Paprock Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 Jak aktywność? Piętnastu tysięcy postów nie naklepałem. Pracowałem i czasu nie miałem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 31 Grudzień 2018 Share Napisano 31 Grudzień 2018 35 minut temu, wadi napisał: Cóż przeszkadza uruchomić hamulec postojowy naczepy z zewnątrz pojazdu- " czarnym grzybkiem w naczepie. Chyba pomyliłem , wyciągało się czerwony grzybek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 Panowie - połowa diagnostów nie wie jak sprawdzić "ręczny' w zestawie Volvo + naczepa i nie które Scanie + naczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 i połowa kierowców, lub więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 (edytowane) Nie sądzę ,że aż tylu , a świadczyło by to o źle wykonywanej pracy przez diagnostów, bo omawiane powyżej kwestie stwierdza sie przecież w czasie badania . Edytowane 2 Styczeń 2019 przez wadi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 Dnia 31.12.2018 o 16:36, piter1973 napisał: podczas pomiaru sił hamowania hamulca postojowego w naczepach ciągniętych przez ciągniki volvo FH ( volvo ma ręczny na 2 osiach ale nie "daje " postojowego na nczepę ). na "ręcznym " cały zestaw trzyma tylko volvo ale odpinając czerwony przewód pneumatyczny naczepa zahamuje . Mam inny sposób i pogasiłem kiedyś uśmieszki szoferów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 Sposób z przytrzymywaniem wyciagniętego "zbijaka" lub przytrzymywaniem w połowie dźwigni ham. postojowego , to nie to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 Hamulec postojowy powinien być mechaniczny, i zwolnienie dźwigni hamulca lub odłączenie przewodu to tylko puszczenie powietrza na siłownik , żeby sprawdzić to trzeba opróżnić układ z powietrza i wtedy zadziała sprężyna w siłowniku , jak hamulec był sprawdzany na rolkach przy użyciu dźwigni to był. jak zeszło powietrze nie ma, rozbiórka siłownika i widok połamanych sprężyn . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dalkowiak Napisano 2 Styczeń 2019 Share Napisano 2 Styczeń 2019 Gdybym szoferom kazał rozpinać każdy zestaw, na sól by stacja nie ukręciła, oczywiście od razu się wieści niosą i kierowcy gadają "tam nie jedź, bo diagnosta jakiś p....y każe naczepę odpinać..." Co się dziwić- jak mamy takie "wysoko rozwinięte społeczeństwo" że na badanie bez żarówek w lampach próbują szczęścia...Panie to tylko od kierunku...(serio taki miałem tekst ostatnio) Mam na OSKP 1,7tyś/troje diagnostów- to można powiedzieć ja nie pracuję, tylko jestem na utrzymaniu mojego szefa... Na początku kariery jakieś 3 lata temu podłączyłem czujnik ciśnienia to prawie mnie klient zastraszał, że on to zna kogo trzeba itd... Nie oszukujmy się, zbyt rozwalona tą nasza "wspólnota diagnostyczna" aby się coś w najbliższym czasie (latach) zmieniło, zawsze się jeszcze znajdzie "dobry człowiek" co przystawi w dowodzie... A tak w ogóle to - Szczęśliwego Nowego Roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 3 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 3 Styczeń 2019 Dziękuję bardzo za udzielone odpowiedzi, na pewno się przydadzą, pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 3 Styczeń 2019 Share Napisano 3 Styczeń 2019 Dnia 31.12.2018 o 17:28, Paprock napisał: I właśnie za to co napisał @piter1973 kumaty diagnosta na okręgówce powinien zarabiać najmniej dziesięć koła! Dziesięć koła za badania techniczne a nie ekspresowe przejazdy po kanale, jak to w wyniszczającym systemie prowizyjnym jest wykorzystywane! Dokładnie tak. Czas badania nie mniejszy niż jedna godzina na pojazd ciężarowy a cena za takie badanie powinna wynosić przynajmniej tyle co roboczogodzina w ASO samochodów ciężarowych, czyli brutto 250-300 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 16 Marzec 2019 Share Napisano 16 Marzec 2019 (edytowane) Kolego ja raz wychwyciłem luz na siodle na płytach najazdowych, ciągnik najechał tylna osią na "szarpaki", hamulec, i ruszasz płytami przód tył i ładnie widać czy siodło sie rusza czy nie.. badany zestaw z naczepą. w przypadku przyczepy, widac luz przy wyjezdzie z rolek pojazdu ciągnacego, albo możesz wjechać przednia osia przyczepy w rolki i kazać kierowcy delikatnie próbować cofnąc do tyłu bądź do przodu (ruszanie na pół sprzęgle) A tu rozprawka na 5 stron... Edytowane 16 Marzec 2019 przez soraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Marzec 2019 Share Napisano 16 Marzec 2019 35 minut temu, soraj napisał: cofnąc do tyłu bądź do przodu Tak... Cofanie do przodu - słyszałem, że na egzaminach na PJ ten manewr mają wprowadzić 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 18 Marzec 2019 Share Napisano 18 Marzec 2019 Dnia 16.03.2019 o 12:58, soraj napisał: w przypadku przyczepy, widac luz przy wyjezdzie z rolek pojazdu ciągnacego, albo możesz wjechać przednia osia przyczepy w rolki i kazać kierowcy delikatnie próbować cofnąc do tyłu bądź do przodu (ruszanie na pół sprzęgle) Nie baw się rolkami, twój Prezes może nie być zadowolony z zabaw drogim sprzętem. Luz czujesz wyjeżdżając z rolek (ktoś tam wcześniej napisał o siłach podczas wyjeżdżania) po "driwersku" nazywa się ten luz bardzo prosto: "walenie w chomąt". Co to jest chomąt - niech młodsi zapytają wujka Googla. Jeśli chcesz zobaczyć luz, wyjedź na plac przed stację, uruchom hamulec postojowy naczepy zbijakiem i sobie ją szarp do przodu i do tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 18 Marzec 2019 Share Napisano 18 Marzec 2019 11 minut temu, wrc69 napisał: Nie baw się rolkami, twój Prezes może nie być zadowolony z zabaw drogim sprzętem. przecież na badaniu przez rolki się przejeżdża , nawet bada hamulce na rolkach więc siłą rzeczy luz na sprzęgu wyjdzie samoistnie wyjeżdżając z rolek . żadnych zabaw rolkami nie potrzeba . problem jest inny , już tu poruszony - przy badaniu zestawu i znalezieniu luzu - określić jednoznacznie czy luz jest na siodle czy wybity sworzeń królewski . tego bez rozpięcia zestawu się nie da określić . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wrc69 Napisano 18 Marzec 2019 Share Napisano 18 Marzec 2019 Spoko. To twój sprzęt (twojego prezesa). Ja piszę o wstępnej kwalifikacji zestawu. Jeśli oparcie fotela nie klepie cię po plecach to też rozczepiasz zestaw żeby poszukać tego, czego nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
soraj Napisano 21 Marzec 2019 Share Napisano 21 Marzec 2019 (edytowane) Dnia 18.03.2019 o 09:07, wrc69 napisał: Nie baw się rolkami, twój Prezes może nie być zadowolony z zabaw drogim sprzętem. Luz czujesz wyjeżdżając z rolek (ktoś tam wcześniej napisał o siłach podczas wyjeżdżania) po "driwersku" nazywa się ten luz bardzo prosto: "walenie w chomąt". Co to jest chomąt - niech młodsi zapytają wujka Googla. Jeśli chcesz zobaczyć luz, wyjedź na plac przed stację, uruchom hamulec postojowy naczepy zbijakiem i sobie ją szarp do przodu i do tyłu. Nie bawię sie rolkami by zobaczyc luz na siodle, na ciągnik siodłowy, w momencie kiedy naczepa pierwsza osią wpada w rolki rownież wytwarza opór (naczepy na ciągnik),podobnie przy wyjezdzie z rolek tyle ze wtedy odwrotnie , bez koniecznosci ich uruchamiania rolek do badania siły hamowania. Edytowane 21 Marzec 2019 przez soraj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.