Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Cześć i czołem,

 

mam problem, a zarazem pytanie.

 

Posiadam samochód typu PICKUP. Jedna para drzwi - z tyłu siedzenia a'la PKP - rozkładane. (Ford Ranger 1991 rok)

W DR mam wpisane 4 miejsca i samochód ciężarowy, chciałbym, aby były 2 miejsca, bo z tylnych siodełek nie korzystam (za fotelami przewożę jedynie psa lub zakupy). Posiadam wpis w CEDEIG 45.20Z. Wymontowanie pasów i siedzonek to 10 minut. 

 

Co powinienem zrobić, aby diagnosta potwierdził zmianę konstrukcyjną? Potrzebuje jakiegoś zaświadczenia? Opinii biegłego? Kwit z jakiegoś instytutu etc? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie chodzi przypadkiem o VAT! 

Jak ładnie zostało powiedziane, za przednimi fotelami jest przestrzeń na ładunki, bagaże lub pieska, a powinna być stała przegroda.

O co kaman?

Ta przegroda to oczywiście warunek dla VAT.

A jak nie ma podtekstu w VACIE, to normalnie. Pozbyć się foteli wraz z pasami najlepiej, albo wykombinować tak, żeby miejsca do siedzenia były niedostępne i nic więcej.

Potem podjechać na okręgową stację kontroli, gdzie diagnosta odpowiednim badaniem potwierdzi aktualny stan pojazdu, wystawi zaświadczenie, które będzie stanowiło podstawę do zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu przez właściwy urząd i koniec sprawy.

Pojazd nadal zostaje samochodem ciężarowym o podrodzaju skrzyniowym, czyli nie zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, więc wszelkie oświadczenia podmiotu, warsztatu, przedsiębiorcy są zbędne.

No. A żeby nie bić piany o pustej przestrzeni za siedzeniami, to stamtąd słuszne wnioski można wyciągnąć:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14234-zmiana-samochód-ciężarowy/&do=findComment&comment=269995

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/14234-zmiana-samochód-ciężarowy/&do=findComment&comment=270026

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Paprock napisał:

 

 Pozbyć się foteli wraz z pasami najlepiej, albo wykombinować tak, żeby miejsca do siedzenia były niedostępne i nic więcej.

Potem podjechać na okręgową stację kontroli, gdzie diagnosta odpowiednim badaniem potwierdzi aktualny stan pojazdu, wystawi zaświadczenie, które będzie stanowiło podstawę do zmiany danych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu przez właściwy urząd i koniec sprawy.

Pojazd nadal zostaje samochodem ciężarowym o podrodzaju skrzyniowym, czyli nie zachodzi zmiana rodzaju pojazdu, więc wszelkie oświadczenia podmiotu, warsztatu, przedsiębiorcy są zbędne.

 


Dziękuję za odpowiedź oraz przydatne linki.

 

Foteliki i pasy wymontowane. 

Wygląda u mnie to tak jak na załączonej grafice. Odległość 58cm od fotela do ściany.

 

Mam nadzieje, że przejdzie bez problemów. 

 

 

IMG-20191012-WA0000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam. Panowie po przeczytaniu tematu przy zmianach z ciężarowego na osobowy wymagacie zaświadczeń od producenta czy dane auto zostało wyprodukowane jako osobowe czy sami ustalacie na podstawie numeru homologacji umieszczonej na tabliczce znamionowej? Ja robię na podstawie homo z tabliczki ale pewnych aut nie jestem w stanie rozszyfrować. Chodzi o te z numerem homologacji 2007/46 bo te mogły być wyprodukowane z płytą podłogową M1 i N1 które już będą podlegały pod pimot przy dołożeniu miejsc. Poruszam temat bo do aut sprowadzonych z zagranicy nie będziemy w stanie zobaczyć żadnych kwitów od producenta (jako dupochron w razie co) potwierdzających że pierwotnie auto było wyprodukowane jako osobowe. Są serie poprawek do podanego wcześniej numeru homologacji ale ni jak nie mogę ich rozszyfrować  Np e2*2007/46*0003* ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale o co chodzi? Kto tego wymaga? Ja na podstawie oświadczenia przedsiębiorcy i organoleptyki stan faktyczny pojazdu potwierdzam. Mowa o badaniu zwanym w skrócie "pozmianowym".

Przy zmianach konstrukcyjnych stosuje się odpowiednie przepisy zamieszczone w konkretnej ustawie i konkretnym rozporządzeniu! Proszę wskazać gdzie, w którym miejscu jest odniesienie do numerów homologacji. W rozporządzeniu jasno stoi w jakich przypadkach wymagane są badania wytrzymałościowe przez jednostki uprawnione.

Po co kombinować z dokumentami, z homologacjami, które są nieumocowane przy takich badaniach. A co zrobić jak nie będzie ani homo, ani tabliczki, ani producenckich informacji? 

To, że przepis zredagowano kulawo, to się w porę po trzech latach zreflektowano (lepiej późno niż wcale) i poddano pod dyskusję projekt rozporządzenia, który jak przejdzie, to problem zmian całkowicie zamiecie. A przynajmniej pozamiata tematyczne przypadki, te najczęstsze, te "nieszczęsne".

Luzik. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jemu chyba chodziło o czas przyszły, bo

12 godzin temu, Miron napisał:

... z płytą podłogową M1 i N1 które już będą podlegały pod pimot przy dołożeniu miejsc. Poruszam temat bo do aut sprowadzonych z zagranicy nie będziemy w stanie zobaczyć żadnych kwitów od producenta ...

choć odniósł do czasu terażniejszego ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paprock w Bydgoszczy i nie tylko wydziały komunikacji potrafią weryfikować czy zmiany mogły być bezpiecznie dokonane. Chodzi mi o unikanie takich sytuacji jak było opisane o aucie które trafiło do czech i pepiczki odwalili

Już parę ładnych lata temu miałem odrzucone zmiany konstrukcujne audi Q7  z ciezarowego 5 miejscowego na osobowy 5 miejscowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Miron napisał:

(...) zmiany konstrukcujne audi Q7  z ciezarowego 5 miejscowego na osobowy 5 miejscowy

Ale, kto odrzucił i za co, bo nie bardzo rozumiem? W/g Twojego opisu zmieniłeś tylko rodzaj pojazdu bez ruszania miejsc siedzących.;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Argument zapisany jest w ustawie!

 

Raz miałem "dziwny" przypadek odmowy rejestracji samochodu, w którym dokonałem badania "pozmianowego" z ciężarowego (4 miejsca) na osobowy (5 miejsc). Klient nie wnikał i za bardzo odmowy nie drążył, więc uzgodniono, że starostwo owszem zarejestruje, ale tylko i wyłącznie jako osobowy z 4 miejscami do siedzenia. Klientowi nie zależało i tak auto zarejestrowano.

Nie żebym się mądrzył albo był niegrzeczny. Ale to nie wydział komunikacji robi badania. Diagnosta przeprowadza badania. Wydział prowadzi rejestr pojazdów. Jeden i drugi zobowiązany jest przepisami. Wiem, że wydziały coś tam chcą, coś tam wymagają. Tylko jakoś tak bez konkretów, bez wyraźnej dyspozycji, bez pisma, bez okólnika. Chociaż jeden okólnik został rozesłany po stacjach kontroli, żeby dziwne operacje wykonywać przy wiadomych dieslach. Linki zapodali, kombinowali, żeby nie rzec - przymuszali. Ciekawe ilu diagnostów zastosowało się to tych na wyrost deko wytycznych. Tak samo zmiany konstrukcyjne. Jeden bada, drugi rejestruje i nigdzie nie jest powiedziane, że pozytywny wynik badania rejestrację gwarantuje. Życie. Dodam na koniec, że po tej odmowie każdego klienta informowałem, że ostateczną decyzję naczelnik podejmuje. Na władzę nie poradzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Miron napisał:

starostwa/urzedy miasta powołują sie

Każda zmiana konstrukcyjna powoduje, że o homologacji tego pojazdu można zapomnieć i odnoszenie się do niej nie ma najmniejszego, ani sensu, ani umocowania prawnego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Panowie szybkie pytanie VW t4 ciężarowy,w DR 2 miejsca, fizycznie 3 z przodu( fabryczna 2ka). Da się zrobić w dokumentach 3 miejsca??  Czy do tego już jest wymagany PIMOT??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, dawid1987 napisał:

Czy do tego już jest wymagany PIMOT??

Tak dokładnie jest wymagany.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo, albo...

 

Albo:

„§ 9f. W samochodzie ciężarowym o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ) o nadwoziu rodzaju BB mogą być wprowadzone zmiany konstrukcyjne polegające na zmianie liczby siedzeń powodującej zmianę rodzaju pojazdu na samochód osobowy lub specjalny, o którym mowa w przepisach o rejestracji pojazdów, jeżeli są spełnione wymagania techniczne dotyczące wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w  pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr  16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie.

 

Albo:

 § 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.”;

 

Ciekawe jak będzie wyglądało w praktyce. Forda już jednego miałem, klientowi wydali oświadczenie i fakturę "po nowemu" czyli oni montowali, oni sprawdzali , oni demontowali(w sensie FORD) i wszystko gra i trąbi. Dodatkowo napisali że tak miał 5 miejsc , pasów i wszystkiego innego

A jak gadałem z ITS z homologacją to mówią że oni sobie nie wyobrażają że te auta będzie ktoś chciał w ogóle przywozić do nich, bo badania trwają długo są drogie i część z nich może mieć charakter niszczący/destrukcyjny dla podzespołów. Nieźle! Ciekawe kiedy TDT będzie chciało zabrać następną działkę OSKP

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Paprock napisał:

o nadwoziu rodzaju BB

Ja twierdzę - dokąd nasze przepisy w zakresie rodzaju nadwozia nie będą sprecyzowane to dużo się nie zmieni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IVVO napisał:

Ja twierdzę - dokąd nasze przepisy w zakresie rodzaju nadwozia nie będą sprecyzowane to dużo się nie zmieni

 

Wydaje mi się, że są sprecyzowane dosyć jasno BB - Van - Samochód ciężarowy o kabinie kierowcy zawartej w bryle nadwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, emeryt napisał:

że są sprecyzowane dosyć jasno BB - Van

A jeśli w CEP taki BB-Van będzie furgonem lub uniwersalnym - to czy nowe przepisy jego dotyczą

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że nie będą badać tych punków wytrzymałościowo bo to są badania niszczące i powygina sie podłoga. Wiec chyba nikt nie chciałby zostać po takich badaniach bez sprawnego samochodu. Dlatego jest alternatywa jako potwierdzenie od producenta który już ma te punkty przebadane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Rafi90 napisał:

Forda już jednego miałem, klientowi wydali oświadczenie i fakturę "po nowemu" czyli oni montowali, oni sprawdzali , oni demontowali(w sensie FORD)

 

Możesz sprecyzować kogo konkretnie masz na myśli pisząc "oni - FORD"? Dokładnie jaki podmiot z jakiego państwa itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze dorzuć proszę informację czego dokładnie zmiana dotyczyła. Zmiany z czego na co, co dokładnie się przy tym zmieniało i jak. Bo tak to trochę palcem po wodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.