Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

8 minut temu, rewers napisał:

Odnośnie producenta, to sugeruje przeczytać artykuł, w którym Volkswagen Group Polska twierdzi, że nie jest  producentem pojazdów tylko jest "jedynie importerem pojazdów".

 

Kara dla siostrzanego podmiotu z kompanii VAG, to trochę tak, jakbym ja jako dystrybutor skandynawskich mebli do poskręcania otrzymał działę za to, że jednak nie da rady tego poskładać. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No OK! Ale wyraźnie zaznaczono kto odszkodowanie płaci. 

W przypadku VAG UOKiK nalożył działę na VAG Polska,a to raczej nie w porządku aby przedstawicielstwo pruło się ze stu dwudziestu dużych baniek.

Z resztą, rzuciłem okiem tylko na tytuły. :silent:

 

I takim sposobem zmiany rodzaju przeskoczyły do mebli. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przepisach stosuje się różne określenia.

Np. w momencie wnioskowania o zmianę pewnych parametrów technicznych w związku ze zmianą właściwych warunków technicznych należy przedstawić zaświadczenie od:

PRZEDSTAWICIELA PRODUCENTA

 

Ale w tym przepisie mówi się wyraźnie o zaświadczeniu od:

PRODUCENTA POJAZDU

Mało tego - tu się mówi o producencie pojazdu PODSTAWOWEGO!!!

 

Trudno więc postawić znak równości pomiędzy producentem, a przedstawicielem producenta. A już pisać, że każdy serwis danej marki to to samo co producent to jak każdy sportowy but nazwać adidasem. Trochę żenujące - szczególnie wśród fachowców (a Diagności powinni nimi być).

 

Dla wyjaśnienia. W omawianym przypadku producentem pojazdu podstawowego był zapewne

FORD-WERKE AG Niemcy

W drugim etapie producentem pojazdu był już zapewne

FORD-POLSKA (z krajową homologacją).

 

To bardzo istotne, ponieważ zgodnie z przepisami za producenta pojazdu uznaje się również każdy podmiot kolejnego etapu. Innymi słowy, gdyby tego forda osobowego przerobiła na ciężarówkę powiedzmy firma AMZ Kutno, to właśnie ona byłaby producentem finalnego pojazdu.

 

I teraz do sedna - co mówi przepis? Czy zaświadczenie ma wydać producent? NIE!!! Bo np. w końcowym przykładzie takim producentem byłby zakład z Kutna. Ale przepis wyraźnie mówi, że to nie o nich chodzi. Chodzi o PRODUCENTA POJAZDU PODSTAWOWEGO, czyli fabrykę Forda w Kolonii!!!

 

I tak jak napisał @aboz - jest bardzo dyskusyjne, czy nawet PRZEDSTAWICIEL PRODUCENTA może w tym układzie występować w tej roli.

 

Przepis jest kompletnie idiotyczny, ale literalnie tak właśnie stanowi. Głupota polega jeszcze na czymś innym. W drugim etapie fabryczne punkty mogły zostać bezpowrotnie usunięte. Oczywiście ktoś bystry dospawa co trzeba z powrotem, byleby wyglądało jak oryginał i jazda. Zaświadczenie od producenta, że pojazd podstawowy te punkty miał i zgodnie z przepisem wszystko gra, choć nie są to już te punkty fabryczne :)

 

Prawodawca chciał zapewne dobrze, ale wyszło jak zwykle...

 

Swoją drogą - "fajnie", że są ciągle stacje, dla których dowolny punkt serwisowy może działać tak jak producent. Jakież to daje możliwości, jeśli się tylko wie co i jak napisać i komu podłożyć :)

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z definicji Dz.U.99.91.1039

3) pojazd podstawowy - pojazd niekompletny, którego numer identyfikacyjny jest zachowywany podczas późniejszych etapów procesu wielostopniowej homologacji typu,

9) producent - podmiot, który jest odpowiedzialny za wszystkie aspekty procesu homologacji typu oraz za zapewnianie zgodności produkcji; nie jest przy tym istotne, czy podmiot ten jest bezpośrednio zaangażowany we wszystkie etapy wykonania pojazdu, wyposażenia, części, zespołu lub sposobu montażu instalacji przystosowującej pojazd do zasilania gazem, które podlegają procesowi homologacji; przepisy dotyczące producenta stosuje się także do jego upoważnionego przedstawiciela,

Może nie jest jednak aż tak źle:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że w identycznych co do przedmiotu sprawach różne sądy mogą powołać się na różne przepisy i wydadzą odmienne wyroki i interpretacje. Stąd niejasność tego przepisu w zakresie, który wskazał blakop. Szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że przedstawiciel producenta może być producentem kolejnego etapu. Myślę, że do obrony jest oświadczenie przedstawiciela, iż działa w imieniu producenta.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ten czas leci.... to już tylko pozostają przepisy UE z definicją

40) „producent” oznacza osobę fizyczną lub prawną, która jest odpowiedzialna za wszystkie aspekty homologacji typu pojazdu, układu, komponentu lub oddzielnego zespołu technicznego, lub indywidualnego dopuszczenia pojazdu lub procedurę uzyskiwania zezwoleń dla części i wyposażenia, za zapewnienie zgodności produkcji oraz za kwestie dotyczące nadzoru rynku w odniesieniu do tych wyprodukowanych pojazdów, układów, komponentów, oddzielnych zespołów technicznych, części i wyposażenia, bez względu na to, czy osoba ta bezpośrednio uczestniczy we wszystkich etapach projektowania i budowy tych pojazdów, układów, komponentów lub oddzielnych zespołów technicznych; 
41) „przedstawiciel producenta” oznacza każdą osobę fizyczną lub prawną mającą siedzibę w Unii, należycie wyznaczoną przez producenta w celu reprezentowania go wobec organu udzielającego homologacji lub organu nadzoru rynku oraz występowania w jego imieniu w sprawach objętych zakresem niniejszego rozporządzenia;

 - wtedy starczyło by dodać "lub przedstawiciela producenta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzisz jednak jest źle :)

 

Tak tak - czas leci... A to raptem 20 lat tylko ?

 

Wystarczył by zapis "przedstawiciel producenta pojazdu podstawowego". Mały lapsus, a jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć WK mają wiedzę, że do tych spraw będą w dyspozycji "lotni przedstawiciele TDT" na żądanie - ciekawi mnie cena tej usługi i miejsce jej wykonywania w terenie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Zmiana rodzaju pojazdu Forda Fiesty z ciężarowego 2 osobowego na 5 osobowy-osobowy po nowemu to- Oświadczenie producenta pojazdu o zmianie rodzaju pojazdu,zamontowaniu pasów foteli i zagłówków?? Żadnych faktur nie wymagamy?  następnie BT po zmianach i do WK??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, dawid1987 napisał:

 Oświadczenie producenta pojazdu o zmianie rodzaju pojazdu,zamontowaniu pasów foteli i zagłówków??

Zadzwoń do jakiegokolwiek przedstawiciela producenta (VW Polska, renault Polska, Citroen Polska......) i zapytaj czy wydadzą :

"Oświadczenie producenta pojazdu podstawowego potwierdzające prawidłowość zmontowania odpowiednich pasów i siedzeń" .

Cytuj zapytanie dosłownie !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
W dniu 16.01.2020 o 09:42, aboz napisał:

No to par. 9b razem z par. 9i go obowiązuje.

A jeżeli byłby to inny samochód ciężarowy niż BB, przykładowo skrzynia albo wywrotka z podwójną kabina i chodziłoby o dołożenie jednego siedzenia? Musi być potwierdzenie od jednostki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze nie ma zmiany rodzaju pojazdu - to nowa ustawa nic nie zmienia - po drugie skoro wyraźnie zaznaczono BB - to po co pytać, drążyć, się męczyć?

 

Edytowane przez nesiasps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo może nie powieninem ale chyba jestem dobrym przykładem do powyższych rozważań. 

Mam Forda Fiesta Van 2 osobowy z kratką W dowodzie cieżarowy. 

Mam do zamontowania komplet foteli oryginalnych z pasami, samochód posiada fabryczne mocowania pasów oraz foteli.

Na stacji diagnostycznej otrzymałem informację że mam dostarczyć świadectwo homologacji pierwotnej oraz zaświadczenie o przeprowadzonych zmianach konstrukcyjnych.

Z zaświadczeniem nie mam problemu ale z homologacją już mam, ponieważ auto było oryginalnie sprowadzone z Francji jako ciężarowe i tak zarejestrowane i Ford Polska nie wyda żadnej informacji dotyczącej homologacji tego auta.

Proszę o informacje jaki dokument mam przedstawić abym mógł wykonać badanie techniczne dotyczące zmiany miejsc z 2 na 5 .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24.12.2019 zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia §1 pkt 6) wszystko ci wyjaśni w szczególności §9f i w uzupełnieniu §9i  z zastrzeżeniem że producent podstawowy to nie Ford Polska tylko Ford gdzie to twoje auto wyprodukował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawę przeczytałem tylko potrzebuje konkret:

jak ma wyglądać dokument od producenta? 

lub "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną" --jaka jest ta jednostka uprawniona do której mógł bym się zwrócić.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, tomeklasota napisał:

jak ma wyglądać dokument od producenta?

 

47 minut temu, tomeklasota napisał:

Ford Polska nie wyda żadnej informacji dotyczącej homologacji tego auta.

Czyli możesz zapomnieć o jakichkolwiek zmianach ilości miejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szymonp napisał:

A jeżeli byłby to inny samochód ciężarowy niż BB, przykładowo skrzynia albo wywrotka z podwójną kabina i chodziłoby o dołożenie jednego siedzenia? Musi być potwierdzenie od jednostki?

A co mówi rozporządzenie? Jakich rodzajów nadwozi dotyczą warunki zmiany liczby miejsc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale się narobiło,znikneły numery silników,samy,potem problemy z odczytaniem drogomierza,a teraz van ma zostać vanem i tyle,a zapomniałem o papierowych rejestrach badań i o cepie,pzdr młodych diagnostów. Tyle zmian,tyle zmian jak to ogarnąć-kruca bomba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze dodać, że na rynku jest dużo samochodów osobowych, do wyboru do koloru więc to też jest wyjście z sytuacji. Można kupić inny samochód, a ludzie za wszelką cenę się uparli aby akurat ten swój ciężarowy zmienić na osobowy, mając do wyboru już gotowe samochody osobowe.

Piszę tak dlatego, że mija już miesiąc od wprowadzenia zmian a z oświadczeniem od Producenta nadal nikt nie wrócił aby wykonać badanie. 

Minie jeszcze troche czasu i ludzie też dojdą do wniosku że na rynku są do kupienia samochody osobowe i to całkiem duży wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He a mnie jeden giguś przyniósł zaświadczenie z serwisu autoryzowanego o prawidłowości montażu pasów i siedzeń. Nawet nie chciało mi się dyskutować i zaczynać badania.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tu wielu Kolegów uważa, że jak ktoś na pieczątce firmy logo/nazwę danej firmy to jest PRODUCENTEM danego pojazdu. W zasadzie na każdym jego etapie itd... I weź gadaj z takimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy w przypadku pojazdu osobowego, w którym zwiększono liczbę miejsc np. VW Touran z 5 na 7 w myśl nowych zmian potwierdzenie przez producenta jest wymagane? Bo zapis mówi tylko o przypadku zmiany z ciężarowego na osobowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.