Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

26 minut temu, ketiw38 napisał:

Natomiast ustawodawca wskazuje jaki pojazd ciężarowy (N1) może być przebudowany na osobowy.

Absolutnie nie. Wskazuje, że pewne pojazdy (nadwozie rodzaju BB) muszą spełnić pewne dodatkowe wymagania.

 

27 minut temu, ketiw38 napisał:

Jest bardzo jasny i kosztowny.

Wprost przeciwnie. Posługuje się "nadwoziem BB", które w polskich przepisach jako takie nie występuje. Ponadto, nie wiadomo, czy nadwozie BB dotyczy kategorii N1 i N2, czy tylko N2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, ketiw38 napisał:

Natomiast ustawodawca wskazuje jaki pojazd ciężarowy (N1) może być przebudowany na osobowy.

To jest nieprawda. Ustawodawca wskazał pod jakimi warunkami pojazd N1 o nadwoziu BB może zostać przebudowany na osobowy. W pozostałych przypadkach nie określił warunków tych zmian, czyli odbywają się one na dotychczasowych zasadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to w temacie zmian ciężarowy na osobowy oraz w kontekście, że „pojazd, o którym mowa w art. 66 ust. 4 pkt 6 lit. b ustawy, powinien spełniać wymagania i warunki techniczne w zakresie dokonanych zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów, obowiązujące w dniu dokonania zmiany rodzaju pojazdu”, mam zagadkę dotyczącą samochodu Suzuki Jimny, który jak wiadomo został wyrzucony ze wspólnotowego rynku z powodu emisji zanieczyszczeń gazowych. No i teraz kombinują jakby upchnąć ten model w Europie na powrót ale pod wersją ciężarową.

No i sens zagadki: jakie zmiany na osobowy by go obowiązywały?

Tylko nie piszcie, że siedzenia i pasy plus punkty kotwiczenia, bo nie to było powodem, żeby z tej terenówki tworzyć ciężarówkę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możecie robić jak chcecie. Niektórzy robili furgony na VAT - Ja nie i korona mi z głowy nie spadła. Natomiast większość ma już poświadczenia, że są to VAN-y - bo taka potrzeba była .... finansowa.

Natomiast wy możecie robić zmiany w pojazdach jakich chcecie, nawet bez zmian możecie zrobić zmiany w niektórych urzędach. Ale nigdy nie doradzałem kombinatorom i mam zamiar dalej tak robić.

Nie będę robił zmian ilości miejsc bez poświadczenia i korona mi z głowy znów nie spadnie.

Mi wystarczy.

Każdy kowalem swojego życia.

Edytowane przez ketiw38
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, ketiw38 napisał:

korona mi z głowy znów nie spadnie.

korona może i nie spadnie ale głowę z awatara wyciętą została... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, ketiw38 napisał:

Możecie robić jak chcecie. Niektórzy robili furgony na VAT - Ja nie i korona mi z głowy nie spadła. Natomiast większość ma już poświadczenia, że są to VAN-y - bo taka potrzeba była .... finansowa.

Natomiast wy możecie robić zmiany w pojazdach jakich chcecie, nawet bez zmian możecie zrobić zmiany w niektórych urzędach.

No możemy możemy. Szaraki mogą, elita nie może. Znów my mamy być gorszym sortem  a WY elitą która się nie myli :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Rafi90 napisał:

Znów my mamy być gorszym sortem  a WY elitą która się nie myli

Kto to jest "Wy" i kto to jest "my"? Bo póki co w tym temacie każdy odpowiada za siebie.

PS. Też jestem członkiem OSDS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aboz napisał:

Kto to jest "Wy" i kto to jest "my"? Bo póki co w tym temacie każdy odpowiada za siebie.

 

 

2 godziny temu, ketiw38 napisał:

Możecie robić jak chcecie. Niektórzy robili furgony na VAT - Ja nie i korona mi z głowy nie spadła. Natomiast większość ma już poświadczenia, że są to VAN-y - bo taka potrzeba była .... finansowa.

Natomiast wy możecie robić zmiany w pojazdach jakich chcecie, nawet bez zmian możecie zrobić zmiany w niektórych urzędach. Ale nigdy nie doradzałem kombinatorom i mam zamiar dalej tak robić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przytykał że należy do elity OSDS i jasno pisał że jednak elita to MY a reszta dziadów to WY. Tak więc jakoś smieszą mnie takie wpisy. Z całym szacunkiem do was jako członków OSDS

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Ostatnio przytykał że należy do elity OSDS i jasno pisał że jednak elita to MY a reszta dziadów to WY

Proszę wskaż, gdzie tak napisałem, albo przeproś za pomówienie.

dla ułatwienia:

Cytat

Wstąpiłem do elitarnej organizacji i tam rozdaję wiedzę za darmo i udzielam się w celu podniesienia rangi zawodu diagnosty.

 

Właśnie dla tego nie lubię tu pisać. Ważniejsze od argumentów (braku argumentów?) są wycieczki osobiste.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Które Ty kolego stosujesz jako pierwszy, w stosunku do mojej osoby na przykład. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Zarzucasz inaczej myślącym kombinatorstwo i łamanie przepisów, a nie masz ku temu najmniejszych powodów, o dowodach nie wspomnę.

W mojej sprawie kontaktowałem się z WK w którym pojazd będzie rejestrowany i nie widzą najmniejszych powodów aby wymagać oświadczenia w tej sprawie. Wiem, że to mnie nie ratuje przed ewentualnym konsekwencjami, ale inaczej myślących mam wrażenie jest znacznie więcej niż Ci się wydaje. 

Pomijam całkowicie Twoje podejście do Nas, jako prezes OSDS. Z całym szacunkiem, możesz mieć odmienne zdanie, ale sposób w jaki to innym próbujesz oznajmiać jest bardzo niestosowny. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.12.2020 o 16:05, adamos napisał:

ale inaczej myślących mam wrażenie jest znacznie więcej niż Ci się wydaje

Tak tu masz rację. Każdy jest podobno inny. Ja przedstawiłem tylko swoje stanowisko. Nie jest to stanowisko OSDS-u!

Jako forumowicz zapisałem się tu dawno - jeszcze jak o OSDS nawet.....

 

Natomiast proszę mi wytłumaczyć

W dniu 9.12.2020 o 16:05, adamos napisał:

Pomijam całkowicie Twoje podejście do Nas, jako prezes OSDS

Jakie mam podejście? Kogo nazywasz "Nas"?

Dopisz co to ma wspólnego z tematem?

To Ty zrobisz to badanie - nie ja.

Chciałem Tobie przedstawić argumenty, którymi się kieruję. Ty nie musisz ich przyjmować. Skoro zadzwoniłeś do WK i upewniłeś się, że nie będą wymagali i w związku z tym ty też nie musisz.. Jeżeli są to wystarczające argumenty, aby przekonać Ciebie.

Tu ktoś już wspomniał - zmiany konstrukcyjne wykonujemy według obowiązujących przepisów. Skoro nie ma obecnie N1 wielozadaniowy to z jakiego kryterium skorzystasz dla zmiany konstrukcyjnej? N1 skrzynia ...

Ciekawi mnie też jak będziesz się bronił i kto z WK przyzna się do udzielenia Tobie wskazówek jak masz robić badanie?

Ale jak jesteś pewien to rób, może po 1.01.2021 r. zweryfikuje to TDT, którym odbierasz przychód. Bo pewnie zmiany konstrukcyjne będą pierwszym badaniem, które poddadzą kontroli.

Czasami mam wrażenie, że niektórzy diagności są w stanie zrobić wszystko (nawet kosztem swoich uprawnień), żeby zadowolić klienta. A potem następuje refleksja... czasami za późno - mogłem tego nie robić.

W dniu 9.12.2020 o 09:44, ketiw38 napisał:

Natomiast wy możecie robić zmiany w pojazdach jakich chcecie, nawet bez zmian możecie zrobić zmiany w niektórych urzędach. Ale nigdy nie doradzałem kombinatorom i mam zamiar dalej tak robić.

Faktycznie mogło tak zabrzmieć, że i do Ciebie kierowałem te słowa. Przepraszam za to. Natomiast spieszę wyjaśnić, że po sytuacji, kiedy przekonałem się, że doszkolił się "taki jeden" przez rozpatrywanie w różnych aspektach i zawiłościach przez forumowiczów przypadków - postanowiłem ograniczyć swoje pisanie w ogólnych temat. Tych wszystkich, którzy chcą, żeby za wszelką cenę osiągnąć swój cel (nawet kosztem diagnosty) nazwałem kombinatorami. Nigdy nie nazwałem tak diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ketiw38 napisał:

Skoro nie ma obecnie N1 wielozadaniowy

Nie wiem, czy nie jest to błędne założenie. Skoro pojazd tak był homologowany i tak jest zarejestrowany...

Nie zmienia to faktu, że przepis jest tak niejednoznaczny, że zarówno może się "udać" jak też można "wtopić".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, michal_k napisał:

Skoro pojazd tak był homologowany i tak jest zarejestrowany...

Ja tego nie podważam.

Ja piszę, że w obecnych przepisach należy "znaleźć" taki pojazd i dla niego obowiązujące przepisy - bo to nie ja napisałem o tym jak należy postępować w przypadku zmian konstrukcyjnych. Przynajmniej tu nie mamy różnicy zdań, że zmiany należy przeprowadzać według obowiązujących przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


 

Owszem znaleźć, ale już po zmianach. I stosować warunki na dzień ich dokonania, ale tylko w ich zakresie. Czyli isofixy. Skoro ten pojazd był osobowym na pierwszym etapie, to z reguły takie mocowania ma. A jeśli nie ma, a nie są dostępne jako opcja, to temat zmiany rodzaju niejako się dla takiego pojazdu zamyka.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka


 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzedniego posta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.12.2020 o 09:27, aboz napisał:

A jeśli nie ma, a nie są dostępne jako opcja, to temat zmiany rodzaju niejako się dla takiego pojazdu zamyka.

Nawet do bardzo starych samochodów (typu Passat B5) można spokojnie isofixy dokupić,więc myślę że to akurat problem duży nie będzie :OK:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 8.12.2020 o 19:59, adamos napisał:

Ford Kuga, ciężarowy/wielozadaniowy 4os -> osobowy/wielozadaniowy 5os.

A to hasło "wielozadaniowy" gdzie jest zapodane? Jest jakiś dokument na to? Może świadectwo homologacji, drugi etap homologacji, oświadczenie o danych...? Może chociaż fotka tabliczki / tabliczek?

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem - już podziękuje. Nie chce dyskutować.

To nie jest pierwszy raz kiedy z tym tematem się spotykam.

Jeszcze okaże się że wszystkie ciężarowe sprzedawane dla firm to już są wielozadaniowe. Może okazać się, że wszystkie pojazdy 5 osobowe homologowane drugu etapowo do 4 osobowego tak na prawdę nigdy nie przestały być 5 osobowe bo.....

Tak naprawdę nie chcę pisać poradnika dla kombinatorów, którzy okazyjnie kupili auto ciężarowe (osobowe)  i teraz żeby nie wydać pieniędzy chcą to zrobić tańszym kosztem - kosztem diagnosty.

Posiadają wiedzę, że kupując takie auto, będzie trzeba mieć poświadczenie jednostkowe. Ale jakiś kombinator znalazł "możliwość wniesienia wątpliwości" w badanie techniczne i szuka teraz diagnosty, który mu to "klepnie" - jak to ktoś napisał.

Ja się na to nie piszę. Dziękuję za możliwość zabrania głosu.

22 godziny temu, Rafi90 napisał:

Ostatnio przytykał że należy do elity OSDS i jasno pisał że jednak elita to MY a reszta dziadów to WY. Tak więc jakoś smieszą mnie takie wpisy.

Takie wpisy to próbują ośmieszyć moją skromną osobę.

Tym bardziej nie ma tu czego szukać. Tu można pisać wszystko i przytykać wszystko, bo piszący myśli, że jest anonimowy. Ja natomiast nie jestem anonimowy i nie mam zamiaru być. Tak należę do Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Diagnostów Samochodowych. Tak diagności mnie wybrali na Prezesa. Tak jestem z tego dumny. Napisałem "Wstąpiłem do elitarnej organizacji" - koniec kropka, a to co próbuje insynować Rafi90 jest ....

Tak pisałem, że większość diagnostów nie chce nic zrobić dla poprawy swojej sytuacji zawodowej i wykorzystałem do tego wypowiedź yogi1984 - biadolicie.

Napisałem też, że na obecną chwilę to tylko Ogólnopolskie Stowarzyszenie Diagnostów Samochodowych działa i ma sukcesy w zmianie prawa, oraz większość nie chce wesprzeć tych działań, ale też nie prowadzi działań alternatywnych.

Chce tylko wspomnieć, że OSDS jest organizacją pozarządową non profit.

W klasycznym rozumieniu non profit to działalność niedochodowa, działalność bez zysku, która w ogóle nie jest działalnością o charakterze ekonomicznym (czyli podmiot non profit w tym ujęciu nie prowadzi działalności gospodarczej).

Dodatkowo należy wspomnieć, że żadna osoba nie jest zatrudniana przez OSDS, a całość dochodu przeznaczane jest na realizację celów statutowych.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.