Skocz do zawartości

Renault Master Ciężarowy -> Specjalny - Kempingowy


mortin7669

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich,

Temat zapewne się powtarzał, ale burzliwe zmiany w roku 2016/2017 wprowadziły spory zamęt. Do rzeczy...

 

Stałem się posiadaczem samochodu Marki Renault Master II L3H2 2003 r. zarejestrowany jako ciężarowy. Jest to furgon(blaszak) ze ścianą grodziową oddzielającą przestrzeń ładunkową od pasażerskiej. DMC 3500 kg. W dowód wbity VAT 1. Auto zakupione na osobę prywatną. 

 

Zacząłem przerabiać go pod zabudowę kamperową i po wykonaniu takiej zabudowy, chciałbym zarejestrować go jako pojazd specjalny kempingowy. 

Obecnie pojazd zarejestrowany jest na 3 osoby i posiada 3 miejsca siedzące z przodu i tak chciałbym zostawić (czytałem o dużych problemach ze zmiana ilości miejsc, poza tym nie jest mi potrzebna zmiana). 

W przestrzeni ładunkowej będzie wyposażenie, które jest wymagane do takiej zmiany tj. kuchenka gazowa, szafki, półki, łóżko, łazienka (prysznic, wc), zbiorniki wody, oświetlenie, stolik, miejsca siedzące przy stoliku.

 

Po co ta zmiana? OC, winiety, usunięcie ściny grodziowej.

 

Wyczytałem również że potrzebna jest faktura, że taką zabudowę wykonała firma, która ma wpisane odpowiednie PKD bodajże 45.20.Z 

 

Pytanie: czy jest coś jeszcze co należy zrobić/spełnić aby przerejestrować pojazd? Jak wygląda procedura rejestracji takiego pojazdu? W jakiej kolejności i gdzie należy się udać?

 

P.S. Dla zainteresowanych mogę pokazać autorskie projekty przeróbki furgonu na kampera.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W grę wchodzi zmiana rodzaju pojazdu a z tym wiąże się konieczność posiadania oświadczenia, że wykonał to uprawniony podmiot (faktura jest niepotrzebna). Następnie na skp po zmiany konstrukcyjne i do WK po nowy DR. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaświadczenie/faktura na przebudowę od przedsiębiorcy

Okręgowa stacja kontroli pojazdów (badanie po zmianach)

Wydział Komunikacji - wymiana dowodu

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli @mortin7669 drążył sprawę, to na bank natknął się na jakieś hasła związane z potwierdzeniem wyposażenia zgodnie z regulaminami/dyrektywami/jednostkami badawczymi (pimotami).

Co do przebudowy z auta o rodzaju samochód ciężarowy na pojazd o rodzaju samochód specjalny, to w tym przypadku takich badań się nie wymaga.Wystarczy to, co wyżej napisano.

Co do dokumentu potwierdzającego zmianę rodzaju pojazdu przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w tym zakresie, to jakby wytycznych brak. Jednak najczęściej spotykaną formą potwierdzenia jest oświadczenie jednak. Na forum lub w necie można wyszukać dokładniejsze przykłady tego dokumentu.

Ja znalazłem tylko taki:  https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/12294-zmiana-miejsc-z-9-na-5-jakie-badanie/&do=findComment&comment=236471 

 

 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy badanie wagi jest konieczne? I czy jest w okolicach Wrocławia taka stacja, która podejmie się badania? Słyszałem, że nie każda stacja chce to robić, ale nie wiedzą jak to robić i są nadgorliwi.

Edytowane przez mortin7669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mortin7669 napisał:

 Słyszałem, że nie każda stacja chce to robić, ale nie wie jak to robić i są nadgorliwi.

Każda okręgowa SKP musi to badanie zrobić, a wynik badania to już odrębna rzecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ten pojazd przebudowuje? Pytam, bo żeby się nie okazało czasem, że diagnosta do badania opinii rzeczoznawcy sobie zawinszuje.

Najlepiej aby w oświadczeniu o dokonanych zmianach znalazły się nowe i naprawdziwsze dane techniczne. Nie ma co szukać boków, tylko wszystko solidnie pomiarkować i opisać. Na stacjach kontroli są pomontowane wagi, które podczas badania mogą wykazać, że w kwitach popisane głupoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Paprock napisał:

podczas badania mogą wykazać, że w kwitach popisane głupoty.

Bardzo słuszna uwaga ;-) Ale i na drodze z " krokodylami " można się rozczarować co do słuszności zapisów w DR:silent: - a z tym problemem to już nie tak łatwo będzie.:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd będzie przebudowany ze znajomym, który taką działalność posiada oraz mną (będę pomagać realizować swój projekt). Całość ma być zabudowana z użyciem nowym materiałów. Zważyć możemy bez problemu i wpisać to w oświadczenie. Czy poza wagą, coś jeszcze warto umieścić w oświadczeniu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zostawisz miejsca siedzące tam gdzie były - to nie ma problemu - uważaj abyś tak rozłożył obciążenie zabudowy w miarę równomiernie - Przeciążenie tylnej osi może nastąpić - oraz aby pojazd był stateczny - ciężkie wyposażenie montuj w miarę nisko 

3 minuty temu, mortin7669 napisał:

Czy poza wagą, coś jeszcze warto umieścić w oświadczeniu

Opis zmian

Diagnosta przy badaniu wykona kilka zdjęć - które dołączy do zmian konstrukcyjnych 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W projekcie starałem się uwzględnić równomierne rozłożenie wagi. Zbiorniki będą pod miejscem siedzącym miedzy 2 osiami. Ładowność pojazdu to aż 1490 kg, więc waga nie powinna być problemem. 

 

Dla zainteresowanych link do projektu 3D:

 projekt zabudowy 3D

wnętrze.PNG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem - przegroda z drzwiami jest zbędna - ogranicza przestrzeń - zastanowił bym się nad fotelami "kapitańskimi" - obrotowymi dla pasażerów i ewentualnie kierowcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że jest zbędna, ale do czasu ukończenia zabudowy nie mogę jej usunąć. Przegląd okresowy mam w lutym. Całą zabudowę uda się wykonać pewnie nie wcześniej niż na wakacje. Po pozytywnej opinii, ściana ma być zdemontowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I śpiesz się - bo jak ustawa przejdzie- to zabiorą możliwość takich zmian stacją okręgowym - a z pracownikami TDT to może być różnie

Jak Kaczyński naprawi swój samochód - to podpisze ustawę ? bo tak to musiał by dopłacić 50% do badania - ponoć od kilku lat nie rejestrował swojej bryki

 

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mortin7669 napisał:

Czy badanie wagi jest konieczne? 

Pamiętaj o tym, że w każdych warunkach minimum 25% masy całego pojazdu, musi spoczywać na oś.

31 minut temu, rewers napisał:

Pamiętaj o tym, że w każdych warunkach minimum 25% masy całego pojazdu, musi spoczywać na oś.

i nacisk osi przedniej, przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu, nie może być mniejszy niż 30% maksymalnej masy całkowitej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat Master ma bardzo szeroko rozstawione osie więc ten ciężar rozkłada się równomiernie na 2 osie.

rys.PNG

Edytowane przez mortin7669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.01.2019 o 01:30, mortin7669 napisał:

P.S. Dla zainteresowanych mogę pokazać autorskie projekty przeróbki furgonu na kampera.

W pw wysyłam Ci maila do mnie. Jak możesz wyślij mi wszystko co na ten temat masz, bo jestem na etapie gromadzenia materiałów, a zawsze to łatwiej z gotowca skorzystać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszedł mail. Udało mi się zakończyć walkę z niedziałającym systemem ABS (silnik pompy padł), także w końcu mogę zająć się "wnętrzem busa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie tak z grubsza interesuje budżet - ale bez rozbijania gó..na na atomy. Ile dałeś za bazę (czyli blaszaka) i na ile wyceniasz kosztorys zrobienia go na gotowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robię wersje z łazienką i toaletą, więc koszty wyższe.

Jeżeli chodzi o wydatki związane z busem to jak  na razie tak się to prezentuje:

image.png.5b09a1a7557ddee954faccf97664d242.png

 

Jeżeli chodzi o elektrykę to z kolei tak:

image.png.0281236f0894644739aa1cfc6a723198.png

 

Woda + łazienka:

image.png.19caf2582996e7879ac43326aa0fc4a4.png

 

Do tego jeszcze cała instalacja gazowa a w niej:

Kocioł piec gazowy LPG Ferroli Zefiro do grzania wody - 614 zł

Butla z gazem 11 kg - 150 zł

Przewody gazowe, trójniki, reduktory

piec gazowy truma do ogrzewania - 1000 zł

Kuchenka gazowa - 200 zł

Lodówka

 

Do tego jeszcze ocieplenie (styrodur, wełna, alufox), Płyty HDF białe, panele na podłogę, panele PCV do łazienki, materac (z gąbki na metry), dużo drewna na stelaż pod podłogę, na łóżko meble itp, płyty meblowe na meble kuchenne, R-Stop do zabezpieczenia oznak korozji, biała farba do pokrycia podłogi przed ociepleniem jej.

 

Są jeszcze inne wydatki jak kamera sportowa Xiaomi Yi 4k Active + Gimbal + obudowa wodoodporna do prowadzenia vloga. Cala budowę chciałbym udostępnić na jakimś kanale na YT.

 

Część wydatków zostanie odłożona w czasie jak np panele solarne, czy ogrzewanie pomieszczenia za pomocą trumy.

 

Bus oczywiście kupiony bardzo tanio od uczciwego sprzedawcy, który nic nie ukrywał. Było w nim parę mankamentów o których powiedział jak:

- żadna z wkładek zamków nie działa - tylko centralny.

- powiążcie to teraz z wymianą akumulatora - tak padł całkowicie przez co, aby dostać się do środka trzeba było rozwiercić wkładkę.

- na szczęście podłoga w stanie bardzo dobrym

- urwane dwie klamki bocznych drzwi (są drzwi przesuwne z obu stron busa - taka ciekawa wersja)

- progi ogniska korozji - bez dziur na wylot - jak zrobi się ciepło będzie trzeba się za to zabrać

- do regeneracji szykuje się skrzynia biegów bo synchronizatory czasami zgrzytają przy redukcji

- nie działający ABS - winny okazał się silnik pompy ABS po wymianie wszystko pięknie działa i nie ma żadnych błędów.

- przebieg 470 000 km

- środek niezniszczony więc istnieje szansa że miliona km ten bus nie zrobił

Wczoraj pojechałem na przegląd i żadnych niespodzianek nie było.

Mimo wszystko myślę że i tak warto było kupić za tę cenę. Widziałem busy po 10-15 tysięcy, które wcale w lepszym stanie nie były. Często zgnite na wylot. W moim busie był regenerowany rozrusznik i turbina, wymieniany olej, rozrząd itp, na potwierdzenie mam faktury gwarancje i stare części, sprzedający dorzucił nam kilka opon w średnim stanie, 1/3 baku paliwa, trójkąt, gaśnice, zapas, klucze do kół itp. Silnik pracuje wzorowo, cicho, nie dymi nie dławi się i jest mega oszczędny - oszczędniejszy niż mój Ford Focus z silnikiem 1.6 benzyna.

 

Całość kosztów szacuję na 15-25 tysięcy zł.

 

Edytowane przez mortin7669
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.