Skocz do zawartości

Przyczepa 4-osie


klosek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Szykuje mi się rejestracja po raz pierwszy na terenie RP (z Czech) przyczepy 4-osiowej niskopodwoziowej (dwie osie z przodu rozstaw 1400 mm i dwie osie z tyłu 1400 mm), i mam pytanie odnośnie badania co do wyniku.

Półki co posiadam tylko dowód a  w nim :

Marka Schwarzmuller typ: TUV 146

DMC: F1:  40000/ F2: 32000

naciski oś 1: 10000/8000 i każda oś tak samo opisana 

Masa własna: 8460

długość przyczepy według dowodu: 11 830 mm szerokość: 2 550  

Mam pytanie czy daję wynik negatywny gdyż przyczepa 3 i więcej osi nie może przekraczać DMC 24000 kg i klient musi ubiegać się o odstępstwo i czy ewentualnie jeszcze jakieś parametry będą musiały iść na odstępstwo???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - żadne odstępstwa -  wyliczasz z nacisków i warunków technicznych

Długość , szerokość i wysokość - OK

Osie pojedyncze czy bliźniacze - od tego zależy nacisk - oraz wyliczenie DMC

Jak masz problem to zadzwoń - wytłumaczę jak to zrobić -600880331 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku:

1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy o jednej osi, z wyjątkiem naczepy – 10 ton,

b) przyczepy o dwóch osiach, z wyjątkiem naczepy – 18 ton,

c) przyczepy o liczbie osi większej niż dwie, z wyjątkiem naczepy – 24 ton;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki rodzaj przyczepy? bo może można sumować

D.2016 poz 2022 par.3.18. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem
wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków osi i masy
przypadającej na urządzenie sprzęgające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IVVO napisał:

Panowie -co wy kombinujecie  - jakie 24 tony

 

To nie jest naczepa ani przyczepa rolnicza, więc jakim prawem może mieć więcej niż 24 tony?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał - wpis O.4 wszystko zmienia - Przyczepy tego typu Z Czech Przychodziły jako R.4 - i takich rejestrowałem wiele - jak widać były rejestrowane dość dawno bo w/g starych przepisów / tak jak kiedyś u Nas/ - kiedy  było określone  / dla dwu i trzy osiowych/ bez tego dodatku "i więcej - Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa

Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, bo z tego wynika, że to ja nie doprecyzowałem rodzaju tej przyczepy.

Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo

 

Plus całej rozmowy, że usłyszałem IVVO przez telefon :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, klosek napisał:

Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo

 

Ale dlaczego masz określać DMC niezgodnie z warunkami i dawać wynik negatywny? Moim zdaniem powinieneś określić masę maksymalną 40 ton oraz dopuszczalną 24 tony. A klient niech sobie wnioskuje o podwyższenie DMC w drodze odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient w końcu przyciągnął przyczepę i temat wygląda tak, że na tabliczce znamionowej tego stwora ma wypisane:

DMC 36000

naciski:

1- 9000

2- 9000

3- 9000

4- 9000

długość od osi zaczepu do końca przyczepy 12730 mm

osie są podwójne ale bez pneumatycznego zawieszenia (same resory)

czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za długa przyczepa . ma regulowaną  długosć dyszla ? można go skrócić  ?

tu decyzja klienta czy chce robić odstępstwo na masy , naciski i długość ( może potrzebuje wozić jakieś maszyny ciężkie ?) . wtedy N z opisem wszystkich przekroczeń mas i wymiarów . bez N nie uzyska odstępstwa. nie uzyska także P za przekroczoną długość .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, piter1973 napisał:

bez N nie uzyska odstępstwa

 

Widziałem odstępstwo na pojazd, który miał DMC zgodne z warunkami technicznymi, ale masa maksymalna była większa. Po udzieleniu odstępstwa zwiększyło mu się DMC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłem raptem 2 razy odstępstwa na nanciski i DMC i klienci sami dopominali się o N bo inaczej się nie odstępstwa załatwić . kolega  z innego oddziału częściej robi odstępstwa i też zawsze daje N ( jego klient sprowadza jakieś specjalistyczne dźwigi itp ) .  być może  z P też się uda , tego nie wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jest podstawa do N w sytuacji kiedy naciski czy masę całkowitą można spokojnie ograniczyć do wartości dopuszczalnych?

 

Co innego jeśli masa własna przekracza dopuszczalną określoną w warunkach technicznych (np. dźwigi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda , można ograniczyć bez problemu . uważam ( tak myślę )  ,że klient kupił / sprowadził taką przyczepę bo taka będzie mu potrzebna i to raczej wykorzystywana w "pełni możliwości " . jeśłi mu na tym nie zależy to ograniczamy ale  długość...   Nie po to przyczepy mają 4 czy więcej osi ,że by ograniczać dmc do 24 ton bo tylko pierze mógłby wozić . koparki 40 i więcej tonowe trzeba czymś wozić .

z innej beczki - autobus 4 osiowy ( są takie)

 

   Znalezione obrazy dla zapytania autobus 4 osiowy

 

może być zarej w PL ? kilku diagnostów twierdzi,że nie bo tylko 3 ośki mogą być . wg mnie tak , dmc 32 t , długość 15 m. chętnie bym się takim przewiózł :657:.

§ 2.

1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku:

7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m;

§ 3.

1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

8 ) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość dyszla stała i tak, klient kupił ją bo ma na placu koparkę która sporo wazy a chce ją przewozić.

Co do wyniku to na pewno N za nie spełnieni warunków technicznych na naciski i DMC oraz długość,

tylko zastanawiam się czy jeszcze mu nie dopisać że ma omyłkowo wpisane dane między   dowodem rejestracyjnym a tabliczką, bo podejrzewam, że będzie problem potem z rejestracją. 

DMC na tabliczce 36000 (tabliczka ma tylko jedną kolumnę)

w dowodzie F1: 40000 F2: 32000 ( być może to jakieś czeskie ograniczenie DMC żeby mógł jeździć po drogach- tego nie wiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dnia 11.01.2019 o 19:54, klosek napisał:

czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. 

 

Kolego - masz ten sam problem co ja - zobacz temat OVRIGA który założyłem chyba w sierpniu.- na odstępstwa czekamy do dzisiaj.

Ministerstwo nie chce dawać odstępstw na długość - i ta Ovriga dostanie prawdopodobnie odmowę 

Jak dla mnie - to jedyną oczywistą oczywistością jest to że to przyczepa do Fas-traka - przy tych masach co chce wozić klient to jeszcze ewentualnie ciągnik balastowy wchodzi w rachubę bo nie znam pojazdu co by mógł ciągnąć przyczepę 32/36 t - więc przed pierwszą przebudować na rolniczą gubiąc z długości te 73 cm - jeśli na osiach są bliźniaki to i 36 t do się uzyskać gdyż 32 to bez problemu   

I wtedy wszystko na legalu - bez odstępstw 

Masa hamowanej przyczepy przy Fas-traku wynosi 36245kg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IVVO napisał:

więc przed pierwszą przebudować na rolniczą

tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, piter1973 napisał:

tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny

 

A gdzie w przepisach to mogę znaleźć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, IVVO napisał:

Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa

Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco 

Czyli jednak miałem racje ze 24t w F2 a już się bałem że coś ze mną nie tak gdy usłyszałem ??

 

Dnia 11.01.2019 o 12:40, IVVO napisał:

Panowie -co wy kombinujecie  - jakie 24 tony - tu wyliczacie z nacisków - w ZDR jest wszystko OK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.