Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
tomallus

Niewłaściwa masa własna osobowe

Polecane posty

tomallus

Witam

Mam nietypowy problem. Kupiłem niedawno Daihatsu Cuore 1,0 2008r i przeglądając różne dane techniczne auto powinno ważyć 765kg.

W dowodzie w polu G mam 930kg. Byłem dzisiaj zapytać diagnosty w lokalnej SKP i powiedział, że on nie jest w stanie tego zweryfikować.

Sprawdził jedynie w ITS i tam było kilka opcji masy własnej (od 765 do 800kg). Za dwa dni będę przerejestrowywał i chciałbym, żeby w nowym dowodzie

pojawiła się właściwa masa własna. Jak to zrobić?

Pozdrawiam Tomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000

􏰝 No to go zważ

 

3. 1. m􏰗asę własną pojazdu ustala się􏰠

1)  przez zważenie całego pojazdu albo

2)  jako sumę mas wynikających z nacisków poszczególnych osi pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zgoda! Oprócz tego jest jeszcze punkt trzeci w tym paragrafie, który o opinii rzeczoznawcy mówi:

3. W razie powstania trudności w ustaleniu parametrów pojazdu, badanie techniczne może być przeprowadzone po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a ustawy, lub w szczególnych przypadkach - dodatkowo odpowiednio innej specjalności.

 

Poza tym należy pamiętać o możliwościach wymienionych w paragrafie drugim:

§ 2.
1. Przy ustalaniu nieznanych danych technicznych pojazdu (§ 1) należy w możliwie największym stopniu wykorzystywać dostępne informacje zawarte w takich źródłach, jak przepisy i dokumenty homologacyjne, dane producenta pojazdu, katalog marek i typów pojazdów homologowanych oraz dopuszczonych do ruchu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o którym mowa w art. 80bh ust. 1 ustawy, a w indywidualnych wypadkach, inne wiarygodne publikacje i dokumenty, dotyczące danego pojazdu lub jego zespołów i elementów.
2. Wszelkie ustalenia powinny być podejmowane:
1) na podstawie przepisów art. 2 pkt 31-58, art. 66 ust. 6 i art. 80bh ustawy;
2) z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z § 2-5 rozporządzenia o warunkach technicznych oraz z ewentualnych warunków dodatkowych dotyczących danego pojazdu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000

zgadzam się z tobą, ale niech najpierw zważy pojazd, (może ktoś progi betonem zalał :-)  )sam osobiście kiedyś widziałem taki model z betonową wkładką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomallus

No i zwazylem auto na skupie zlomu. Pokazało 930kg, ale auto ma lpg i było w pełni zatankowane oboma paliwami. Zbiornik lpg toroid z 25l lpg. Daje to ok 50kg dodatkowej masy (waga całej instalacji lpg z pełnym zbiornikiem). Do tego dojazdówka, lewarek, klucz do kół i jakiś mały bagaż (kilka kg) . Dochodzi do tego jeszcze, gruba warstwa konserwacji, wykonana kilka lat temu. Auto było w 2011 roku sprowadzone że Szwajcarii (może to coś wniesie do tematu). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No jak po zważeniu wynik jest identyczny z parametrem w dowodzie, to co do tematu wnosić.

Można się doszukiwać w przepisach niuansów jaki wpływ ma montaż instalacji gazowej na inne parametry techniczne pojazdu, w tym masy właśnie, ale czy jest jakiś sens wnikania w te 930 kg, tego nie wiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Masę własną określa się ze zbiornikiem paliwa zatankowanym w 90% i normalnym wyposażeniem pojazdu (lewarek koło zapasowe itp.). Nawet gdybyś odjął masę instalacji gazowej to pojazd nawet nie zbliży się do 800 kg. Myślę, że to 930 kg to masa własna z kierowcą i jest wielce prawdopodobne, że prawidłowa masa tej wersji pojazdu wynosi 855 kg. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurant2000

czyli zgadza się z dowodem, no to jest ok. myślę, że na stacji tam gdzie byłeś mógł to zweryfikować 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomallus

Czytajcie że zrozumieniem. Waga na skupie zlomu. Dokładność nie znana. Auto zatankowane full z kilkoma gratami na pokładzie waży 930kg. Taki sam model z tym samym wyposażeniem, ten sam rocznik z otomoto 840kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Chcieli zrobić na B1 - ale nie wyszło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock
1 godzinę temu, tomallus napisał:

Czytajcie że zrozumieniem. Waga na skupie zlomu. Dokładność nie znana. 

 

- a może tak wpierwej samemu coś poznać, by zrozumieć, co? A najlepiej wymagania metrologiczne dla wagi w legalnym centrozłomie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomallus

Ten model nie nadaje się na b1. 

Mam kolejną odpowiedź dotyczącą pozycji G w dowodzie rejestracyjnym dla takiego samego Daihatsu, znowu 840kg.

To mój jakiś doważony limited edition musi być. Skoro wg niektórych 930kg jest ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Ja bym wziął z pięć stów w kieszeń i obrał azymut na rzeczoznawcę coby mi w opinii ponawypisywał, że autko waży tyle i tyle, i że wszystko zostało ustalone zgodnie z poziomem wiedzy inżynierskiej, i żo on odpowiedzialności za stan faktyczny autka nie bierze. No a potem z tą opinią udał się do WK celem sprostowania danych w dowodzie. Acha! Tu też w kieszeń wcisnąłbym odpowiednią kasę. No bo przecież nie ma nic za darmochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
smaug

A wydział na podstawie opinii rzeczoznawcy może zmienić dane techniczne ? w moich rejonach nie zmienią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zależy jakie dane. Przepis odnośnie instalacji gazowej ciśnie na nienaruszalność, "a zwłaszcza" takich parametrów jak:

§ 2. 1. Wyposażenie pojazdu w instalację nie może naruszać parametrów określonych przez producenta pojazdu,
a zwłaszcza dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, jego dopuszczalnych nacisków osi oraz położenia środka masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Kolego - jeśli pojazd był sprowadzany z zagranicy bardzo często przy G są "widełki" od - do. Jest to bardzo indywidualna sprawa - masa własna. Jedni producenci homologują pojazd w wersji podstawowej jako model i CoC do takiego różni się tylko wpisanym Vin-em, a inni właściwie dla każdego Vin dają indywidualnie dane. Nie wiem jak do tego podchodzi Daihatsu - bo to rzadkie modele na naszym rynku -  są maleńkie niuansy - typu - klima, silnik, pojemność zbiornika paliwa, przeniesienie napędu, latające szyby, dodatkowe wyposażenie ponadstandardowe - więc jeśli to takie ważne dla Ciebie - to wystąp do producenta o " wypis z homologacji " dla Twojego pojazdu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher
Napisano (edytowany)
21 godzin temu, tomallus napisał:

Mam nietypowy problem. Kupiłem niedawno Daihatsu Cuore 1,0 2008r i przeglądając różne dane techniczne auto powinno ważyć 765kg.

W dowodzie w polu G mam 930kg

To przedstaw dlaczego w tym nietypowym problemie musisz mieć masę 765 kg ? Do czego to potrzebne ?

Wtedy na pewno damy radę i 

2 godziny temu, tomallus napisał:

Czytajcie że zrozumieniem. 

 

Edytowano przez Mecher

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
6 minut temu, Mecher napisał:

Do czego to potrzebne ?

 

Może ma to być podstawa do .........

Niezgodność danych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mecher

Póki autor nie napisze (po co, na co, dlaczego) to nie wiemy, więc czytamy jak sam pisze, bez zrozumienia :yeah:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomallus

Po co mi właściwe dane w dowodzie rejestracyjnym?

Powiedzmy, że za jakiś czas zechcę go zezłomować, a w między czasie zmieni się ustawa dot. recyklingu pojazdów i stacje demontażu będą wymagały masy rzeczywistej pojazdu z tą wpisaną w dowodzie rej, pod rygorem dodatkowej wysokiej opłaty za każdy brakujący kg. Oczywiście mogę zalać betonem progi i wyrównać masę. To czysto hipotetyczna sytuacja.

Mam podstawy, żeby twierdzić, iż w dowodzie rejestracyjnym jest błąd.

Jak wygląda procedura poprawy takich danych, w dowodzie rejestracyjnym, jak masa własna pojazdu? 

Czy wydziały komunikacji mają dostęp do danych homologacyjnych?

Kontakt z Daihatsu jest mocno utrudniony. Zobaczę czy odpiszę mi jeden z większych dilerów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

W dowodzie jest 930 kg. Po zważeniu okazało się, że tyle właśnie waży.

Gdzie tu niezgodność?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
57 minut temu, tomallus napisał:

Jak wygląda procedura poprawy takich danych, w dowodzie rejestracyjnym, jak masa własna pojazdu?

 

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na takie pytanie. Trzeba by ustalić skąd się taka masa wzięła w tym konkretnym przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomallus

Jak to ustalić? Kogo pytać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
52 minuty temu, tomallus napisał:

Kogo pytać?

 

10 godzin temu, tomallus napisał:

auto ma lpg

 

10 godzin temu, tomallus napisał:

Auto było w 2011 roku sprowadzone że Szwajcarii

 

10 godzin temu, tomallus napisał:

No i zwazylem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Logen
Napisano (edytowany)

Skoro ma zamontowane LPG to z ważenia już nigdy nie wyjdzie poprawna masa własna. Albo rzeczoznawca albo producent pojazdu. Ewentualnie wydział komunikacji i poprosić o ksero dowodu rejestracyjnego z Szwajcarii.

Edytowano przez Logen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.