Skocz do zawartości

Przeróbka lamp na xsenony.


Ruslan Vitkovic

Rekomendowane odpowiedzi

OK.

Ale będę polemizował z 6.2.6.2.2. - mówi on o ręcznym poziomowaniu lamp. Jeśli się go nie stosuje - to nie jest równoważne że ma być w zamian automatyka, raczej że ma go nie być.

 

Link jest rewelka. Jakoś umkła mi tamta dyskusja.

Pozdrawiam

 

[ Dodano: 11-08-2009, 11:59 ]

dokładnie jest napisane:

6.2.9. Inne wymagania

Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania.

Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej

2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

Po "nie stosuje się." jest kropka a nie "montuj waść automatykę".

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech...

 

6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny

jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.

6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem

że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone

w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.

 

Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej

2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania

świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia

pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

 

Nie stosuje się, czyli nie można automatycznego zamienić na ręczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech...

 

6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h

6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny

jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.

6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem

że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone

w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób.

 

Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej

2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania

świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia

pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się.

 

Nie stosuje się, czyli nie można automatycznego zamienić na ręczny.

 

Wszystko OK.

Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."?????

Czy nie jest to ustalane w procesie homologacji????

Dlatego tak jak pisałem powyżej:

"Jeśli na stację przyjedzie pojazd z żarówkami xenonowymi. Na lampach będzie miał oznaczenie żarówek "D", homologację "E" , rozporządzenie "R48. " i logo producenta samochodu. To dlaczego ma mieć N nawet jeśli nie ma automatycznego poziomowania.??"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."?????

 

Może i masz rację w przypadku gdy w aucie fabrycznie nie ma korektora.

 

Ale sprawa rozbija się o zamontowanie xsenonu do auta z korekcją ręczną lub odłączenie tej korekcji i nie zastąpienie jej automatyką.

 

Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."?????

 

Jeśli był ręczny to po zamontowaniu lamp z palnikami trzeba zastąpić go korektorem automatycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz całkowitą rację.

Ale to nie wyczerpuje tematu, bo co z samochodami, które nie miały regulacji ręcznej?

Miałem szkolenie z ramienia Dekry z przedstawicielem firmy Hella i nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć czy ma być ta regulacja obligatoryjnie czy nie. Dlatego twierdzę (mogę się mylić) że jeśli robisz badanie pojazdu z HID, który ma odpowiednio oznaczone fabryczne lampy, to nie masz podstaw do N jeśli nie ma auto-pozycjonowania tejże lampy.

Oczywiście musi mieć urządzenie do czyszczenia wg 6.2.9. R48.03 ?(to chyba trzecia seria poprawek??)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo co z samochodami, które nie miały regulacji ręcznej?

 

Ile takich jest? Chyba da rade policzyć na palcach rąk modele.

 

masz podstaw do N jeśli nie ma auto-pozycjonowania tejże lampy.

 

Nawet jesli w kabinie jest ręczny korektor?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taaaa....

Ciekawy problem. Jak jest ręczny korektor to mam prawo domniemywać, że coś kombinowane było. Niekoniecznie coś z lampami, klient mógł kupić wyłącznik świateł z korektorem od takiego modelu na allegro, bo mu sie popsuł.

OK generalnie zgadzam się.

Od dziś moje P w niekompletnie wyposażonych HID "...da rade policzyć na palcach rąk..." :-D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Żarówki wyładowcze z mocowaniami H (H7, H4, H1) nie mają homologacji.

 

Jak juz jestesmy tacy dokladni to nie ma palnikow wyladowczych z mocowaniem H...w tym co sprzedaja n.p. na allegro to palnik ma swoje mocowanie (nie wiem jak sie ono nazywa) i przejsciowka do danego typu mocowania H - wiem bo mi sie stopilo takie przejscie na H4 w motocyklu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Żarówki wyładowcze z mocowaniami H (H7, H4, H1) nie mają homologacji.

 

Jak juz jestesmy tacy dokladni to nie ma palnikow wyladowczych z mocowaniem H...w tym co sprzedaja n.p. na allegro to palnik ma swoje mocowanie (nie wiem jak sie ono nazywa) i przejsciowka do danego typu mocowania H - wiem bo mi sie stopilo takie przejscie na H4 w motocyklu :)

A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT.

Cóż było robić... Zostałem diagnostą... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT.

 

A to dlaczego? jak nie widać żródła światła oczywiście białego :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.

Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT.

 

A to dlaczego? jak nie widać żródła światła oczywiście białego :D

Hmmmm...

Mimo zapewnień sprzedawcy to diabelstwo świeci na niebiesko... :D

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś wie ile lumenów ma żarówka o mocy 100 W ? znajomy ma założone takie w aucie i myślałem ze to xenon a on mi mówi ze to zwykłe żarówki 100 W z niebieskim szkiełkiem ale świecą na biało i to dosyć jasno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żarówka o mocy 100 W

 

te żarówki również nie są homologowanie i użytkowanie ich jest niezgodne z prawem. Poza tym temperatura jaka wydziela się przy włączonej żarówce często prowadzi do uszkodzenia reflektora a zwiększony pobór prądu może uszkodzić instalację elektryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym temperatura jaka wydziela się przy włączonej żarówce często prowadzi do uszkodzenia reflektora

najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kilka lat założyłem setki do reflektorów i skończyło się spieczeniem styków przełącznika. A kiedy założyłem do jednego reflektora H4 o normalnej mocy ale zwiększonej mocy świetlnej o ile pamiętam Phillipsa to kolega, który nie wiedział w którym reflektorze jest jaka żarówka, nie był w stanie wskazać różnicy w świeceniu. Od tego czasu nie kupuję żarówek o większej mocy a jedynie o lepszych parametrach emisyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło

 

trochę to dziwne, skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło

 

trochę to dziwne, skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno

W homologowanych na D inna budowa powodująca lepsze odprowadzenie ciepła. I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym, ale mogę się mylić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym,

 

Palnik ksenonowy w samochodzie ma bodajże 35 W.

 

skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno

 

Złap w rękę 35 watową jarzeniówkę (podobna zasada pracy jak palnik ksenonowy) a potem 35 watową żarówkę. Podziel się wrażeniami co mocniej parzy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym,

 

Palnik ksenonowy w samochodzie ma bodajże 35 W.

 

skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno

 

Złap w rękę 35 watową jarzeniówkę (podobna zasada pracy jak palnik ksenonowy) a potem 35 watową żarówkę. Podziel się wrażeniami co mocniej parzy :D

 

Panowie...Nie chce teraz przedstawiac historii rozwoju zrodel swiatla ale pokrotce napisze iz niewielka ilosc energii dostarczonej do zarowki jest zamieniana na swiatlo wiekszosc "idzie" w kosmos jako cieplo.

Sprawnosc zarowek to wlasnie zdolnosc zamiany energii dostarczonej w swiatlo. Wszelkie zrodla samowladowcze maja ta sprawnosc ok 2x wieksza niz klasyczne zarowki halogenowe a ok 3 x wieksza niz zwykle zrodla swiatla z gazem obojetnym (czy co tam bylo w tych tzw. bańkach).

I dlatego 35wattowy HID przy znacznie nizszej temperaturze pracy swieci 1,5x mocnej niz 55 watowy halogen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec wychodzi na to ze xenon będzie pobierał mniej prądu niż standardowa żarówka- tak piszą sprzedawcy xenonu na allegro ale ja nie do końca w to wierzyłem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sismon, nie pisz o ksenonie z allegro bo to tak jakbyś napisał, że chcesz kupić oryginalnego Windowsa na dawnym Stadionie X-lecia.

To "coś" ma tyle wspólnego z ksenonem ile kaszanka z polędwicą (to wędlina i to wędlina).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zobaczmy ile przetwornica do żarówki Xenon pobiera energii? Ta energia musi gdzieś uchodzić. Oczywiście podczas uruchamiania żarówki. Jak najbardziej ona potem świeci tzw "zimnym światłem"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.