czynastka Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 17 godzin temu, wojteczek napisał: Masz któryś z tych dokumentów? Nie mam żadnego z tych dokumentów, klient też nie. W takim razie skierować klienta aby kontaktował się z TDT w celu wystoswania takowego badania i pisma?? 😅 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 Albo z producentem pojazdu, nie z panem Kaziem co ma w nazwie firmy BMW. A najlepiej przeczytać temat od początku tu wszystko jest napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 2 godziny temu, czynastka napisał: Nie mam żadnego z tych dokumentów Ty nie musisz mieć tych dokumentów, no chyba że to twój pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerluk Napisano 3 Wrzesień 2020 Share Napisano 3 Wrzesień 2020 Szanowni Forumowicze, Znalazłem ciekawe ogłoszenie i jeszcze nie do końca wiem co w trawie (dokumentach) piszczy. Sprawdziłem jedynie po numerze VIN, że jest to samochód ciężarowy zarejestrowany na 5 osób. Na zdjęciach widać za drugim rzędem siedzeń kratkę. Chciałabym jechać obejrzeć ten samochód (VW Caddy) i stąd ogromna prośba do Was: na co patrzeć w dowodzie rejestracyjnym, żeby wiedzieć coś więcej i czy przy takich informacjach jesteście w stanie mi powiedzieć czy będę w stanie zdemontować te kratkę i zarejestrować go jako osobowy. Z góry dziękuję za każdą pomoc 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 9 godzin temu, czerluk napisał: (...) zdemontować te kratkę i zarejestrować go jako osobowy. Nie ma problemu. Zmiany konstrukcyjne wykonać po demontażu przegrody przez uprawniony podmiot. 9 godzin temu, czerluk napisał: (...) na co patrzeć w dowodzie rejestracyjnym, Na pewno trza zweryfikować numer VIN, porównać " masy " z pojazdem, ponad to sprawdzić stan faktyczny DR z pojazdem tj. : - hak, gaz itp. O ! to tak w małym skrócie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 (edytowane) 37 minut temu, leski66 napisał: Nie ma problemu. Zmiany konstrukcyjne wykonać po demontażu przegrody przez uprawniony podmiot. No nie wiem czy nie ma problemu. Od zmiany przepisów, tylko jeden "uparty" co rusz wraca, za każdym razem z innymi dokumentami, jednak jakoś jeszcze odpowiednich nie pokazał. Przy czym TDT go nie interesuje i kombinuje tylko z oświadczeniem "producenta" Edytowane 4 Wrzesień 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 5 minut temu, Mecher napisał: No nie wiem On zmienia tylko rodzaj pojazdu, ilość miejsc pozostaje bez zmian. Co najwyżej tego ISOFIX-a można się "czepić". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 11 godzin temu, czerluk napisał: czy będę w stanie zdemontować te kratkę i zarejestrować go jako osobowy. Je.żeli nie zmieni się liczba miejsc to tak, a tak na marginesie to w czym ci ta kratka przeszkadza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 4 Wrzesień 2020 Share Napisano 4 Wrzesień 2020 Długi towar nie wchodzi. Jak zostawiłem kratkę w garażu, to przewiozłem w samochodzie mauzera 1000l. Co prawda na boku, bo na wysokość minimalnie nie chciał wejść, ale wszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 5 Wrzesień 2020 Share Napisano 5 Wrzesień 2020 To ty powinieneś kupować sobie auta z rynku (bodajże) holenderskiego. Tam była (może jeszcze jest) zniżka podatkowa jeżeli do auta dało się zapakować paletę o odpowiednich wymiarach. Z tego powodu były firmy, które modyfikowały tylne drzwi w autach właśnie pod tym kątem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 5 Wrzesień 2020 Share Napisano 5 Wrzesień 2020 Godzinę temu, sad_madman napisał: tylne drzwi to mi się otwierają na boki pod kątem 180 stopni. Potrzebowałem dokładnie takiego auta i takie sobie kupiłem. To jest Fiat Doblo Cargo nie przedłużany. Za to przeszklony i 5-cio osobowy. Rok 2009 lift. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 7 Wrzesień 2020 Share Napisano 7 Wrzesień 2020 Podpowiem że producenci zaczynają wydawać takie zaświadczenia. Z Seata miałem przyjemność, i napisali tam dokładnie to, czego par 9 wymaga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 7 Wrzesień 2020 Share Napisano 7 Wrzesień 2020 1 minutę temu, Rafi90 napisał: Z Seata miałem przyjemność Hmm... Żarty na bok. Jak Seat, to i pewnie cała grupa Volkswagena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pik Napisano 26 Wrzesień 2020 Share Napisano 26 Wrzesień 2020 W dniu 24.12.2018 o 14:36, Logen napisał: Sęk w tym, że taką zmianę musi potwierdzić PIMOT Po pierwsze: Siedzenie to nie to samo co miejsce siedzące. Ilość miejsc siedzących jest określana w prawie homologacyjnym na podstawie mocowań a nie fizycznych siedzeń. Siedzenia może nie być, nie oznacza to że nie ma miejsca siedzącego. Sprawdzamy mocowania siedzeń a nie fotele. Jeśli jest fotel, sprawdzamy czy są pasy. ROZPORZĄDZENIE KOMISJI (UE) NR 678/2011z dnia 14 lipca 2011 r. 2.1.5. Kiedy w pojeździe znajdują się mocowania siedzenia demontowalnego, siedzenie demontowalne liczy się przy ustalaniu liczby miejsc siedzących ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2) - o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe, - aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi, Po drugie: § 9i. 38 W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń. Dotyczy to: W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) W autobusie Od samochodów osobowych w ogóle nie wymaga się aby posiadały siedzenia/fotele. A gdy te są zamontowane, wymagane są do nich pasy bezpieczeństwa. O dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia (jw.) W dniu 30.07.2020 o 10:37, Rafi90 napisał: Jeśli chodzi o grupę Volkswagena to chyba coś ruszyło Ale co się ruszyło? Producent potwierdza zgodnie z prawem (par9i) że samochód który jest samochodem ciężarowym może być 5 osobowym zgodnie z ilością odpowiednich mocowań siedzień i pasów zamontowanych fabrycznie. Podkreślę - chodzi o samochód ciężarowy gdy ten z jakichś przyczyn został zarejestrowany np jako 2 osobowy. Samochody osobowe nie potrzebują takich oświadczeń, bo o ilości miejsc siedzących decyduje homologacja a w prawie homologacyjnym wyraźne wskazanie jak się liczy miejsca siedzące: - o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe, - aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi, ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2) nigdzie w prawie nie ma takiego wymogu aby w samochodzie osobowym znajdowała się taka sama ilość siedzeń/foteli jak jest w S.1. w DR. Samochód osobowy może być np. 8 miejscowy ale poruszać się po drogach z 2 siedzeniami. Jeśli ktoś ma inne zdanie, to poproszę o paragraf który by to potwierdzał. Przy tym zaznaczę, że to kierowca ma obowiązek zapiąć wszystkich pasażerów w pasy, więc jeśli jedzie z 2 fotelami to nie ma prawa wsadzić tam więcej osób. A jeśli nie znajdziecie nic w przepisach na zaprzeczenie mojej tezy, to nie macie prawa uwalać nikogo kto by przyjechał na badanie z 2 fotalami gdy ma w DR S.1 = 8. Miejsce siedzące to nie to samo co siedzenie czy fotel. odsyłam wszystkich do: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY 1z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia 2 Dz.U.2016.2022 t.j. | Akt obowiązujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 13 godzin temu, Pik napisał: A jeśli nie znajdziecie nic w przepisach na zaprzeczenie mojej tezy, to nie macie prawa uwalać nikogo kto by przyjechał na badanie z 2 fotalami gdy ma w DR S.1 = 8. Prawdą jest, że podczas codziennego użytkowania pojazdy właściciel ma prawo wkładać i wyciągać fotele, natomiast na badaniu technicznym maja być wszystkie w pojeździe i to prawidłowo zamontowane. W innym przypadku nie dało by się wykonać obowiązkowych czynności zawartych w Załączniku 1 Dz. U. poz 776 punkty 6.2.5 i 6.2.6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pik Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 (edytowane) 15 minut temu, markes30 napisał: czynności zawartych w Załączniku 1 Które czynności konkretnie? Diagnosta ma zbadać to co jest w pojeździe w chwili badania a nie to czego tam nie ma. Właściciel nie ma obowiązku posiadania foteli - może je sprzedać, bo są demontowalne i nie muszą mu być potrzebne. Tak samo jak może przewozić tyle foteli ile mu się podoba i mieć je nawet w bagażniku w chwili badania. Jeśli nie są umocowane w fabrycznych uchwytach, to nie są to miejsca siedzące a to nie podlegają kontroli diagnosty. A to kierowca przed Policją i własnym sumieniem odpowiada ilu pasażerów przewozi na codzień. 6.2.5. Siedzenie kierowcy Tutaj przyznam rację. Musi je sprawdzić bo jako jedyne nie powinno być demontowalne. Zwykle także siedzenie pasażera jest również na stałe wmontowane i bez serwisu nie da się go zdemontować. Pozostałe mogą mieć tylko punkty mocowania i to decyduje o ilości miejsc siedzących w dokumentach a nie ilość ich fizyczna w momencie badania. Edytowane 27 Wrzesień 2020 przez Pik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 Konkretnie wszystkie po kolei z punktów 6.2.5 i 6.2.6. Jeśli pasy są w fotelach to jeszcze cały punkt 7 dojdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pik Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 5 minut temu, markes30 napisał: Jeśli pasy są w fotelach to jeszcze cały punkt 7 dojdzie. Nie ma tu nigdzie mowy o fotelach nie istniejących w momencie badania i także tego że ilość siedzeń czy pasów ma być równa ilości miejsc siedzących w momencie badania. 7 minut temu, markes30 napisał: Konkretnie wszystkie po kolei z punktów 6.2.5 i 6.2.6. Jeśli pasy są w fotelach to jeszcze cały punkt 7 dojdzie. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep2) - o dostępności miejsca siedzącego decyduje obecność punktów kotwiczenia w pojeździe, - aby uznać miejsce siedzące za niedostępne do użytkowania, jego punkty kotwiczenia powinny być przez producenta pojazdu zaspawane lub osłonięte pokrywami niemożliwymi do usunięcia za pomocą normalnie dostępnych narzędzi, miejsce siedzące to nie to samo co fotel czy siedzenie. Dyrektywa rady (z dnia 6 lutego 1970 r.w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich w odniesieniu do homologacji typu pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/156/EWG) (Dz.U. L 42 z 23.2.1970, str. 1) ) C. DEFINICJA TYPU NADWOZIA Definicje miejsc siedzących oraz P, M i N znajdują się w niniejszym załączniku część C pkt 1. 1. Samochody osobowe (M1) AF Pojazd wielozadaniowy a. miejsce siedzące uznaje się za istniejące, jeżeli pojazd jest wyposażony w dostępne miejsca mocowania siedzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 6 godzin temu, Pik napisał: Nie ma tu nigdzie mowy o fotelach nie istniejących w momencie badania i także tego że ilość siedzeń czy pasów ma być równa ilości miejsc siedzących w momencie badania. Za jest niezgodność danych, między DR a stanem faktycznym w momencie badania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pik Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 35 minut temu, Mecher napisał: niezgodność danych Jakich danych? Jakie dane masz sprawdzić w momencie badania i w jakim celu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 27 Wrzesień 2020 Share Napisano 27 Wrzesień 2020 Wiesz co to identyfikacja ? Jak nie wiesz, to poczytaj na czym polega, wtedy sam sobie odpowiesz. Bo mi 2 godziny temu, Pik napisał: ostracyzm dinozaurów nie pozwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Wrzesień 2020 Share Napisano 28 Wrzesień 2020 (edytowane) Wyobraźmy sobie, że jest tak jak na siłę wciska nam Pik. Przyjeżdża Mercedes VITO - w DR 5 miejsc siedzących fizycznie 2 fotele z przodu są a tylny drugi rząd klient wyjął. Diagnosta nie wnika i sprawdza 2 fotele i pasy. Następnie 2 dni po badaniu klient wiezie rodzinę na wesele (5 osób). Po drodze uderza z prędkością 40 km centralnie w drzewo. 2 osoby na przednich fotelach mają szansę przeżyć. 3 osoby w drugim rzędzie giną bo puściła skorodowana śruba mocująca 2 rząd i kanapa docisnęła 3 osoby do przednich foteli łamiąc im kręgosłupy. Pytanie kto będzie siedział ? Edytowane 28 Wrzesień 2020 przez markes30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 28 Wrzesień 2020 Share Napisano 28 Wrzesień 2020 16 minut temu, markes30 napisał: Pytanie kto będzie siedział ? Ten, komu fotel nie odleciał podczas wypadku razem z siedząca na nim osobą. W dniu 27.09.2020 o 12:49, Pik napisał: 6.2.5. Siedzenie kierowcy Tutaj przyznam rację. Musi je sprawdzić bo jako jedyne nie powinno być demontowalne. Zwykle także siedzenie pasażera jest również na stałe wmontowane i bez serwisu nie da się go zdemontować. Bez obrazy ale Twoja edukacja techniczna to chyba na etapie szkoły podstawowej lub gimnazjum się skończyła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 28 Wrzesień 2020 Share Napisano 28 Wrzesień 2020 Ten drugi rząd siedzeń np. zamontował po przeglądzie tak !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 1 Październik 2020 Share Napisano 1 Październik 2020 Konkretnie to się kolega Pik kłóci ale argumenty to słabe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.