Skocz do zawartości

Przeróbka lamp na xsenony.


Ruslan Vitkovic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich :)

 

Jestem nowym użytkownikiem tego forum, chciałem się ładnie przywitać w odpowiednim dziale, ale jest tam tak wiele tematów z przywitaniami, że nie wiedziałem który wybrać ;).

 

Nie ukrywam, że zarejestrowałem się na Waszym forum, żeby rozwiać wszystkie wątpliwość dotyczące oświetlenie ksenonowego w moim aucie, jako że sam nie jestem ekspertem. Przeczytałem powyższy tema i kilka innych postów, ale nie potrafiłem złożyć z tych informacji dla siebie konkretnej odpowiedzi, a więc do rzeczy.

 

Posiadam opla astrę g ze zwykłymi reflektorami i marzy mi się montaż ksenonów. Wiem, że to sprawa problematyczna ale chcę to zrobić w sposób jak najbardziej legalny (jeśli to oczywiście możliwe). Oto co posiadam (lub ewentualnie zakupię):

- reflektor soczewkowy, o taki: http://allegro.pl/lampy-astra-g-98-04-depo-wzor-xenon-h7-h7-i1861057267.html - dodam, że reflektor ma homologację DC na kloszu

- zestaw hid: http://allegro.pl/zestaw-xenon-h7-4300k-9-32v-digital-high-quality-i1850845476.html - wg. informacji od sprzedawcy zarówno na przetwornicach jak i na palnikach jest wybita norma E

- samopoziomowanie: http://allegro.pl/hid-xenon-auto-poziomowanie-sensor-xenony-jafra-i1841867709.html - no cóż, tu o żadnej homologacji nie ma mowy, natomiast rzeczone poziomowanie spełnia swoje zadanie jak powinno

- do tego oryginalny (dołożony) zestaw spryskiwaczy reflektorów

 

Przepraszam, za linki z alledrogo ale najłatwiej mi było znaleźć tam wspomniane rzeczy. A pytanie moje jest oczywiste - czy taki składak ma szanse przejść badanie techniczne i czy auto z czymś taki może być dopuszczone do ruchu. Jeśli nie to co powinienem zmienić, poprawić jeśli się oczywiście da. Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy, jeżeli są do mocowania H7 to nie jest to lampa z homologacją do "źródła ksenonowego" - czyli odpada.

Źródło światła wyładowczego z mocowaniem H7 jest niehomologowane - czyli odpada.

Jeżeli na tym układzie samo poziomowania brak oznaczeń homologacyjnych to już go dyskwalifikuje.

Wiem, że to sprawa problematyczna ale chcę to zrobić w sposób jak najbardziej legalny (jeśli to oczywiście możliwe).

Możliwe to jest, tylko nie wiem czy będzie z ekonomicznego punktu widzenia opłacalne aby skompletować prawdziwe oświetlenie wyładowcze a nie pseudo ksenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe to jest,

Tylko czemu ludzie utrudniają sobie życie, łatwiej dziś zmienić auto na takie z oryginalnymi ksenonami, niż załatwiać potem przeglądy za flaszkę ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lampy, jeżeli są do mocowania H7 to nie jest to lampa z homologacją do "źródła ksenonowego" - czyli odpada.

Źródło światła wyładowczego z mocowaniem H7 jest niehomologowane - czyli odpada.

Jeżeli na tym układzie samo poziomowania brak oznaczeń homologacyjnych to już go dyskwalifikuje.

 

Dziękuje wszystkim za odpowiedź.

 

Czyli lampa, która nawet ma na kloszu wybite DC, ale mocowanie pod H7 odpada, tak? Oznaczenie na kloszu nie ma to niejako żadnego znaczenia, tak?

Tak samo z żarnikiem? Nawet jeśli będzie na nim wybita "homologacja" E to i tak mocowanie h7 dyskwalifikuje taki żarnik, tak?

 

Co do poziomowania, to nie mam pytań ;).

 

Czyli idąc dalej jeśli lampę z mocowanie h7 zastąpić taką z mocowaniem pod d2s: http://allegro.pl/lampy-opel-astra-g-xenon-d2s-soczewka-black-depo-i1854045016.html a żarnik h7 oryginalnym żarnikiem d2s to kwestię lamp i źródła światła można by rowziązać, zgadza się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli lampa, która nawet ma na kloszu wybite DC, ale mocowanie pod H7 odpada, tak?

 

Tak, z racji tego, że lampa rzeczywiście jest homologowana i na ksenon i na halogen, ale właśnie liczy się jeszcze mocowanie.

 

Tak samo z żarnikiem? Nawet jeśli będzie na nim wybita "homologacja" E to i tak mocowanie h7 dyskwalifikuje taki żarnik, tak?

 

Palnik z mocowanie m typu H NIE MA PRAWA MIEĆ HOMOLOGACJI. Jeśli takowe znaki posiada, są one sfałszowane i sprawa podchodzi pod prokuratora.

 

jeśli lampę z mocowanie h7 zastąpić taką z mocowaniem pod d2s:

To masz załatwione źródło światła. Zostaje jeszcze spryskiwacz/wycieraczka i układ samopoziomowania.

 

Jest to do wykonania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe to jest,

Tylko czemu ludzie utrudniają sobie życie, łatwiej dziś zmienić auto na takie z oryginalnymi ksenonami, niż załatwiać potem przeglądy za flaszkę ,,,

 

Tym bardziej że w Astrze II te zwykłe światła są naprawdę dobre!

Jeśli już ktoś uważa że ma za słabe to wystarczy wymienić reflektory na nowe i żarówki na markowe np. Tungsram które idą na I montaż a nie jakieś Liteon z Biedry...

Astra II w oryginalnej konfiguracji z xenonami to rzadkość, bardziej uleganie modzie niż potrzeba poprawy oświetlenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostaje jeszcze jedna dodatkowa uciążliwość która bardzo często występuje w samochodach w których domontowano instalacje do lamp xenonowych,a mianowicie zakłócenia produkowane przez przetwornice wysokiego napięcia. Nie wiem dokładnie od czego to zależy ale czasami nie da się po prostu używać radia w samochodzie gdyż buczenie jest nie do zniesienia i nie pomagają na to żadne filtry itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, no to wtopiłem z tą lampą, bo byłem pewnien, że oznaczenie na kloszu załatwia sprawę. Ale przynajmniej mam pewność co do tej kwestii.

 

Zastanawia mnie również homologacja na żarnikach. Weźmy np. taki zestaw philipsa: http://allegro.pl/hid-xenon-xenony-philips-h1-h7-cyfrowe-rybnik-i1846412537.html - dziwne, że firma o takiej renomie sprzedaje nie do końca legalny towar. Tzn. sporo czytałem o tym zestawie na jakimś zagranicznym forum i może nie do końca tak jest. Te zestawy produkowane są przez oddział philipsa w Chinach i są przeznaczone na inne rynki niż Europa i USA. Można je znaleźć na oficjalnej stronie philipsa ale w Australii ;). Wynikałby z tego, że zestaw jest legalny ale nie w EU, ale czy w takim razie prawo w innych krajach pozwala na używanie zestawów hid h7 bez homologacji na żarniku? To by wyjaśniało dlaczego philips w ogóle robi takie zestawy. Chyba, że źle to rozumiem...?

 

No cóż, chyba wiem już wszystko co chciałem wiedzieć. Dziękuję raz jeszcze za wyjaśnienia.

 

Edit:

Co do oświetlenia w astrze g, to wg mnie nie jest ono aż tak dobre (jeżdżę na philipsach blue vision ultra) ale na pewno nie jest też złe. Na pewno ksenon zaświeciłby lepiej (szczególnie oryginalny). Same reflektory też mam w bardzo dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakłócenia produkowane przez przetwornice wysokiego napięcia. Nie wiem dokładnie od czego to zależy ale czasami nie da się po prostu używać radia

 

To następstwo montowania chińskiego badziewia.

 

http://allegro.pl/lampy-a...1861057267.html

 

Juz sama marka DEPO swiadczy o niskiej jakości produktu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej że w Astrze II te zwykłe światła są naprawdę dobre!

Dokładnie,,,

Jeśli już ktoś uważa że ma za słabe to wystarczy wymienić reflektory na nowe

i ewentualnie zamontować światła dzienne, by reflektory wystarczyły mu do końca życia,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przetwornicami różnie bywa, podobno te droższe nie zakłócają elektroniki w aucie.

 

Co do reflektorów depo, to ze wszystkich dostępnych na rynku zamienników wypadają najlepiej (w porównaniu z sonar lub tyc) i depo jako jedyne robi reflektory z homologacją DC. Co do ich jakości to na pewno nie dorównują oryginalnym helli, nie mniej jednak nie są aż tak złe.

 

Światła dzienne mam zamontowane, oryginalne, philipsa, bardzo dobrze się sprawują. Natomiast ksenonu nie chwiałbym zakładać, żeby "ładnie" wyglądać w dzień mając jakąś kosmiczną barwę 10000k dla szpanu i czego tam jeszcze, tylko żeby zyskać lepszą widoczność w nocy (często w nocy podróżuję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast ksenonu nie chwiałbym zakładać, żeby "ładnie" wyglądać w dzień mając jakąś kosmiczną barwę 10000k dla szpanu i czego tam jeszcze, tylko żeby zyskać lepszą widoczność w nocy (często w nocy podróżuję).

 

Dlatego nie możesz sobie pozwolić na badziewie, a dobre rozwiązanie kosztuje,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano kosztuje, ksenon w astrze 2 to faktycznie rzadkość i żeby kupić oryginalny zestaw na rynku wtórnym trzeba zapłacić więcej niż za dajmy na to nowe, wypasione lampy do insigni czy astry j. Paranoja. Szczerze mówiąc ostudziliście trochę mój zapał do ksenonów ;). Co prawda instalację pod spryskiwacze reflektorów mam już praktycznie skompletowaną, to to akurat nie problem, zimą na pewno się przyda. A nad resztą mocno się zastanowię. Zakładam, że tym autem pojeżdżę jeszcze 2-3 lata więc nie wiem czy jest sens płacić nie małe pieniądze za ksenon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te zestawy produkowane są przez oddział philipsa w Chinach i są przeznaczone na inne rynki niż Europa i USA. Można je znaleźć na oficjalnej stronie philipsa ale w Australii ;)

 

http://www.philips.pl/c/daylight/183226/cat/#filterState0=HEADLIGHTS_SU_PL_CONSUMER%3Dtrue

 

No właśnie miałem napisać, że na stronie Philips-a ich nie ma :)

 

Poza tym trzeba by obejrzeć ten zestaw z bliska. To, że na przetwornicach jest E to żadna sensacja. Ale palniki z mocowaniem H tej literki E juz mieć nie powinny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej że w Astrze II te zwykłe światła są naprawdę dobre!

Dokładnie,,,

Jeśli już ktoś uważa że ma za słabe to wystarczy wymienić reflektory na nowe

i ewentualnie zamontować światła dzienne, by reflektory wystarczyły mu do końca życia,,,

 

A jak komuś to jeszcze mało, to pozostaje mu już tylko iść do "lekarza od oczu"... :viva:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

onikage7 wydasz na zestaw kilkaset złotych a DR i tak poleci, przy złych wiatrach jeszcze mandat dostaniesz...

 

a na tych żarówkach http://allegro.pl/hid-xenon-xenony-philips-h1-h7-cyfrowe-rybnik-i1846412537.html oprócz nakładek ochronnych i naklejki na pudełku to nie widzę oryginalnego napisu Philips... :?

 

a tak na żarty to chyba procę sobie zamontuję na miejscu znaczka mercedesowskiego i będę strzelał do `HIDowców` 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sama marka DEPO swiadczy o niskiej jakości produktu.

Potwierdzam.

 

Co do układu poziomowania mocowanego w bagażniku to normalnie śmiech na pustej sali. Przecież taki układ będzie reagował również na pochylenie drogi. Jakby w ten sposób dał się rozwiązać problem poziomowania reflektorów to żaden producent nie traciłby pieniędzy na konstruowanie układów w których czujniki mocowane są do wahaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sama marka DEPO swiadczy o niskiej jakości produktu.

Potwierdzam.

 

Co do układu poziomowania mocowanego w bagażniku to normalnie śmiech na pustej sali. Przecież taki układ będzie reagował również na pochylenie drogi. Jakby w ten sposób dał się rozwiązać problem poziomowania reflektorów to żaden producent nie traciłby pieniędzy na konstruowanie układów w których czujniki mocowane są do wahaczy.

 

No właśnie,!

Poza brakiem homologacji coś mi ciągle nie pasowało z tym "samopoziomowaniem" według poziomu pojazdu, czyli jak pod górę to... 8/ a jak z góry to jeszcze gorzej :shoot:

masz :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Prawda jest taka że jeśli jest zamontowane wszystko tak jak być powinno i HID nie jest felerny

to światło jest eleganckie i granica światła i cienia wychodzi super. I gdyby nie przepisy to nie widziałbym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.