Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej złapać kontakt w PIMOCIE, przedstawić problem i może dosłać fotki, skany, papiery... Nigdzie nie jest powiedziane, że nie uznają tej dziwnej bo i dwu- i pięciomiejscowej francuskiej zabudowy. Ale coś mi się zdaję, że wyprostować dowód na pięć miejsc byłoby najłatwiej. Oczywiście w kraju nad Loarą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Francja nic nie odpowiada niestety od dluzszego czasu, takze nie wiem czy cokolwiek tam mozna zalatwic, poza tym samochod jest wyrejestrowany tam w 2018r wiec nie wiem czy jeszcze cos tam by sie dalo zalatwic. Pimot mowi ze nie moze mi pomoc, bo zasadniczo mam papiery a jest blad formalny (czyli zla ilosc miejsc). Jako takowych papierow z Pimotu nie uzyskam bo nie sa w kompetencji do wystawienia czegos takiego.

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Korona napisał:

Pimot mowi ze nie moze mi pomoc, bo zasadniczo mam papiery

Może zapytać jeszcze raz "bez papierów" - tak jak gdybyś to teraz montował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A masz jakiś pomysł jak to możliwe, że z tego co piszesz masz kwity, że we Francji przed I rejestracją coś tam zmieniono, ale jednak i tak zarejestrowano go inaczej?

A może było tak, że on po jakimś czasie miał zmiany konstrukcyjne we Francji na dwie osoby, tak wydano DR, a potem ktoś jeszcze raz go przebudował na 5 osób próbując to zalegalizować pierwotnymi kwitami sprzed kilkunastu lat i jak się zorientował, że to nie przejdzie, to pchnął auto na wschód...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.06.2020 o 21:09, Korona napisał:

 Jak to zarejestrowac na 5 miejsc?

Odpowiedż przecież dostałeś.

W sumie to nie wiemy o jakim pojeżdzie mowa, ale skąd info o

1 godzinę temu, Korona napisał:

tak jakbym to teraz montowal to ponad 10tys plus drugi samochod do prob zniszczeniowych...

???

A trzeba było samemu telefonicznie podpytać...

Skoro wspomniałeś o isofix-ach, to pewnie zmiana na osobowy 5-miejscowy cie interesuje tylko. Więc tu sprawy isofix nie przeskoczysz ...

 

A zamiast dzwonić można też postudiować wzór wniosku na takowe badanie 

wniosek-o-wydanie-potwierdzenia-skp.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.06.2020 o 18:25, blakop napisał:

A masz jakiś pomysł jak to możliwe, że z tego co piszesz masz kwity, że we Francji przed I rejestracją coś tam zmieniono, ale jednak i tak zarejestrowano go inaczej?

A może było tak, że on po jakimś czasie miał zmiany konstrukcyjne we Francji na dwie osoby, tak wydano DR, a potem ktoś jeszcze raz go przebudował na 5 osób próbując to zalegalizować pierwotnymi kwitami sprzed kilkunastu lat i jak się zorientował, że to nie przejdzie, to pchnął auto na wschód...

Wiesz ze o tym nie pomyslalem, choc biorac pod uwage stan lawki, zabudowy, boczkow drzwi, srub montazowych grodzi jest to malo prawdopodobne. Sruby wygladaja jakby nikt ich wczesniej nie ruszal.

 

  W dniu 22.06.2020 o 17:17, Korona napisał:

tak jakbym to teraz montowal to ponad 10tys plus drugi samochod do prob zniszczeniowych...   ---- to info z SKP i od czlowieka ktory wykonuje zabudowy pojazdow. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znów piszesz o tych nieszczęsnych 10 tyś i drugim samochodzie, tylko po co ? 

Skoro w wniosku cena podana i to całkiem inna.

2 godziny temu, Korona napisał:

... srub montazowych grodzi jest to malo prawdopodobne.  ...

A po polsku to nie nauczyli pisać, czy klawiatura też z francuskiego odzysku ?

A przecinek jak przecinek 

przecinki.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się podzielę swoją ostatnią pozycją z listy przebojów. Przywiózł sobie pan wszystkowiedzący C3 Cytrynkę, N1, miejsc 2 . Wpada z kwitkami i mówi że wysłał go naczelnik że zmiana na osobowy 5 miejsc i że fakture na montaż siedzeń i robimy. Dodatkowo jak trzeba to załatwi papierek który kosztuje 1000zł, ale tam pisze że może być 5 miejsc więc wsio gra. Ja mu mówię że zgodnie z par 9 ble ble ble... "Zostawiam Panu, proszę się zapoznać i po niedzieli działamy". Zostawił poszedł. Sprawa oczywista, ale mija kilka dni , wraca. Mówię przykro mi ale nic z tego nie będzie, a gość kładzie papierek i :

"Proszę Pana naczelnik mówił że się da, więc może Pan sobie to źle interpretuje, poza tym ja ten papierek już kupiłem w Citroenie i 1000zł za niego zapłaciłem więc trzeba to zrobić"

Mówię mu że przykro mi że kupił sobie kartkę papieru za 1000 polskich złotych ale ja nie pomogę. Na koniec dowiedziałem się że się nie znam widocznie i jak naczelnik mówił że się da to się da. Więc mówię żeby naczelnik zrobił BT i od razu zarejestrował to będzie u jednego wszystko załatwione. Wyszedł bez pożegnania mamrocząc pod nosem 🤣

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wypadłem z obiegu więc nie krzyczcie. @Rafi90 dlaczego nie jest to obecnie możliwe ? Kiedyś było to wykonalne jak zamontowało się kanapę, nowe pasy i był kwit od firmy która ma odpowiednie PKD. Teraz jest coś inaczej ? Ten kwit za "1000zł" to jest jakiś dziwny kwit czy ten związany z wnioskiem do TDT ? Ten przypadek podlega właśnie pod ten punkt 9f który w sumie jest od niedawna (czyli po prostu "naczelnik" nie ma aktualnej wiedzy. Może klientowi wystarczyłyby 4 miejsca siedzące ? Wtedy jeżeli pojazd spełniłby wymagania kategorii N1 to można by to podciągnąć pod punkt 9b.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - wszystko rozbija się o rozbudowaną numerację literową pkt.9 która sprawia, że zasadniczo w ciężarówce to już obecnie miejscami nie pokombinujesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Panowie a co z fordem kuga, przy którym przeróbka (zwiększenie 2 na 5) została dokonana w ASO Ford (jest faktura, opinia "kontrola pojazdu pod względem przystosowania do przewozu 5 osób" z wynikiem pozytywnym, opis zmian z ponownym potwierdzeniem, iż pojazd był fabrycznie przystosowany do przewozu 5 osób, wszystko obite pieczątkami oficjalnego dystrybutora)? Klient chce zmianę z ciężarowego 2 miejscowy na osobowy 5 miejscowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto napisał  tą opinie?  ASO forda czy FORD POLSKA ? Bo to ma znaczenie największe. Wrzuć zdjęcie tych papierków, ale podejrzewam że nic z tego nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ford Grupa PGD (akurat nie mam ich fizycznie teraz), konsultacje z WK stanęły na tym, że zrobią to na podstawie tychże dokumentów. Do ford Polska napisałem maila już kilka dni temu, ale żadnej odpowiedzi jak dotąd (poza info, że gdy rozpatrzą to odpiszą).

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, krzysiak napisał:

Grupa PGD

To ASO. Ma być dokument od przedstawiciela producenta.

 

19 minut temu, krzysiak napisał:

konsultacje z WK stanęły na tym, że zrobią to na podstawie tychże dokumentów.

Ale to nie WK ma żądać odpowiednich dokumentów, tylko Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aboz napisał:

Ale to nie WK ma żądać odpowiednich dokumentów, tylko Ty.

Nie mniej jednak warto współpracować z WK przy pierwszym przypadku i uzgodnić minimalne wymagane dokumenty. Na końcu to oni przyjdą na coroczną kontrolę i zapytają o dokumenty na podstawie których wykonano zmiany.

Dodatkowe info: TDT przeszkolił pracowników i już wydają poświadczenia.

Wniosek do pobrania :

http://www.tdt.pl/badania-techniczne-pojazdow/stacje-kontroli-pojazdow/wzory-wnioskow.html

Kontakt i szczegóły wymagań - potwierdzenia spełnienia wymagań odnośnie siedzeń: tel.  887 566 934

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, markes30 napisał:

Nie mniej jednak warto współpracować z WK przy pierwszym przypadku i uzgodnić minimalne wymagane dokumenty.

Minimalne dokumenty określa rozporządzenie i w przypadku ich okazania podczas BT nikt nie może kwestionować ich poprawności. A jak widać WK nie do końca zdaje sobie sprawę czego diagnosta ma wymagać przy tym badaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze, że my sami nie wiemy (14 stron już na ten temat).

Z innych ciekawostek - TDT nie wymaga - sprawozdanie z badań homologacyjnych jednostki uprawnionej lub świadectwo homologacji dot. spełnienia odpowiednio wymagań Regulaminu nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wymagań w zakresie przystosowania pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, o których mowa w pkt 1-3 dodatku 3 załącznika XI do dyrektywy 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 września 2007 r., wydanych dla przedsiębiorcy dokonującego zmian konstrukcyjnych w pojeździe,

Dla wspomnianego wyżej " fordem kuga, przy którym przeróbka (zwiększenie 2 na 5)" - jeśli oryginalne pasy i fotele zamontowano w fabryczne punkty kotwiczenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, aboz napisał:

To ASO. Ma być dokument od przedstawiciela producenta.

 

Ale to nie WK ma żądać odpowiednich dokumentów, tylko Ty.

Na odpowiedź Ford Polska ciągle czekam, no i nie wiem czy się doczekam bo jak wspomniałem wyżej od tygodnia zero odzewu (ani że spełnia, ani że nie).

 

Wiem, stąd pytam, mam dość krótkie doświadczenie w zawodzie, a sama zmiana ilości miejsc przytrafiła mi się pierwszy raz dopiero ;)

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, aboz napisał:

Ale to nie WK ma żądać odpowiednich dokumentów, tylko Ty.

Znam przypadek Toyoty Yaris (zmiana z 2 na 5), wykonywała badanie OSKP (druga stacja mojego pryncypała), papiery o przebudowie z ASO Romanowski, diagnosta zażądał dokumentu z Toyota Polska, odpowiedź negatywna, Toyota Polska takiego dokumentu nie wyda, po konsultacji z WK Kielce zmiana dokonana. :disagree:

P.S. Toyota odesłała do jednostek uprawnionych.:wink:

Edytowane przez cezary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, aboz napisał:

To ASO. Ma być dokument od przedstawiciela producenta.

Nie przedstawiciela producenta, a producenta a to jest różnica.

§  9i.

W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, rewers napisał:

Nie przedstawiciela producenta, a producenta a to jest różnica.

Przepis jest źle skonstruowany, bo nawet z PORD wynika, że producent pojazdu na terenie RP działa przez upoważnionego przedstawiciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

40 minut temu, cezary napisał:

Znam przypadek Toyoty Yaris (zmiana z 2 na 5), wykonywała badanie OSKP (druga stacja mojego pryncypała), papiery o przebudowie z ASO Romanowski, diagnosta zażądał dokumentu z Toyota Polska, odpowiedź negatywna, Toyota Polska takiego dokumentu nie wyda, po konsultacji z WK Kielce zmiana dokonana. :disagree:

P.S. Toyota odesłała do jednostek uprawnionych.:wink:

Ja znam przypadek peugeota 308, gdzie diagnosta w opisie ZK wpisał, że zamontowano fotele i pasy, po czym iż były fabrycznie zamontowane. Żadnych dokumentów do tego ani nic, WK to klepnął

Edytowane przez krzysiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.