Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

18 minut temu, Logen napisał:

W książce mam 29 możliwości, tutaj zamieszczam część z nich.

 

Jak sądzisz - ten model ma 29 płyt podłogowych, czy wszystko jest na jednej? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, piter1973 napisał:

przecież diagnosta nie widzi auta przed zmianami , nie wie czy kratka była czarna , czerwona , przezroczysta , czy była .

Masz DR z numerem homologacji, więc powinieneś wiedzieć, czy kratka była czy nie. Ocena dokonanych zmian to nie tylko "obskoczenie" z aparatem tego, co przyjechało, ale też porównanie z dokumentami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zmiany konstrukcyjne to nie tylko wyeliminowanie kraty/przegrody, ale również patenty modyfikujące pojazd w taki sposób, że nie spełnia on kryteriów dla danej kategorii. Tu, jak już mowa o homologacji, dla konkretnej N1 kategorii.

Kryteria zapodane w dyrektywie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, aboz napisał:

ale też porównanie z dokumentami.

Czego porównanie? Chyba tylko cech identyfikacyjnych, bo całą resztę szlag trafił łącznie z pierwotną homologacją. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1501 napisał:

Czego porównanie?

Odniesienie się do tego co było wcześniej. Skoro nr homo wskazuje, że pojazd nie miał np. kraty, to jak mogła zostać ona zdemontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 3.01.2019 o 09:32, Paprock napisał:

. I ja osobiście robię takie akcje jak wyżej zapodałem: podmiot zmienia rodzaj według własnego widzimisię (nie mnie w to wnikać jak czary uskutecznia), a ja na skp dokonuję oglądu pozmianowego czyli już osobowego samochodu.

Z całym szacunkiem. Nie rozumiem tylko, dlaczego nie interesuje Cię to w jakim pojeździe te zmiany zostały dokonane. Bo skoro napisano

§ 9b.32) W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1) i samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 tony (kategorii N2) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń, jeżeli pojazd spełnia wymagania, o których mowa w pkt 3.5., pkt 3.6. oraz pkt 3.8. dla pojazdów kategorii N1, części A załącznika II do dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2007/46/WE z dnia 5 września 2007 r. ustanawiającej ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów i spełnione są wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. -

-pojawić się może pytanie , czy diagnostę może nie interesować to w jakiego rodzaju pojeździe zmian dokonano. Bo wprawdzie na SKP stoi już samochód osobowy, jednak zmiany zostały dokonane w samochodzie ciężarowym. A w takiej sytuacji zgodnie z § 9b spełnienie okreslonych wymagań powinno być potwierdzone przez jednostkę uprawnioną.

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aboz napisał:

Masz DR z numerem homologacji,

a widziałeś DR bez wpisu z nr homo ?

 

16 minut temu, aboz napisał:

Skoro nr homo wskazuje

a jak nie ma wpisu w DR ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, emeryt napisał:

Bo wprawdzie na SKP stoi już samochód osobowy, jednak zmiany zostały dokonane w samochodzie ciężarowym

 

Rozumowałbym inaczej - dokonano zmiany rodzaju na osobowy i w nim dołożono miejsc. Dlatego przepisu nie stosuje się.

 

30 minut temu, aboz napisał:

Skoro nr homo wskazuje, że pojazd nie miał np. kraty, to jak mogła zostać ona zdemontowana.

 

Nr homo może wskazywać, że nie musiał mieć. Ale mógł mieć (fabrycznie albo ktoś sobie zamontował).

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kuter rybacki przebuduję na łódź podwodną, to ktoś będzie wnikał czy kuter był w komin wyposażony?!

 

Zmiana rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy nie polega na wyrzuceniu kraty/przegrody, bo samochód osobowy może być w taką kratę/przegrodę wyposażony.

 

 

Kolego @emeryt, wytłumacz mi proszę czego dotyczy to, co zaznaczyłeś na niebiesko? Jakich warunków, dla jakich pojazdów, dla jakiej homo-kategorii pojazdów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, michal_k napisał:

 

Rozumowałbym inaczej - dokonano zmiany rodzaju na osobowy i w nim dołożono miejsc. Dlatego przepisu nie stosuje się.

 

1 minutę temu, Paprock napisał:

Zmiana rodzaju pojazdu z ciężarowego na osobowy nie polega na wyrzuceniu kraty/przegrody, bo samochód osobowy może być w taką kratę/przegrodę wyposażony.

 

Rozumowanie dosć przewrotne, aczkolwiek interesujące. Zapytam więc w którym momencie samochód ciężarowy stał się osobowym, i w związku z tym nie dotyczą go wymagania § 9b, wszak w przedłożonym DR mamy ciągle wpis : samochód ciężarowy  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mam po dowodzie samochód ciężarowy a po oświadczeniu osobowy i co? Czyżby takie zestawienie powodowało zlepek, że na stanowisku stoi nie wiadomo co?

Moim zadaniem jest zbadać samochód. I jeżeli spełnia warunki dla osobowego, to to pozytywem potwierdzić. A jeżeli nie spełnia ta dać negatywa, że to dalej ciężarówa. 

 

Proszę mi powiedzieć czego dotyczą niebieskie wymagania w punktach 3.5., 3.6., 3.8.

Bo mi wychodzi, że cały ten paragraf dotyczy klasycznego blaszaka, w którym ktoś ma kaprys siedzeń podokładać. Czyli w ciężarowym BB-VANIE, który spełnia przecież ciężarowe wymagania wypunktowane pod 3.5., 3.6., oraz 3.8. można siedzeń podokładać, które finalnie PIMOT musi zbadać. Tylko taka uwaga: ten blaszak przed jak i po zmianach pod rodzaj ciężarowy będzie się łapał.

 

Sorry, ale ja nie widzę zasadności odnoszenia się do wymagań ciężarowych gdy badam osobowy!

Gdyby z tego paragrafu wyrzucono te trzy punkty, to byłaby całkiem inna gadka. A tak cały ten paragraf li tylko o dołożeniu siedzeń w ciężarowym BB-VANIE opowiada, co do dyrektywowych ciężarowych wymagań jak i pimotowskich badań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana rodzaju pojazdu następuje w chwili zmiany stanu faktycznego, czyli w momencie wprowadzenia zmian co potwierdza stosowne oświadczenie właściwego przedsiębiorcy. 

 

Rozumiejąc tak jak Wy to jak kupiłem auto od Kowalskiego to wcale nie stałem się jego właścicielem w momencie podpisania umowy, tylko dopiero jak przerejestruję pojazd, tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, blakop napisał:

kupiłem auto od Kowalskiego

Ale jak Kowalski nie dopełni formalności ( nie zgłosi ) w WK , a Ty ( tego pojazdu ) nie przerejestrujesz to " formalnie " Kowalski jest właścicielem owego pojazdu, bo :

każdy Twój " wybryk tym wozem " będzie skutkował pociągnięciem do odpowiedzialności najpierw Kowalskiego " np. mandaty ". Czyli jak wszędzie ( masło maślane ). No ja to tak widzę.... hmm... może się nie znam.:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz w pełni rację. Nie znasz się. Oto bowiem stworzyłeś prawo w myśl którego o prawie własności decyduje to do kogo wysyła się mandat... 

 

Panowie - jeśli Wy to wszystko piszecie na poważnie to ja nie mam więcej pytań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Paprock napisał:

Bo mi wychodzi, że cały ten paragraf dotyczy klasycznego blaszaka, w którym ktoś ma kaprys siedzeń podokładać. Czyli w ciężarowym BB-VANIE, który spełnia przecież ciężarowe wymagania wypunktowane pod 3.5., 3.6., oraz 3.8. można siedzeń podokładać, które finalnie PIMOT musi zbadać. Tylko taka uwaga: ten blaszak przed jak i po zmianach pod rodzaj ciężarowy będzie się łapał.

 

Czy nie wydaje Ci się jadnak dziwne, że jeżeli w rzeczonym dwumiejscowym "klasycznym blaszaku" dostawię trzy miejsca siedzące, to będę musiał go poddać badaniom w PIMOT pod kątem wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa.

Natomiast jeżeli dostawię mu siedem miejsc siedzących, to wystarczy że wykona to "Kaziu" mający odpowiednie PKD i żadne badania są niepotrzebne, a na Ciebie jako diagnostę spada ocena spełnienia tych wymagań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No napisali paragrafy jak napisali. Nie mnie składnię oceniać. Nie pierwszy i nie ostatni zlepek wyrazów pozwalający na różne interpretacje. Moja jest taka, jaką przedstawiłem i nie widzę podstaw aby zdanie zmieniać. Paragraf 9b najpierw zezwala na wprowadzenie zmian, ale uwaga bo zezwala na zmiany w pojeździe, który spełnia wypunktowane warunki dla ciężarówki.

Więc proszę mi jasno powiedzieć o jaki pojazd w tym konkretnym paragrafie się rozchodzi?

Poza tym, ani w naszych przepisach, ani w wytycznych unijnych nie istnieje taki twór jak "rodzaj nadwozia BB-VAN". Po naszemu jest to podrodzaj pojazdu, a po unijnemu typ nadwozia.

Już nie raz było przerabiane, że jest bomba z tym BB-VANEM, bo jak ogólnie wiadomo chodzi o FURGONA! :evil:

Ja mogę skumać, że zmienia się typ nadwozia. Ale za pioruna nie kumam jak z typu nadwozia rodzi się podrodzaj! 8/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie ciekawi co w przypadku (mam nadzieje że niedługo dostane odpowiedź co do mojej Meganki) gdy producent potwierdzi że dany samochód został wypuszczony z homologacją ciężarową , liczbą miejsc dwa i nie przewiduje się w samochodzie o tym nr VIN 5 miejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Życzysz klientowi "miłego dnia" i radzisz, żeby następnym razem kupował taki pojazd, jaki jest mu potrzebny a nie ten który jest tani.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wrc69 napisał:

Życzysz klientowi "miłego dnia" i radzisz, żeby następnym razem kupował taki pojazd, jaki jest mu potrzebny a nie ten który jest tani.

Tak zrobie, to już nie tyle chodzi o to że chce zrobić koniecznie to konkretne badanie tylko o to żeby pozyskać wiedze na przyszłość. Taka dociekliwa natura ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za cytowanie ostatnich postów po całości moderator się wkurzy!

 

O co do opinii producenta, to można takiej samej się spodziewać jak w przypadkach przekładki kiery na drugą stronę. Albo czy mogę sobie zmienić zalecony olej na ten dostępny na cepeenie po dobrej cenie. Odpowiedź raczej z góry do przewidzenia jest na "nie". A dlatego na "nie", żeby w razie wtopy nikt nie pokazywał palcem, kto na takie cuda zezwolił.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5.01.2019 o 09:16, Rafi90 napisał:

Mnie ciekawi co w przypadku (mam nadzieje że niedługo dostane odpowiedź co do mojej Meganki) gdy producent potwierdzi że dany samochód został wypuszczony z homologacją ciężarową , liczbą miejsc dwa i nie przewiduje się w samochodzie o tym nr VIN 5 miejsc

A co Ciebie to obchodzi - homologację tego pojazdu "rozwalił ją w drobny mak " G45-20Z w momencie wystawienia zaświadczenia o zmianach konstrukcyjnych  - takie dostał prawo od ustawodawcy - czy to twoja sprawa że producent pozostawił punkty mocowania siedzeń i pasów - naszym zadaniem jest "tylko" sprawdzenie w/g przepisów  - czy wykonał to prawidłowo

A aparat masz od tego aby to potwierdzić na fotach

To pisemko co zapodałem wcześniej dostał właśnie przedsiębiorca wykonujący zmiany konstrukcyjne nie SKP która potwierdziła to 

Bo napisał w nim że "wykonał punkty mocowania pasów i siedzeń" a w każdym razie tak to zinterpretowano

Osobiście wykonywałem zmiany w tym pojeździe - na zmięciach podniesiona kanapa z widokiem punktów fabrycznych mocowania ich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...
W dniu 3.01.2019 o 09:24, IVVO napisał:

Kolego  Bratus2000-bo to nie tak do końca jest - dam taki przykład - Fiat Doblo - jeśli z osobowego była zrobiona ciężarówka - to w drugą stronę nie ma problemu ale jeśli taki Doblo Cargo Max -był tylko i wyłącznie jako ciężarowy - to trzeba się gruntownie zastanowić czy przebudowa będzie tak do końca prawidłowa - dla tego Pepiki pogonili go

To Doblo i to drugie też - a różnica zasadnicza 

 Właśnie jestem w posiadaniu fiata doblo cargo jestem ciemną nic nie rozumiem może mi wytłumaczysz jak dziecku czy jest sens przeróbki na osobówke albo jeśli się da mini kampera bądź niech będzie już ten ciężarowy lecz czy da się zwiększyć liczbę miejsc siedzących. I czy jeśli się da to czy będę musiala wstawiać okna boczne z tyłu  pozdrawiam i przepraszam za haos 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.