w PL o DMC 5.7t, z hamulcem najazdowym tylko na przednią oś. Czy takie coś jest w ogóle możliwe w świetle przepisów? 

Hamulec najazdowy może być zamontowany w przyczepie o DMC nie większej niż 5 ton.

Cytat

3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5 t, dopuszcza się hamulec roboczy:
2) typu bezwładnościowego (najazdowy).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Panowie odgrzebuję temat. 

W piątek poszedłem rejestrować przyczepę rolniczą z Niemiec. Zero papierów tylko umowa kupna sprzedaży z Niemcem.
Przyczepa Eisewerk Grumer Db44 z 1959 roku. DMC 4400

Dostałem czerwone blaszki i mam jechać na przegląd, ale...  Pani z WK nie znalazła mojego konkretnego modelu przyczepy w CEPiku. Na pozwoleniu czasowym jest marka a w Polu D3 wpisany model przyczepy, który następnie przekreśliła. 

Powiedziała mi tak: "ma w cepiku dwa modele z tej firmy które są przyczepami rolniczymi. Dobrze, żeby diagnosta stwierdził, że moja to jedna z nich i wtedy po temacie bo jak nie to będziemy się z nią bujać." Dodatkowo kazała mi przekazać, że jak pojadę na przegląd to diagnosta ma do niej zadzwonić i ona wszystko wytłumaczy. 

Poszedłem do lokalnego diagnosty i mówi mi, że baba głupoty opowiada. Powinna napisać wniosek do ITS, żeby wpisali przyczepę do katalogu i po temacie. Wtedy pojawi się w Cepiku i normalnie robimy sobie przegląd. 


Jak to wygląda z Waszej perspektywy? Co w tym momencie zrobić? Pisać pismo do WK, żeby złożyli wniosek do ITS?

Edytowane przez katerpi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 09:46, katerpi napisał:

Jak to wygląda z Waszej perspektywy?

Ja miałem dwa takie przypadki i w obu WK sobie sam poradził zamawiając dane w ITS-ie. Robiłem badanie w trybie awaryjnym i nic mnie więcej nie interesowało.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to bez sensu co mówi WK. Widzą dwie dostępne nazwy handlowe i dobrze by było aby diagnosta stwierdził i poświadczył nieprawdę że to jedna z tych nazw.:D

Jak będzie trzeba i inne nazwy handlowe występują dla tej Marki to zostaną dodane przez ITS

Edytowane przez Solaris
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.03.2024 o 09:46, katerpi napisał:


W piątek poszedłem rejestrować przyczepę rolniczą z Niemiec. Zero papierów tylko umowa kupna sprzedaży z Niemcem.
Przyczepa Eisewerk Grumer Db44 z 1959 roku. DMC 4400

 

Czy dane zostały odczytane z TZ pojazdu ? A może z zaczepu , bo to wydaje mi się bardziej prawdopodobne , pole na tabliczce - " Zuggabel typ : " ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.