szymonp Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Witam, pytanie do starszych kolegów z OSKP, czy jest ktoś w stanie jasno określić, w jaki sposób diagnosta ma weryfikować połączenie siodło+ sworzeń? Jak postępujecie w przypadku gdy przyjeżdza zestaw? Ogólnie chodzi mi o werfikacje stanu technicznego obu tych elementów. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 (edytowane) Podczas wjeżdżania w rolki drugą osią zanim się zestaw ustabilizuje dochodzi do przeciwległych sił i wtedy łatwo zaobserwować przemieszczenia się względem siebie naczepy i ciągnika. Do tego dochodzi kontrola organoleptyczna, więc niezbędne jest rozpięcie zestawu. Można użyć suwmiarki do sworznia królewskiego, breszki, młotka ...tylko wcześniej ubierz się w brudne ciuchy sporo tam smaru Edytowane 31 Grudzień 2018 przez adamos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Problematyka eksploatacyjna sprzęgu siodłowego : siodło niedomagania.pdf 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 No bardzo ciekawe zagadnienie, szczególnie jak średni czas badania na pojazd w przedziale 15-20 minut się zamyka. A tu proszę zestaw zajechał i nie dość że do wydechu celem zadymienia trzeba po drabinie, to jeszcze ciśnienie skorygować w dwudziestu kołach. Teraz to rozpinanie i spinanie zestawu na kanale nie mówiąc o oczyszczeniu sworznia i gniazda z zastygłego smaru. Ale okey, bo ja się nie znam, to jak to po przepisach wygląda? Z jakiego przepisu, z jakiego zakresu wynika ta kontrola gniazda i sworznia? Od siebie dodam, że z kilka razy (mało razy) skorzystałem z dostępnych po sąsiedzku na serwisie "nielegalizowanych" sprawdzianów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 30 minut temu, adamos napisał: Do tego dochodzi kontrola organoleptyczna, więc niezbędne jest rozpięcie zestawu. W praktyce nikt zestawu nie rozpina a pasowało by. Podobno cena za badanie naczepy jest zbliżona do ceny badania konia pomimo dużo mniejszego zakresu ze względu na czas potrzebny do rozpięcia zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 luz siodło - sworzeń łatwo wyczuć podczas ruszania , najlepiej jak os naczepy wyjeżdża z rolek . tylko trudno stwierdzić gdzie jest przyczyna luzu ( sworzeń czy siodło ) . sama regulacja luzu siodła to ok 10 min roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 2 minuty temu, Paprock napisał: A tu proszę zestaw zajechał i nie dość że do wydechu celem zadymienia trzeba po drabinie, to jeszcze ciśnienie skorygować w dwudziestu kołach Zapomniałeś o konieczności podłączenia czujników ciśnień do każdego koła a jak stacja ma zestaw mini czyli czujnik matka (ten montowany do zbiornika) i tylko jeden czujnik pomiarowy to i pomiaru sił trzeba będzie dokonywać 10 razy a jak jeszcze czujniki ciśnienia są w wersji kablowej to badanie zestawu zajmowało by ze 4 godziny. Tak wygląda różnica pomiędzy teorią a praktyką i co tu udawać, że jakość badań jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 A jaki problem zablokować hamulce w samej naczepie i tak sprawdzać luz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 I co ci po tym, że stwierdzisz, że jest luz jak nie będziesz mógł określić czy w ciągniku czy w naczepie. Który pojazd dostanie N? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 3 minuty temu, danielg539 napisał: nie będziesz mógł określić czy w ciągniku czy w naczepie I tu właśnie jest ten " dylemat " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Osobiście - samego konia staram się nie badać - bez naczepy to z tyłem jest lipa na rolkach - nie dotyczy to tylko siodła ale i przyłączy - bo przypuszczam iż prawie nikt nie podłęcza do AMX / testera złączy/ wiązki elektrycznej do naczepy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 @IVVO wiesz, że brak podstawy prawnej do takiego toku postępowania, choć samo podejście do tematu jest życiowe. 19 minut temu, IVVO napisał: bez naczepy to z tyłem jest lipa na rolkach Od dawna postuluję wprowadzenia dociążacza osi jako obowiązkowego wyposażenia dla OSKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 (edytowane) 43 minuty temu, danielg539 napisał: I co ci po tym, że stwierdzisz, że jest luz jak nie będziesz mógł określić czy w ciągniku czy w naczepie. Który pojazd dostanie N? Najpierw trzeba luz stwierdzić by móc póżniej określić gdzie. Nie wiem jak ty, ale ja jak nie stwierdzę tego luzu to nie szukam gdzie, bo czego mam szukać ? A N dostanie badany, pod warunkiem, iż w badanym jest luz (zużycie). Choć jego regulacja w siodle to żadna sztuka. Edytowane 31 Grudzień 2018 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 W obecnej chwili są dwa rodzaje siodeł z ręczną bądź automatyczną regulacją klina - przy tych autotematycznych jeśli jest luz to właściwie tylko wymiana klina i napinacza i można spokojnie pogonić z N - przy manualnych daję zawsze możliwość wyregulowania śrubą rygla - co do sworznia królewskiego naczepy - to jest rzadkość jego "wyrobienia - chyba że nie smarują siodła - w razie podejrzeń suwmiarka na stacji jest i owalizację po rozpięciu można sprawdzić 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 2 godziny temu, danielg539 napisał: Tak wygląda różnica pomiędzy teorią a praktyką i co tu udawać, że jakość badań jest ok. - IVVO wspominał, że konika nie tyka! - a ja od dawna twierdzę, że dwa czy trzy pojazdy na zmianę i słuszna kasa za nie. Taka cena, żeby interes się opłacał. Niestety na dzisiaj takie podejście biznesmenom nie wspak dlatego już nie pracuję na okręgowej. A na podstawowej na dzień 24 grudnia rejestr zamknąłem ilością ledwie coś ponad osiemset... Dokładnej ilości nie znam, bo może zmiennik coś tam dzisiaj doklepie. Na obecną chwilę znam dwie stacje z taką ilością badań. Kto ma jeszcze poniżej tysiąca? A kto ma koło dziesięciu tysięcy we dwóch diagnostów po osiem godzin i po pełnym ZAKRESIE? Bo przegonić auto przez rolki to każdy gupi umi i ja też! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Bo są stacje i STACJE jedne sprawdzają pojazdy a drugie zarabiają kasę. Niestety ale proponowana reforma nie uwzględniała tego problemu. Proste wprowadzenie norm czasowych wiele by już wyjaśniło ale po co coś naprawiać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 4 minuty temu, danielg539 napisał: Bo są stacje i STACJE I w nich pracują diagności i ( Diagności ) 15 minut temu, Paprock napisał: Bo przegonić auto przez rolki to każdy gupi umi i ja też! he,he,he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 12 minut temu, danielg539 napisał: Proste wprowadzenie norm czasowych wiele by już wyjaśniło kolego utopia, jak ktoś chce poprawnie sprawdzać to tak robi, jak nie chce to żadne normy niczego nie zmienią, zawsze można sobie z klientem pół godzinki pogadać, np o d... Maryni i norma wypełniona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 2 godziny temu, danielg539 napisał: I co ci po tym, że stwierdzisz, że jest luz jak nie będziesz mógł określić czy w ciągniku czy w naczepie. Który pojazd dostanie N? Profilaktycznie ciagnik , bo ... 2 godziny temu, piter1973 napisał: sama regulacja luzu siodła to ok 10 min roboty 2 godziny temu, piter1973 napisał: luz siodło - sworzeń łatwo wyczuć podczas ruszania , najlepiej jak os naczepy wyjeżdża z rolek . A najlepiej posłużyć się w tym celu " szarpakiem " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 1 minutę temu, wadi napisał: Profilaktycznie ciagnik Ciekawie się robi bo wprowadzasz nową kategorię badań "profilaktyczne N" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbitur Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 27 minut temu, Paprock napisał: A na podstawowej na dzień 24 grudnia rejestr zamknąłem ilością ledwie coś ponad osiemset... Na podstawowej dziś stoi następny nr.985 . To tak poza tematem.... Teoretyk, nie praktyk pisze ustawy, rozporządzenia itp. , i dlatego później wychodzą takie kwiatki (czas badania, cena ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 3 godziny temu, wadi napisał: Profilaktycznie ciagnik , to ciekawe - wtedy ja , jako kierowca, odpinam ciągnik , mierzę sworzeń królewski w naczepie. jeżeli sworzeń bedzie zużyty to wiesz kto dostanie po d...e ? diagnosta dopuszczający niesprawna naczepę do ruchu i niesłusznie niedopuszczając do ruchu ciągnik . niestety ale jednoznacznie nie da się stwierdzić podczas okresowego badania co jest niesprawne. siodło trzeba by umyć ze smaru grafitowego aby można je było zweryfikować , mycie nie należy do czynności badania . sworzeń w naczepie trzeba zmierzyć i sprawdzić jego "owalizację" tylko też trzeba go najpierw oczyścić z grafitu ( a jaką ma mieć średnicę nominalną ? ). Czy odczepianie ciągnika od naczepy jest w zakresie okresowego badania ? ciągnik solo moze przyjechać , naczepa niestety nie , nawet jak będzie stać na stanowisku bez "konia " to nic z nią nie zrobimy. i nie zawsze za słabą siłe hamowania w naczepie jest winna naczepa , to ciągnik może mieć zj....e sterowanie ( zawory sterowania i opóźnienia odhamowania naczepy ). powodzenia życzę podczas pomiaru sił hamowania hamulca postojowego w naczepach ciągniętych przez ciągniki volvo FH ( volvo ma ręczny na 2 osiach ale nie "daje " postojowego na nczepę ). na "ręcznym " cały zestaw trzyma tylko volvo ale odpinając czerwony przewód pneumatyczny naczepa zahamuje . 3 godziny temu, wadi napisał: A najlepiej posłużyć się w tym celu " szarpakiem " można ale polemizowałbym czy najlepiej . mi wystarczy ruszyć całym zestawem ( jeżdżę sam osobiście przez całą ścieżkę ) ale na szarpaku wygląda to bardziej fachowo . 4 godziny temu, Paprock napisał: Kto ma jeszcze poniżej tysiąca? . stacja czynna od 7.00 do 22.00, 90% to pojazdy pow 3,5 t ( przy ASO ciężarówek ). 6 godzin temu, IVVO napisał: samego konia staram się nie badać a są stacje gdzie każą kierowcy odpinać naczepę do badania ciągnika . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 I właśnie za to co napisał @piter1973 kumaty diagnosta na okręgówce powinien zarabiać najmniej dziesięć koła! Dziesięć koła za badania techniczne a nie ekspresowe przejazdy po kanale, jak to w wyniszczającym systemie prowizyjnym jest wykorzystywane! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 800 badań rocznie na dwóch Diagnostów? To jest nawet nie 2 badania dziennie na głowę! To jest pralnia pieniędzy, a nie SKP. Teraz rozumiem skąd tak wielka aktywność na forum. Nawet trzepiąc auto przez 2 godziny to nadal pół dnia wolne 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Poza tematemm 4 godziny temu, piter1973 napisał: powodzenia życzę podczas pomiaru sił hamowania hamulca postojowego w naczepach ciągniętych przez ciągniki volvo FH ( volvo ma ręczny na 2 osiach ale nie "daje " postojowego na nczepę ). na "ręcznym " .... Cóż przeszkadza uruchomić hamulec postojowy naczepy z zewnątrz pojazdu- " czarnym grzybkiem w naczepie. Poza tematem , jak na okregówkę to też nie mam szału ale poza badaniami wykonuje ok 600 rocznie tzw. sprawdzeń zawieszenia i świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.