Skocz do zawartości

Co SKP może otrzymać od CEPiK-u ?


Norbert Jezierski

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie ...

 

Rozpoczyna się kolejny etap wdrażania Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Na razie - faza projektowa, na którą i Wy możecie mieć wpływ. Co z tegop wyjdzie - nie wiadomo - ale próbować trzeba. O co chodzi ?

 

Obok ITS-u i PISKP zostaliśmy zaproszeni na spotkanie organizacyjne będące niejako inauguracją tego etapu. Może padną jakieś konkrety ?

 

Do tego czasu muszę mieć choć kilka pomysłów na to, co Stacje Kontroli Pojazdów powinny otrzymywać od CEPiK-u. Nie powinniśmy przegiąć ani w jedną, ani w drugą stronę - dobrze byłoby otrzymać maksymalnie dużo, ale na na tyle mało, żeby nie było większych problemów z przepchnięciem tego wszystkiego przez odpowiednie ministerstwo lub odp. komisje sejmowe. Sprawa jest delikatna - ale spróbować warto.

 

Zamieniam się w słuch - i czekam na propozycje. SENSOWNE propozycje. Byłoby dobrze, gdybyście przesłali je do mnie dziś (poniedziałek) jakimś SMS-em - nie będę miał chyba możliwości wejsćia na forum przed tym spotkaniem ...

 

GSM - 509-330-535 :mrgreen:

 

Po powrocie zdam Wam ralację :D

 

Aaaa, z nowości - chodzą słuchy, że ze strony CEPiK-u (a raczej SOFTBANK-u - jako wykonawcy) wsparcie techniczne dla procesu przesyłania będzie realizowane jedynie dla W2k i XP - a zatem wylecą z przesyłania wszystkie komputery z W9x.

Ale to jeszcze niepotwierdzona informacja. Ma troszkę sensu - obsługa kart kryptograficznych i ich czytników dopiero w W2k i XP - a raczej w tym ostatnim - jest naprawdę native (wbudowana w system) - poprzednie edycje windy mają podobno straszne kłopoty z softem i sterownikami,. Straszne kłopoty ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę spać i w nawiązaniu do naszych rozawaz na temat "czasu badnia" doszedłem do wniosku, ze jesli CEPiK nie bedzie on-line w obie strony to szkoda pieniedzy podatników. Ale wracając do realiów, ja od CEPiK chciałbym:

1. To wszystko co zapisuję do rejestru badań.

1A. To wszystko co jest w DR - (w razie badnia samochodu z zabranym DR)

2. Termin poprzedniego badnia (takiego co nie ma go w dowodzie, albo zakonczyło się 3 godziny wczesniej na innej SKP wynikiem negatywnym).

3. Przebieg podczas ostatniego badnia (wymga stosownych zmian w 227)

4. Usterki podczas ostatniego badnia (wymaga jak wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoczyna się kolejny etap

Przepraszam że pytam, .....a to jakiś etap już się zakończył? Przecież my jesteśmy na etapie CEPA....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś tu mówi, że coś się zaczeło ? ;)

 

A tak serio - tak, zaczeło się. Już bliżej, niż dalej. Od 30-go stycznie rusza 5-tygodniowy pilotaż, potem za czas jakiś - właściwe wdrożenie systemu. Coś jednak idzie do przodu ...

 

Niezależnie - trwają dalsze rozmowy i prace projektowe. I o tym właśnie jest ten temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Piotrem. Diagnosta musi mieć wgląd w dane zapisane w dowodzie rejestracyjnym z wyłączeniem danych osobowych. Niejednokrotnie policjant zatrzyma dowód rejestracyjny i nie wpisze pewnych danych i później diagnosta musi dzwonić do rejestracji pojazdów i otrzyma te dane albo nie. A tak będzie miał dane techniczne i będzie mógł je uzupełnić. Np. klient zgłasza, że kupił używane auto – w tym samym momencie będzie miał wgląd jakich danych brakuje do wydrukowania nowego dowodu rejestracyjnego i właściciel nie będzie musiał latać do rejestracji pojazdów i z powrotem do diagnosty po brakujące naciski, bądź masy pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co SKP może otrzymać od CEPiK-u ?

Ja znam życie to wyłącznie listę wymogów, które bębą na wczoraj.

Marzeniem moim jest, żeby chociaż jakaś lampka się zapaliła na pulpicie, że taki pojazd ma prawidłowe dane, zgodne z rejestracją i ubezpieczeniem.

Tu nie chodzi tylko o zabrane ale i miękkie dowody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem za dostepem diagnosty do danych z CEPIKU , dość już tych telefonów i zamieszania . Oczywiście dane osobowe raczej nie . :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaa, z nowości - chodzą słuchy, że ze strony CEPiK-u (a raczej SOFTBANK-u - jako wykonawcy) wsparcie techniczne dla procesu przesyłania będzie realizowane jedynie dla W2k i XP - a zatem wylecą z przesyłania wszystkie komputery z W9x.

Ale to jeszcze niepotwierdzona informacja. Ma troszkę sensu - obsługa kart kryptograficznych i ich czytników dopiero w W2k i XP - a raczej w tym ostatnim - jest naprawdę native (wbudowana w system) - poprzednie edycje windy mają podobno straszne kłopoty z softem i sterownikami,. Straszne kłopoty ...

 

No to może Softbank zasponsoruje mi nowy system - licencjonowany.

Dosyć że będzie trzeba kupić czytnik to jeszcze drugie tyle wydam na system... paranoja !!! :twisted:

 

Zamiast becikowego niech rząd wprowadzi może CEPIKOWE akurat 1000zł starczy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny był by wgląd do tych danych, które zawarte sa w DOWODZIE REJESTRACYJNYM, oczywiście bez danych osobowych właściciela. Ponadto ważna bybyła informacja, kiedy i gdzie wykonane było Badanie Tech.i z jakim wynikiem

Szukanie po nr rej i ważne by można odszykac po nr VIN przy zmianie nr rej.

 

podrawiam, AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki optymizm w związku z CEPiK-iem!!! Jestem pod wrażeniem.Po przeczytaniu pisma MSWia z dnia 12.12.2005 skierowanego do Kierowników Wydziałów Komunikacji o mało nie zemdleliśmy.

Po pierwsze "MSWiA dążąc do odciążenia pracowników starostw i wyeliminowania pracochłonnego wprowadzania danych do systemu informatycznego, przygotowuje alternatywną drogę przekazywania danych - bezpośrednio ze stacji kontroli pojazdów." Po drugie z czystej ciekawości weszliśmy na podaną w piśmie stronę www.cepik.gov.pl , poczytajcie koledzy naprawdę warto. Dowiecie się, że aby uzyskać dane z ewidencji trzeba złożyć wniosek, oczywiście tylko dla wybrańców bezpłatny. SKP do nich nie należy, tak że będziemy Panowie bulić najpierw za to "czym" będziemy przesyłać dane, a następnie za to żeby nam je udostępnili. Jedyne co możemy zyskać z CEPiK-u to zwrot Vat-u od kupionego urządzenia do przesyłania danych. :?:?:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja uważam żę tylko cepik on-line ma sens , amy powinniśmy mieć dostęp(wgląd) do kartoteki pojazdu choćby po to jaki jest np. podrodzaj itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba złożyć wniosek

Nie ciesz się zawczasu bo SKP nie jest uprawniona by uzyskać te dane nawet jak zapłaci.

 

Proponuje tak nie mdleć bo tu są dobrzy w pełnym tego sława znaczeniu twórcy z MSWIA na forum i nie sądzę by mieli ochotę cię reanimować.

 

Miło powitać kolejnego przedstawiciela starostwa tym razem z Bochni.

 

Doradzam wymazać starostwo i pozostawić miasto bo u mnie szefowie od razu przypomnieli mi, że na forum wypowiadam się jako Maćkowski a nie inspektor M. a jest tu też konkurencja, która uwielbia oczerniać starostów (z miasta Ł).

 

Mamy w Bydgoskim Urzędzie ISO 9001:2000 więc walczymy o mnóstwo pilotażów jak się domyślacie na koszt MSWIA.

 

Rejestrację pojazdów MSWIA wyposażyło w sprzęt komputerowy z płaskimi monitorami i kartami krytograficznymi, skanerami (fajna sprawa nie trzeba danych z dowodu rejestracyjnego wklepywać tylko jak w markecie czerwone światełko i dane są) a Prawa jazdy wyposażono w oryginalny sprzęt HP ze skanerami, satelitą i kabiną do robienia zdjęć (notabene zakłady fotograficzne fioła dostają i protestują bo urząd za darmo zdjęcia robi do praw jazdy a oni bankrutami zostają) - wszystko to z funduszy CEPIK i w dodatku sprzęt firmowy ze stałymi łączami z serwisem HP i UPS.

 

Co CEPIK da SKP? I to jest najfajniejsze pytanie.

Może nie piszmy co da tylko niech napisze szanowna komisja bo i po co w obłokach bujać.

 

SKP dostanie zgodę na bezpłatne przekazywanie danych do CEPIK.

 

Tak naprawdę prawa jazdy płacą 1 zł. opłaty ewidencyjnej a dostali co napisałem (w końcu to nie tajemnica bo widać). A SKP płaci 2 zł. opłaty ewidencyjnej + opłata za przelew raz w miesiącu i ma zakupić odpowiedniej jakości sprzęt komputerowy, karty kryptograficzne i jeszcze licencjonowanego Windowsa XP.

 

Nie no wybaczcie z całym szacunkiem, ale musze w tym momencie zintegrować się ze stacjami i po prostu im współczuć i jakoś pomóc.

 

Te wymogi są jak najbardziej zasadne ale może chociaż współfinansowanie z CEPIK albo chociaż windowsy lub karty kryptograficzne. Prawda jest też taka że szybciej upadnie stacja niż urząd i co z sprzętem w który zainwestuje ewentualnie MSWIA, ale może coś by zakupili np. licencjonowane oprogramowanie windowsa XP lub programu, który to będzie obsługiwał. Bo za chwilę stacje się dowiedzą pewnie, że MSWIA sponsoruje dla urzędów system POJAZD a SKP znowu muszą sobie kupić program do przesyłu danych.

 

Proponuje, by na kolejnym spotkaniu poruszyć kwestie chociaż fundnięcia stacjom licencjonowanego oprogramowania. Mało ale to dobry początek współpracy. :lol:

 

Albo coś na co nie potrzeba wykładać pieniędzy np. bezpłatny dostęp do danych technicznych pojazdu. Trzeba to oczywiście tak zabezpieczyć (bo są diagności i diagności), żeby osoba posiadająca wgląd do CEPIK nie mogła tych danych bezkarnie używać do niecnych celów. :lol:

 

A możemy tyle pisać bo nareszcie dzięki forum Norcomu mamy swojego przedstawiciela w komisji MSWIA. Jak nie wyjdzie będzie na kogo ....... he he ;)

 

PS. Naunęlo mi się pytanie: może ktoś ma orientację do jakich danych stacje w krajach Unii Europejskiej mają wgląd bo jak napisał Norbert nie można przegiąć.

 

PS. 2 A swoją drogą co tu wymagać od biednego MSWIA, któremu poprzedni rząd zabrał 40% z CEPIKU na kolej, a następne procenty na autostrady chcą zabrać.

 

Cwani posłowie zobaczyli kure znoszącą złote jaja bo opłaty ewidencyjne wpływają po złotówce i robią się z tego miliony i teraz sobie dzielą wpływy wiadomo kosztem SKP i całej infrastruktury na CEPIK.

 

Lepiej, żeby nikt teraz na drogi nie wyszedł (dobrze, że jest -30) bo gotowi by byłi jeszcze coś rozdać z CEPIKU i znowu od 1 kwietnia by nie wszedł. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba złożyć wniosek

Nie ciesz się zawczasu bo SKP nie jest uprawniona by uzyskać te dane nawet jak zapłaci.

 

Proponuje tak nie mdleć bo tu są dobrzy w pełnym tego sława znaczeniu twórcy z MSWIA na forum i nie sądzę by mieli ochotę cię reanimować.

 

Miło powitać kolejnego przedstawiciela starostwa tym razem z Bochni.

 

Doradzam wymazać starostwo i pozostawić miasto bo u mnie szefowie od razu przypomnieli mi, że na forum wypowiadam się jako Maćkowski a nie inspektor M. a jest tu też konkurencja, która uwielbia oczerniać starostów (z miasta Ł).

 

Mamy w Bydgoskim Urzędzie ISO 9001:2000 więc walczymy o mnóstwo pilotażów jak się domyślacie na koszt MSWIA.

 

Rejestrację pojazdów MSWIA wyposażyło w sprzęt komputerowy z płaskimi monitorami i kartami krytograficznymi, skanerami (fajna sprawa nie trzeba danych z dowodu rejestracyjnego wklepywać tylko jak w markecie czerwone światełko i dane są) a Prawa jazdy wyposażono w oryginalny sprzęt HP ze skanerami, satelitą i kabiną do robienia zdjęć (notabene zakłady fotograficzne fioła dostają i protestują bo urząd za darmo zdjęcia robi do praw jazdy a oni bankrutami zostają) - wszystko to z funduszy CEPIK i w dodatku sprzęt firmowy ze stałymi łączami z serwisem HP i UPS.

 

Co CEPIK da SKP? I to jest najfajniejsze pytanie.

Może nie piszmy co da tylko niech napisze szanowna komisja bo i po co w obłokach bujać.

 

SKP dostanie zgodę na bezpłatne przekazywanie danych do CEPIK.

 

Tak naprawdę prawa jazdy płacą 1 zł. opłaty ewidencyjnej a dostali co napisałem (w końcu to nie tajemnica bo widać). A SKP płaci 2 zł. opłaty ewidencyjnej + opłata za przelew raz w miesiącu i ma zakupić odpowiedniej jakości sprzęt komputerowy, karty kryptograficzne i jeszcze licencjonowanego Windowsa XP.

 

Nie no wybaczcie z całym szacunkiem, ale musze w tym momencie zintegrować się ze stacjami i po prostu im współczuć i jakoś pomóc.

 

Te wymogi są jak najbardziej zasadne ale może chociaż współfinansowanie z CEPIK albo chociaż windowsy lub karty kryptograficzne. Prawda jest też taka że szybciej upadnie stacja niż urząd i co z sprzętem w który zainwestuje ewentualnie MSWIA, ale może coś by zakupili np. licencjonowane oprogramowanie windowsa XP lub programu, który to będzie obsługiwał. Bo za chwilę stacje się dowiedzą pewnie, że MSWIA sponsoruje dla urzędów system POJAZD a SKP znowu muszą sobie kupić program do przesyłu danych.

 

Proponuje, by na kolejnym spotkaniu poruszyć kwestie chociaż fundnięcia stacjom licencjonowanego oprogramowania. Mało ale to dobry początek współpracy. :lol:

 

Albo coś na co nie potrzeba wykładać pieniędzy np. bezpłatny dostęp do danych technicznych pojazdu. Trzeba to oczywiście tak zabezpieczyć (bo są diagności i diagności), żeby osoba posiadająca wgląd do CEPIK nie mogła tych danych bezkarnie używać do niecnych celów. :lol:

 

A możemy tyle pisać bo nareszcie dzięki forum Norcomu mamy swojego przedstawiciela w komisji MSWIA. Jak nie wyjdzie będzie na kogo ....... he he ;)

 

PS. Naunęlo mi się pytanie: może ktoś ma orientację do jakich danych stacje w krajach Unii Europejskiej mają wgląd bo jak napisał Norbert nie można przegiąć.

 

PS. 2 A swoją drogą co tu wymagać od biednego MSWIA, któremu poprzedni rząd zabrał 40% z CEPIKU na kolej, a następne procenty na autostrady chcą zabrać.

 

Cwani posłowie zobaczyli kure znoszącą złote jaja bo opłaty ewidencyjne wpływają po złotówce i robią się z tego miliony i teraz sobie dzielą wpływy wiadomo kosztem SKP i całej infrastruktury na CEPIK.

 

Lepiej, żeby nikt teraz na drogi nie wyszedł (dobrze, że jest -30) bo gotowi by byłi jeszcze coś rozdać z CEPIKU i znowu od 1 kwietnia by nie wszedł. :mrgreen:

Dziekuje koledze z Bydgoszczy faktycznie logując sie na forum nie pomyslałem o tym. Dzieki .Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilotaż rusza 6-go :D

Przesunęło się toto wszystko o tydzień ...

 

Więcej informacji nt. spotkania w Warszawie napiszę, jak znajdę trochę czasu wolnego. Na razie go nie mam :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę niestety dodać drugą stronę medalu, którą usłyszałem i muszę się z nią też zgodzić, że urzędy zostały wyposażone w sprzęt komputerowy ponieważ są urzędami a przedsiębiorca chcąc prowadzić stację kontroli pojazdów musi posiadać sprzęt komputerowy i przesyłać dane zgodnie z wymogami określonymi przez MSWIA lub starostę, który go nadzoruje. Ponieważ nie ma stacji urzędowych w związku z czym zasadne jest, że nie są one współfinansowane, tylko mają posiadać odpowiedni sprzęt, a jak im się nie podoba to mogą .... piekarnie otworzyć (smutna prawda).

 

Ale i tak Wam współczuje. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... musi posiadać sprzęt komputerowy i przesyłać dane zgodnie z wymogami określonymi przez MSWIA lub starostę, który go nadzoruje

 

Niby prawda, ale to nie MSWiA nakłada obowiązek na sprzęt, to wynika z rozporządzenia (byłego) Ministerstwa Transportu, a po prostu ten sam sprzęt jest wykorzystywany do przekazywania danych do CEP. Oczywiście SKP musi zaopatrzyć się w czytnik i kartę, ale nie jest to aż tak duży wydatek w porównaniu z innymi wydatkami na skp, a co do opłat za internet to i tak jest taniej i na pewno wygodniej niż wysyłania tego via starostwo do CEP. Oczywiście teraz każdy może mieć inne zdanie, ale swego czasu to wszyscy się pytali dlaczego u nas jest średniowiecze i nie można tego w sposób elektroniczny, a że administrator danych nakłada jakieś wymagania na format i bezpieczeństwo to jest raczej do przyjęcia.

Każde rozwiązanie zanim zostanie wdrożone musi być przeanalizowane oraz ocenione. Obecnie np. SKP mają obowiązek przekazywać do 10 każdego miesiąca przesyłać zestawienie pobranych opłat. Forma papierowa jaka jest obecnie realizowana, może być realizowana dalej ale wydaje się że można zrealizować ten obowiązek w formie elektronicznej, przy pomocy aplikacji istniejących w SKP. Niektórzy Przedsiębiorcy powiedzą że jest to dobre rozwiązanie, ale na pewno część powie że woli wysyłać to dalej listownie. Nie ważne które rozwiązanie zostanie wybrane, część powie, że to drugie rozwiązanie jest lepsze, wygodniejsze, tańsze, bezpieczniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ułatwiac sobie i innym pracę.

Niestety cepik ułatwi tylko "innym". Nam dołoży obowiązków i odpowiedzialności. Jak się pomyliłem to mogłem to poprawić, a teraz ? chyba będzie to trochę po...komplikowane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się pomyliłem to mogłem to poprawić, a teraz ? chyba będzie to trochę po...komplikowane...

 

na to też jest rozwišzanie:

 

już się nie myl :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

 

ups taki żarcik z mojej strony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się pomyliłem to mogłem to poprawić, a teraz ?

Teraz tak samo to będzie wyglądać - rekord z poprawionymi wartościami będzie raz jeszcze przesłany do CEPiK-u.

Z Waszego (SKP) punktu widzenia - nic się nie zmienia.

 

Mało tego - jeśli ruszy 2. etap CEPiK-u - od ręki dostaniesz zwrotną informację o ew. pomyłce w VIN-ie, numerze dowodu rejestracyjnego czy samym numerzee rejestracyjnym.

 

Będzie dobrze !! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety cepik ułatwi tylko "innym". Nam dołoży obowiązków i odpowiedzialności. Jak się pomyliłem to mogłem to poprawić, a teraz ? chyba będzie to trochę po...komplikowane...

 

3. Firma NORCOM została zaproszona do konsultacji dotyczących drugiej, bardziej wartościowej dla SKP, wersji systemu CEPiK. Prowadzone są rozmowy o zakresie i możliwościach udostępnienia stacjom informacji zawartych w Ewidencji

1. Więc jak widać nie prawdą że cep ułatwi tylko innym, zależy to wyłącznie od wymagań, udokumentowanych potrzeb, kosztów, zdrowego rozsądku i sztuki negocjacji.

2. jak widać po XSD jest możliwość modyfikacji a nawet więcej anulowania, wszystko jest czarno na białym, proszę przeanalizować xsd i wszystko jasne,format jest otwarty, każdy może go sobie obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Więc jak widać nie prawdą że cep ułatwi tylko innym, zależy to wyłącznie od wymagań, udokumentowanych potrzeb, kosztów, zdrowego rozsądku i sztuki negocjacji.

Z tym zdrowym rozsądkiem jest czasami ciężko. :D

 

A tak zupełnie serio - z ostatniej wizyty w Warszawie wróciłem z przekonaniem, że są jeszcze ludzie, którym na czymś zależy. I którym się chce ...

 

Dlatego raz jeszcze apeluję - ZABIERAJCIE głos w dyskusji. To nie jest wołanie samotnego wądrowcy na pustyni Gobi - jesteśmy czytani i Wasze (nasze) głosy są brane pod uwagę. Byleby były rozsądne :D

 

Takiej szansy drugi raz - Panowie i Panie - mieć nie będziecie. Siądźcie chwilkę, opiszcie swoje przemyślenia - wierzcie mi, że warto ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jak widać nie prawdą że cep ułatwi tylko innym,

pożyjemy zobaczymy

Uważam, że badania powinny być wysyłane na bieżąco, czyli wpisuję auto w rejestr i od razu wysyłam i system powinien potwierdzić nr. dowodu rej., numer nadwozia i numer rej, z bazą danych i odesłać potwierdzenie oryginalności dokumentów lub nakaz zatrzymania DR (z powodu np innego numeru DR w rejestrze). Wyeliminuje to bardzo dużo fałszywych dowodów rej. które przecież nie są w ewidencji.

 

[ Dodano: Czw Sty 26, 2006 3:52 pm ]

Osobiście uważam, że nic więcej nam na stacji nie potrzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam, że badania powinny być wysyłane na bieżąco, czyli wpisuję auto w rejestr i od razu wysyłam i system powinien potwierdzić nr. dowodu rej., numer nadwozia i numer rej, z bazą danych i odesłać potwierdzenie oryginalności dokumentów lub nakaz zatrzymania DR (z powodu np innego numeru DR w rejestrze).

W wielkim skrócie - tak ma to wyglądać. Niczego więcej rzeczywiście SKP nie jest potrzebne.

 

Trzy parametry: numer nadwozia, rejestracyjny i dowodu rejestracyjnego - traktowane jako unikalny wyróżnik pojazdu - będą służyły do generowania odpowiedzi - TAK - pojazd jest w CEP, NIE - pojazdu takiego nie zaleziono. Badanie będzie można zakończyć wynikiem pozytywnym - może przecież zaistnieć sytuacja, w której SKP nie będzie posiadać numeru DR (DR zatrzymany przez Policję), może zaistnieć potrzeba skorygowania błędnie wpisanego w DR numeru VIN itp.

 

Nic mi na razie nie wiadomo o bazie skradzionych DR i jej podłączeniu do CEP. Pewnie pomysł wart przemyślenia (ukłony w stronę Policji) ...

 

W przypadku negatywnego wyniku poprzedniego BTP być może będzie informacja zwrotna o tym fakcie, być może z kodem usterki, którą to BTP zostało zakończone.

 

Dużo tego "być może", ale "długa droga daleka przed nami" ... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.