JANUSZ60 Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 stosowanie wyładowczych źródeł światła wiąże się z koniecznością jednoczesnego zastosowania urządzeń samopoziomujących i samooczyszczających reflektor. Mam nadzieję, że montowane fabrycznie wszystkie takowe urządzenia posiadają,,, zdarza się inaczej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 Mam nadzieję, że montowane fabrycznie wszystkie takowe urządzenia posiadają,,, zdarza się inaczej ? Panowie po kolei. 1. Ksenony fabrycznie muszą mieć spryskiwacze i poziomowanie ! - wynika to z przepisów homologacyjnych i z regulaminów EKG 2. Mając tą wiedzę nie możemy twierdzić że przepisy homologacyjne nas nie dotyczą,a na ich podstawie musimy na badaniu wymagać zgodności pojazdu również z przepisami homologacyjnymi i regulaminami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarolud Napisano 24 Styczeń 2010 Share Napisano 24 Styczeń 2010 zdarza się inaczej ? Jak do tej pory trafiło się ale tylko w aucie z USA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 więc napisze i ja coś po swojemu co chyba wcześniej już pisałem - samopoziomowanie obowiązkowo przy ` w przypadku reflektora z wyładowczym źródłem światła (ksenonowe).` Ponadto wszyscy `gadżeciarze` mają zestawy z allegro lub ze sklepu za 220zł, na których nie ma prawa być jakiejkolwiek homologacji. Nikt nie kupi żarówki -jednej - za 200zł czy ile one tam kosztują bo taka nie jest przerobiona do zamontowania w reflektor HC/R. Ja na drodze wyjmować tego nie będę bo za dużo roboty, szukam przetwornicy i każe wyłączyć i włączyć mijanki, elegancko widać, że ksenon. Poza tym światła nie mogą powodować oślepienia więc bez wysiłku `chlastam` DR nie martwiąc się o układ oczyszczania. Mimo wszystko uważam, że jeśli są takie wymagania do homologacji to są po to, żeby było bezpieczniej, żeby nikt po oczach drugiem nie walił. Skoro tak mają być wyposażone nowe samochody to tym bardziej stare, przerabiane, szkoda tylko, że jasno tego nikt nie napisał. no i moje `ulubione` wszędobylskie dziadowskie diody, których tylko w nosie brakuje kierowcom... Albo w taki sposób jak niżej montowane albo w środku reflektora... Beznadzieja, rozklejać reflektor tylko po to żeby wsadzić dziadostwo w środek.. i większość się burzy, że tak ma być, tak jest dobrze i prawidłowo no i DR do worka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 większość się burzy, że tak ma być, tak jest dobrze i prawidłowo no i DR do worka Chociaż jeden rzeczowy sierżant Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kolanko Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 Chociaż jeden rzeczowy sierżant Niewielu niestety takich co widać na drogach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 no i moje `ulubione` wszędobylskie dziadowskie diody, których tylko w nosie brakuje kierowcom... No widzę ze nie tylko ja mam na tym punkcie fioła.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JACEK GUZ Napisano 9 Luty 2010 Share Napisano 9 Luty 2010 Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów bez grama wyobrażni nie mówiąc już o znajomości przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów Przyjechał koleś z podobnie zamontowanymi diodami jak wyżej. Jak sie panu nie podobają to ja je rozłącze i nawet mogę zdemontować-jak powiedział tak zrobił.Trwało to 15 sek-tak cwany miał to zrobione Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem I co- policjant go za godzine skontroluje i stwierdzi ,że diagnosta "beeee",bo przepuścił takiego "babola" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radan Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów Przyjechał koleś z podobnie zamontowanymi diodami jak wyżej. Jak sie panu nie podobają to ja je rozłącze i nawet mogę zdemontować-jak powiedział tak zrobił.Trwało to 15 sek-tak cwany miał to zrobione Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem I co- policjant go za godzine skontroluje i stwierdzi ,że diagnosta "beeee",bo przepuścił takiego "babola" co by nie było na takich cwaniaków odpowiadam jasno , że instalacja elektryczna łącznie z kostkami i włacznikiem też znika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem no właśnie to jest problem, na szczęście ja mam taki bloczek, na którym za te dziadostwo - ksenon diody itp do kosztów zakupu dziadostwa dorzucam jeszcze 200zł od siebie hahahaha a teraz jeszcze odnośnie `ksenon festyn` (nie przypominam sobie, żebym pisał o tym ), zatrzymałem niedawno gościa - Citroen C5, z tych pierwszych modeli. Z daleka - kosmos, HID jak nic. Zatrzymałem, gość starszy, świeżo kupił gablotę. Macha do góry, już nie pamiętam czy przetwornice były ale gość mówi `zaraz zaraz - kolega mi mówił, że one są przystosowane do ksenonów`, patrzę na lampę - jak w morde strzelił DC. O ile pamiętam było na jednym reflektorze HC i DC. Normalny standardowy reflektor, nic nie wymieniane. Układ oczyszczania jest, gość wlączył światła -słychać było silniki od samopoziomowania. Problem w tym, że światło jakim to świeciło było bardziej niebieskie i waliło w górę. Czy na Waszych urządzeniach widać, że światło świeci w miejsca gdzie go być nie powinno? Teraz żałuje, że nie zatrzymałem mu DR (chwila słabości ) bo waliło po oczach i na niebiesko świeciło. No, tyle mojego wywodu, główne pytanie czy jesteście w stanie sprawdzić w jakim stopniu takie światło świeci w punkty, w których go być nie powinno. Ile mają kelwinów oryginalne żarówki w oryginalnych zestawach ? Tak się zastanawiam, czy gość nie miał jakichś żarówek typu 1200K przy przystosowanym reflektorze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Co do świateł diodowych do jazdy dziennej. Jeśli są prawidłowo zamontowanie i podłączone oraz posiadają na kloszach oznaczenia E i RL to nie ma problemu. Sam chcę takie kupić i założyć. Tylko kosztują one na alledrogo od 120-150 zł wzwyż podczas gdy takie "pseudo" można kupić już za 30 zł. O ile pamiętam było na jednym reflektorze HC i DC DC to nie wszystko. System czyszczenia i samopoziomowanie jeszcze (to pisałeś, że było). Reflektory często są homologowane do różnych źródeł światła, ale poszczególne żarówki różnią się mocowaniami które są osadzone na stałe w reflektorze. Czy na Waszych urządzeniach widać, że światło świeci w miejsca gdzie go być nie powinno? TAK Tak się zastanawiam, czy gość nie miał jakichś żarówek typu 1200K przy przystosowanym reflektorze... Możliwe. Są takie żarówki co w reflektorze wyglądają jak ksenon, ale efekt świecenia jest mierny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 no i wszystko jasne, trafi się gość bo to miejscowy, gdzieś z gminy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Może ktoś wie co oznacza na dziennych LED-ach -DRL? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 no właśnie, zauważyłem, że DRL są na kloszach, na których jest też 02A tj pozycyjne a DRL jak kopałem już w swoich mądrych notatkach z kursów tak nigdzie tego nie znalazłem... a to = badziew? na allegro te, które mają DRL lub nawet LRD są z tej niższej półki. Znaczy się jazda na takich = jazda na św. pozycyjnych na to wychodzi. O losie - znowu mandat hehe ale pewny nie jestem, niech ktoś mądrzejszy mnie oświeci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=3612 załącznik Kody lamp samochodowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Oznaczenia DRL tam nie ma,pismo trochę stare Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 a w ogóle jest takie oznaczenie? jest taki typ homologacji/ światła ? Jak jest to gdzie ? Bo mi się wydaję, że to kolejny ` sposób` na sprzedaż gadżetów. Światła pozycyjne z dopisanym DRL które nie istnieje w przepisach.. znaczy się zostaje A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 Nie wiem czyto coś pomorze ale znalazłem coś takiego Witamy na stronie DRL - światła do jazdy dziennej, na której znajdują sie informacje na temat oświetlenia samochodowego w dzień czyli lamp do jazdy dziennej (symbol DRL oznacza skrót anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights). http://dojazdydziennej.com.pl/ [ Dodano: 10-02-2010, 20:30 ] a w ogóle jest takie oznaczenie? jest taki typ homologacji/ światła ? Jak jest to gdzie ? Bo mi się wydaję, że to kolejny ` sposób` na sprzedaż gadżetów I tu chyba masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sierżant Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 też to czytałem, to może być ogólnie oznaczane z angielskiego ale co do znaków homologacyjnych to nie ma potwierdzenia. Myślcie silnie, ja muszę uciekać spać, na 3 do robotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Luty 2010 Share Napisano 10 Luty 2010 DRL które nie istnieje w przepisach. Niekoniecznie, ponieważ może to być lampa: "...ZAŁĄCZNIK Nr 6 (98) WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO I PRZYCZEPY § 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich..." za Dz.U. 32 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sismon Napisano 11 Luty 2010 Share Napisano 11 Luty 2010 pytanie odnośnie xenonu- mając oryginalny xenon w aucie wiadomo samopoziomowanie i spryski spala mi się przetwornica, a wiadomo ze jest droga wiec kupuje najtańszy zestaw hid na allegro i zakładam - i co wtedy jak będzie wynik przeglądu? sprawdza ktoś te atesty na żarnikach itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Luty 2010 Share Napisano 11 Luty 2010 sprawdza ktoś te atesty na żarnikach itp? Oczywiście, jeżeli w trakcie badania wychodzi, że ktoś używa elementów bez wymaganych homologacji a takowe są wymagane to wynik badania N a jeżeli zagraża to bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu bądź ochronie środowiska to i traci się DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 12 Luty 2010 Share Napisano 12 Luty 2010 a wiadomo ze jest droga wiec kupuje najtańszy zestaw hid na allegro i zakładam Gwarantuję ci, że zestaw HID z allegro nie pasuje do oryginalnego układu A jeśli robisz jakieś przeróbki w oświetleniu to N. Wiem, że lajf is brutal i powiem tak, stać na konia to stać i na owies. I to dotyczy wszystkich, tak też i diagnostów i ich samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sismon Napisano 12 Luty 2010 Share Napisano 12 Luty 2010 Nie bądz taki pewny bo są juz zestawy hid z żarnikami d2s i wszytko ładnie pasuje. żeby wszytko było legalne jakie muszą być oznenia na żarnikach lub przetwornicy? czy jakieś żarniki z obsadą np h7 mają atest ? ktoś sie z czyms takim spotkał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.