Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, sgt-raffie napisał:

Czy podciąganie pod to ściany grodziowej nie jest nadinterpretacją?

Można to uznać za nadinterpretacje.

Przerób auto od razu na kampera i ze ścianą nie będzie problemów.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - gródź nie jest przedmiotem przeróbki w związku z tym nic z tego tematu Cię nie dotyczy. Tak samo jak silnik nie musi nagle zacząć spełniać normy euro6 bo nie to jest zakresem zmian. Zakresem jest tylko zmiana liczby miejsc i tyle w temacie. Wszystko pozostałe zostaje wg daty I rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Napisałem jakiś czasu temu do FORD POLSKA zapytanie odnośnie potwierdzenia przez producenta zmiany liczby siedzeń przy zmianie rodzaju z ciężarowego na osobowy. Dostałe dziś po długim czasie odpowiedź

 

Szanowny Panie,
 
Uprzejmie dziękujemy za skontaktowanie się z Centrum Kontaktu z Klientami Ford Polska Sp. z o.o. Bardzo przepraszamy za długie oczekiwanie na naszą odpowiedź. Odnosząc się do treści Pana zapytania informujemy, że w sytuacji, gdy klient zgłasza a się do nas z prośbą o potwierdzenie możliwości zmiany homologacji samochodu z ciężarowej na osobową, gdy jest to możliwe wystawiamy wyciąg ze świadectwa homologacji na pojazd osobowy.

 

Co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzą jeśli dany typ pojazdu był także homologowany jako osobowy, skoro

Cytat

gdy jest to możliwe wystawiamy wyciąg

czyli dany model ma odpowiednią ilość fabrycznych miejsc  kotwiczenia.  Tak bym to rozumiał ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja na to, że osoba która to pisała nie bardzo orientuje się w przepisach. Natomiast jest to tylko potwierdzenie tego, że jak jakiś druk ma dostatecznie dużo pieczątek i emblematów i takich tam, to w zasadzie może być czymkolwiek, a i tak będzie poważany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale wystawiają takie pisma jakie im wygodnie, aby nie brać odpowiedzialności. W centrali mają tylko pracę biurową i mówią, że nawet nie ma fizycznie nikogo kto by mógł zejść, obejrzeć i potwierdzić prawidłowość przeróbki. Nie mają nawet zaufania do swoich ASO. Dlatego najchętniej wystawiają pisma ile miejsc samochody posiadały fabrycznie zgodnie z homologacją. Tylko to mało kogo interesuje bo od czasu opuszczenia fabryki zachodziły zmiany konstrukcyjne więc informacja o danych fabrycznych może służyć tylko jako dodatek do dokumentu którego nie chcą wystawić. Ja już dużo ludzi pogoniłem którzy posiadali jedynie pisma lub wyciągi jaki stan prezentował samochód fabrycznie i nic więcej nie byli w stanie od producenta uzyskać

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Solaris napisał:

Niestety ale wystawiają takie pisma jakie im wygodnie, aby nie brać odpowiedzialności.

W dniu 18.02.2020 o 09:49, Paprock napisał:

 może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń".

Jeśli nie ma tam tego - to po co w ogóle się" brudzić"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dodam, że od 15 stycznia do dziś 8 kwiecień nadal zero badań dodatkowych - zmiany konstrukcyjne związane ze zmianą liczby miejsc siedzących ;)

3 miesiące a ciągle nikt nie ogarnął dokumentów niezbędnych do badania, a sporo samochodów jest już wystawionych na aukcjach po niższej cenie z niezgadzająca się liczbą miejsc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie miałem KIA ani Hyundai

 

Miałem Volkswageny/SKODY/Seaty to Volkswagen Group Polska nie wystawia, mówi że klient może kupić właściwy samochód których jest dużo na rynku

Miałem Toyoty to Toyota mówi że nie potwierdza prawidłowości zamocowania a jedynie może napisać że pojazd posiada punkty mocowania które pozwalają na prawidłowe zamocowanie

Miałem Fordy to Ford nie wystawia

Podobnie Francuzy

i miałem kilka pojazdów których producentów nie ma w Polsce ;)

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Solaris napisał:

mówi że klient może kupić właściwy samochód których jest dużo na rynku

A już w ogóle to super gdyby klient kupił auto w salonie, wtedy wystawią dokumenty jakie tylko będzie potrzebował :) 

Czy mi się wydaje, czy to jakiś lobbing producentów zadziałał na przepisy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystawianie takich potwierdzeń nie jest w ich interesie bo na ile mogą wycenić taki dokument. Jednostki uprawnione biorą około tysiąc złotych dla porównania.

Więc ile producenci mogą brać, dwa trzy tysiące. A kupno innego samochodu jest znacznie droższe i klient i tak te pieniądze wyda, lub będzie zmuszony wydać, bo swój już wystawił na aukcji a jakiś samochód musi mieć i wyda znacznie więcej, niż na przeróbkę i potwierdzenie

 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Panie Marcinie, ja u was tego forda ostatnio kupowałem, też muszę przerobić miejsca i tu jakieś oświadczenie chcą ode mnie, że musicie wystawić

- Tak wiem, Panie Wojtku, ale my de facto nawet nie możemy Panu tego wystawić bo …. (to to i tamto)

- Aha... No nic, będę próbował może w trym drugim salonie na Puławskiej w takim razie następnym razie.

 

Tu następuje chwila ciszy. Pan Marcin (sprzedawca w autoryzowanym serwisie) prowadzi tego klienta od lat. Jest do niego przypisany i ma od niego prowizje, oraz liczy mu się do targetu - a to jest główne źródło zarobku, gdyż podstawa wynagrodzenia jest niska. Jeśli Pan Wojtek raz pójdzie do konkurencji na Puławską, to już wielce prawdopodobnie, że następne auto tez tam kupi. Na to pozwolić nie można. A i tak się jeszcze powie, że to trzeba z 500 zabulić to się będzie do przodu.

 

- No dobra Panie Wojtku - proszę przyjechać wystawimy co trzeba.

 

Pan Marcin ma bowiem druki firmowe, kilka fajnych pieczątek i w zasadzie może napisać co dusza zapragnie, gdyż w 99% nikt nie podważy tego, co jest na firmowym papierze z pieczątkami, a od strony faktycznie technicznej i tak nikt tego nie ogarnia.

 

TAK WYGLĄDA W PRAKTYCE WYSTAWIANIE TAKICH "PISM".

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja robiłem toyotę avensis z papierami od producenta,czyli homo osobowe i ciężarowe oraz oświadczenie producenta,oraz zaświadczenie z warsztatu o demontażu przegrody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, blakop napisał:

- Panie Marcinie, ja u was tego forda ostatnio kupowałem

Niestety - tak jak z tym Fordem - sytuacje identyczne na SKP - Miałem ostatnio Corse - z Opla - wyszła jako M1 - nic o montażu - G45-20 zamontował pasy i siedzenia - z tymi kwitkami podjechali - pogoniłem - za 2 godziny wraca z badaniem po zmianach - mam nadzieją iż WK to wychwyci i pogoni ale ..... nie takie cuda się dzieją 

Tak jak zaznaczył kolega - ilość pieczątek i druk firmowy "przykrywa" zawartość 

A takich " Panów Marcinów" na SKP nie brakuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, krzysieknowak napisał:

Proszę wypowiedzcie się,czy taki dokument jest ok?

 

Ten dokument potwierdza jedynie możliwość montażu siedzeń i pasów, a przepis wymaga potwierdzenia prawidłowości montażu pasów i siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, michal_k napisał:

 

Ten dokument potwierdza jedynie możliwość montażu siedzeń i pasów

Mam nadzieję Michale iż pracownicy WK podchodzą do tematu właśnie w taki sposób - i tych "Panów Marcinów " z SKP wyłapują

Ale znając życie.... ilość załączników może przeważyć

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem Toyota potwierdza tylko że istnieje możliwość prawidłowego zamocowania a nie że prawidłowo zamocowano. Tak jest wygodniej i zero odpowiedzialności. Zrobiłeś badanie na podstawie nieprawidłowych dokumentów które nic nie wnoszą do sprawy. Lepiej w przyszłości już tego nie rób 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobne pismo było do tego Opla - tylko na firmówce 😁

2 minuty temu, Solaris napisał:

Zrobiłeś badanie na podstawie nieprawidłowych dokumentów

I teraz wszystko w rękach pracownika WK - jak będzie kumaty - to mogą być problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście - po dostarczeniu na SKP oświadczenia o montażu siedzeń i pasów od producenta - skontaktował bym się z nim w celu potwierdzenia tego faktu - bo jak widać - nie wystawiają ich - a przy obecnych możliwościach maszyn drukarskich - dopisanie czegoś do oświadczenia które zostało wydane w innym celu jest błahostką 

Dlatego polecał bym - do dokumentacji zmian dołączyć skan dokumentu, który był na SKP - gdyż inny może dotrzeć do WK

Jako załącznik - tak jak zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie straszcie mnie już,rozumiem już co zrobiłem.

A teraz z innej beczki: (ciach)

 

 

Szukaj w odpowiedniej "beczce"

Edytowane przez Jacdiag
nie na temat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, IVVO napisał:

Mam nadzieję Michale iż pracownicy WK podchodzą do tematu właśnie w taki sposób - i tych "Panów Marcinów " z SKP wyłapują

 

Niekoniecznie wyłapują. Należy zacząć od tego, że tego dokumentu nie przedstawia się w WK, bo nie ma na to podstawy prawnej. Dlatego WK może albo przyjąć badanie w ciemno (w końcu to na diagnoście spoczywa obowiązek weryfikacji tego dokumentu) albo prowadzić postępowanie i wyjaśniać (pytać diagnostę, pytać właściciela, a w ostateczności pytać TDT, jednostki uprawnione i producenta, co może być niewykonalne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.