wrc69 Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 OK. Ale będę polemizował z 6.2.6.2.2. - mówi on o ręcznym poziomowaniu lamp. Jeśli się go nie stosuje - to nie jest równoważne że ma być w zamian automatyka, raczej że ma go nie być. Link jest rewelka. Jakoś umkła mi tamta dyskusja. Pozdrawiam [ Dodano: 11-08-2009, 11:59 ] dokładnie jest napisane: 6.2.9. Inne wymagania Wymogów określonych w pkt 5.5.2 nie stosuje się do świateł mijania. Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się. Po "nie stosuje się." jest kropka a nie "montuj waść automatykę". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Ech... 6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie. 6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób. Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się. Nie stosuje się, czyli nie można automatycznego zamienić na ręczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Ech... 6.2.6.2. K o r e k t o r u s t a w i e n i a ś w i a t e ł p r z e d n i c h6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie. 6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły, pod warunkiem że mają one ustalone położenie przywracające odchylenie początkowe określone w pkt 6.2.6.1.1 przy użyciu zwykłej śruby regulacyjnej lub w inny zbliżony sposób. Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45 (1). Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje się. Nie stosuje się, czyli nie można automatycznego zamienić na ręczny. Wszystko OK. Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."????? Czy nie jest to ustalane w procesie homologacji???? Dlatego tak jak pisałem powyżej: "Jeśli na stację przyjedzie pojazd z żarówkami xenonowymi. Na lampach będzie miał oznaczenie żarówek "D", homologację "E" , rozporządzenie "R48. " i logo producenta samochodu. To dlaczego ma mieć N nawet jeśli nie ma automatycznego poziomowania.??" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."????? Może i masz rację w przypadku gdy w aucie fabrycznie nie ma korektora. Ale sprawa rozbija się o zamontowanie xsenonu do auta z korekcją ręczną lub odłączenie tej korekcji i nie zastąpienie jej automatyką. Skąd wiesz że "...niezbędny jest korektor..."????? Jeśli był ręczny to po zamontowaniu lamp z palnikami trzeba zastąpić go korektorem automatycznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Masz całkowitą rację. Ale to nie wyczerpuje tematu, bo co z samochodami, które nie miały regulacji ręcznej? Miałem szkolenie z ramienia Dekry z przedstawicielem firmy Hella i nie potrafili mi jednoznacznie odpowiedzieć czy ma być ta regulacja obligatoryjnie czy nie. Dlatego twierdzę (mogę się mylić) że jeśli robisz badanie pojazdu z HID, który ma odpowiednio oznaczone fabryczne lampy, to nie masz podstaw do N jeśli nie ma auto-pozycjonowania tejże lampy. Oczywiście musi mieć urządzenie do czyszczenia wg 6.2.9. R48.03 ?(to chyba trzecia seria poprawek??) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 bo co z samochodami, które nie miały regulacji ręcznej? Ile takich jest? Chyba da rade policzyć na palcach rąk modele. masz podstaw do N jeśli nie ma auto-pozycjonowania tejże lampy. Nawet jesli w kabinie jest ręczny korektor? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Taaaa.... Ciekawy problem. Jak jest ręczny korektor to mam prawo domniemywać, że coś kombinowane było. Niekoniecznie coś z lampami, klient mógł kupić wyłącznik świateł z korektorem od takiego modelu na allegro, bo mu sie popsuł. OK generalnie zgadzam się. Od dziś moje P w niekompletnie wyposażonych HID "...da rade policzyć na palcach rąk..." Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 11 Sierpień 2009 Share Napisano 11 Sierpień 2009 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 12 Sierpień 2009 Share Napisano 12 Sierpień 2009 Czesc Żarówki wyładowcze z mocowaniami H (H7, H4, H1) nie mają homologacji. Jak juz jestesmy tacy dokladni to nie ma palnikow wyladowczych z mocowaniem H...w tym co sprzedaja n.p. na allegro to palnik ma swoje mocowanie (nie wiem jak sie ono nazywa) i przejsciowka do danego typu mocowania H - wiem bo mi sie stopilo takie przejscie na H4 w motocyklu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 Czesc Żarówki wyładowcze z mocowaniami H (H7, H4, H1) nie mają homologacji. Jak juz jestesmy tacy dokladni to nie ma palnikow wyladowczych z mocowaniem H...w tym co sprzedaja n.p. na allegro to palnik ma swoje mocowanie (nie wiem jak sie ono nazywa) i przejsciowka do danego typu mocowania H - wiem bo mi sie stopilo takie przejscie na H4 w motocyklu A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej. Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT. Cóż było robić... Zostałem diagnostą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT. A to dlaczego? jak nie widać żródła światła oczywiście białego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 A ja założyłem sobie diodowe oświetlenie tablicy rejestracyjnej.Później klepnąłem się w głowę bo nikt mi przecież nie podpije BT. A to dlaczego? jak nie widać żródła światła oczywiście białego Hmmmm... Mimo zapewnień sprzedawcy to diabelstwo świeci na niebiesko... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sismon Napisano 13 Sierpień 2009 Share Napisano 13 Sierpień 2009 A czy ktoś wie ile lumenów ma żarówka o mocy 100 W ? znajomy ma założone takie w aucie i myślałem ze to xenon a on mi mówi ze to zwykłe żarówki 100 W z niebieskim szkiełkiem ale świecą na biało i to dosyć jasno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 14 Sierpień 2009 Share Napisano 14 Sierpień 2009 żarówka o mocy 100 W te żarówki również nie są homologowanie i użytkowanie ich jest niezgodne z prawem. Poza tym temperatura jaka wydziela się przy włączonej żarówce często prowadzi do uszkodzenia reflektora a zwiększony pobór prądu może uszkodzić instalację elektryczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 14 Sierpień 2009 Share Napisano 14 Sierpień 2009 Poza tym temperatura jaka wydziela się przy włączonej żarówce często prowadzi do uszkodzenia reflektora najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Sierpień 2009 Share Napisano 14 Sierpień 2009 Ja kilka lat założyłem setki do reflektorów i skończyło się spieczeniem styków przełącznika. A kiedy założyłem do jednego reflektora H4 o normalnej mocy ale zwiększonej mocy świetlnej o ile pamiętam Phillipsa to kolega, który nie wiedział w którym reflektorze jest jaka żarówka, nie był w stanie wskazać różnicy w świeceniu. Od tego czasu nie kupuję żarówek o większej mocy a jedynie o lepszych parametrach emisyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sismon Napisano 16 Sierpień 2009 Share Napisano 16 Sierpień 2009 najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło trochę to dziwne, skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
megalex Napisano 18 Sierpień 2009 Share Napisano 18 Sierpień 2009 najczęściej gdy zaczyna padać deszcz pęka szkło trochę to dziwne, skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno W homologowanych na D inna budowa powodująca lepsze odprowadzenie ciepła. I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym, ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 18 Sierpień 2009 Share Napisano 18 Sierpień 2009 temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym, możliwe moja i Psuja odpowiedź dotyczyła żarówki 100W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 18 Sierpień 2009 Share Napisano 18 Sierpień 2009 I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym, Palnik ksenonowy w samochodzie ma bodajże 35 W. skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno Złap w rękę 35 watową jarzeniówkę (podobna zasada pracy jak palnik ksenonowy) a potem 35 watową żarówkę. Podziel się wrażeniami co mocniej parzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tytus Napisano 19 Sierpień 2009 Share Napisano 19 Sierpień 2009 Czesc I wydaje mnie się ,że temperatura pracy palnika ksenonowego jest niższa niż żarówki z drutem wolframowym, Palnik ksenonowy w samochodzie ma bodajże 35 W. skoro od żarnika xenonowego nie pęka szkoło to od takiej żarówki też nie powinno Złap w rękę 35 watową jarzeniówkę (podobna zasada pracy jak palnik ksenonowy) a potem 35 watową żarówkę. Podziel się wrażeniami co mocniej parzy Panowie...Nie chce teraz przedstawiac historii rozwoju zrodel swiatla ale pokrotce napisze iz niewielka ilosc energii dostarczonej do zarowki jest zamieniana na swiatlo wiekszosc "idzie" w kosmos jako cieplo. Sprawnosc zarowek to wlasnie zdolnosc zamiany energii dostarczonej w swiatlo. Wszelkie zrodla samowladowcze maja ta sprawnosc ok 2x wieksza niz klasyczne zarowki halogenowe a ok 3 x wieksza niz zwykle zrodla swiatla z gazem obojetnym (czy co tam bylo w tych tzw. bańkach). I dlatego 35wattowy HID przy znacznie nizszej temperaturze pracy swieci 1,5x mocnej niz 55 watowy halogen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sismon Napisano 21 Sierpień 2009 Share Napisano 21 Sierpień 2009 wiec wychodzi na to ze xenon będzie pobierał mniej prądu niż standardowa żarówka- tak piszą sprzedawcy xenonu na allegro ale ja nie do końca w to wierzyłem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 21 Sierpień 2009 Share Napisano 21 Sierpień 2009 sismon, nie pisz o ksenonie z allegro bo to tak jakbyś napisał, że chcesz kupić oryginalnego Windowsa na dawnym Stadionie X-lecia. To "coś" ma tyle wspólnego z ksenonem ile kaszanka z polędwicą (to wędlina i to wędlina). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Sierpień 2009 Share Napisano 28 Sierpień 2009 Koniec ery żarówki Edisona http://www.wiadomosci24.pl/artykul/koniec_ery_zarowki_edisona_86785.html potem pewnie przyjdzie pora na żarówki w samochodach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaka Napisano 2 Wrzesień 2009 Share Napisano 2 Wrzesień 2009 Ale zobaczmy ile przetwornica do żarówki Xenon pobiera energii? Ta energia musi gdzieś uchodzić. Oczywiście podczas uruchamiania żarówki. Jak najbardziej ona potem świeci tzw "zimnym światłem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.