stangzbi Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 Witam, czy można zrobić ustalenie danych przyczepy rolniczej DMC 4900 kg na PSKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 1) podstawowej stacji kontroli pojazdów – w zakresie: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c, b) dodatkowych badań technicznych w odniesieniu do pojazdów, o których mowa w lit. a, z zastrzeżeniem ust. 1a, c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 32 minuty temu, stangzbi napisał: czy można zrobić ustalenie danych przyczepy rolniczej DMC 4900 kg na PSKP jeżeli pytasz jako diagnosta to katastrofa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 PATRONAT - diagnosta Z profilu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 Może też nie ma czasu doczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 1 godzinę temu, IVVO napisał: PATRONAT - diagnosta widziałem to IVVO ale dalej mam cichą nadzieję, że to jednak nie diagnosta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 Panowie nie ma co strzępić klawiatury, bo przepis jest tak skonstruowany, że trudno wywnioskować jednoznacznie czy chodzi o przyczepy do 3,5 t. (tak będzie z samochodowymi do 3,5 t.) czy wszystkie przyczepy które można łączyć z pojazdami o których mowa w pkt. a, co w przypadku ciągników rolniczych nie jest takie jednoznaczne. Ja doradzam ostrożność i wykonywanie badań pojazdów wyłącznie o DMC do 3,5 t. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 4 godziny temu, aboz napisał: , co w przypadku ciągników rolniczych nie jest takie jednoznaczne Czyli podstawowa może zrobić c-360 z przyczepą 10500 - ciekaw interpretacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 @IVVO napisałem o głupiej konstrukcji przepisu (bo jest głupia), ale dodałem też Cytat doradzam ostrożność i wykonywanie badań pojazdów wyłącznie o DMC do 3,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 Wpis nie jest wadliwy - tylko interpretacje nie zawsze trafne. Pojazd do 3,5 t może max ciągnąć przyczepę 3,5 t i to jest w granicach możliwości PSKP. I to miał ustawodawca na myśli Co do ciągników to raczej przyczep o DMC do 3,5 t rolniczych to może jest z dwie trzy marki . Ale nic nie zabrania ciągnąć przyczepkę do 3,5t ciągnikiem na przegląd jeśli ma zaczep dla takowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 19 minut temu, IVVO napisał: Pojazd do 3,5 t może max ciągnąć przyczepę 3,5 t Ciągnik może więcej. Przepis należy czytać tak: PSKP może wykonywać badania pojazdów do 3,5 t (w tym przyczepy), a zastrzeżenie dotyczy jedynie tego, że nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 46 minut temu, michal_k napisał: nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep. j tu jest sedno ale przecież każdy z nas pruzcujących na PSKP powinien wiedzieć jakie badania moze wykonywać no chyba, że nie wie... Oczywiście i ja mam nie raz nie dwa "zagwózdkę" w różnych sytuacjach ale większość pytań zadawanych tutaj przez diagnostów powinno być rozwiązanych na etapie kursu dla przyszłych diagnostów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 A ja tak sobie siedzę z boku i z wpisów w powyższym wątku jasno wynika jedno. Temat może na początku wydawał się żenująco prosto i czytelny, ale po wypowiedziach jak najbardziej światłych (bez cienia ironii) Kolegów widać, że absolutnie tak nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 To ja tak z innej flanki znienacka wypalę, coby może ułatwić sprawę pokapowania pojazdów i przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami. Taki fragment: § 4. Stacja kontroli pojazdów przeprowadzająca badania techniczne pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t i powyżej oraz przyczep przeznaczonych do łączenia z tymi pojazdami powinna spełniać wymagania dla stacji kontroli pojazdów przeznaczonych do badań technicznych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t oraz posiadać wyposażenie kontrolno-pomiarowe odpowiednio do zakresu wykonywanych badań technicznych oraz badanych pojazdów. - Jasne czy ciemne? - Jasne, że ciemne! ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 A wystarczy kilka definicji z ustawy PoRD " 12 godzin temu, IVVO napisał: a) okresowego badania technicznego pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z zastrzeżeniem lit. c 31) pojazd - środek transportu przeznaczony do poruszania się po drodze oraz maszynę lub urządzenie do tego przystosowane; Przyczepa to też pojazd 50) przyczepa - pojazd bez silnika, przystosowany do łączenia go z innym pojazdem; I dalej staje się jasne,że zastrzeżenie 12 godzin temu, IVVO napisał: c) badań technicznych przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdami określonymi w lit. a, o ile stacja spełnia wymagania, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 84a ust. 1 pkt 1 ustawy w zakresie długości stanowiska kontrolnego; dotyczy długości stanowiska kontrolnego i nie ma nic wspólnego z DMC przyczepy,bo jak wiemy w PSKP można badać pojazdy do 3,5t a przyczepa jest pojazdem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 28 Grudzień 2018 Share Napisano 28 Grudzień 2018 2 godziny temu, michal_k napisał: Przepis należy czytać tak: PSKP może wykonywać badania pojazdów do 3,5 t (w tym przyczepy), a zastrzeżenie dotyczy jedynie tego, że nie każda PSKP może wykonywać badania przyczep. Nic dodać , nic ująć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 Nie tak dawno nie taki znowu "młody" diagnosta na PSKP zrobił badanie przyczepie 6t. Bo właściciel stwierdził iż poprzednik takowe bez problemu rejestrował bo w zezwoleniu dla SKP jest wyraźnie napisane A że nie mieli za dużo badań w czasie kontroli wyszło to. I larum bo starostwo wszczęło postępowanie wyjaśniające. Nie napiszę tutaj jakich "chwytów" użyłem w piśmie do starostwa aby ratować D tego Pana - ale się udało - musiałem udowodnić iż "pewnym przyrządem " da się nie wjeżdzając na rolki sprawdzić WSH - jeśli osoba będąca w starostwie miała by troszeczkę większą wiedzę to raczej pozbył by się uprawnień Dobrze że wyjaśnienie to zostało na poziomie starostwa - jak by poszło "wyżej" to panowie z TDT mieli by nie zły ubaw czytając to wyjaśnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 28 minut temu, IVVO napisał: jeśli osoba będąca w starostwie miała by troszeczkę większą wiedzę miała wystarczającą, ale wyjaśnienie musiało być tak fascynująco merytoryczne, że nadzór po analizie tylko mógł pogrozić paluszkiem i na tym zakończyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 (edytowane) Dobra Panowie, popełniłem błąd. Oczywiście pkt. a mówi o pojazdach o DMC do 3,5 t., co dotyczy również przyczep. Pkt. c odnosi się jedynie do wymagań dla SKP, które chcą te przyczepy badać. Edytowane 29 Grudzień 2018 przez aboz 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stangzbi Napisano 29 Grudzień 2018 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2018 Panowie mnie chodziło o ustalenie danych a mianowicie przyjechał klient który miał do uzupełnienia tylko pozycje F1 w DR i moim zdaniem wystarczyło z sumować dwie pozycje z DR i wystawić zaświadczenie niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km OSKP Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 7 minut temu, stangzbi napisał: niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km OSKP Bierz przykład ze swojego diagnosty i ucz się dużo od niego. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 Kolego @stangzbi, no ale w czym problem tkwi, bo się gubię zaiste... Martwisz się odległością do najbliższej okręgówki, ilością danych do ustalenia, czy zdolnościami obliczeniowymi kalkulatora? A jakby podjechał samochód czterdziestotonowy ustalić moc silnika i największy dopuszczalny nacisk osi, to wtedy co byś zrobił i dlaczego? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 23 minuty temu, stangzbi napisał: Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ? Nie, ale mają wyłączne prawo do badań pojazdów powyżej 3,5 t. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 41 minut temu, Paprock napisał: A jakby podjechał samochód czterdziestotonowy ustalić moc silnika i największy dopuszczalny nacisk osi, to wtedy co byś zrobił i dlaczego? Zadał by takie samo pytanie ... Bo jak widać umie tylko liczyć ... a to odległości, a to uciekające niby pieniądze. A trzeba było poprosić diagnostę gdzie tak napisane i sobie poczytać np. ustawę PoRD i mieć czarno na białym (takie czarne litery na białym tle ), poszerzając swoja wiedzę. No ale pracodawca wie przecież lepiej, a diagnosta się nie zna. I właśnie stracił zaufanie właściciela, bo pieniądz pojechał 20 km dalej. I jaka sztuka dodać do siebie kilka cyfr, że aż kalkulator potrzebny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 29 Grudzień 2018 Share Napisano 29 Grudzień 2018 5 godzin temu, stangzbi napisał: Uważacie że na OSKP mają inne kalkulatory ? OSKP maja takie same kalkulatory , może nawet gorsze ale OSKP ma uprawnienia do wykonywania BADAŃ TECHNICZNYCH pojazdów o DMC pow 3,5 t a ustalenie danych jest BADANIEM TECHNICZNYM .zakaz nie dotyczy tylko okresowych badań ale wszystkich , także nabicia numerów i tabliczek zastępczych ( na podstawowej nie ma prawa tego robić). 5 godzin temu, stangzbi napisał: niestety mój diagnosta odesłał klienta do oddalonej o 20 km OSKP daj mu za to premię bo uratował Twoją PSK ( i siebie ) od kłopotów , wie co robi . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.