Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Czy aby na pewno? A konkretnie o jakim samochodzie, o jakim przypadku mówi paragraf § 9i?

Czy paragraf § 9i zwalnia osobowy z producenckiego oświadczenia? A może paragraf § 9i zwalnia tylko z tedetowskich badań, a oświadczenia jednak wymaga.

Jaka jest konstrukcja i zamysł tego zdania? Jak czytać, żeby pokapować bez szemrania?

Obstawiam, że w przypadkach gdy rodzą się dodatkowe siedzenia, których mocowania w procesie produkcyjnym przewidziano tedetowskie badanie może być oświadczeniem producenta zastąpione. Z mojej strony raczej tyle. Cała reszta pod rozwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§  9i

W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

 

Punkt 9i odwołuje się do  9b, 9d, 9f i 9g a tam nie ma nic o osobówkach. Dzwoniłem jeszcze do ITS i  poprosiłem o potwierdzenie na 100% czy to tyczy się osobówek. Nie dotyczy punkt 9i sytuacji gdy w samochodzie osobowym montujemy dodatkowe fotele w fabrycznych punktach i w takim osobowym pojeździe z 5 na 7 można zrobić zmianę bez TDT i bez kwitka od producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmienił dostawcę.

Spytaj czy w kamperze można podostawiać miejsca samowolnie, a jeszcze lepiej, to w dużym kombiaku. 

Gdyby tak zinterpretować, to zdanie musiałoby brzmieć jakoś tak: W przypadku zmian lub w przypadku pojazdów, o których mowa w paragrafie 9b, 9d, 9f, 9g badanie może być zastąpione oświadczeniem.

 

Ten cały §  9i należy kapować tak:

 

"W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego polegające na spełnieniu wymagań dotyczących wytrzymałości siedzeń i ich mocowania, kotwiczenia pasów bezpieczeństwa, potwierdzone badaniami na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń".

 

Należy sobie samemu rozdzielić o czym mówią te paragrafy wymienione w środku zdania. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Paprock napisał:

Ja bym zmienił dostawcę.

Nie kombinuj. 

9i odnosi się do konkretnych paragrafów.

Zmiana ilości miejsc w dużym kombi jest zapisana w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skupiam się po stokroć i dokładnie wiem, że w tym przepisie nie wymaga się badań, tych badań które z oszczędności miejsca wyszczególniono jako cyfry i litery z symbolem paragrafu, natomiast początek jak i koniec jest jak najbardziej zrozumiały. Nie ma samowolki. Jakiekolwiek miejsca siedzące bez żadnej łaski muszą być potwierdzone. Tak tu jak i zupełnie niepotrzebnie maglowanym bliźniaczym temacie.

Te całe paragrafy dziewiąta są ze sobą niepołączone. Nie tworzą spójności. Każdy z nich opisuje osobną sytuację, osobny przypadek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, Paprock napisał:

Te całe paragrafy dziewiąta są ze sobą niepołączone. Nie tworzą spójności. Każdy z nich opisuje osobną sytuację, osobny przypadek. 

Takie i moje zdanie, co do dziewiątych paragrafów. " co nie ";-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Paprock napisał:

Jakiekolwiek miejsca siedzące bez żadnej łaski muszą być potwierdzone.

Oczywiście. W niektórych przypadkach samym BT do którego porządny diagnosta nie będzie tworzył magii dodatkowych "kwitów".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od czterech lat dociskają pętlę w zakresie konstrukcyjnych zmian, "bo panie robio co chco", a Ty uważasz, że w osobowym można rzeźbić siedzenia bez żadnych wymagań.

 

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w:

§ 9b, (a paragraf dziewięć be mówi o badaniu na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ; z zastrzeżeniem § 9c.)

§ 9d, (a paragraf dziewięć de mówi o badaniu na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14, 17 lub 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ,)

§ 9f, (a paragraf dziewięć i mówi o badaniu na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 17 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ. Przynajmniej dwa siedzenia powinny być wyposażone w zaczepy ISOFIX, spełniające wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ, w tym co najmniej jedno siedzenie w drugim rzędzie,)

§ 9g, (a paragraf dziewięć gie mówi o badaniu na zgodność z wymaganiami Regulaminów nr 14 i 80 EKG ONZ, wykonanymi przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego. Siedzenia powinny być wyposażone w pasy bezpieczeństwa spełniające wymagania Regulaminu nr 16 EKG ONZ,)

może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

 

Jaśniej nie potrafię! Wystarczy przeczytać to, co na czerwono, a następnie objaśnienie w nawiasach ujęte. Kapiszczi?

 

POD PARAGRAFAMI UKRYTE JEST BADANIE!!!

 

Te badania zawierają minimalne różnice dlatego ich szczegółowość i sens zaszyfrowano podając skrótowo numery paragrafów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Paprock napisał:

Ty uważasz, że w osobowym można rzeźbić siedzenia bez żadnych wymagań

Nie. Od pojazdów osobowych są inne paragrafy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda dla mnie jako diagnosty z podstawowej skp jest to dylemat stricte akademicki, ale gdybym musiał takie badanie wykonać rozumienie przepisu jest proste, tzn. w §9i są wymienione wcześniejsze paragrafy bo w nich jest mowa o jednostkach uprawnionych, natomiast początkowe stwierdzenie "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym," jest zawarte to że dotyczy wszystkich pojazdów i w związku z tym dla tych pojazdów wystarczy oświadczenie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem więcej. Z konstrukcji przepisu wynika, że oświadczenie potrzebne jest również dla motocykla!

To tak dla pojaśnienia i żeby było ciut śmieszniej. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jednak ktoś ma jeszcze jakiekolwiek wątpliwości, to dodam, że gdyby w §9i nie było wymienionych wcześniejszych paragrafów to właśnie te tam konkretnie określone pojazdy musiałyby być badane tylko i wyłącznie przez (ojca) Dyrektora TDT lub jednostkę uprawnioną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

mi paragraf 9i wystarczy

Rozumiem, że jeżeli przyniosę "kwit" od Dyrektora TDT dla pojazdów z § 9b i 9d, to u Ciebie badanie mam bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawialiśmy o samochodzie osobowym. To po kiego wycinasz zdanie z osobowego, żeby przeskoczyć do ciężarowego? Co jedno z drugim ma wspólnego?

Jakiś problem z czytaniem zdań złożonych? To zdanie jest proste i można je rozłożyć. Na przykład pominąć to, co wtrącono od jednego do drugiego znaku interpunkcyjnego.

I wyjdzie:

"§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń."

Jeszcze jakieś "ale"?

Jeżeli tak, to proszę jak czterolatkowi. Punkt po punkcie. Paragraf po paragrafie. Z objaśnieniem, dlaczego pozostałe paragrafy zaczynają się od rodzaju pojazdu, a ten ostatni taki dziwaczny.

Dziękuję z góry za zaspokojenie mojej ciekawości.

Nadmienię, że warunki z 2016 roku deko się zmieniły. Jeszcze całkiem nie tak dawno można było cokolwiek zakombinować z osobowym, ale na dzisiaj paragraf 9i te kombinacje uciął. Uciął dla wszystkich pojazdów samochodowych bez względu na rodzaj i podrodzaj.

 

Nie zaczyna się zdania od "więc", więc prosiłbym bardzo w pierwszej kolejności rozebrać dokoptowanie miejsc siedzących w samochodzie osobowym. Przepisy, paragrafy, warunki, wymagania... i tak dalej.

Dzięki.

 

PS.

Mimo wszystko miło, że pytasz, a to znaczy, że wątpliwości chwytasz. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem tego samego zdania co Paprock

 

Niech sobie jeden z drugim kupią inny samochód jeśli takiego potrzebują. Czy ja jakbym potrzebował kupić samochód 5 miejscowy to szukałbym dwumiejscowego, albo jak potrzebuje autobus to czy szukam ciężarówki?

A ludzie kupują co popadnie i liczą ze da rade to zmienić

 

A w ogóle jakby ktoś z Was widział potwierdzenie od producenta to niech wklei skan. Tylko od producenta a nie z ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Domyślam się, że znasz temat o wiele lepiej ode mnie. Przez ostatnie cztery lata jakoś te przeróbki na osobówki się przepychało. Były zgrzyty, że jedne przeszły rejestrację, innym odmówiono, a jeszcze innym zwiększonej ilości miejsc przy zmianie na osobowy nie uwzględniono. O korekcie przepisów w zakresie zmian konstrukcyjnych od dawna było głośno. Aż przyszedł czas, że ukrócono je na amen. No oczywiście nie tym, których stać na badania lub słuszne potwierdzenia. A jak wiadomo badania są drogie, a oświadczeń od producenta do dzisiaj nie ma. :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie już denerwują telefony o zmiany konstrukcyjne bo jak wiadomo dużo osób się pyta a nikt oświadczenia nie załatwił i niektórzy krzyczą do słuchawki z pretensjami jakby to była wina diagnosty. Ponieważ już mnie to denerwuje to zaczołem odpowiadać żeby kupili sobie inny samochód skoro chcą coś zmieniać, a jak Pana nie stać to już nie jest mój problem. 

Edytowane przez Solaris
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie denerwuję. Ja odsyłam do źródła:

"Minister Infrastruktury: wz. A. Bittel"

Ten Pan podpisał się pod nowelizacją, niech klient dzwoni do MI. Ja wykonuję obowiązki w ramach obowiązującego prawa. Kto jest organem ustawodawczym RP? Niech sobie szanowny klient przypomni, było na lekcji WOS-u w podstawówce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Paprock napisał:

wątpliwości chwytasz

Musiałem przetrawić, przeanalizować. Źle dokonana aktualizacja warunków technicznych sprawiła, że nie zrozumiałem intencji ustawodawcy. Paragraf 9i powinien być na początku jako ogólny dla wszystkich pojazdów, następnie wyszczególnienie co zrobić w przypadku gdy tego potwierdzenia nie ma. Rozbijając na poszczególne rodzaje pojazdów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tak jak było z autobusami 100 i miejscami stojącymi. Zapis był niejasny więc takie jeździły. Z fotelami będzie tak samo. Jedni będą chcieli kwity, a drudzy nie i tak będzie się kręciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli standard. Miało być dobrze, a wyszło jak zwykle! :evil:

Ja też mam zastrzeżenie tylko co do § 9i. Uważam, że powinien inaczej być zredagowany i odnosić się do zmian opisanych w tych paragrafach a nie badań.

Tym bardziej, że uzasadnienia do projektu zawierały usprawnienie procedury:

"Mając na celu usprawnienie procedury dopuszczenia pojazdu do ruchu w dodanym § 9i wprowadzono możliwość zastąpienia badania wykonywanego przez jednostkę uprawnioną oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego w przypadku pojazdów dla których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym." 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Rafi90 napisał:

Jedni będą chcieli kwity, a drudzy nie i tak będzie się kręciło.

I oby dla tych drugich nie skończyło się to zmianą pracy i być może nawet czymś w rodzaju wilczego biletu, ale każdy jest kowalem swojego losu i sam go wykuwa. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.