Skocz do zawartości

Przeróbka lamp na xsenony.


Ruslan Vitkovic

Rekomendowane odpowiedzi

stosowanie wyładowczych źródeł światła wiąże się z koniecznością jednoczesnego zastosowania urządzeń samopoziomujących i samooczyszczających reflektor.

Mam nadzieję, że montowane fabrycznie wszystkie takowe urządzenia posiadają,,,

zdarza się inaczej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że montowane fabrycznie wszystkie takowe urządzenia posiadają,,,

zdarza się inaczej ?

Panowie po kolei.

1. Ksenony fabrycznie muszą mieć spryskiwacze i poziomowanie ! - wynika to z przepisów homologacyjnych i z regulaminów EKG

2. Mając tą wiedzę nie możemy twierdzić że przepisy homologacyjne nas nie dotyczą,a na ich podstawie musimy na badaniu wymagać zgodności pojazdu również z przepisami homologacyjnymi i regulaminami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

więc napisze i ja coś po swojemu co chyba wcześniej już pisałem - samopoziomowanie obowiązkowo przy ` w przypadku reflektora z wyładowczym źródłem światła (ksenonowe).` Ponadto wszyscy `gadżeciarze` mają zestawy z allegro lub ze sklepu za 220zł, na których nie ma prawa być jakiejkolwiek homologacji. Nikt nie kupi żarówki -jednej - za 200zł czy ile one tam kosztują bo taka nie jest przerobiona do zamontowania w reflektor HC/R. Ja na drodze wyjmować tego nie będę bo za dużo roboty, szukam przetwornicy i każe wyłączyć i włączyć mijanki, elegancko widać, że ksenon. Poza tym światła nie mogą powodować oślepienia więc bez wysiłku `chlastam` DR nie martwiąc się o układ oczyszczania.

Mimo wszystko uważam, że jeśli są takie wymagania do homologacji to są po to, żeby było bezpieczniej, żeby nikt po oczach drugiem nie walił. Skoro tak mają być wyposażone nowe samochody to tym bardziej stare, przerabiane, szkoda tylko, że jasno tego nikt nie napisał. :(

 

no i moje `ulubione` wszędobylskie dziadowskie diody, których tylko w nosie brakuje kierowcom... Albo w taki sposób jak niżej montowane albo w środku reflektora... Beznadzieja, rozklejać reflektor tylko po to żeby wsadzić dziadostwo w środek.. i większość się burzy, że tak ma być, tak jest dobrze i prawidłowo :shock:

no i DR do worka :evil:

53a91ad5600fb3d8a7ffc909541a7fe8,10,19,0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

większość się burzy, że tak ma być, tak jest dobrze i prawidłowo :shock:

no i DR do worka :evil:

:ok:ok:ok Chociaż jeden rzeczowy sierżant :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i moje `ulubione` wszędobylskie dziadowskie diody, których tylko w nosie brakuje kierowcom...

No widzę ze nie tylko ja mam na tym punkcie fioła.... :ok::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów bez grama wyobrażni nie mówiąc już o znajomości przepisów :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów

 

Przyjechał koleś z podobnie zamontowanymi diodami jak wyżej.

Jak sie panu nie podobają to ja je rozłącze i nawet mogę zdemontować-jak powiedział tak zrobił.Trwało to 15 sek-tak cwany miał to zrobione :lol:

Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem :-P

I co- policjant go za godzine skontroluje i stwierdzi ,że diagnosta "beeee",bo przepuścił takiego "babola" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody owszem tak ale tylko fabrycznie a nie jakieś tam kosmiczne wytwory kierowców majsterkowiczów

 

Przyjechał koleś z podobnie zamontowanymi diodami jak wyżej.

Jak sie panu nie podobają to ja je rozłącze i nawet mogę zdemontować-jak powiedział tak zrobił.Trwało to 15 sek-tak cwany miał to zrobione :lol: Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem :-P

I co- policjant go za godzine skontroluje i stwierdzi ,że diagnosta "beeee",bo przepuścił takiego "babola" 8)

 

co by nie było na takich cwaniaków odpowiadam jasno , że instalacja elektryczna łącznie z kostkami i włacznikiem też znika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjechał ,przyklęknął ,wsadził w zaczepy diody,połączył kostki, diody zabłysnęły pełnym blaskiem i tyle go widziałem

no właśnie to jest problem, na szczęście ja mam taki bloczek, na którym za te dziadostwo - ksenon diody itp do kosztów zakupu dziadostwa dorzucam jeszcze 200zł od siebie hahahaha :D

 

a teraz jeszcze odnośnie `ksenon festyn` (nie przypominam sobie, żebym pisał o tym :lol: ), zatrzymałem niedawno gościa - Citroen C5, z tych pierwszych modeli. Z daleka - kosmos, HID jak nic. Zatrzymałem, gość starszy, świeżo kupił gablotę. Macha do góry, już nie pamiętam czy przetwornice były ale gość mówi `zaraz zaraz - kolega mi mówił, że one są przystosowane do ksenonów`, patrzę na lampę - jak w morde strzelił DC. O ile pamiętam było na jednym reflektorze HC i DC. Normalny standardowy reflektor, nic nie wymieniane. Układ oczyszczania jest, gość wlączył światła -słychać było silniki od samopoziomowania. Problem w tym, że światło jakim to świeciło było bardziej niebieskie i waliło w górę. Czy na Waszych urządzeniach widać, że światło świeci w miejsca gdzie go być nie powinno? Teraz żałuje, że nie zatrzymałem mu DR (chwila słabości :oops: ) bo waliło po oczach i na niebiesko świeciło.

 

No, tyle mojego wywodu, główne pytanie czy jesteście w stanie sprawdzić w jakim stopniu takie światło świeci w punkty, w których go być nie powinno.

Ile mają kelwinów oryginalne żarówki w oryginalnych zestawach ? Tak się zastanawiam, czy gość nie miał jakichś żarówek typu 1200K przy przystosowanym reflektorze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do świateł diodowych do jazdy dziennej. Jeśli są prawidłowo zamontowanie i podłączone oraz posiadają na kloszach oznaczenia E i RL to nie ma problemu. Sam chcę takie kupić i założyć. Tylko kosztują one na alledrogo od 120-150 zł wzwyż podczas gdy takie "pseudo" można kupić już za 30 zł.

 

O ile pamiętam było na jednym reflektorze HC i DC

 

DC to nie wszystko. System czyszczenia i samopoziomowanie jeszcze (to pisałeś, że było). Reflektory często są homologowane do różnych źródeł światła, ale poszczególne żarówki różnią się mocowaniami które są osadzone na stałe w reflektorze.

 

Czy na Waszych urządzeniach widać, że światło świeci w miejsca gdzie go być nie powinno?

 

TAK

 

Tak się zastanawiam, czy gość nie miał jakichś żarówek typu 1200K przy przystosowanym reflektorze...

 

Możliwe. Są takie żarówki co w reflektorze wyglądają jak ksenon, ale efekt świecenia jest mierny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, zauważyłem, że DRL są na kloszach, na których jest też 02A tj pozycyjne a DRL jak kopałem już w swoich mądrych notatkach z kursów tak nigdzie tego nie znalazłem... a to = badziew? :cool: na allegro te, które mają DRL lub nawet LRD 8) są z tej niższej półki. Znaczy się jazda na takich = jazda na św. pozycyjnych na to wychodzi. O losie - znowu mandat hehe :D ale pewny nie jestem, niech ktoś mądrzejszy mnie oświeci :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w ogóle jest takie oznaczenie? jest taki typ homologacji/ światła ? Jak jest to gdzie ? Bo mi się wydaję, że to kolejny ` sposób` na sprzedaż gadżetów. Światła pozycyjne z dopisanym DRL które nie istnieje w przepisach.. znaczy się zostaje A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czyto coś pomorze ale znalazłem coś takiego

 

Witamy na stronie DRL - światła do jazdy dziennej, na której znajdują sie informacje na temat oświetlenia samochodowego w dzień czyli lamp do jazdy dziennej (symbol DRL oznacza skrót anglojęzycznej nazwy Daytime Running Lights).

 

http://dojazdydziennej.com.pl/

 

[ Dodano: 10-02-2010, 20:30 ]

a w ogóle jest takie oznaczenie? jest taki typ homologacji/ światła ? Jak jest to gdzie ? Bo mi się wydaję, że to kolejny ` sposób` na sprzedaż gadżetów

I tu chyba masz rację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też to czytałem, to może być ogólnie oznaczane z angielskiego ale co do znaków homologacyjnych to nie ma potwierdzenia. Myślcie silnie, ja muszę uciekać spać, na 3 do robotki :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DRL które nie istnieje w przepisach.

Niekoniecznie, ponieważ może to być lampa: "...ZAŁĄCZNIK Nr 6 (98)

WARUNKI SZCZEGÓŁOWE DOTYCZĄCE ŚWIATEŁ ZEWNĘTRZNYCH POJAZDU SAMOCHODOWEGO

I PRZYCZEPY

§ 1. 1. Zespół dwóch niezależnych lub zgrupowanych świateł, takich samych lub różnych, lecz o jednakowym przeznaczeniu i jednakowej barwy, uważa się za jedno światło, jeżeli rzut ich powierzchni świetlnych na płaszczyznę poprzeczną zajmuje co najmniej 60% powierzchni najmniejszego prostokąta opisanego na rzutach tych powierzchni świetlnych oraz pod warunkiem, że światła te zostały homologowane jako światło typu D (zgodnie z oznaczeniem homologacyjnym); nie stosuje się do świateł drogowych, świateł mijania i świateł przeciwmgłowych przednich..." za Dz.U. 32

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie odnośnie xenonu- mając oryginalny xenon w aucie wiadomo samopoziomowanie i spryski spala mi się przetwornica, a wiadomo ze jest droga wiec kupuje najtańszy zestaw hid na allegro i zakładam - i co wtedy jak będzie wynik przeglądu? sprawdza ktoś te atesty na żarnikach itp?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdza ktoś te atesty na żarnikach itp?

Oczywiście, jeżeli w trakcie badania wychodzi, że ktoś używa elementów bez wymaganych homologacji a takowe są wymagane to wynik badania N a jeżeli zagraża to bezpieczeństwu lub porządkowi ruchu bądź ochronie środowiska to i traci się DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiadomo ze jest droga wiec kupuje najtańszy zestaw hid na allegro i zakładam

 

Gwarantuję ci, że zestaw HID z allegro nie pasuje do oryginalnego układu :) A jeśli robisz jakieś przeróbki w oświetleniu to N.

 

Wiem, że lajf is brutal i powiem tak, stać na konia to stać i na owies. I to dotyczy wszystkich, tak też i diagnostów i ich samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bądz taki pewny bo są juz zestawy hid z żarnikami d2s i wszytko ładnie pasuje.

 

żeby wszytko było legalne jakie muszą być oznenia na żarnikach lub przetwornicy?

czy jakieś żarniki z obsadą np h7 mają atest ? ktoś sie z czyms takim spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.