Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Tytułem końca - przepraszam wszystkich forumowiczów za zaśmiecanie tematu moimi wpisami. Uważam, że zostałem do tego zmuszony i nie mogłem pozostawić tych wpisów bez komentarza.

6 minut temu, Rafi90 napisał:

bo każda zmiana to kombinatorstwo.

Pomawiaj dalej - mnie to już nie bawi. Interpretuj co autor miał na myśli... dodawaj swoje przemyślenia. Atakuj personalnie. Może jeszcze inne słowa moje zinterpretujesz - po swojemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

ZK powinny być zabronione

Takie coś kiedyś popełniłem

Cytat

 pewnie jest to pierwszy krok do wyprowadzenia zmian konstrukcyjnych z OSKP , czego środowisko się domagało i do czego osobiście ręki przyłożyłem.

 

Kolejne przypadki mogą sprawić ze tak się stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorzucę ze swego podwórka, że wiele razy furgon przeszkadzał mi do zwykłego VATU, a tu wielozadaniowy podrodzaj miałby mi nie wadzić do zmiany rodzaju? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock - przepis wyraźnie mówi po pojazdach BB (nadwoziu) w tym paragrafie. Dane z Cepiku wskazują pojazd jako wielozadaniowy, pojazd zakupiony w PL salonie, homologacja PL****

Pojazd wielozadaniowy mam rozumieć wpisuje się w ten przepis wg Ciebie?

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął i przeczytał paragraf 9a, a następnie starał się rozwikłać zagadkę co się dzieje z z rodzajem nadwozia AB, AC, AF po wprowadzeniu ciężarowych zmian. I sprawa staje się jasna, bo hatchback lub kombi lub wielozadaniowy zamienia się w BB-VANA. No taka sytuacja. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Paprock napisał:

I sprawa staje się jasna, bo hatchback lub kombi lub wielozadaniowy zamienia się w BB-VANA.

Teoretycznie tak ale praktyka dowodzi, że różnie z tym bywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, adamos napisał:

Czemu mnie ten przepis w ogóle powinien obchodzić w tym temacie?

Dlatego, że osobowy VAN nie powinien pojawić się w klasyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął i przeczytał paragraf 9a, a następnie starał się rozwikłać zagadkę co się dzieje z z rodzajem nadwozia AB, AC, AF po wprowadzeniu ciężarowych zmian. I sprawa staje się jasna, bo hatchback lub kombi lub wielozadaniowy zamienia się w BB-VANA. No taka sytuacja. ;-)
Co ty mieszasz? Przecież nie następuje zmiana z osobowego na ciężarowy, tylko na odwrót. Z homologacji wynika, że pierwotnie był N1 wielozadaniowy, więc nawet na paragraf 9f się nie łapie. Jedyne czego można szukać to isofixy.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie.Bo to wszystko takie zakręcone się robi a mianowicie....

Kiedyś też obowiązywały paragrafy 9-te co w ciężarowym zakazały zwiększenia miejsc bez jednostki uprawnionej. A jednak to auto ciężarowe zmieniało się w osobowe i było super. A teraz doszlo dodatkowe zdanie o nadwoziu BB i jest problem.. A co jeśli po przeróbce zmieni się też podrodzaj? Czy to nie jest analogiczna sytuacja jak wcześniej?Np. BB ciężarowy staje się kombi osobowym?? Czy taki nie może dostać siedzen jak wcześniej osobowy co z ciężarowego powstał???

 

 

 

Ps.Nie żebym coś kombinował i chciał komuś pomóc bo już ZK mi bokiem wyszły (ale to juz inna historia)🙂. Pytam tak zwyczajnie z ciekawości co o tym sądzicie i jeśli się mylę to w którym momencie?🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mieszam. Po prostu wkręcenie kraty/przegrody w pojazd o nadwoziu rodzaju hatchback, kombi, wielozadaniowy powinno skutkować zmianą rodzaju nadwozia na BB-VAN, a nie na wielozadaniowy podrodzaj!

I zaiste przed @adamosem do zmian powinna stać Kuga o rodzaju/typie nadwozia BB-VAN.

Poza konkursem, to ile lat ma ten Fordziak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pod reka danych, jeszcze nie doszło do badania. Klient zamówił pas w ASO i czeka na dostawę i wymianę. Ale max 10lat, bo pojazd widziałem na oczy w trakcie omawiania tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mieszam. Po prostu wkręcenie kraty/przegrody w pojazd o nadwoziu rodzaju hatchback, kombi, wielozadaniowy powinno skutkować zmianą rodzaju nadwozia na BB-VAN, a nie na wielozadaniowy podrodzaj!
I zaiste przed @adamosem do zmian powinna stać Kuga o rodzaju/typie nadwozia BB-VAN.
Poza konkursem, to ile lat ma ten Fordziak?
Tak, ale w przypadku ZK z osobowego na ciężarowy. Nie w przypadku drugiego etapu homologacji, po którym ten pojazd był i został mu określony podrodzaj wielozadaniowy.

Jeden z naszych kolegów miał w stopce "Stop interpretacjom przepisów". Polecam się zastosować.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoi na stacji ciężarowy Fiat i potrzebuje na osobowy zmian. Na osobowy o pięciu miejscach siedzących. Poniżej homo od niego. Jaka procedura, jakie kroki?

 

 

 

Seicento Furgon.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze napisz, że żółte to Seicento. Ale do rzeczy. Zapewne brak punktów kotwiczenia pasów i siedzeń. Jeśli by były i nie zaspawane, to zamontować kanapę tylną oraz komplet pasów. Jeśli są co najmniej dwa isofixy, to do WK celem wymiany DR. To tyle.

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Dzień dobry,
Czy mógłbym prosić o pomoc w zakresie zmiany konstrukcyjnej, sprawa wygląda następująco.
Zakupiłem Mercedesa Vito który wyjechał z salonu jako samochód 9 osobowy jednak kolejny właściciel zarejestrował go jako samochód ciężarowy 3 osobowy. Czy jest możliwość aby przerobić auto do pierwotnych 9 miejsc? Samochód jest nadal przeszklony, posiada oryginalne mocowania foteli w podłodze jak i oryginalne fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i isofix, nie posiada również ściany grodziowej. Byłbym wdzięczny za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Januszekojej napisał:
 "wyjechał z salonu jako samochód 9 osobowy jednak kolejny właściciel zarejestrował go jako samochód ciężarowy 3 osobowy...."
"posiada oryginalne mocowania foteli w podłodze jak i oryginalne fotele wyposażone w pasy bezpieczeństwa i isofix, nie posiada również ściany grodziowej...."

Kwintesencja tej całej przeróbki. Jak kolega wspomniał wyżej, pojazd ma wadę prawną w dodatku nie spełnia warunków technicznych więc zwrot to jedyne co możesz zrobić żeby nie narażać się na koszty liczone w tysiącach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś już zaczął ZK, ale ze względu na obecne problemy z ich legalizacją po prostu nie dokończył. Istnieje możliwość powrotu do 9 miejsc i automatycznie zmiany na osobowy, ale jest to obecnie mocno uciążliwe. Poczytaj ten temat, a zrozumiesz w czym tkwi problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co te kłutnie? chesz robić zmiany rób aby zgdonie z przepisami,cisz się masz kasę jak zrobisz w czym problem?jak już branża Diagnostów topi w szklance jeden drugiego na  forum to już jest jak w rządzie Po i PIS .

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.