danielg539 Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 1 minutę temu, sgt-raffie napisał: Czy podciąganie pod to ściany grodziowej nie jest nadinterpretacją? Można to uznać za nadinterpretacje. Przerób auto od razu na kampera i ze ścianą nie będzie problemów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Marzec 2020 Share Napisano 9 Marzec 2020 Tak - gródź nie jest przedmiotem przeróbki w związku z tym nic z tego tematu Cię nie dotyczy. Tak samo jak silnik nie musi nagle zacząć spełniać normy euro6 bo nie to jest zakresem zmian. Zakresem jest tylko zmiana liczby miejsc i tyle w temacie. Wszystko pozostałe zostaje wg daty I rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 Napisałem jakiś czasu temu do FORD POLSKA zapytanie odnośnie potwierdzenia przez producenta zmiany liczby siedzeń przy zmianie rodzaju z ciężarowego na osobowy. Dostałe dziś po długim czasie odpowiedź Szanowny Panie, Uprzejmie dziękujemy za skontaktowanie się z Centrum Kontaktu z Klientami Ford Polska Sp. z o.o. Bardzo przepraszamy za długie oczekiwanie na naszą odpowiedź. Odnosząc się do treści Pana zapytania informujemy, że w sytuacji, gdy klient zgłasza a się do nas z prośbą o potwierdzenie możliwości zmiany homologacji samochodu z ciężarowej na osobową, gdy jest to możliwe wystawiamy wyciąg ze świadectwa homologacji na pojazd osobowy. Co wy na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 Potwierdzą jeśli dany typ pojazdu był także homologowany jako osobowy, skoro Cytat gdy jest to możliwe wystawiamy wyciąg czyli dany model ma odpowiednią ilość fabrycznych miejsc kotwiczenia. Tak bym to rozumiał ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 A ja na to, że osoba która to pisała nie bardzo orientuje się w przepisach. Natomiast jest to tylko potwierdzenie tego, że jak jakiś druk ma dostatecznie dużo pieczątek i emblematów i takich tam, to w zasadzie może być czymkolwiek, a i tak będzie poważany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 (edytowane) Niestety ale wystawiają takie pisma jakie im wygodnie, aby nie brać odpowiedzialności. W centrali mają tylko pracę biurową i mówią, że nawet nie ma fizycznie nikogo kto by mógł zejść, obejrzeć i potwierdzić prawidłowość przeróbki. Nie mają nawet zaufania do swoich ASO. Dlatego najchętniej wystawiają pisma ile miejsc samochody posiadały fabrycznie zgodnie z homologacją. Tylko to mało kogo interesuje bo od czasu opuszczenia fabryki zachodziły zmiany konstrukcyjne więc informacja o danych fabrycznych może służyć tylko jako dodatek do dokumentu którego nie chcą wystawić. Ja już dużo ludzi pogoniłem którzy posiadali jedynie pisma lub wyciągi jaki stan prezentował samochód fabrycznie i nic więcej nie byli w stanie od producenta uzyskać Edytowane 8 Kwiecień 2020 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 5 minut temu, Solaris napisał: Niestety ale wystawiają takie pisma jakie im wygodnie, aby nie brać odpowiedzialności. W dniu 18.02.2020 o 09:49, Paprock napisał: może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń". Jeśli nie ma tam tego - to po co w ogóle się" brudzić" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 Jeszcze dodam, że od 15 stycznia do dziś 8 kwiecień nadal zero badań dodatkowych - zmiany konstrukcyjne związane ze zmianą liczby miejsc siedzących ;) 3 miesiące a ciągle nikt nie ogarnął dokumentów niezbędnych do badania, a sporo samochodów jest już wystawionych na aukcjach po niższej cenie z niezgadzająca się liczbą miejsc ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 KIA wystawia potwierdzenia dla klientów, przy współudziale swoich ASO. Niestety nie ja miałem te pojazdy na DBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 (edytowane) Ja też nie miałem KIA ani Hyundai Miałem Volkswageny/SKODY/Seaty to Volkswagen Group Polska nie wystawia, mówi że klient może kupić właściwy samochód których jest dużo na rynku Miałem Toyoty to Toyota mówi że nie potwierdza prawidłowości zamocowania a jedynie może napisać że pojazd posiada punkty mocowania które pozwalają na prawidłowe zamocowanie Miałem Fordy to Ford nie wystawia Podobnie Francuzy i miałem kilka pojazdów których producentów nie ma w Polsce Edytowane 8 Kwiecień 2020 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 10 minut temu, Solaris napisał: mówi że klient może kupić właściwy samochód których jest dużo na rynku A już w ogóle to super gdyby klient kupił auto w salonie, wtedy wystawią dokumenty jakie tylko będzie potrzebował Czy mi się wydaje, czy to jakiś lobbing producentów zadziałał na przepisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 (edytowane) Wystawianie takich potwierdzeń nie jest w ich interesie bo na ile mogą wycenić taki dokument. Jednostki uprawnione biorą około tysiąc złotych dla porównania. Więc ile producenci mogą brać, dwa trzy tysiące. A kupno innego samochodu jest znacznie droższe i klient i tak te pieniądze wyda, lub będzie zmuszony wydać, bo swój już wystawił na aukcji a jakiś samochód musi mieć i wyda znacznie więcej, niż na przeróbkę i potwierdzenie Edytowane 8 Kwiecień 2020 przez Solaris Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 - Panie Marcinie, ja u was tego forda ostatnio kupowałem, też muszę przerobić miejsca i tu jakieś oświadczenie chcą ode mnie, że musicie wystawić - Tak wiem, Panie Wojtku, ale my de facto nawet nie możemy Panu tego wystawić bo …. (to to i tamto) - Aha... No nic, będę próbował może w trym drugim salonie na Puławskiej w takim razie następnym razie. Tu następuje chwila ciszy. Pan Marcin (sprzedawca w autoryzowanym serwisie) prowadzi tego klienta od lat. Jest do niego przypisany i ma od niego prowizje, oraz liczy mu się do targetu - a to jest główne źródło zarobku, gdyż podstawa wynagrodzenia jest niska. Jeśli Pan Wojtek raz pójdzie do konkurencji na Puławską, to już wielce prawdopodobnie, że następne auto tez tam kupi. Na to pozwolić nie można. A i tak się jeszcze powie, że to trzeba z 500 zabulić to się będzie do przodu. - No dobra Panie Wojtku - proszę przyjechać wystawimy co trzeba. Pan Marcin ma bowiem druki firmowe, kilka fajnych pieczątek i w zasadzie może napisać co dusza zapragnie, gdyż w 99% nikt nie podważy tego, co jest na firmowym papierze z pieczątkami, a od strony faktycznie technicznej i tak nikt tego nie ogarnia. TAK WYGLĄDA W PRAKTYCE WYSTAWIANIE TAKICH "PISM". 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 A ja robiłem toyotę avensis z papierami od producenta,czyli homo osobowe i ciężarowe oraz oświadczenie producenta,oraz zaświadczenie z warsztatu o demontażu przegrody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 30 minut temu, krzysieknowak napisał: oświadczenie producenta Możesz wkleić? Może być bez danych identyfikacyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 8 Kwiecień 2020 Share Napisano 8 Kwiecień 2020 Jutro się postaram, jak będę w pracy,bo już jestem w domu i po jednym raciborskim. Proszę wypowiedzcie się,czy taki dokument jest ok? SKAN toyota09042020.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 13 godzin temu, blakop napisał: - Panie Marcinie, ja u was tego forda ostatnio kupowałem Niestety - tak jak z tym Fordem - sytuacje identyczne na SKP - Miałem ostatnio Corse - z Opla - wyszła jako M1 - nic o montażu - G45-20 zamontował pasy i siedzenia - z tymi kwitkami podjechali - pogoniłem - za 2 godziny wraca z badaniem po zmianach - mam nadzieją iż WK to wychwyci i pogoni ale ..... nie takie cuda się dzieją Tak jak zaznaczył kolega - ilość pieczątek i druk firmowy "przykrywa" zawartość A takich " Panów Marcinów" na SKP nie brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 11 godzin temu, krzysieknowak napisał: Proszę wypowiedzcie się,czy taki dokument jest ok? Ten dokument potwierdza jedynie możliwość montażu siedzeń i pasów, a przepis wymaga potwierdzenia prawidłowości montażu pasów i siedzeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 (edytowane) 4 minuty temu, michal_k napisał: Ten dokument potwierdza jedynie możliwość montażu siedzeń i pasów Mam nadzieję Michale iż pracownicy WK podchodzą do tematu właśnie w taki sposób - i tych "Panów Marcinów " z SKP wyłapują Ale znając życie.... ilość załączników może przeważyć Edytowane 9 Kwiecień 2020 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solaris Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 Tak jak pisałem Toyota potwierdza tylko że istnieje możliwość prawidłowego zamocowania a nie że prawidłowo zamocowano. Tak jest wygodniej i zero odpowiedzialności. Zrobiłeś badanie na podstawie nieprawidłowych dokumentów które nic nie wnoszą do sprawy. Lepiej w przyszłości już tego nie rób Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 Podobne pismo było do tego Opla - tylko na firmówce 😁 2 minuty temu, Solaris napisał: Zrobiłeś badanie na podstawie nieprawidłowych dokumentów I teraz wszystko w rękach pracownika WK - jak będzie kumaty - to mogą być problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 Zrobię tak jak Solaris mówi i nigdy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 Osobiście - po dostarczeniu na SKP oświadczenia o montażu siedzeń i pasów od producenta - skontaktował bym się z nim w celu potwierdzenia tego faktu - bo jak widać - nie wystawiają ich - a przy obecnych możliwościach maszyn drukarskich - dopisanie czegoś do oświadczenia które zostało wydane w innym celu jest błahostką Dlatego polecał bym - do dokumentacji zmian dołączyć skan dokumentu, który był na SKP - gdyż inny może dotrzeć do WK Jako załącznik - tak jak zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzysieknowak Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 (edytowane) Nie straszcie mnie już,rozumiem już co zrobiłem. A teraz z innej beczki: (ciach) Szukaj w odpowiedniej "beczce" Edytowane 9 Kwiecień 2020 przez Jacdiag nie na temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 30 minut temu, IVVO napisał: Mam nadzieję Michale iż pracownicy WK podchodzą do tematu właśnie w taki sposób - i tych "Panów Marcinów " z SKP wyłapują Niekoniecznie wyłapują. Należy zacząć od tego, że tego dokumentu nie przedstawia się w WK, bo nie ma na to podstawy prawnej. Dlatego WK może albo przyjąć badanie w ciemno (w końcu to na diagnoście spoczywa obowiązek weryfikacji tego dokumentu) albo prowadzić postępowanie i wyjaśniać (pytać diagnostę, pytać właściciela, a w ostateczności pytać TDT, jednostki uprawnione i producenta, co może być niewykonalne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.