Skocz do zawartości

Zmiana ilości miejsc w samochodzie ciezarowym


norbert94

Rekomendowane odpowiedzi

Jasne masz rację. Ale z autobusem 100 i miejscami stojącymi było niejasne przez długi czas , i nie słyszałem żeby ktoś stracił przez to prace. Nawet jak nas u w firmie gość poleciał w szybę przy hamowaniu i było w DR "BUS100" i S2 ileś tam, to nikt się tym nie zainteresował...

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Rafi90 napisał:

Ale z autobusem 100 i miejscami stojącymi było niejasne przez długi czas , i nie słyszałem żeby ktoś stracił przez to prace.

Ale w tym przypadku nie ma żadnej niejasności, nie rozumiem skąd taki opór, przecież tak naprawdę wszelkie zmiany w pojazdach z dokładaniem siedzeń to był taki wrzód na d..... dla diagnosty, a jak wiadomo wrzody to oznaka choroby i raczej wrednej, teraz jest narzędzie do nietworzenia cudaków, też źle. 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla diagnostów lepiej że tak utrudniono ludziom zmiany konstrukcyjne bo nie oszukujmy się ale ogromna większość ludzi dokonujących takie zmiany to są kombinatorzy i cwaniaki. A po co nam mieć do czynienia z takimi ludźmi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Paprock nie dość, że błądzisz, to jeszcze na manowce sprowadzasz innych, zdroworozsądkowo myślących diagnostów. To rozłożę zapis par. 9i tak, żebyś w końcu zakumał jego sens. Po pierwsze primo, przy samochodach osobowych nie ma żadnych wytycznych dotyczących poświadczenia ilości miejsc przez kogokolwiek w przypadku ich zwiększania. Warunki techniczne wymieniają enumeratywnie wszystkie przypadki, które są precyzyjnie regulowane. A teraz do rzeczy. Pozwolę sobie zredagować tekst przepisu na bardziej zrozumiały. "Badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną lub Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego , o którym mowa § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń, o ile mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa wykonano w procesie produkcyjnym". Istotnym w tym przepisie jest zastąpienie badania punktów mocowania wykonywanym przez jednostki uprawnione lub TDT, oświadczeniem producenta. Żaden przepis nie nakazuje wykonywania tychże badań w przypadku pojazdów osobowych i specjalnych, jeśli nie są wymienione w par. 9 b, d, f, i g.

Edytowane przez aboz
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aboz ma rację moim zdaniem. Nie wymaga się badań określonych w pktach 9b, d, f, g, dla fabrycznych punktów które to dotyczą pojazdów ściśle określonych w przytoczonych paragrafach i z tego tytułu par 9 i dotyczy tych konkretnych pojazdów. Tu oprócz prawnika przydałby się polonista, żeby to wyjaśnić.

Pozdrawiam.

Edytowane przez lokiec3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błądzenie jest rzeczą ludzką, ale w tym przypadku @Paprock i inni w tym ja nie błądzimy, ten 9i mówi wszystko, gdyby w nim było "o których mowa..." to ok ale jest "o którym..." a to odnosi się do Dyrektora TDT i jednostek uprawnionych a nie pojazdów. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to fotki wcięło? Z resztą nie ważne. Zapodam nowe. Z resztą nie chodzi o fotki, a o dokptowane miejsca w osobowym samochodzie. Zakres działania, przepisy, podstawy prawne, dokumenty, oświadczenia i inne takie, żeby tyłek był cały.

 

Widać?

 

t_7_miejsc_na_pokadzie_111.jpgt_5_miejsc_na_pokadzie_107.jpg

 

Opis wcześniej zapodany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki nasz Kraj ma urok, że nie ma rzeczy oczywistych, czytałem kiedyś taki artykuł i rozmawiałem z pewnym Afgańczykiem, który twierdził, jak po ucieczce ze swojego  Kraju zarzekał się na Allaha, że nie wróci tam nigdy - a polskie podatki i urzędy Go do tego zmusiły:(( jaki był wściekły,  że "na siku"  z kontrabandy wysiadł nie po tej stronie naszej granicy zachodniej.

a jak czytam że CBA wchodzi do NIKu….cóż

pewno miał racje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, lokiec3 napisał:

Aboz ma rację moim zdaniem. Nie wymaga się badań określonych w pktach 9b, d, f, g, dla fabrycznych punktów które to dotyczą pojazdów ściśle określonych w przytoczonych paragrafach i z tego tytułu par 9 i dotyczy tych konkretnych pojazdów. Tu oprócz prawnika przydałby się polonista, żeby to wyjaśnić.

Pozdrawiam.

 

Ależ ja nie wymagam żadnych badań. Oczekuję oświadczenia producenta pojazdu podstawowego potwierdzającego prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń. I do tego wykorzystuję ten ostatni paragraf dziewiąty.

Pytam, czy w przypadku samochodu osobowego mogę o taki dokument poprosić?

A jak nie, to proszę ogarnąć siedem siedzeń w osobowym S-Maxie, skoro fabryka wypuściła go jako osobowego pięciomiejscowego.

 

No i żeby sprawa była całkowicie jasna, to przyznaję, że zacząłem błądzić po dziewiątych paragrafach, gdy na forum zarzucono problemy ze zwiększeniem miejsc w autach osobowych.

Lecz szlaki między przepisami są nadal otwarte i zapraszam do wytyczenia prostej drogi jak w przypadku osobowego postąpić.

Mało tego, jak w przypadku motocykla postąpić, o którym nic w dziewiątych paragrafach nie stoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 9i. W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie produkcyjnym, badanie wykonane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g, może być zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń.

 

Jeśli 9i nie łączy się z 9b, d, f i g to czego dotyczy w ogóle 9i? Jakiej sytuacji? Zmian konstrukcyjnych? A może zawsze taki dokument jest wymagany dla każdego pojazdu (nawet bez zmian)?

 

Oj błądzisz Paprock, a w ślad za Tobą inni. Ale nic to, zarobią inne stacje, które czytają przepis ze zrozumieniem. Oczywiście można ustalać czy pojazd posiadał punkty kotwiczenia itd., ale zwiększenie miejsc w osobowym to nie przypadek z par. 9i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Biorę na klatę. A dalej, a zwiększenie miejsc w osobowym jaki to przypadek.

Bo na bank żaden z poniższych:

§ 9b. W samochodzie ciężarowym badaniami można kilka foteli dołożyć.

§ 9d. Samochód ciężarowy badaniami można na autobus przerobić.

§ 9f. Samochód ciężarowy badaniami można na osobowy przerobić.

§ 9g. W autobusie badaniami można klika foteli dołożyć.

§ 9i. Badania można zastąpić oświadczeniem.

 

To teraz chciałbym usłyszeć, co z S-Maxem zrobią inne stacje, które czytają przepis ze zrozumieniem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będą wymagały dokumentu, o którym mowa w 9i. Mogą natomiast wymagać opinii rzeczoznawcy lub innych wiarygodnych dokumentów (np. świadectwo zgodności, oświadczenie producenta o punktach kotwiczenia).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem wyżej, że ani S-Max, ani Fiat Panda, Suzuki Swift takich punktów nie ma. Z Bielskiem próbowałem się dogadać jakie są niuanse techniczne między opcjami cztery lub pięć miejsc, ale usłyszałem tylko "bo tak mówi homologacja".

No i jakoś dziwnie zbieżnie brzmi Twoje "oświadczenie producenta o punktach kotwiczenia" z moim wymogiem oświadczenia wyciągniętego z paragrafu dziewiątego. 

Jakby ktoś mnie spytał, gdzie w warunkach stoi "o oświadczeniu producenta o punktach kotwiczenia", to bez namysłu wskazałbym paragraf 9i. 

Nawet jak palcem pobłądzę to i tak w ten paragraf trafię!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może tak : zaświadczenie wydane przez jednostkę uprawnioną albo Dyrektora Transportowego Dozoru Technicznego, o którym mowa w § 9b, 9d, 9f i 9g (w sensie mowa o tym  samym, konkretnym zaświadczeniu, w każdym z tych wymienionych  paragrafów, które to dotyczą tylko tych przypadków opisanych w nich szczegółowo)  - może zostać zastąpione oświadczeniem producenta pojazdu podstawowego potwierdzającym prawidłowość zamontowania odpowiednich pasów i siedzeń w przypadku tych pojazdów, o których mowa w tych tylko i wyłącznie paragrafach - ukłon w stronę klienta aby odciążyć TDT z tych oczywistych, nie budzących wątpliwości przypadków, w których już ktoś kiedyś badał te punkty i je sprawdzał wydając homologację - w sytuacjach nie wymienionych w tym punkcie oczywiście stosujemy zmiany na ogólnych zasadach i jeżeli mamy wątpliwości co do oryginalności tych punktów to standardowo możemy rzeczoznawcy dać robotę w przypadku np. zmian w  M1,  a jak ktoś ma oświadczenie od producenta podstawowego - to tym lepiej dla niego - bliżej do celu - byle jeszcze oświadczenie z firmy o 45.2.Z  PKD dostarczył - i jak to wszystko mi odpowiada - to niech tam:)) Sformułowany ten punkt jest typowo "po polsku" niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro punktów nie ma - to nie ma i nie będzie zwiększenia liczby miejsc. Par. 9i nie ma tu nic do rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja bardzo przepraszam, że błądzę. Po powyższych wpisach jasno widać, co potrzebne aby w osobowym miejsca dołożyć:

  1. Oświadczenie Producenta.

  2. Rzeczoznawca Motoryzacyjny.

  3. Podmiot z PKD 45.2.Z.

Lista pozostaje otwarta, co jeszcze?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozum, że oświadczenie producenta zastępuje badania jednostek, których nie przeprowadza się w przypadku osobowych/specjalnych. I dotyczy tylko tych pojazdów, które posiadały właściwe punkty mocowania w pierwszym etapie.

Co do S-Maxa to twoja wiedza ogranicza się do mocowania siedzeń do podłogi, a w tym pojeździe występuje ślepa podłoga dla trzeciego rzędu. I we wszystkich wariantach i wersjach homologacja jest z wartością 5-7. Więc każdy jeden egzemplarz typu bodaj WA6 jest przewidziany na 7 miejsc.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadałem dziś pytanie jadnemu z prawników  instytucji co juz o niej dziś wspominałem.Pytanie brzmiało "Mam auto które zakupiłem jako nowe osobowe 5-miejscowe,następnie zostało ono u dilera zmienione na ciężarowe 4-miejscowe.Teraz chce wrócić co mi jest potrzebne?.

Odp. Według ich konsultacji z MI wystarczy dokument od przedstawiciela danej marki w kraju sprzedazy,a jeśli ten przedstawiciel zezwoli również ASO który ten pojazd sprzedało.

Następne moje pytanie tyczyło a co jeśli ten tematyczny pojazd nie miał zmienionego rodzaju a tylko usunięte miejsce i teraz chce wrócic?

Odp. Działamy jak dotychczas... czyli przed zmianami, paragrafy 9++go nie dotycza.

To tyle co udało mi sie dowiedzieć na dziś .

 

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, michal_k napisał:

Skoro punktów nie ma - to nie ma i nie będzie zwiększenia liczby miejsc.

Napisałem to juz pare razy. Jak nie ma do czego zamontować to nie montuje, bo nikt nie zrobi mocowań w karoserii, ale jak sharan miał 7 miejsc , później ktoś go zrobił na 5 , więc zostały wszystkie punkty i mocowania , to nie widze problemu żeby zrobić znów 7 bez potwierdzania czegokolwiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Po powyższych wpisach jasno widać, co potrzebne aby w osobowym miejsca dołożyć:
  1. Oświadczenie Producenta.
  2. Rzeczoznawca Motoryzacyjny.
  3. Podmiot z PKD 45.2.Z.
Lista pozostaje otwarta, co jeszcze?
 

Dla pojazdów, dla których jestem w stanie ustalić dane homologacyjne, żadne z powyższych. Już pomijam fakt, że do zmiany liczby miejsc podmiot uprawniony w ogóle nie jest wymagany, o ile nie następuje zmiana rodzaju pojazdu.

Wysłane z mojego Moto G (5S) Plus przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Ciebie. Materiał S-Maxa pochodzi stamtąd: https://forum.osds.org.pl/viewtopic.php?p=18961#18961

Zadałem sobie trochę trudu i dwa modele obejrzałem dokładnie. Nie mi oceniać treści w katalogach.

A cytowaną przez Ciebie niby moją listę tworzę na podstawie innych wypowiedzi. Czyli zbieram do kupy to, co mówią inni. I się pod nią nie podpiszę.

 

 

No i wracając do Sharanów / do S-Maxów proszę objaśniać dalej. W bagażniku dużo miejsca aby przyspawać dwa siedzenia i nagwintować z sześć otworów M12 pod pasy.

Tego nie rozumiem: "skoro punktów nie ma - to nie ma i nie będzie zwiększenia liczby miejsc". Dlaczego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, michal_k napisał:

Skoro punktów nie ma - to nie ma i nie będzie zwiększenia liczby miejsc. Par. 9i nie ma tu nic do rzeczy.

Kto powiedział że nie ma? Oczywiście że są - pytanie na ile zgodne z zamiarem producenta?

  Gdyby się skupić na "W przypadku pojazdów, w których wykonano mocowania siedzeń i pasów bezpieczeństwa w procesie pro- dukcyjnym" to jakie inne "przypadki" ustawodawca przewiduje? Ja również bym tak chciał - postawić kropkę- bo i po co komu kłopot, ale że jest jak jest to jedni widzą na obrazku staruszkę, inni młodą dziewczynę, a jeszcze inni oba te obrazki - i każdy ma rację. Prawnik ostatnio powiedział, że skoro kierowca nie zauważył pieszego wchodzącego na pasy to znaczy że kierowca nie mógł go widzieć - a więc wtargnął...  i tak to działa. A pierwszy niech rzuci kamień ten, który sprawdza wszystkie punkty mocowania siedzeń w trakcie kontroli (bez demontowania podzespołów, osłon tłumika itp)

Nic przed sądem nie znaczy opinia rzeczoznawcy, oświadczenie producenta czy kwiatek z firmy z 45.20.Z - wyroki pokazują jasno kto winien - a reszta - łącznie z WK - ma najlepsze miejsca siedzące w tym spektaklu i kary są zdecydowanie różne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.