Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Ja tam stary piernik, ale mniejsza o to. Wiję się w robocie jak piskorz w sieci, ale co tam...

Nie wiem skąd się wzięły te pomysły co do homologacji. W warunkach nic takiego nie ma, w ustawie nic takiego nie ma, w zakresie badania też tego nie znajdzie.

Po mojemu zmiany rodzaju pojazdu dokonuje podmiot, który prowadzi legalna działalność. No wiadomo, że o kod PKD tylko się rozchodzi. No więc ten podmiot robi swoje i potwierdza to słusznym dokumentem (fakturą lub oświadczeniem). Następnie na stację kontroli trafia już samochód pozmianowy i rolą diagnosty jest ocenić poprawność dokonanych zmian w stosunku do stanu faktycznego w dowodzie opisanego. Nie wnikam w to co było, bo po prostu nie mam dostępu do takich informacji. Nie wiem w co jako ciężarowy był wyposażony. Nie wiem czy miał przegrodę, kratę, dyktę, blachę... A może tylko uchwyty zabezpieczające ładunek były. Dlatego ja badam to co widzę, a to co widzę w zaświadczeniu o zmianach opiszę, że przedstawiony do badania pojazd jest pojazdem osobowym o podrodzaju jakimś tam, wyposażonym w pięć miejsc do siedzenia oraz pięć kompletów pasów bezpieczeństwa, a wszystkie te graty przykręcono w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta. Enter, wydruk, stempel i żegnam miło klienta.

Acha! I zawsze cisnę pozmianowe i okresowe zmieniając termin badania i pobierając odpowiednią kasę za to .  ?

No i trzeba też wiedzieć o tym, że zakres wprowadzonych zmian ma być zgodny co do obowiązujących przepisów w dniu dokonania zmiany rodzaju. A więc pasy, a więc siedzenia, a więc poduszki/kurtyny nie mogą być z demobilu.

Tu przepis potwierdzający moją paplaninę:

2a.4) Pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu.

66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy mówi:

Art. 66.

4. Zabrania się:

6) dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, z wyjątkiem:

b) pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Paprock napisał:

Enter, wydruk, stempel i żegnam miło klienta.

Pomalutku, spokojnie bo się pogubiłem, załóżmy, że homologowany był ( od początku ) jako ciężarowy z przegrodą/kratką z I rzędem siedzeń ( i skąd w tym przypadku wiemy ,że :

31 minut temu, Paprock napisał:

wyposażonym w pięć miejsc do siedzenia oraz pięć kompletów pasów bezpieczeństwa, a wszystkie te graty przykręcono w punktach konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta

Bo raczej te punkty/miejsca ( były mu nie potrzebne ) jak fabrycznie wyszedł jako ciężarowy. No jak tak podejrzewam:oops:

A jak by miał homologację na osobowy to raczej te punkty/miejsca były by konstrukcyjnie przewidzianych przez producenta.I to mnie właśnie zastanawia, co do tego konkretnego przypadku.:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były takie wynalazki jak przepisy mówiące o tym aby zbędne piąte miejsce było niedostępne dlatego ucinano pasy i jakże wymyślne podłokietniki utrudniające posadowienie tam du... tyłka znaczy. Były też takie wymysły, a może i funkcjonują do tej pory, żeby kraty/przegrody ogólnie dostępnymi narzędziami nie szło rozbroić. Chodzi o pospolita płaską trzynastkę dostępną w kieszeni każdego mechanika. Bo wiadomo, że diagnosta w kieszeni to długopis trzyma. ?

Tu, w tym przypadku za miejsca przewidziane do montażu siedzeń/pasów, a dokładnie to za miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu odpowiada ten co wiertarkę trzyma. :silent:

Ja tam się nie znam. Ale jeszcze nie widziałem samochodu coby tych otworów nie miał. Zawsze jakieś tak gwinty były. Jedyne co napotkałem, to to, że czasami koreczkami plastikowymi zaślepione były.

Oj jak po homologacji wyszedł z montowni ciężarowy, to tylko tak, że w ostatnim etapie kompletacji odstąpili od tylnych siedzeń/kanapy wraz z pasami.

No takie moje zdanie. Nadwozie na bank trafia na montaż z poborowanymi otworami pod siedzenia i pasy.

A jak nie trzeba kanapy, to koreczki w gwinty myk i nie było sprawy. ?

Gdzie stoi w paragrafach, że samochód do tematycznych zmian musiał być wpierw jako osobowy homologowany?

Zmiany dokonuje podmiot prowadzący działalność w danym zakresie i po temacie. A stacja potwierdza to solo, albo wespól z PIMOTEM czy tam podobną instytucją w zależności od potrzeb.

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Paprock napisał:

Nadwozie na bank trafia na montaż z poborowanymi otworami pod siedzenia i pasy.

No też tak myślałem, ale upewnić się o kierunek myślenia toć nie zaszkodzi " co nie ":wink: Dziękuję :piwo - A to tak z nowym rokiem ( ale na wieczór ):oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i nawzajem. Ale nie rozpędzaj się tak Kolego, bo ja swoje informacje zapodaję li tylko po jednej marce.  ?

Jakoś reszta nie chce obszernych wylewać wypowiedzi. :-?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Paprock napisał:

Ale nie rozpędzaj się tak Kolego, bo ja swoje informacje zapodaję li tylko po jednej marce.  ?

Jakoś reszta nie chce obszernych wylewać wypowiedzi. :-?

Ja tak samo praktykuję i tych co znam też,także według mnie  kolega  Paprock temat wyczerpał w 100%,więcej mądrego już nie wniosą:564:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nam wydziały komunikacji dwa auta po zmianach konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy ( w jednym przypadku z 4- na 5 miejsc w drugim z 2 na 5 miejsc ) cofnęły . 

Za brak opinii . W tym pojeździe co była zmiana z 2- na 5 sprawy się skomplikowały bo wydział komunikacji zarejestrował zmianę , następnie pojazd wyemigrował do Czech a tam przy próbie rejestracji wyszło że był homologowany tylko i wyłącznie na 2 miejsca . Odmówiono rejestracji , sprawa wróciła do Polskiego wydziału komunikacji i się zaczęło...

Więc przepis stanowi tak a nie inaczej i tak niektóre instytucje mogą go interpretować,   że pojazd osobowy będzie osobowym po zmianie konstrukcyjnej . A na badanie przyjeżdża pojazd ciężarowy który został przerobiony na osobowy   i została zmieniona liczba miejsc. Więc opinia jest potrzebna. Pojazd kategorii BB VAN ( według definicji typów nadwozia  - samochód ciężarowy z przedziałem , w którym kierowca oraz powierzchnia załadunkowa znajdują się w obrębie jednej jednostki ) więc nie ma znaczenia czy był wcześniej zarejestrowany na 2 czy 4 osoby - opinia wymagana.

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To jakie warunki tech. stosować skoro dla niektórych zawsze to będzie ciężarowy po zmianach? W praktyce mało możliwe ale teoretycznie, poziom hałasu dla diesla trochę inne wartości , wskaźnik skuteczności hamowania osobowy ciężarowy też inny. Pytam diagnostów którzy twierdzą że to jest ciężarowy po zmianach, osobowym się stanie dopiero jak będzie miał DR z nowymi danymi, jakie  warunki zastosujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie, ja widzę s. osobowy tylko DR jest z ciężarowego ale z tego co rozumiem to niektórzy twierdzą że to jest ciągle ciężarowy a osobowym stanie się po wymianie DR. Dla mnie osobowym stał się jak go uprawniony przedsiębiorca przerobił i dla osobowego stosuję warunki.

Edytowane przez wojteczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego  Bratus2000-bo to nie tak do końca jest - dam taki przykład - Fiat Doblo - jeśli z osobowego była zrobiona ciężarówka - to w drugą stronę nie ma problemu ale jeśli taki Doblo Cargo Max -był tylko i wyłącznie jako ciężarowy - to trzeba się gruntownie zastanowić czy przebudowa będzie tak do końca prawidłowa - dla tego Pepiki pogonili go

To Doblo i to drugie też - a różnica zasadnicza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobowym to będzie jak wykonasz badanie zmian konstrukcyjnych. A przeróbka została wykonana w samochodzie ciężarowym ( bo taka została wystawiona na niego homologacja ) 

Jak na badaniu trafi się societe w Vanie rejestrowane na dwie osoby to zadaj sobie trud , zdejmij tapicerkę i sprawdź czy są fabryczne mocowania kanapy w podłodze . Możesz być wręcz zaskoczony że w niektórych nie ma !!

Więc oto jest zagwostka potrzebna ta opinia czy nie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym właśnie piszę - nie wszystko da się przebudować - a z tymi societe to jest bardzo różnie - 50/50

Znajomy sprowadza tego z Francji multum i większość nie ma w ogóle punktów kotwiczenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu przepisy wprowadzone w połowie 2016 roku miały za zadanie ukrócić proceder dostawiania siedzeń we wszelkiego rodzaju blaszakach, czyli vanach. W tych pojazdach najczęściej prowizorka była stosowana polegająca na wierceniu otworów pod ławki li tylko przez blachę w podłodze. Z kolei § 9a. mówi, że każdego osobowego wielozadaniowca, kombiaka, hatchbacka idzie przerobić na ciężarowym po spełnieniu warunków z dyrektywy.

Jakoś, jak to często w naszych modyfikacjach przepisów się zdarza, zapomniano o kombinacji odwrotnej do § 9a, a mianowicie o przeróbce przerobionego (wielozadaniowca, hatchbacka, kombiaka) na powrót na osobowy. I ja osobiście robię takie akcje jak wyżej zapodałem: podmiot zmienia rodzaj według własnego widzimisię (nie mnie w to wnikać jak czary uskutecznia), a ja na skp dokonuję oglądu pozmianowego czyli już osobowego samochodu. Z tymi homologacjami, to ktoś deko na wyrost postępuje moim zdaniem. Multum Jeepów jest na rynku, w tym i z USA bez homo posprowadzane i jako ciężarowe porejestrowane. I co? Tu też urząd krzyknie o homo? Czy krzyczy tylko w tych sytuacjach, gdy liczba siedzeń uległa zmianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pozbyć się ciężarowości z societe  - proste - Na kategorii N1 robią zagięcie dokumentu i przejeżdżają pazurami a na ilości miejsc - czarna pieczątka - psełdo wymeldowanie- jeśli coś takiego dostaniecie to gonić

Edytowane przez IVVO
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale polemizujemy tutaj o tym czy można beknąć za zrobienie zmian konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy ze zmiana ilości miejsc bez opinii jednostki specjalnej. Bo z tego chorego przepisu wynika że tak . Że mamy obowiązek zadać takiego oświadczenia. A wykonując badanie bez oświadczenia narażamy się na konsekwencje prawne . Bo działamy niezgodnie z przepisem który jakaś instytucja zinterpretuje na naszą niekorzyść .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Paprock napisał:

A więc pasy, a więc siedzenia, a więc poduszki/kurtyny nie mogą być z demobilu.

czyli muszą być nowe ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

GDZIE JEST ZAKAZ WPROWADZANIA ZMIANY RODZAJU POJAZDU W POJEŹDZIE JAKO CIĘŻAROWY HOMOLOGOWANYM?

GDZIE JEST ZAKAZ POWIĘKSZANIA LICZBY MIEJSC SIEDZĄCYCH W POJEŹDZIE JAKO CIĘŻAROWY HOMOLOGOWANYM?

 

W pierwszej kolejności należy sobie odpowiedzieć, co to są te magiczne miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

Kto jest konstruktorem takiego pozmianowego pojazdu. Wiadomo, że są drugie etapy homologacji, które nie tylko fabryka wykonuje, ale różne podmioty o zbieżnehj działalności. Tu też ustawa taki niby drugi etap przewiduje zezwalając na dokonanie zmiany rodzaju pojazdu podmiotowi prowadzącemu dziaółalność w danym zakresie. Można sobie zadawać pytania i dyskutować czy taka zmiana rodzaju pojazdu zawiera w sobie dostawianie siedzeń. No a jak już ktoś urodzi to siedzenie, to odpowiedzieć sobie czym, czy potrzebne jest potwierdzenie jednostki badawczej, czy sam ogląd na stacji wystarczy?

 

Oprócz siedzeń są jeszcze takie sprawki jak poduszki, kurtyny i temu podobne isofixy!  To tylko tak, jakby ktoś miał zamiar odnosić się do całej osobowej homologacji.;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak widać zakazu takowego nie ma , ale czasami sprawa się gmatwa jak i kiedy tej opinij żądać :?

32 minuty temu, Paprock napisał:

W pierwszej kolejności należy sobie odpowiedzieć, co to są te magiczne miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu.

A ona już padła: :razz:

 

17 godzin temu, Paprock napisał:

Tu, w tym przypadku za miejsca przewidziane do montażu siedzeń/pasów, a dokładnie to za miejsca przewidziane konstrukcyjnie dla danego typu pojazdu odpowiada ten co wiertarkę trzyma. :silent:

Kolego @IVVO chętnie bym się zapoznał z tym pisemkiem ale ( nie mogę otworzyć, " czemu "? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak uważam! Ten co wiertarkę trzyma za borowanie odpowiada. Tylko dalej się gmatwa jak fabryka poborowała pod pięć siedzeń a pohomologowała na dwa siedzenia i co teraz? Bo chyba taki przypadek jest najczęściej spotykany. Przypadek gdzie zmiana konstrukcyjna sprowadza się do wyeliminowanie przegrody/kraty a w zamian dostawienie tylnej kanapy, bywa że i z pasami. To taki misz-masz jak z tym odblokowywaniem piątego pasa. Co robił piąty pas w samochodzie czteroosobowym? Ten piąty pas wraz z piątym miejscem był czy nie był homologowany w aucie ciężarowym? O co chodzi? Bo jak "odblokowano" stary, to jest OK, a jak "przykręcono" nowy, to jest źle. Tak?

 

15 minut temu, leski66 napisał:

  ( nie mogę otworzyć, " czemu "? )

- bo Iwan wiry rozprowadza! :silent:

- może wejdź na forum przez inną przeglądareczkę, co? :silent: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam skoro autor tematu pytał o ciężarowego Trafica i już się nie interesuje tematem, to dyskusje o peugeotach, megankach i innych "osobówkach"  maja sens ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.