Skocz do zawartości

Przeróbka lamp na xsenony.


Ruslan Vitkovic

Rekomendowane odpowiedzi

to np w moim jest rozwiazane przez aktywne zawieszenie ktore sie same poziomuje...

 

zawieszenie nie poziomuje się na nierównościach drogi

 

a ciekawi mnie jakie sa to sposoby i sprawdzenie homologacji..

 

każda lampa jest odpowiednio oznakowana, jak masz ksenona w kloszu z oznaczeniem HC to... masz pecha

 

bo gadanie juz z samej zasady ze przerobka oslepia jest bledne...doskonale o tym wiemy...

 

nie, nie wiemy. Prawo jest po to żeby go przestrzegać a my mamy tego dopilnować . Sorry Winetou...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie nie poziomuje się na nierównościach drogi

 

tzn? co przez to rozumiesz? ze lampy szybko sie ustawiaja razem z nierownosciami?...w aucie mam tak, ze jesli przez 30sek jest zmienione obciazenie, czyli pochylosc auta wtedy sie ustawia do prawidlowej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze lampy szybko sie ustawiaja razem z nierownosciami?

 

Tak, te regulacje są bardzo szybkie, nie eliminują wszystkich oślepień ale je ograniczają do minimum

 

w aucie mam tak, ze jesli przez 30sek jest zmienione obciazenie, czyli pochylosc auta wtedy sie ustawia do prawidlowej...

 

To życze powodzenia jadacemu ci z naprzeciwka jak przez 30 sekund bedziesz mu grzał po gałach

a jak on wyląduje w rowie bo złapał pobocze to mu powiesz; sory stary ale dopiero po 30 sekundach moje auto się wypoziomuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi sie w to wierzyc nie chce...aby eliminowac drgania i nierownosci tak aby to mialo sens, trzeba byloby stosowac cos na zasadzie żyroskopu lub jakis moze system z aparatu fotograficznego typu antishake, co przy tych gabarytach lampy i skomplikowaniu kosztowaloby polowe auta, a wlasnie opoznienia stosuje sie po to aby na nierownosciach lampa nie szalala, znów samopoziomowanie aby taki zapominalski, ktory zapakowal rodzinke do auta czy kilka worków kartofli nie musial pamietac aby wyregulowac sobie swiatla pokretlem np pod kierownica lub jesli takiego nie ma wcale a nie aby lampa nie oslepiala na nierownosciach...

 

...a przy okazji polecam zobaczyc jak dziala takie samopoziomowanie, jesli uwazasz ze to szybko i ma to spelniac funkcje szybkiego reagowania na nierownosci...to nie mam komentarza...

 

A tu kawałek historii:

In 1954, Cibié introduced an automatic headlamp leveling system linked to the vehicle's suspension system to keep the headlamps correctly aimed regardless of vehicle load. The first vehicle to be so equipped was the Panhard Dyna Z. Beginning in the 1970s, Germany and some other European countries began requiring remote-control headlamp levelling systems that permit the driver to lower the lamps' aim by means of a dashboard control lever or knob if the rear of the vehicle is weighted down with passengers or cargo, which would tend to raise the lamps' aim angle and create glare. Such systems typically use stepper motors at the headlamp and a rotary switch on the dash marked "0", "1", "2", "3" for different beam heights, "0" being the "normal" (and highest) position for when the car is lightly loaded. Internationalized ECE Regulation 48, in force in most of the world outside North America, currently requires such systems on all vehicles. The regulation stipulates a more stringent version of this antiglare measure for vehicles equipped with headlamp bulbs producing more than 2,000 lumens, such as Xenon headlamps; such vehicles must be equipped with headlamp self-levelling systems that sense the vehicle's degree of squat due to cargo load and road inclination, and automatically adjust the headlamps' vertical aim to keep the beam correctly oriented without any action required by the driver.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
automatyczny system poziomowania lamp i układ oczyszczania szyb (oba są obowiązkowe do świateł mijania) zgodnie z regulacją ECE R48 i europejskimi Kodeksami Drogowymi

.....a w którym punkcie regulaminu ECE R48 jest wzmianka o xenonach, bo przeczytałem cały i nic nie znalazłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Witam

 

Jestem tu całkiem nowym użytkownikiem i trafiłem na to forum właśnie w związku

z problemem przeróbek na xenony. Moja sytuacja jest zdaje sie w ogóle dziwna. Otóż

jestem posiadaczem peugeota 307 kombi z roku 2005. I na moich reflektorach są

następujące min. oznaczenia: E3, DC00, HC00, HR00. W taki reflektor jak rozumiem mogę spokojnie wstawić xenon zamiast żarówki halogenowej mijania? Fakt, że spryskiwacza nie mam, a co

do samopoziomowania - tu jest ciekawa sprawa. Zacytuję fragment instrukcji do 307:

"W pojazdach wyposażonych w żarówki ksenonowe: PO ZATRZYMANIU system ten

automatycznie koryguje wysokość wiązki światła, zależnie od obciążenia pojazdu. Kierowca

może być zatem pewien optymalnego ustawienia oświetlenia bez ryzyka oślepienia

innych użytkowników drogi"

Wynika z tego, że samopoziomowanie odbywa się tylko na postoju, jest to w instrukcji

nawet napisane tłustym drukiem. Czyli nie ma mowy o żadnych

samopoziomowaniach reflektorów w czasie jazdy na nierównościach trasy.

Pytanie: czy mój samochód po prostej zamianie żarówki halogenowej na xenon przejdzie

badania techniczne czy nie? Spryskiwacz ostatecznie mogę dokupić. Samopoziomowania

chyba już nie. Ale wychodzi na to, że cały ten automatyzm poziomowania i tak

sprowadza się do ustawienia reflektorów na postoju.

 

 

Pozdrawiam /pierwszy raz/

 

Piotr Sawrycki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze lampy szybko sie ustawiaja razem z nierownosciami?

 

Tak, te regulacje są bardzo szybkie, nie eliminują wszystkich oślepień ale je ograniczają do minimum

 

w aucie mam tak, ze jesli przez 30sek jest zmienione obciazenie, czyli pochylosc auta wtedy sie ustawia do prawidlowej...

 

To życze powodzenia jadacemu ci z naprzeciwka jak przez 30 sekund bedziesz mu grzał po gałach

a jak on wyląduje w rowie bo złapał pobocze to mu powiesz; sory stary ale dopiero po 30 sekundach moje auto się wypoziomuje?

Psuj -mam pytanie czy miałes kiedys auto z oryginalnymi xenonami???? bo mam wrazenie ze masz błedne pojecie co do działania samopoziomowania.Ja miałem juz kilka aut na xenonanch a ostanio rozebrałem całe na czesci pierwsze w moim E39 bo tam sie łamią takie plasticzki i trzeba to wymieniac.Całe wnetrze lampy jest identyczne jak w zwykłej lampie-silniczek od regulacji tez jest taki sam.....W moim aucie xenon ustawia sie tylko po uruchomieniu swiatel ...wiadac jak swieca chwile w ziemie a potem chwile myslą i ustawiają sie na dobra wysokosc..I TYLE!!!! potem podczas jazdy niereguluje wysokosci bo w zyciu by nienadązył zaden system -szczegolnie na naszych drogach....To jest tylko po to zeby jak ktos ma xenona i załaduje tesciowa na tył to zeby nikogo nieoslepiac...-swoją droga to dziwne bo własciciele normalnych lamp -oslepiają ile chcą... :-x Acha ogladałem passata z 99 roku ktory miał ori xenony i niemiał spryskow..... :-D Wogole te spryskiwacze to pic na wode-pryskają -cos tam myją ale chyba tylko błoto z grubsza-zaschniety brud z obecnej pogody -nie ma szans!!! zasycha odrazu! Podsumowując -jak by ktos włozył ori lampy i dbał o czystosc klosza oraz manualnie ustawiał wysokosc z kabiny pojazdu to by jezdził jak z oryginalnym zestawem -nikomu nieszkodząc...Ale jeszcze pare lat to bedzie jak z kimą- za 5 lat to juz 50-60% aut bedzi emiec xenon...poprostu sa bezpieczniejsze w uzytkowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na trzech stacjach diagnostycznych /dwie okręgowe/ z zapytaniem o przegląd świateł. Dowiedziałem się, że - wg pracowników każdej z tych stacji - w warunkach dopuszczających pojazd do ruchu nie ma mowy o samopoziomowaniu i spryskiwaczach oraz jeżeli tylko reflektor jest dopuszczony do montażu xenonu /oznaczenie DC i/lub DR/ oraz będzie odpowiednia granica światła i cienia to bez żadnego problemu podbiją badanie techniczne. Powiedziano mi również, że te przepisy /dyrektywa UE/ dotyczą homologacji nowych samochodów, ale i tak nie ma siły, która zmusiłaby ich do sprawdzania obecności spryskiwaczy i autopoziomowania, gdyż żaden przepis tego od nich nie wymaga. No to jak to w końcu jest? Bo jeżeli ja wjeżdżam na stację kontroli pojazdów a po badaniu wyjeżdżam z pieczątką dopuszczającą pojazd do ruchu, to mam prawo przypuszczać, że samochód jest sprawny w świetle obowiązujących przepisów, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
W moim aucie xenon ustawia sie tylko po uruchomieniu swiatel ...wiadac jak swieca chwile w ziemie a potem chwile myslą i ustawiają sie na dobra wysokosc..I TYLE!!!! potem podczas jazdy niereguluje wysokosci bo w zyciu by nienadązył zaden system -szczegolnie na naszych drogach....

Tu masz rację ronal. W żadnej konstrukcji autoregulacji zasięgu reflektora układ ten nie działa cały czas reagując na wszelkie nierówności. W nowych układach po włączeniu świateł uruchamiany jest aktywny tryb regulacji wysokości światła. Oznacza to, że w momencie ruszania bądź hamowania sterownik świateł dostaje informację ze sterownika ABS o fakcie przyspieszania bądź zwalniania kół. W takiej sytuacji zostaje natychmiast skorygowane ustawienie świateł. Podczas ruszania - w dół, podczas hamowania - w górę. Następnie sterownik świateł przełącza się w tryb pasywny, korygujący zasięg światła w zależności od obciążenia pojazdu. Informacje z wszystkich czujników ugięcia zawieszenia są porównywane z wartościami zapisanymi w sterowniku a następnie wybierane jest odpowiednia wysokość światła. W tym trybie regulacja, ze względu na nierówności drogi, działa z dużym kilkusekundowym opóźnieniem.

 

Jeśli chodzi o badanie techniczne pojazdu z przerobionymi na ksenony reflektorami to u mnie sprawa wygląda tak. Przeróbki reflektorów nie przystosowanych (homologowanych) do lamp wyładowczych - negatyw. Zamontowane reflektory homologowane a brak układu oczyszczania - negatyw. Jeśli chodzi o układ samopoziomowania, a właściwie jego brak, to jeśli jest korektor elektryczny i działa to tu bywa różnie. Jeśli kierowca wie jak się posługiwać korektorem to myślę, że w tym przypadku to taki samochód dostał by pozytyw. Niestety w większości przeróbek oświetlenia,jeśli nie we wszystkich, korektor jest a układu oczyszczania reflektorów nie ma :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 months later...

Powrót tematu, ale w roli głównej motocykl.

Mamy reflektor D, bez spryskiwaczy i samopoziomowania.

Regulamin 48 obejmuje zakresem:

"Niniejszy regulamin stosuje się do homologacji pojazdów silnikowych przeznaczonych do użytkowania na drogach, z nadwoziem lub bez nadwozia, posiadających przynajmniej cztery koła i rozwijających maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 25 km/h, oraz do ich przyczep, z wyjątkiem pojazdów szynowych, maszyn i ciągników rolniczych lub leśnych oraz pojazdów przeznaczonych do robót publicznych".

I co z takim kwiatkiem zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim aucie xenon ustawia sie tylko po uruchomieniu swiatel ...wiadac jak swieca chwile w ziemie a potem chwile myslą i ustawiają sie na dobra wysokosc..I TYLE!!!!

 

I tu się mylisz !!! Układ zbiera informacje z potencjometru zamontowanego przy przednim wahaczu i ustala wypadkową z ostatnich 30 s( możesz tą wartość DIS-em przestawić), jeżeli masz tył pneumatyczny to również odczytuje ustawienie tyłu i razem jest to korygowane do odpowiednirj wartości ( regulowałem to ostatnio DIS-em w mojej e-39) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę w motorze możliwości samopoziomowania i zapewne dlatego są one wyłaczone z tego regulaminu. Zostaje tylko jeszcze kwestia czy w motorach wogóle można zastosować takie źródło światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.