Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

25 minut temu, Rafi90 napisał:

Dlaczego? Zdrowy rozsądek.

 

Ale ktoś te punkty zrobi. Spokojna głowa. Naród wielce pomysłowy. I ja dla takich punktów wymagałbym oświadczenia - czy to chory rozsądek?

I na zakończenie dodam, do znudzenia powtórzę, aż się bebechy wywracają to naskrobię, że oświadczenia wymagałbym w kontekście paragrafów kultowych - mimo, że w nich echo o osobowym. Ktoś może mieć inne patenty na (nie)zalegalizowanie dołożonych miejsc w osobowym. Ja taką, błędną w mniemaniu niektórych ścieżkę obrałem, żeby przed rzeźbą się bronić.

Sorry, że nudzę. Amen. Koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest obecnie... zakład z wymaganym PKD nawet nie wie o co chodzi, jak trzeba to rozszerzy działalność - bo może, zamontuje w fabryczne miejsca, da papier i po robocie...tyle, że w razie "problemów" prawnik pyta producenta o homologację - a ten - że nie przewidział i to na tyle z obroną ZK, wiedzy na temat oceny czy fabryczne czy nie - wszyscy chcieli dobrze, a  ukarali - jednych finansowo, innych pozbawiając pracy. Trzeba robić tak, żeby się wysypiać;)) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

10 godzin temu, Paprock napisał:

 

Ale ktoś te punkty zrobi. Spokojna głowa. Naród wielce pomysłowy. I ja dla takich punktów wymagałbym oświadczenia - czy to chory rozsądek?

To my się chyba od początku nie rozumieliśmy. Ja bym w ogóle nie podbił się pod taką akrobacją, poza jednym wyjątkiem. Punkty są fabryczne, mocowania, otwory, pasy. Samochód jest osobowy , nie zmienia się rodzaj z ciężarowego. To bym zrobił bez problemu, choć zazwyczaj proszę o jakieś potwierdzenie tych punktów. Aso takie coś wyda, nawet wyciąg z homo raz mi gość do Kii przyniósł. Nie chciałbym TDT, Pimotu, ani KIA POLSKA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Paprock napisał:

No to ja bardzo przepraszam, że błądzę. Po powyższych wpisach jasno widać, co potrzebne aby w osobowym miejsca dołożyć:

  1. Oświadczenie Producenta.

  2. Rzeczoznawca Motoryzacyjny.

  3. Podmiot z PKD 45.2.Z.

Lista pozostaje otwarta, co jeszcze?

 

Jaka lista. Moim zdaniem. Zastosowanie ma punkt 6.2.6 b)  załącznika do rozporządzenia w sprawie zakresu i sposobu..... Jeżeli punkty nie są fabryczne dajesz N. Jeżeli są fabryczne a masz wątpliwości czy faktycznie są powołujesz się na opinię rzeczoznawcy ew wyciąg ze świadectwa homologacji też myślę, że by wystarczył. Tym bardziej, że niektóre WK opierają się na takowych (nie wiem na jakiej podstawie, ale jednak) wydając decyzję o rejestracji zmian. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No! I jest kolejny dodatek do listy, a mianowicie:

4. Wyciąg ze świadectwa homologacji.

Tylko widzisz, problem leży gdzie indziej. Ja się ciskam o oświadczenie na podstawie paragrafu 9i. Mniejsza o to czy słusznie z prawem, czy na bakier. Znajdę czas, to może szerzej objaśnię. Ale często przewijają się tu opinie, żeby zwiększyć liczbę miejsc na zasadzie "oczywistych omyłek", lub "stwierdzenia stanu faktycznego".

Jakoś mi nie pasuje wolna amerykanka dokładania siedzeń w autach osobowych, w stosunku do obostrzeń dla aut ciężarowych zawartych w paragrafach dziewiątych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

Ja się ciskam o oświadczenie na podstawie paragrafu 9i.

 

Który tego przypadku nie dotyczy. Natomiast są inne metody, tutaj wymienione, żeby nie dopuścić do "nielegalnego" zwiększenia liczby miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Paprock napisał:

Jakoś mi nie pasuje wolna amerykanka dokładania siedzeń w autach osobowych, w stosunku do obostrzeń dla aut ciężarowych zawartych w paragrafach dziewiątych.

I tu się z tobą zgodzę. Dlatego uważam, że w autach osobowych podczas badania, które skutkuje zwiększeniem ilości miejsc należy dołożyć wszelkich starań aby ustalić czy punkty mocowania są fabryczne czy też nie, ale niekoniecznie na podstawie oświadczenia producenta takiego jak we wzmiankowanym p-kcie 9i. Ja jak nie mam pewności (czytaj papierka), że takowe punkty są fabryczne nawet do tematu nie podchodzę.

PS:

@Paprock "Ale często przewijają się tu opinie, żeby zwiększyć liczbę miejsc na zasadzie "oczywistych omyłek", lub "stwierdzenia stanu faktycznego". "

Ty poważnie mówisz , że tak się robi???? Ciekawe...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobowy i zmiana liczby miejsc na 7.Zamontowane są oryginalne fotele i pasy ,mocowania w oryginalnych punktach . Takie coś uważam za wystraczające

 

oświadczenie VW.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle to z numeru homo idzie odczytać więc po co komu takie oświadczenie?

Z drugiej stront to niby jak miało by to wyglądać, że ktoś w centrali Volkswagena wyjdzie pooglądać pojazd i stwierdzi, że wszytko jest zrobione OK?

Chora konstrukcja przepisu i mądrego rozwiązania pewnie się nie znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest oświadczenie potwierdzające, że są odpowiednie punkty kotwiczenia. Nie ma to nic wspólnego z par. 9i, który oczywiście nie obowiązuje przy zwiększeniu liczby miejsc w osobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie tak. Dlatego mówię że jeśli ktoś patrząc na siedzenia w osobowym miałby wątpliwości czy ktoś mocowań sobie nie wywiercił, to może coś takiego sobie przygarnąć. A bez tego też się obędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ODSZCZEKUJĘ WSZYSTKO CO NAPISAŁEM O PARAGRAFIE 9i!

 

SZACUN OSOBOM, KTÓRE ZWRÓCIŁY MI UWAGĘ!

DZIĘKI ICH REPRYMENDZIE SIĘ NAPROSTOWAŁEM!

 

Trudno jasno opisać problem, bo nie każdy jest literatem.

Ja nie mówię o aucie, które w wolnej przestrzeni ma naszykowane przez producenta otwory, gwinty, kotwy i temu podobne isofixy gotowe do montażu siedzącego osprzętu typu siedziska, oparcia, pasy, zagłówki, podłokietniki, dziecięce foteliki.

Mówię o samochodzie zbliżonym do sprowadzonego Nissana w temacie: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/15222-dwumiejscowy-nissan-x-trail-z-irlandii/&do=findComment&comment=285562

Mówię o samochodzie sprowadzonym z Francji: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14667-peugeot-partner-osobowy/&do=findComment&comment=286262

Jakoś dziwnym trafem są to auta kategorii M1, czyli osobowe. Szkoda tylko, że siedzeń tak jakby za mało. A idę o zakład, że z chęcią ktoś by doposażył jedno i drugie w komplet tylnych kanap. Tylko teraz tak, co, który, jakie otwory, jakie dziury ma na pokładzie, jak w ogóle cokolwiek ma w procesie produkcyjnym naszykowane? Pół biedy jak ma. A jak nie ma?

Ja mówię o samochodzie Fiat Panda, gdzie jedna wersja była czteroosobowa, a druga pięcio.

Parę osób zapewne wie, że środkowy pas wypuszczany był z podsufitki i miał trzy punkty mocowania. Ale laik tego nie wie. Cwaniak, który wykorzystał kotwy pasów zewnętrznych i przykręcił z czarnego rynku pas biodrowy szuka jelonka coby Pandzię na pięć osób przysposobić. To tak samo, jakby ktoś Malucha na pięć kombinował. OK – niech będzie, że przykłady z sufitu wytrzaśnięte. Sam posiadam czteroosobową Rakietę i co, mam w opisie zmian zawrzeć info, że piąte (środkowe) miejsce zostało doposażone w pas dwupunktowy mocowany w miejscach przewidzianych przez producenta mimo tego, że te miejsca przewidziano dla kotwy pasa lewego i prawego, a o piątym nikt nie słyszał, czy tak? Przecież to bujda całkowita.

Swojego czasu miałem Seata, gdzie wykorzystano małe nasadki i zaiste nawalony automat spawalniczy mocując ISOFIXY. Pod rozwagę zostawiam rzeźby i zaprzeczające im dokumenty.

Uważam, że skoro dla niektórych zmian przewidziano oświadczenie, to nic nie stoi na przeszkodzie aby dokument taki lub podobny przedstawić dla auta osobowego w przypadku zwiększenia liczby siedzeń.

Tu materiał, dla którego wymagałbym oświadczenia producenckiego, gdyby miało dojść do legalizacji tego wszystkiego: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12698-zmiany-konstrukcyjne-seat-leon-co-z-homologacją/&do=findComment&comment=246432

 

 

PS.

Napiszę tak, albo klientowi powiem tak, a nawet przed sądem zapodam niniejszą bajkę.

„Mając na względzie bezpieczeństwo ruchu drogowego oraz konstrukcję pojazdu wykluczającą narażenie kogokolwiek na szkodę, działając na podstawie rozporządzenia zwane zakresem, a także analizując sposób montażu siedzeń w oparciu o rozporządzenie tytułowane warunkami technicznymi, wnoszę o przedstawienie oświadczenia o którym mowa w paragrafie 9i z pominięciem wymienionych tam badań.”

Czy teraz dobry kit?

 

Edytowane przez Paprock
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

Nie ma to nic wspólnego z par. 9i, który oczywiście nie obowiązuje przy zwiększeniu liczby miejsc w osobowym.

Czyli można powiedzieć,że przepis:

 

"§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1)
o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń
powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach
o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania,
kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17
EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego.
Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ.
Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu
nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie."

 

to MARTWY przepis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dokument z Volkswagen Polska jest oczywiście do chrzanu. W Citroenie za taki sam badziew chcą 900 zł. 

Chodzi o oświadczenie że prawidłowo zostały zamocowane siedzenia i pasy a nie ile miejsc miał fabrycznie. 

 

Dlatego cały czas można uznać że właściwego dokumentu od producenta nikt jeszcze nie załatwił i raczej nie załatwi 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żeby mnie tam zaraz specjalnie interesowało, ale na razie ten papier wystawiony jest na papierze firmowym i dalej echo jeżeli o producenta chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Solaris napisał:

Chodzi o oświadczenie że prawidłowo zostały zamocowane siedzenia i pasy a nie ile miejsc miał fabrycznie. 

 

A do czego to potrzebne? Nie zachodzi zmiana rodzaju, a jedynie zwiększenie liczby miejsc w osobowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Solaris napisał:

Ten dokument z Volkswagen Polska jest oczywiście do chrzanu.

Ten dokument z Volkswagena pokazałem jako przykład tego co można NAJWYŻEJ żądać w sytuacji gdzie w samochodzie OSOBOWYM zachodzi zmiana w postaci dołożenia , a tu powrócenia do 7 miejsc fabrycznych. Klient mi to przyniósł, czekał na ten papierek podobno miesiąc bo ktoś tam z innej stacji powiedział że trzeba i WK też powiedzieli że trzeba. A było to przed nowym rokiem jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, a jak ma się sytuacja w przypadku auta ciężarowego typu fiat ducato plandeka do 3.5t, gdzie fabrycznie były dwa fotele a klient chce założyć fabryczną ławkę dwuosobową zamiast fotela pojedynczego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii przepis tego nie dotyczy ale już trzy stacje odmówiły zmiany bez zaświadczenia, więc nie chcę popełnić błędu.  

Edytowane przez sobel5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem dołożenie zamontowanie podwójnego siedzenia pasażerów we Fiacie Ducato skrzynia  z plandeką można robić bez poświadczenia bo nie jest to BB VAN a o nim jest mowa w par 9f.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.