klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Witam. Szykuje mi się rejestracja po raz pierwszy na terenie RP (z Czech) przyczepy 4-osiowej niskopodwoziowej (dwie osie z przodu rozstaw 1400 mm i dwie osie z tyłu 1400 mm), i mam pytanie odnośnie badania co do wyniku. Półki co posiadam tylko dowód a w nim : Marka Schwarzmuller typ: TUV 146 DMC: F1: 40000/ F2: 32000 naciski oś 1: 10000/8000 i każda oś tak samo opisana Masa własna: 8460 długość przyczepy według dowodu: 11 830 mm szerokość: 2 550 Mam pytanie czy daję wynik negatywny gdyż przyczepa 3 i więcej osi nie może przekraczać DMC 24000 kg i klient musi ubiegać się o odstępstwo i czy ewentualnie jeszcze jakieś parametry będą musiały iść na odstępstwo??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Równie dobrze możesz dać pozytywny i F2 24000kg.A jeśli klient chce 32000 to po odstępstwo.Tak ja bym zrobił,ale mogę się mylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 (edytowane) Panowie -co wy kombinujecie - jakie 24 tony - tu wyliczacie z nacisków - w ZDR jest wszystko OK Edytowane 11 Styczeń 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2019 Tak wiem, że ok w ZDR tylko czy polskie przepisy, wymagają odstępstwa na takie DMC przyczepy 4 -osiowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Nie - żadne odstępstwa - wyliczasz z nacisków i warunków technicznych Długość , szerokość i wysokość - OK Osie pojedyncze czy bliźniacze - od tego zależy nacisk - oraz wyliczenie DMC Jak masz problem to zadzwoń - wytłumaczę jak to zrobić -600880331 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2019 § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–20, nie może przekraczać w przypadku: 1) pojazdu składowego zespołu pojazdów: a) przyczepy o jednej osi, z wyjątkiem naczepy – 10 ton, b) przyczepy o dwóch osiach, z wyjątkiem naczepy – 18 ton, c) przyczepy o liczbie osi większej niż dwie, z wyjątkiem naczepy – 24 ton; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Jaki rodzaj przyczepy? bo może można sumować D.2016 poz 2022 par.3.18. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków osi i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2019 Ciężarowa O4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 4 godziny temu, IVVO napisał: Panowie -co wy kombinujecie - jakie 24 tony To nie jest naczepa ani przyczepa rolnicza, więc jakim prawem może mieć więcej niż 24 tony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Michał - wpis O.4 wszystko zmienia - Przyczepy tego typu Z Czech Przychodziły jako R.4 - i takich rejestrowałem wiele - jak widać były rejestrowane dość dawno bo w/g starych przepisów / tak jak kiedyś u Nas/ - kiedy było określone / dla dwu i trzy osiowych/ bez tego dodatku "i więcej - Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2019 Przepraszam, bo z tego wynika, że to ja nie doprecyzowałem rodzaju tej przyczepy. Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo Plus całej rozmowy, że usłyszałem IVVO przez telefon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 54 minuty temu, klosek napisał: Czyli jeśli klient chce 32 000 to negat i odstępstwo Ale dlaczego masz określać DMC niezgodnie z warunkami i dawać wynik negatywny? Moim zdaniem powinieneś określić masę maksymalną 40 ton oraz dopuszczalną 24 tony. A klient niech sobie wnioskuje o podwyższenie DMC w drodze odstępstwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 11 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2019 Klient w końcu przyciągnął przyczepę i temat wygląda tak, że na tabliczce znamionowej tego stwora ma wypisane: DMC 36000 naciski: 1- 9000 2- 9000 3- 9000 4- 9000 długość od osi zaczepu do końca przyczepy 12730 mm osie są podwójne ale bez pneumatycznego zawieszenia (same resory) czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 za długa przyczepa . ma regulowaną długosć dyszla ? można go skrócić ? tu decyzja klienta czy chce robić odstępstwo na masy , naciski i długość ( może potrzebuje wozić jakieś maszyny ciężkie ?) . wtedy N z opisem wszystkich przekroczeń mas i wymiarów . bez N nie uzyska odstępstwa. nie uzyska także P za przekroczoną długość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 2 minuty temu, piter1973 napisał: bez N nie uzyska odstępstwa Widziałem odstępstwo na pojazd, który miał DMC zgodne z warunkami technicznymi, ale masa maksymalna była większa. Po udzieleniu odstępstwa zwiększyło mu się DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 robiłem raptem 2 razy odstępstwa na nanciski i DMC i klienci sami dopominali się o N bo inaczej się nie odstępstwa załatwić . kolega z innego oddziału częściej robi odstępstwa i też zawsze daje N ( jego klient sprowadza jakieś specjalistyczne dźwigi itp ) . być może z P też się uda , tego nie wiem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 Ale czy jest podstawa do N w sytuacji kiedy naciski czy masę całkowitą można spokojnie ograniczyć do wartości dopuszczalnych? Co innego jeśli masa własna przekracza dopuszczalną określoną w warunkach technicznych (np. dźwigi). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 11 Styczeń 2019 Share Napisano 11 Styczeń 2019 zgoda , można ograniczyć bez problemu . uważam ( tak myślę ) ,że klient kupił / sprowadził taką przyczepę bo taka będzie mu potrzebna i to raczej wykorzystywana w "pełni możliwości " . jeśłi mu na tym nie zależy to ograniczamy ale długość... Nie po to przyczepy mają 4 czy więcej osi ,że by ograniczać dmc do 24 ton bo tylko pierze mógłby wozić . koparki 40 i więcej tonowe trzeba czymś wozić . z innej beczki - autobus 4 osiowy ( są takie) może być zarej w PL ? kilku diagnostów twierdzi,że nie bo tylko 3 ośki mogą być . wg mnie tak , dmc 32 t , długość 15 m. chętnie bym się takim przewiózł . § 2. 1. Długość pojazdu nie może przekraczać w przypadku: 7) autobusu o liczbie osi większej niż dwie - 15,00 m; § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 8 ) czteroosiowego pojazdu samochodowego z dwoma osiami kierowanymi - 32 tony, jeżeli oś napędowa jest wyposażona w opony bliźniacze i zawieszenie pneumatyczne lub równoważne, o którym mowa w § 5c, albo jeżeli każda z osi napędowych jest wyposażona w opony bliźniacze, a maksymalny nacisk każdej z tych osi nie przekracza 9,5 tony; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klosek Napisano 12 Styczeń 2019 Autor Share Napisano 12 Styczeń 2019 Długość dyszla stała i tak, klient kupił ją bo ma na placu koparkę która sporo wazy a chce ją przewozić. Co do wyniku to na pewno N za nie spełnieni warunków technicznych na naciski i DMC oraz długość, tylko zastanawiam się czy jeszcze mu nie dopisać że ma omyłkowo wpisane dane między dowodem rejestracyjnym a tabliczką, bo podejrzewam, że będzie problem potem z rejestracją. DMC na tabliczce 36000 (tabliczka ma tylko jedną kolumnę) w dowodzie F1: 40000 F2: 32000 ( być może to jakieś czeskie ograniczenie DMC żeby mógł jeździć po drogach- tego nie wiem) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 Dnia 11.01.2019 o 19:54, klosek napisał: czyli całkiem co innego niż w dowodzie czeskim i teraz mam dopiero zagwozdkę co zrobić i jak to zrobić. Kolego - masz ten sam problem co ja - zobacz temat OVRIGA który założyłem chyba w sierpniu.- na odstępstwa czekamy do dzisiaj. Ministerstwo nie chce dawać odstępstw na długość - i ta Ovriga dostanie prawdopodobnie odmowę Jak dla mnie - to jedyną oczywistą oczywistością jest to że to przyczepa do Fas-traka - przy tych masach co chce wozić klient to jeszcze ewentualnie ciągnik balastowy wchodzi w rachubę bo nie znam pojazdu co by mógł ciągnąć przyczepę 32/36 t - więc przed pierwszą przebudować na rolniczą gubiąc z długości te 73 cm - jeśli na osiach są bliźniaki to i 36 t do się uzyskać gdyż 32 to bez problemu I wtedy wszystko na legalu - bez odstępstw Masa hamowanej przyczepy przy Fas-traku wynosi 36245kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 4 godziny temu, IVVO napisał: więc przed pierwszą przebudować na rolniczą tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 Fas-track - 85km/h lepiej od nie jednej ciężarówki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 I zero problemów z transportem drogowym! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 2 godziny temu, piter1973 napisał: tylko wtedy będzie mógł ja ciągnąc ciągnik rolniczy lub pojazd wolnobieżny A gdzie w przepisach to mogę znaleźć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 12 Styczeń 2019 Share Napisano 12 Styczeń 2019 23 godziny temu, IVVO napisał: Jeśli jest wpis O.4 to niestety tylko 24t - na więcej odstępstwa Nie mam czasu na śledzenie forum na bieżąco Czyli jednak miałem racje ze 24t w F2 a już się bałem że coś ze mną nie tak gdy usłyszałem ?? Dnia 11.01.2019 o 12:40, IVVO napisał: Panowie -co wy kombinujecie - jakie 24 tony - tu wyliczacie z nacisków - w ZDR jest wszystko OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.