Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 15.01.2020 o 07:43, dawid1987 napisał:

szybkie pytanie VW t4 ciężarowy,w DR 2 miejsca, fizycznie 3 z przodu( fabryczna 2ka). Da się zrobić w dokumentach 3 miejsca??

Kolega nie napisał o zmianie rodzaju pojazdu, tylko o zmianie ilości miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, wrc69 napisał:

Kolega nie napisał o zmianie rodzaju pojazdu, tylko o zmianie ilości miejsc.

No to par. 9b razem z par. 9i go obowiązuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana z samochodu ciężarowego 4 miejsca na osobowy 5 miejsc. Ford Focus. Plus do tego faktura z serwisu. Pomiot który ma autoryzację danego producenta może takie zaświadczenia wydawać i są one respektowane. Jednostki uprawione również respektują taki dokument.

zaświadczenie ford.jpg

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Rafi90 napisał:

Zmiana z samochodu ciężarowego 4 miejsca na osobowy 5 miejsc. Ford Focus. Plus do tego faktura z serwisu. Pomiot który ma autoryzację danego producenta może takie zaświadczenia wydawać i są one respektowane. Jednostki uprawione również respektują taki dokument.

 

Tak niesmiało zapytam co z zaczepami ISIFIX o których w  oswiadczeniu cicho.

20 godzin temu, IVVO napisał:

A jeśli w CEP taki BB-Van będzie furgonem lub uniwersalnym - to czy nowe przepisy jego dotyczą

Jeżeli przed Tobą stoi BB-Van, a w CEP Furgon, to znaczy że w CEP jest błąd wymagający korekty. Nowe przepisy go oczywiscie dotyczą.

Edytowane przez emeryt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Rafi90 napisał:

Pomiot który ma autoryzację danego producenta może takie zaświadczenia wydawać

W moim przekonaniu powyższe "oświadczenie" to nic innego jak opis zmian dokonanych w pojeździe i nie ma to nic wspólnego z "oświadczeniem" wymaganym przez ustawodawcę.

"§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym,
badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego,
o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym
prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, emeryt napisał:

Tak niesmiało zapytam co z zaczepami ISIFIX o których w  oswiadczeniu cicho.

 

W tym aucie akurat były więc bez problemu.

 

2 minuty temu, Grzegorz Łódź napisał:

W moim przekonaniu powyższe "oświadczenie" to nic innego jak opis zmian dokonanych w pojeździe i nie ma to nic wspólnego z "oświadczeniem" wymaganym przez ustawodawcę.

 

No dobrze, wzór który wstawiłem jednostki uprawnione uznają za odpowiadający wymaganiom więc no nie zrozum mnie źle ale nie będę drążył, skoro pisemnie mi potwierdzili że takie coś jest ok. Nie ja jestem specjalistą od homologacji i oświadczeń. Nikt do centrali Forda nie będzie gołębia po papiery wysyłał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Grzegorz Łódź napisał:

W moim przekonaniu powyższe "oświadczenie" to nic innego jak opis zmian dokonanych w pojeździe i nie ma to nic wspólnego z "oświadczeniem" wymaganym przez ustawodawcę.

 

Też tak sądzę. Moim zdaniem oswiadczenie powinno zawierać informację, że pojazd spełnia wymagania okreslone w §9f

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń "

 

 A moim zdaniem jest dobre oświadczenie.Przecież pisze w oświadczeniu jak byk że zamontowano oryginalne pasy i mocowania siedzeń w fabrycznych punktach kotwiczenia i mocowaniach które pojazd o tym nr VIN MIAŁ . Po co szukasz drugiego dna ?

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, emeryt napisał:

Nowe przepisy go oczywiscie dotyczą.

I właśnie w tym problem - nie mnie dociekać co stoi przede mną - w CEP jest jasna informacja - jeśli nasze przepisy dotyczące klasyfikacji  nie będą spójne z Unijnymi to taki ciężarowy wielozadaniowy dla którego robimy Vat powinien zniknąć z systemu  i Vatu nie dostać - dotyczy to również tej sytuacji. Nie można "naciągać" ze w jednym przypadku jest dopuszczone badanie a w drugim nie  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Rafi90 napisał:

A moim zdaniem jest dobre oświadczenie

Czy jest to oświadczenie producenta pojazdu?

I tylko odpowiedź TAK lub NIE

11 minut temu, Rafi90 napisał:

Po co szukasz drugiego dna ?

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmiot mający AUTORYZACJĘ spełnia ten warunek . Tak potwierdzają jednostki uprawnione. Jak dzwonisz o wyciąg z homo albo dane pojazdu to jedziesz do centrali Forda ? Ford u nas wyda inną homologację czy specyfikację niż Ford w kraju NIEMCY ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku oświadczenie powinno być wystawione przez producenta lub jego oficjalnego przedstawiciela na terenie kraju czyli Ford Polska. Autoryzowane stacje obsługi nie są producentem. Dobrze że przeróbka była wykonana w ASO Forda ale oświadczenie powinien firmowac Ford Polska. Nie powinno być problemu aby to poprawić skoro przeróbka robiona w ASO Forda. Gorzej jakby Ford Polska miał firmowac warsztat pana Mariana;)

Wtedy napewno oświadczenia nie wystawia

Edytowane przez Solaris
  • Lubię 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Rafi90 napisał:

może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego

tak sobie pozaznaczaj i będziesz wiedział, gdzie popełniasz błąd. I jednostki uprawnione nie stanowią prawa w tym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to popełniam ja a nie Ty. Myślę że połowa forum powinna pracować w ministerstwie a nie marnować się na SKP :ph34r:

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Rafi90 napisał:

Myślę że połowa forum powinna pracować w ministerstwie a nie marnować się na SKP

A druga połowa po prostu chce wejść klientowi w d....i nie tylko w tym temacie. Nawet już chcą za klienta oświadczenia z wymiany drogomierza wypełniać.....?

  • Super 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie . Po prostu jestem przekonany że dwa identyczne oświadczenia, jedno wydane przez autoryzowanego dilera, drugie przez Ford Polska , mają takie samo znaczenie i nikt nie będzie ich negował. Ja za nikogo niczego nie wypełniam, powiedziałem klientowi zadzwoń tam i tam załatw to i to. Pojechał, przywiózł. Co miałem mu powiedzieć? sp******j dziadu nie zrobię Ci badania bo mi się nie chce? No bądźmy poważni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Rafi90 napisał:

Co miałem mu powiedzieć? sp******j dziadu nie zrobię Ci badania bo mi się nie chce? No bądźmy poważni

no właśnie, bądź poważny, ma być oświadczenie producenta, nie oświadczenie przedstawiciela producenta jakim jest ASO, tak powinieneś był poinformować klienta i nie byłoby tej całej szarpaniny, wniosek z tego jaki płynie, albo nic nie mówić, a jak już to  informacja ma być precyzyjna do bólu. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafi90 napisał:

No to popełniam ja a nie Ty.

Nie rozumiesz jednej rzeczy i chcemy Ci to wyjaśnić. ASO nie jest przedstawicielem producenta, a jedynie ma jego autoryzację na sprzedaż i obsługę pojazdów danej marki. Przepis mówi wyraźnie o producencie pojazdu bazowego. Tu nawet upoważniony przedstawiciel (w tym przypadku Ford Polska) mógłby nie zostać uznanym, ale w związku z tym, że na rynku polskim działa w jego imieniu, można założyć, że jest ok. Jest to subtelna różnica, która może pozbawić Cię uprawnień.

 

6 minut temu, Rafi90 napisał:

jestem przekonany że dwa identyczne oświadczenia, jedno wydane przez autoryzowanego dilera, drugie przez Ford Polska , mają takie samo znaczenie i nikt nie będzie ich negował.

Musisz się jeszcze wiele naoglądać, skoro przyjmujesz takie założenie. Diler zrobi wszystko żeby pojazd sprzedać, przedstawiciel producenta musi ważyć co oświadcza.

2 minuty temu, cezary napisał:

oświadczenie przedstawiciela producenta jakim jest ASO

ASO nie jest przedstawicielem producenta w obrocie gospodarczym. Jest to podmiot niezależny, posiadający autoryzację producenta lub jego przedstawiciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, IVVO napisał:

 nie mnie dociekać co stoi przede mną -

Dawno temu, na tym forum była dyskusja na temat "co stoi przed Tobą" , w odniesieniu do § 9b. Twierdziłem że jeżeli w samochodzie ciężarowym dokonano zmian polegających na dołożeniu ilosci siedzeń i zamianie w związku z tym na samochód osobowy, to powinien on posiadać potwierdzenie jednostki uprawnionej, jako że zmianom poddano samochód ciężarowy. Pozbawiono mnie w ów czas czci i wiary, argumentując : nie patrz na to w jakim pojeździe dokonano zmian, tylko na to "co stoi przed tobą". Teraz gdy sprecyzowano § 9b  dodając § 9f, i sprawa "dostawek siedzeń" bez jednostki uprawnionej upada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Nikt do centrali Forda nie będzie gołębia po papiery wysyłał

Mam prośbę @Rafi90 - wyślij to oświadczenie do Ford Polska:

 

Ford Polska Sp. z o.o.
ul. Taśmowa 7
02-677 Warszawa

Wykorzystaj proszę tradycyjną pocztę (koszt poleconego listu około 6 złotych) i poproś o "autoryzację" tego pisma przez Ford Polska Sp. z o.o., wszyscy na tym skorzystamy, a i dozgonnie będziemy wdzięczni.
 

Oczywiście chodzi o autoryzację w ujęciu:   "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Producent, to producent. Przedstawiciel, to przedstawiciel.

Tak przynajmniej ustawa PoRD w "homologacji" to reguluje:

2. Producentowi, którego siedziba znajduje się poza terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego wydaje świadectwo homologacji typu WE, jeżeli producent posiada upoważnionego przedstawiciela na terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej do reprezentowania go w sprawach homologacji. 

 

1 minutę temu, BOY96 napisał:

Mnie zastanawia jedna rzecz, czy aby pojazd Ford Focus to aby na pewno pojazd o nadwoziu BB?

 

Jako ciężarowy po unijnemu, to na bank TAK!

 

 

 

Co do całego misz-maszu, kto lub co jest czym, to można sobie wytłumaczyć na przykładzie co robi producent w przypadku alko-blokady lub kto jakie dokumenty wystawia, i kto jakie honoruje w przypadku badania BUSA-100 dla przykładu. ;-)

 

 

 

A powyższa wklejka "oświadczenie" to też na podstawie ustawy PoRD, ale z "paragrafu" trącającego o przedsiębiorcy:

 

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

a) pojazdu, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji typu lub inny równoważny dokument, o którym mowa w art. 70j ust. 1, art. 70k ust. 1, art. 70o ust. 1, art. 70zo ust. 1, art. 70zp ust. 1 albo art. 70zu ust. 1,

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie. 

 

- więc kompletnie nie kapuję dlaczego miałoby być niehonorowane w niektórych sprawach. W każdym jego zasadność jest bardzo ograniczona tam, gdzie w zamian lub wspólnie z "przedsiębiorcą" PIMOT ma działać. Bo przecież nikt nie zabronił "konstrukcyjnych zmian". Jeden dokonuje zmiany rodzaju pojazdu w zgodzie z przepisami, a drugi te zmiany bada  też zgodnie z przepisami. A jak nie potrzeba badań, bo jest oświadczenie wystawione przez producenta, no to jest oświadczenie wystawione przez producenta. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie producenta, to sugeruje przeczytać artykuł, w którym Volkswagen Group Polska twierdzi, że nie jest  producentem pojazdów tylko jest "jedynie importerem pojazdów".

Czytaj więcej na https://www.rmf24.pl/ekonomia/news-volkswagen-group-polska-odniosl-sie-do-gigantycznej-kary-nal,nId,4262764#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak na rozlużnienie ...

3 godziny temu, Rafi90 napisał:

... Pomiot który ma autoryzację danego producenta może takie zaświadczenia wydawać ...

Biedny ten pomiot ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.