Skocz do zawartości

ustalenie danych


stangzbi

Rekomendowane odpowiedzi

1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: 
a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, 
b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, 
c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, stangzbi napisał:

czy można zrobić ustalenie danych przyczepy rolniczej DMC 4900 kg na PSKP

jeżeli pytasz jako diagnosta to katastrofa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie ma co strzępić klawiatury, bo przepis jest tak skonstruowany, że trudno wywnioskować jednoznacznie czy chodzi o przyczepy do 3,5 t. (tak będzie z samochodowymi do 3,5 t.) czy wszystkie przyczepy które można łączyć z pojazdami o których mowa w pkt. a, co w przypadku ciągników rolniczych nie jest takie jednoznaczne. Ja doradzam ostrożność i wykonywanie badań pojazdów wyłącznie o DMC do 3,5 t.

  • Lubię 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, aboz napisał:

, co w przypadku ciągników rolniczych nie jest takie jednoznaczne

Czyli podstawowa może zrobić c-360 z przyczepą 10500 - ciekaw interpretacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpis nie jest wadliwy - tylko interpretacje nie zawsze trafne. Pojazd do 3,5 t może max ciągnąć przyczepę 3,5 t i to jest w granicach możliwości PSKP. I to miał ustawodawca na myśli Co do ciągników to raczej przyczep o DMC do 3,5 t rolniczych to może jest z dwie trzy marki . Ale nic nie zabrania ciągnąć przyczepkę do 3,5t ciągnikiem na przegląd jeśli ma zaczep dla takowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, IVVO napisał:

Pojazd do 3,5 t może max ciągnąć przyczepę 3,5 t

 

Ciągnik może więcej.

 

Przepis należy czytać tak: PSKP może wykonywać badania pojazdów do 3,5 t (w tym przyczepy), a zastrzeżenie dotyczy jedynie tego, że nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, michal_k napisał:

nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep.

j tu jest sedno ale przecież każdy z nas pruzcujących na PSKP powinien wiedzieć jakie badania moze wykonywać no chyba, że nie wie... 

 

Oczywiście i ja mam nie raz nie dwa "zagwózdkę" w  różnych sytuacjach ale większość pytań zadawanych tutaj przez diagnostów powinno być rozwiązanych na etapie kursu dla przyszłych diagnostów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja tak sobie siedzę z boku i z wpisów w powyższym wątku jasno wynika jedno.

 

Temat może na początku wydawał się żenująco prosto i czytelny, ale po wypowiedziach jak najbardziej światłych (bez cienia ironii) Kolegów widać, że absolutnie tak nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja tak z innej flanki znienacka wypalę, coby może ułatwić sprawę pokapowania pojazdów i przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami.

Taki fragment:

§ 4. Stacja kontroli pojazdów przeprowadzająca badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i powyżej oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami powinna spełniać wymagania dla stacji kontroli pojazdów przeznaczonych do badań technicznych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz posiadać wyposażenie kontrolno-pomiarowe odpowiednio do zakresu wykonywanych badań technicznych oraz badanych pojazdów.

- Jasne czy ciemne?

- Jasne, że ciemne! 

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wystarczy kilka definicji z ustawy PoRD

"

12 godzin temu, IVVO napisał:

a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c

31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane;

Przyczepa to też pojazd

50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem;

 

I dalej staje się jasne,że zastrzeżenie

12 godzin temu, IVVO napisał:

c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego;

dotyczy długości stanowiska kontrolnego i nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy,bo jak wiemy w PSKP można badać pojazdy do 3,5t a przyczepa jest pojazdem.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

 

Przepis należy czytać tak: PSKP może wykonywać badania pojazdów do 3,5 t (w tym przyczepy), a zastrzeżenie dotyczy jedynie tego, że nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep.

Nic dodać , nic ująć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tak dawno nie taki znowu "młody" diagnosta na PSKP zrobił badanie przyczepie 6t. Bo właściciel stwierdził iż poprzednik takowe bez problemu rejestrował bo w zezwoleniu dla SKP jest wyraźnie napisane A że nie mieli za dużo badań w czasie kontroli wyszło to. I larum bo starostwo wszczęło postępowanie wyjaśniające. Nie napiszę tutaj jakich "chwytów" użyłem w piśmie do starostwa aby ratować D tego Pana - ale się udało - musiałem udowodnić iż "pewnym przyrządem " da się nie wjeżdzając na rolki sprawdzić WSH -  jeśli osoba będąca w starostwie miała by troszeczkę większą wiedzę to raczej pozbył by się uprawnień

Dobrze że wyjaśnienie to zostało na poziomie starostwa - jak by poszło "wyżej" to panowie z TDT mieli by nie zły ubaw czytając to wyjaśnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, IVVO napisał:

jeśli osoba będąca w starostwie miała by troszeczkę większą wiedzę 

miała wystarczającą, ale  wyjaśnienie musiało  być tak fascynująco merytoryczne, że nadzór po analizie tylko mógł pogrozić paluszkiem i na tym zakończyć. :hihi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie, popełniłem błąd. Oczywiście pkt. a mówi o pojazdach o DMC do 3,5 t., co dotyczy również przyczep. Pkt. c odnosi się jedynie do wymagań dla SKP, które chcą te przyczepy badać.

Edytowane przez aboz
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mnie chodziło o ustalenie danych a mianowicie przyjechał klient który miał do uzupełnienia tylko pozycje F1 w DR i moim zdaniem wystarczyło z sumować  dwie pozycje z DR i wystawić zaświadczenie niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km  OSKP

Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, stangzbi napisał:

niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km  OSKP

Bierz przykład ze swojego diagnosty i ucz się dużo od niego.

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego @stangzbi, no ale w czym problem tkwi, bo się gubię zaiste...

Martwisz się odległością do najbliższej okręgówki, ilością danych do ustalenia, czy zdolnościami obliczeniowymi kalkulatora?

A jakby podjechał samochód czterdziestotonowy ustalić moc silnika i największy dopuszczalny nacisk osi, to wtedy co byś zrobił i dlaczego?

 

 

 

 

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, stangzbi napisał:

Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ?

 

Nie, ale mają wyłączne prawo do badań pojazdów powyżej 3,5 t.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Paprock napisał:

A jakby podjechał samochód czterdziestotonowy ustalić moc silnika i największy dopuszczalny nacisk osi, to wtedy co byś zrobił i dlaczego?

Zadał by takie samo pytanie ... Bo jak widać umie tylko liczyć ... a to odległości, a to uciekające niby pieniądze. 

 

A trzeba było poprosić diagnostę gdzie  tak napisane i sobie poczytać np. ustawę PoRD i mieć czarno na białym (takie czarne litery na białym tle :giggle:), poszerzając swoja wiedzę.

No ale pracodawca wie przecież lepiej, a diagnosta się nie zna. I właśnie stracił zaufanie właściciela, bo pieniądz pojechał 20 km dalej. :yeah:

I jaka sztuka dodać do siebie kilka cyfr, że aż kalkulator potrzebny ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, stangzbi napisał:

Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ?

OSKP maja takie same kalkulatory , może nawet gorsze ale OSKP ma uprawnienia do wykonywania BADAŃ TECHNICZNYCH  pojazdów o DMC pow 3,5 t a ustalenie danych jest BADANIEM TECHNICZNYM .zakaz nie dotyczy tylko okresowych badań ale wszystkich , także nabicia numerów i tabliczek zastępczych ( na podstawowej nie ma prawa tego robić).

 

5 godzin temu, stangzbi napisał:

niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km  OSKP

daj mu za to premię bo uratował Twoją PSK ( i siebie ) od kłopotów  , wie co robi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.